Rating9


Onze trainingen zijn gecertificeerd en worden zeer goed gewaardeerd!

Opleidingsadvies

Trainingsvorm

U volgt de training interactief samen met anderen fysiek op de aangegeven locatie.

U volgt de training interactief samen met anderen achter uw computer.

U volgt de training individueel en in uw eigen tempo achter uw computer.

Trainingslocaties


Den Haag
Lange Vijverberg 4-5

ITMG Den Haag

Utrecht
Arthur van Schendelstraat 650

HNK

Amsterdam
Kromwijkdreef 11

ITMG Amsterdam

Eindhoven
Kennedyplein 1

ITMG Eindhoven

Rotterdam

Beursplein 37

ITMG Rotterdam
Overzicht locaties

Referenties algemeen


B. Leeuw
9/10 -Rating9
PRINCE2 Foundation is een professionele en goed georganiseerde training, in een goed tempo. De trainer heeft veel ervaring. Dat is heel fijn.

Timothy van Prehn Belastingdienst
10/10 -Rating10
Docent was duidelijk en professioneel. Goede training.


Overzicht referenties

Klanten

Schiphol
NS
Fuji
Ikea
Gemeente Amsterdam
Thales
ING
Belastingdienst
SVB
Universiteit of Twente
TU Delft
Gemeente Nissewaard
Oxfam Novib
Ministerie van Defensie
Gemeente Leiden
Gemeente Utrecht
Rabobank
Provincie Zuid-Holland
AMC
Erasmus MC
ABN-AMRO
Rijkswaterstaat
Reclassering
DSV
Overzicht klanten

Keurmerken

nrto

Visie op leren
  • Blended Learning
  • Praktijkgericht
  • Duurzaam
  • Social Return
  • Home » Projecten » Digipower 2023 – Westelijk Noord-Brabant » Scholingstraject Medewerker ICT Support

    Scholingstraject Medewerker ICT Support

    Omschrijving
    De focus van dit opleidingstraject ligt op IT beheer met een specialisatie in technisch (systeem) beheer en applicatiebeheer Naast de specifieke kennis die een Medewerker ICT Support moet opdoen van (applicatie)beheermethoden en -technieken moet de Medewerker ICT Support kennis vergaren die relevant is binnen het vakgebied zoals basiskennis ICT beheer en kennis van agile en DevOps zodat de Medewerker ICT Support kan aansluiten bij bestaande werkwijzen en meedraaien in agile en DevOps teams. Ook is de ontwikkeling van sociale vaardigheden belangrijk om goed te kunnen samenwerken met collega’s, leidinggevenden en vakgenoten.

    Functies en beroepen
    Een Medewerker ICT Support is verantwoordelijk voor één of meerdere systemen of applicaties met een accent op de technische werking van de applicatie. Het opleidingstraject leidt op tot beroepen zoals (technisch) applicatiebeheerder, systeembeheerder, applicatiespecialist.

    Trainingsmodules
    Het beroepsgerichte (om)scholingstraject tot Medewerker ICT Support bestaat uit de volgende trainingen en examens:

    Sociale vaardigheden
    – Module Effectief Communiceren (2 dagen) Afronding: Bewijs van deelname

    Generieke vakkennis
    – Module Basiskennis IT (2 dagen) Afronding: Bewijs van deelname en eindtoets
    – Module Introductie Artificial Intelligence (1 dag) Afronding: Bewijs van deelname

    Specifieke vakkennis
    – Module Introductie in databases (2 dagen) Afronding: Bewijs van deelname en eindtoets
    – Module Informatiebeveiliging op basis van ISO27001 (2 dagen) Afronding: Bewijs van deelname en eindtoets
    – Module ITIL 4 Foundation (3 dagen) Afronding: Bewijs van deelname en eindtoets
    – Module USM Foundation (2 dagen) Afronding: Bewijs van deelname en eindtoets

    Inhoud scholingstraject

    Het scholingstraject bestaat uit de volgende modules:

    Intake opleiding
    Het beroepsgerichte (om)scholingstraject tot Medewerker ICT Support start met een intake. Tijdens deze intake worden de persoonlijke leerdoelen doorgenomen evenals de planning van de opleiding. Indien nodig worden aanpassingen op maat gemaakt.

    Effectief Communiceren – 2 dagen of 3 avonden
    De module Effectief Communiceren schenkt aandacht aan uw persoonlijke ontwikkeling. De training is praktijkgericht. Er wordt ingegaan op de belangrijkste communicatie- en presentatietechnieken die u nodig heeft tijdens uw overleggen met collega’s, leveranciers, leidinggevenden en opdrachtgevers. Tijdens de training wordt met name ingegaan op de mondelinge communicatie en het effectief overbrengen van uw communicatieboodschap.

    Basiskennis IT - 2 dagen of 2 avonden
    In de training Basiskennis IT neemt u op simpele en gestructureerde wijze kennis van de basistermen en concepten die veel gebruikt worden in de ICT. De doelgroep bestaat uit diegenen die geen of beperkte kennis van IT hebben en zich daarin (verder) willen bekwamen zoals bijvoorbeeld een servicedeskmedewerker die een ander soort ICT functie wil gaan bekleden, maar ook een niet-ICT-er die zich wil verdiepen in de gangbare ICT-terminologie alsook mensen die zich willen omscholen naar een (andere) ICT arbeidsplaats.

    Introductie Artificial Intelligence – 1 dag of 1 avond
    Artificial Intelligence en ChatGPT zijn sterk in opkomst. Tijdens deze training van drie dagen leert u de beginselen van Artificial Intelligence en ChatGPT. Onderwerpen die aan bod komen zijn: Machine Learning (ML), Neurale Netwerken, Deep Learning (DL), Natural Language Processing (NLP), Computer Vision en AI Ethiek.

    Introductie in databases – 2 dagen of 3 avonden
    Steeds meer organisaties zien data als een waardevol productiemiddel. Data dient daarom adequaat opgeslagen en verwerkt te worden. Databases zijn daarmee belangrijke geautomatiseerde hulpmiddelen, waarmee organisaties optimaal resultaat kunnen boeken in het omzetten van data naar informatie. Databases zijn niet meer weg te denken uit organisaties en zijn belangrijke hulpmiddelen om data efficiënt te kunnen beheren. In deze training gaat u praktisch aan de slag. Op basis van een eenvoudige case gaat u een database inrichten, data manipuleren en data ontsluiten zodat gebruikers de data kunnen inzetten in hun dagelijkse werk.

    Informatiebeveiliging op basis van ISO27001 Foundation - 2 dagen of 3 avonden
    ISO27001 is de formele benaming van de Code voor Informatiebeveiliging. ISO 27000 biedt het overzicht van managementsystemen voor informatiebeveiliging, en termen en definities die in de ISMS-normenfamilie algemeen worden gebruikt. Deze internationale norm is van toepassing op organisaties van alle soorten en omvang zoals commerciële ondernemingen, overheidsinstellingen en non-profitorganisaties.

    ITIL 4 Foundation – 3 dagen of 6 avonden
    ITIL® staat voor Information Technology Infrastructure Library. ITIL is ontstaan uit een verzameling best practices. Sinds de jaren tachtig van de vorige eeuw biedt ITIL® een raamwerk van processen, rollen en verantwoordelijkheden als een verzameling best practices. De ooit geldende betekenis Information Technology Infrastructure Library is geëvolueerd naar een integrale servicemanagement benadering, gericht op het effectief sturen en managen van de IT-dienstverlening. Met de kennis van deze integrale servicemanagement benadering weet u hoe op een efficiënte en effectieve wijze het beheer te voeren over alle onderdelen die nodig zijn om een IT-service te leveren.

    USM Foundation – 2 dagen of 3 avonden
    USM staat voor Universeel Service Management. USM is een gestandaardiseerd managementsysteem waarmee een serviceorganisatie haar mensen, middelen, werkwijzen en services kan managen met slechts 5 processen en 8 automatiseerbare workflows. De methode is toepasbaar op elke vorm van dienstverlening. De USM-training benadrukt de procesmatige inrichting van een serviceorganisatie en haar werkwijze, vanuit de overtuiging dat processen de kortste en efficiëntste weg naar het voor de klant relevante doel vormen.

    Onderwijsvorm, contacturen, studiebelasting en doorlooptijd en opleidingsniveau

    De opleidingsdagen worden gegeven in de vorm van klassikaal onderwijs. De voorkeursvorm is fysiek klassikaal onderwijs overdag. Omdat het project zich ook richt op werkenden en omdat uit ervaring is gebleken dat niet iedereen vrij kan krijgen voor het volgen van opleidingen overdag, bestaat ook de mogelijkheid om de opleidingen te volgen in de avonduren. Mochten de omstandigheden fysiek klassikaal onderwijs niet toelaten, bijvoorbeeld in verband met (corona)maatregelen of vanwege persoonlijke voorkeuren van de deelnemers in verband met reistijden, kan worden uitgeweken naar online klassikale les (via Zoom of MS Teams). Er is in elk geval altijd direct persoonlijk contact met en begeleiding door de docent.

    Het totale traject bestaat uit 14 klassikale opleidingsdagen (overdag) of 21 opleidingsavonden (avond). Een scholingstraject bestaat uit respectievelijk 84 contacturen (overdag) óf 63 contacturen (avond). Buiten de contacturen besteedt een deelnemer gemiddeld 50 uur aan zelfstudie en zal er regelmatig contact zijn tussen de deelnemer en de ITMG backoffice en trainers. Per omscholingstraject wordt hierbij uitgegaan van 4 contacturen. Voorafgaand aan de opleiding wordt in een persoonlijke intake bepaald of een kandidaat voldoet aan de voorwaarden voor deelname en of het opleidingstraject past bij de kandidaat en naar verwachting succesvol kan worden afgesloten.

    Gemiddeld worden per week 2 dagen of 2 avonden klassikale training gepland, daarnaast wordt zelfstudie van de deelnemer verwacht. Na de opleiding kan de deelnemer de afrondende eindtoetsen afleggen.

    De totale doorlooptijd van het traject van intake tot afsluitend examen is circa 10 tot 12 weken.

    De opleidingen zijn geschikt voor deelnemers met MBO+ werk- en denkniveau.

    Aanmelden Digipower 2023