In gesprek met Arnold Eilering…deelnemer aan de 1e ITIL® 4 training!
Arnold Eilering
Functie: Senior Procesmanager IT
Bedrijf: Univé
“Het mooie van ITIL® 4 is dat het veel meer gericht is op waarde binnen een bedrijf en dat het beter aansluit op een continu veranderende omgeving. ITIL® 4 biedt een goede basis voor iedere organisatie.”
Arnold werkt sinds 1998 in de IT, in eerste instantie in de detachering en later is hij bij Univé terecht gekomen waar hij verschillende rollen heeft vervuld. Momenteel richt hij zich voornamelijk als senior procesmanager op change- en releasemanagement. Naast dat Arnold zich bezig houdt met het borgen en optimaliseren van de processen, heeft hij ook de helikopterview om de dienstverlening van Univé in goede banen te leiden en zorgt hij voor de verantwoording richting management en externe partijen.
Wat was voor jou de aanleiding om je in te schrijven voor ITIL® 4?
Ik werd getriggerd door een collega. Zeker omdat onze focus de afgelopen jaren op agile werken ligt, is ITIL meer naar de achtergrond geraakt en vond ik het weer eens tijd worden om mijn kennis op te frissen.
Hoe heb je de training ervaren?
Ik ben heel positief over de training! Zoals ik tegen het vroegere ITIL aankijk, is dat een aantal best practices behoorlijk statisch en gedetailleerd waren. Deze nieuwe ITIL 4 training is veel meer gericht op een continu veranderende omgeving. De inhoud is meer op hoofdlijnen beschreven en de focus ligt meer op het creëren van waarde dan alleen het leveren van services. Het is een goede basis voor iedere organisatie, ook voor organisaties die net als wij volledig agile werken.
Dat is goed te horen! En wat vond je van de trainer?
Een hele vernieuwende manier van training geven. Wat mij enorm aansprak was de interactie binnen de groep. De trainer zorgde door zijn opdrachten dat we veel in groepen hebben gewerkt, hierdoor leer je samen keuzes maken en een onderwerp van verschillende kanten te belichten, heel leuk!
Mooi! Hoe ziet voor jullie organisatie de vertaling richting de praktijk eruit?
Met enerzijds een gevulde rugzak met het ITIL 4 gedachtegoed en anderzijds een optimaliserende IT organisatie, ontstaan er mogelijkheden. Het gedachtegoed hebben we inmiddels al gedeeld op een communicatie platform en posters met de ‘Guiding principles’ worden ter bewustwording opgehangen. De aanvullende ITIL 4 trainingen, waar momenteel hard aan wordt gewerkt, zijn mijn inziens waardevol om een volgende stap te kunnen zetten met betrekking tot ITIL 4!
Heeft u interesse in de Training ITIL 4 Foundation? Neem dan Contact op met de IT Management Group!