Continu in beweging


De IT Management Group is continu in beweging. Bekijk hier de laatste nieuwsberichten.

Klanten van ITMG


ADT
Pensioenfonds Horeca en catering
Elisabeth-Tweesteden Ziekenhuis
Hotelschool Den Haag
IKNL
Spaarne
DSV
kadaster
Didacticum
Overzicht klanten

Certificeringen


Home » Nieuws » Masterclass Servicemonitoring 1 & 2 augustus

MASTERCLASS SERVICEMONITORING 1 & 2 AUGUSTUS

15-07-2019 – Op 1 en 2 augustus organiseert de IT Management Group de Masterclass Servicemonitoring in Utrecht, enkele minuten lopen van centraal station. De training wordt verzorgd door onze deskundige en praktijkgerichte trainer Bart de Best. Er zijn nog plaatsen beschikbaar. We verwelkomen u graag!

Met deze Masterclass Servicemonitoring krijgt u inzicht in de wijze waarop u uw dienstverlening kan monitoren en vervolgens kan bijsturen. U heeft uw bedrijfs- en beheerprocessen ingericht en afspraken gemaakt met uw leveranciers en klanten over deze dienstverlening. De dienstverleningsafspraken zijn vervolgens vastgelegd in Service Level Agreements.

Het afspreken van de serviceverlening in SLA’s en contracten vereist het definiëren van ICT-services. Deze ICT-services moeten vervolgens meetbaar gemaakt worden. Dat blijkt in de praktijk geen eenvoudige opgave. Veel ICT-services zijn complex en lastig objectief te monitoren. Daarnaast is alleen het meten van de ICT-services niet goed genoeg. Van de ICT-services moet tevens vastgesteld worden uit welke componenten deze bestaan om de locatie van een verstoring inzichtelijk te kunnen maken.


Met deze Masterclass Servicemonitoring krijgt u een stappenplan aangereikt waarmee het mogelijk is om in uw eigen IT organisatie een servicemonitoring systeem vorm te geven dat zowel uw servicemanagement, projectmanagement als human resource management prestaties meetbaar maakt. Hierbij wordt de balanced scorecard ingezet als overkoepelend instrument zodat de prestaties gericht zijn en blijven op uw bedrijfsdoelen. Hierdoor bent u niet alleen in staat om uw SLA’s meetbaar te maken, maar kunt u ook achteraf aangeven wat de behaalde kwaliteit is van de ICT-serviceverlening en waar deze verbeterd kan worden.

Ga naar nieuwsoverzicht