Rating9

Onze trainingen zijn gecertificeerd en worden zeer goed gewaardeerd!

Trainingsvorm

Wat is klassikaal?

U volgt de training interactief samen met anderen fysiek op de aangegeven locatie.

Wat is online?

U volgt de training interactief samen met anderen achter uw computer.

Wat is e-learning?

U volgt de training individueel en in uw eigen tempo achter uw computer.

Trainingslocaties


Den Haag
Lange Vijverberg 4-5

ITMG Den Haag

Utrecht
St Jacobsstraat 123-135

ITMG Utrecht

Amsterdam
Kromwijkdreef 11

ITMG Amsterdam

Eindhoven
Kennedyplein 1

ITMG Eindhoven

Rotterdam
Beursplein 37

ITMG Rotterdam
Overzicht locaties

Referenties algemeen


Yvonne Schmeltz De Surinaamsche Bank
9/10 -Rating9
ITIL V3 is een interessante training. Door gebruik van veel praktijkvoorbeelden kon ik de theorie goed begrijpen.

Marcel Broer Wartburg College
8/10 -Rating8
PRINCE2 Foundation is een pittige, interessante training. Ik heb er veel aan gehad.

Overzicht referenties

Klanten

Schiphol
NS
Fuji
Ikea
Gemeente Amsterdam
Thales
ING
Belastingdienst
SVB
Universiteit of Twente
TU Delft
Gemeente Nissewaard
Oxfam Novib
Ministerie van Defensie
Gemeente Leiden
Gemeente Utrecht
Rabobank
Provincie Zuid-Holland
AMC
Erasmus MC
ABN-AMRO
Rijkswaterstaat
Reclassering
DSV
Overzicht klanten

Visie op leren
  • Blended Learning
  • Praktijkgericht
  • Duurzaam
  • Social Return
  • Home » Training » Agile Scrum & DevOps » Masterclass Agile Servicemanagement met Scrum

    Masterclass Agile Servicemanagement met Scrum

    Het toepassen van Agile Scrum binnen uw serviceorganisatie

    Prijs: € 1450,-
    Duur: 3 dagen
    Locatie: Den Haag, Utrecht, Rotterdam, Eindhoven, Amsterdam

    07-09-2020, 08-09-2020 en 09-09-2020 (Klassikaal - Utrecht)
    18-11-2020, 19-11-2020 en 20-11-2020 (Klassikaal - Utrecht)
    16-12-2020, 17-12-2020 en 18-12-2020 (Utrecht)

    inschrijven voor deze training

    Steeds meer organisaties werken met Agile systeemontwikkeling. Een voorbeeld hiervan is Scrum. Door in korte slagen steeds dat te realiseren wat het belangrijkste is voor de klant wordt de kans veel kleiner dat een project mislukt en er niets wordt opgeleverd. Ook het centraal stellen van de mens in het ontwikkelproces en het elimineren van overhead maakt dat Scrum steeds vaker door organisaties wordt ingezet. De vraag is echter hoe u deze ontwikkeling op het gebied van systeemontwikkeling inpast in uw service (beheer) organisatie en combineert met beheerprocessen als change management en configuratiemanagement. Deze masterclass Agile Servicemanagement met Scrum gaat juist in op dit aspectgebied van Scrum.

    Aansluitend aan de masterclass Agile Servicemanagement met Scrum heeft u de mogelijkheid tot het afleggen van een examen.

    Gezien de vele onderwerpen en interacties ligt het tempo van deze masterclass hoog.

    Uw profiel
    Bent u werkzaam in één van de hierna volgende functies of aandachtsgebieden? Dan levert de Masterclass Agile Servicemanagement met Scrum waardevolle informatie voor u op:

    • Beheerarchitect
    • Servicemanager
    • Service Level Manager
    • Service Coördinator
    • Contractmanager
    • Demand Manager
    • ICT Manager
    • Servicedesk Manager
    • Service Coördinator
    • Kwaliteitsmanager
    • Functioneel beheerder
    • Applicatiebeheerder
    • Projectmanager
    • Programmamanager
    • Procesmanager
    • Consultant
    • Inkoper of een andere verantwoordelijke voor contracten en afspraken

    Inhoud training
    In deze professionele en praktijkgerichte masterclass Agile Servicemanagement met Scrum komen de volgende onderwerpen aan bod:

    – Wat betekenen de begrippen Agile ontwikkelen, Scrum, Kanban, DevOps?
    – Wat zijn de verschillen en wat zijn de overeenkomsten tussen Scrum en ITIL?
    – Welke patronen zijn er om een organisatie vorm te geven?
    – Wat betekent Scrum voor mijn beheerprocessen?
    – Wat zijn de risico’s en wat de tegenmaatregelen?
    – Hoe kan ik mijn beheerorganisatie Agile maken met ITIL?

    Leerdoelen
    Na deze masterclass kunt u:

    • aangeven wat de specifieke Scrum termen betekenen;
    • aangeven voor welke projecten Scrum wel en niet geschikt is;
    • uitleggen welke varianten er zijn om een organisatie met Scrum en ITIL vorm te geven;
    • valkuilen benoemen die uw serviceverlening laten degraderen;
    • uitleggen welke risico’s onderkend moeten worden bij het introduceren van Scrum;
    • een plan van aanpak opstellen waarbij u Scrum en ITIL op een wijze positioneert die recht doet aan Agile.

    Programma dag 1

    Agile Systeemontwikkeling
    – Wat is Agile ontwikkelen?
    – Wat is Agile crum?
    – Wanneer is Agile Scrum zinvol?
    – Wat is Kanban?

    Agile Beheer
    – Wat is ITIL v3?
    – Wat is ITIL v4?
    – Wat is DevOps?
    – Wat is continuous integration?
    – Wat is continuous delivery?

    Programma dag 2

    Scrum en ITIL
    – Is Scrum een vervanging voor ITIL?

    – Welke beheerprocessen zijn dan niet meer nodig?
    – Of moeten beheerprocessen alleen aangepast worden?
    – Hoe maak je beheerprocessen dan Agile?

    Scrum en Service Operation
    – Op welke wijze integreer je de Dev (scrum) en Ops (ITIL operatie) met elkaar?
    – Wat is de rol van de service desk in relatie tot Scrum?
    – Hoe gaan we om met infrastructuur beheer in relatie tot Scrum?
    – Hoe worden incidenten en problemen binnen Scrum opgelost of is Scrum daar niet van?
    – Wat zijn de valkuilen bij het toepassen van Scrum in relatie tot de operationele beheerprocessen van ITIL?

    Scrum en Service Transition
    – Hoe relateert change management zich tot Scrum?
    – Hoe bestuurt release & deployment management de nieuwe en/of
    aangepaste deliverables van Scrum?
    – Hoe ga je om met configuratie items (CMDB) bij een scrum proces?
    – Wat moet je doen met continuous integration en continuous deployment als releasemanager?
    – Wat zegt Scrum over acceptatiecriteria en acceptatietesten?

    Programma dag 3

    Scrum en Service Design
    – Heb je nog wel een SLA nodig in een Agile ontwikkelomgeving?
    – Wie is de service level manager dan?
    – Hoe kan je de prestatie van een Agile Scrum team meten?

    Scrum en Service Strategy
    – Wat is de rol van Agile Scrum op niveau van service strategy?
    – Hoe definieer is een visie middels een Agile werkwijze?
    – Hoe definieer ik een roadmap op een Agile manier?
    – Wat is de samenhang tussen de visie, de roadmap, de release planning en de product backlog?

    Praktijk toepassing Value streams
    – Wat is een value stream?
    – Hoe bepaal ik de veranderbehoefte in een value stream?
    – Hoe ontwerp ik de samenhang van stappen in een value stream?
    – Hoe definieer ik op een Agile wijze een stap in een value stream?
    – Hoe definieer ik de requirements voor de realisatie van een stap in een value stream?
    – Hoe borg ik de traceerbaarheid van de realisatie van een value stream?
    – Op welke wijze gebruik ik dit concept voor mijn service management system?
    – Is dit ook van toepassing op het information service management system?

    Scrum en informatiemanagement
    – Wat is de relatie van Scrum met informatiemanagement?
    – Moet een functioneel beheerder aanwezig zijn in een Scrum team?
    – Lost Scrum datafouten op en voeren zij data patches uit?
    – Levert Scrum gebruikershandleidingen op?
    – Voert het Scrum team ook data migratie en data conversies uit?
    – Wie voert de wijzigingen nu uit in de gebruikersorganisatie?
    – Behoefte management en informative lifecycle management in relatie tot Scrum.

    Varianten van organisatie inrichting
    -Welke hoofdvarianten zijn er om scrum in te passen in de service organisatie?
    – Wat zijn de voordelen en wat zijn de nadelen?

    Workshop Implementatie Agile Servicemanagement met Scrum
    Na afloop van de Masterclass Agile Servicemanagement met Scrum kunt u optioneel aansluitend met uw organisatie de workshop Implementatie Agile Servicemanagement met Scrum volgen. In deze workshop gaat u praktisch aan de slag om Agile Servicemanagement met Scrum daadwerkelijk in uw organisatie te implementeren. Neem contact op voor de mogelijkheden.

    Trainingsduur en kosten
    De Masterclass Agile Servicemanagement met Scrum duurt 3 dagen. De kosten voor de masterclass bedragen: € 1450,-. Deze prijs is inclusief digitaal lesmateriaal, koffie, thee en lunch en exclusief BTW. Het materiaal voor deze masterclass wordt digitaal geleverd. Wanneer u de sheets tijdens de masterclass op uw eigen device wilt meelezen, dan dient u een eigen device mee te brengen.

    Bij deze training zijn de volgende boeken inbegrepen:

    – Agile Servicemanagement met Scrum
    – Ketenbeheer in de praktijk

    Examen Agile Servicemanagement met Scrum (optioneel)
    De kosten voor het Agile Servicemanagement examen bedragen €200,- exclusief BTW. Het examen wordt direct aansluitend aan de derde trainingsdag op locatie afgenomen.

    Docenten en locaties

    De IT Management Group werkt alleen met de beste docenten. Trainingen op basis van open inschrijving worden gegeven op centrale en kwalitatief hoogwaardige locaties in Den Haag, Utrecht, Rotterdam, Amsterdam en Eindhoven. In-company trainingen kunnen op elke gewenste locatie worden verzorgd.

    De IT Management Group verzorgt deze training op de hierboven vermelde locaties. Bij inschrijving kunt u uw voorkeurslocatie kenbaar maken. Indien de training op uw voorkeurslocatie niet doorgaat, krijgt u van ons een aanbod voor een alternatieve locatie. Wanneer u zich hierin niet kunt vinden, kunt u uw inschrijving kosteloos annuleren. Bekijkt u de pagina trainingslocaties voor een impressie van onze trainingslocaties.

    Trainer Bart de BestDeze Masterclass wordt gegeven door Bart de Best. Drs. Ing. Bart de Best RI is vanaf 1985 werkzaam in de ICT. Hij heeft voornamelijk bij de top 100 van het Nederlandse bedrijfsleven en de overheid gewerkt. Ruim twaalf jaar vervulde hij functies in alle fasen van de systeemontwikkeling, inclusief exploitatie en beheer. De laatste 15 jaar heeft hij zich toegelegd op het vakgebied van servicemanagement en vervult hij alle aspecten van de kennislevenscyclus van servicemanagement, zoals het schrijven en geven van trainingen, het adviseren van beheerorganisaties bij de inrichting, het verbeteren of uitbesteden van het beheer, het examineren van servicemanagers en het reviewen en auditen van beheerorganisaties. Hij is op zowel HBO niveau als op universitair niveau afgestudeerd op het beheervakgebied. Deze Masterclass wordt gegeven op centrale en kwalitatief hoogwaardige locaties in Utrecht, Amsterdam en Den Haag. In-company trainingen kunnen op elke gewenste locatie worden verzorgd.

    Advies en detachering
    Bent u op zoek naar een goed advies met betrekking tot het inrichten of optimaliseren van uw IT organisatie neem dan contact op met IT Management Group of kijk op onze advies en detacheringspagina’s.

    Referenties

    J. Zimmermann
    8/10 -Rating8
    De masterclass is een goede combinatie van theorie en praktijk. De trainer weet goed het verband te leggen tussen organisatie en de gewenste situatie.

    I. Boutkan
    8/10 -Rating8
    De Masterclass Agile Servicemanagement met Scrum is een prima training. Het heeft aan mijn verwachtingen voldaan. De aanpak van deze Masterclass is bijzonder.

    Corina Stuivenberg Nationale Politie
    8/10 -Rating8
    Een hele kundige trainer die veel van de materie afweet

    inschrijven voor deze training

    Eerstvolgende startdata Masterclass Agile Servicemanagement met Scrum:

    7 September 2020
    Training Masterclass Agile Servicemanagement met Scrum (MCASMS)
    Masterclass Agile Servicemanagement met Scrum
    ITMG Locatie
    (Klassikaal - Utrecht)
    _____ _____ _____
    18 November 2020
    Training Masterclass Agile Servicemanagement met Scrum (MCASMS)
    Masterclass Agile Servicemanagement met Scrum
    ITMG Locatie
    (Klassikaal - Utrecht)
    _____ _____ _____