Rating9


Onze trainingen zijn gecertificeerd en worden zeer goed gewaardeerd!

Opleidingsadvies

Trainingsvorm

U volgt de training interactief samen met anderen fysiek op de aangegeven locatie.

U volgt de training interactief samen met anderen achter uw computer.

U volgt de training individueel en in uw eigen tempo achter uw computer.

Trainingslocaties


Den Haag
Lange Vijverberg 4-5

ITMG Den Haag

Utrecht
Arthur van Schendelstraat 650

HNK

Amsterdam
Kromwijkdreef 11

ITMG Amsterdam

Eindhoven
Kennedyplein 1

ITMG Eindhoven

Rotterdam

Beursplein 37

ITMG Rotterdam
Overzicht locaties

Referenties algemeen


J. Beek Visions Connected
8/10 -Rating8
De Masterclass Service Level Agreements is een compacte training. Het is goed te volgen. De trainer voelt de groep goed aan.

Ruud Batta ING
8/10 -Rating8
BISL is een goede training, met focus op de juiste zaken. Er wordt gebruik gemaakt van veel praktijkvoorbeelden.


Overzicht referenties

Klanten

Schiphol
NS
Fuji
Ikea
Gemeente Amsterdam
Thales
ING
Belastingdienst
SVB
Universiteit of Twente
TU Delft
Gemeente Nissewaard
Oxfam Novib
Ministerie van Defensie
Gemeente Leiden
Gemeente Utrecht
Rabobank
Provincie Zuid-Holland
AMC
Erasmus MC
ABN-AMRO
Rijkswaterstaat
Reclassering
DSV
Overzicht klanten

Keurmerken

nrto
VOI

Visie op leren
  • Blended Learning
  • Praktijkgericht
  • Duurzaam
  • Social Return
  • Home » Training » e-learning » ITIL 4 Foundation e-learning

    ITIL 4 Foundation e-learning

    Prijs e-learning: €375,-
    Prijs examen: €375,-

    - inschrijven voor deze training -

    Over ITIL 4

    ITIL staat voor Information Technology Infrastructure Library. ITIL is ontstaan uit een verzameling best practices.

    Sinds de jaren tachtig van de vorige eeuw biedt ITIL® een raamwerk van processen, rollen en verantwoordelijkheden, als een verzameling best practices. De ooit geldende betekenis Information Technology Infrastructure Library is geëvolueerd naar een integrale servicemanagement benadering, gericht op het effectief sturen en managen van de IT-dienstverlening. Het doel is op eenefficiënte en effectieve wijze het beheer te voeren over alle onderdelen die nodig zijn om een IT-service te leveren. Hierdoor kan klanten worden gegarandeerd dat ze de producten en diensten krijgen die zij verlangen en waarover afspraken zijn gemaakt. Uitgangspunt is het creëren van waarde zoals deze door de klant wordt waargenomen op basis van bruikbaarheid en belang.

    De kern van ITIL 4 is het service-waardesysteem (service value system- SVS) en het vier-dimensiemodel (four dimension model) van waaruit elk onderdeel van het SVS overwogen wordt. De kerncomponenten van het SVS zijn de service-waardeketen (ITIL service chain), de werkwijzen (ITIL practices), de leidende principes (ITIL guiding principles), de besturing (governance) en continue verbetering (continual improvement).

    De ITIL e-learning omgeving – Efficiënt en resultaatgericht

    De inhoud van de ITIL e-learning omgeving van de IT Management Group is geaccrediteerd door het Peoplecert. De ITIL e-learning omgeving begeleidt u op een gestructureerde manier naar uw examen toe. De ITIL e-learning omgeving is als volgt opgebouwd:

    1. Algemeen deel
    – Uitleg exameneisen algemeen
    – Uitleg van de e-learning module
    – Procedure bij vragen en opmerkingen

    2. Generieke documenten
    – Alle benodigde algemene documenten voor de ITIL® 4 Foundation-training

    3. Specifiek deel
    De ITIL 4 Foundation e-learning omgeving is ingedeeld in zes modules of onderdelen, dat zijn:
    • Deel 1 Algemene inleiding
    • Deel 2 Structuur en voordelen van ITIL
    • Deel 3 De servicemanagement kernbegrippen
    • Deel 4 Richtinggevende principes (guiding principles)
    • Deel 5 Practices
    • Deel 6 Voorbereiding examens en proefexamens

    Per module worden de volgende onderwerpen behandeld:
    – Exameneisen behorende bij de betreffende module;
    – Te bestuderen Tekst;
    – Slides;
    – Testvragen over het betreffende onderdeel dat bestudeerd is.

    Met de ITMG ITIL 4 e-learning omgeving verzekert u zich van een efficiënte en resultaatgerichte werkwijze om in korte tijd uw ITIL® 4 Foundation examen te behalen.

    Voertaal

    De voertaal voor deze geaccrediteerde ITIL® 4 e-learning is Nederlands. Wilt u de ITIL 4 e-learning liever in het Engels volgen? Dat kan! De ITIL e-learning is tevens beschikbaar in het Engels.

    Hoe werkt het?

    U registreert zich voor de geaccrediteerde ITIL® 4 e-learning bij de IT Management Group via het inschrijfformulier. U krijgt vervolgens een digitale factuur. Op het moment dat u de factuur heeft voldaan, krijgt u van IT Management Group:

    – de link naar de ITIL 4 Foundation e-learning omgeving
    – uw gebruikersnaam en wachtwoord

    Uw gebruikersnaam en wachtwoord zijn gekoppeld aan uw e-mailadres en zijn 6 maanden geldig. Na 6 maanden vervalt automatisch uw account. Uw account is strikt persoonlijk en niet overdraagbaar aan derden.

    Examen ITIL 4 Foundation

    Op het moment dat u alle onderdelen succesvol heeft doorlopen, bent u klaar voor het officiële examen. U ontvangt een vouchercode van de IT Management Group. U meldt zich vervolgens aan bij Peoplecert met u voucher en legt het examen online via uw computer af.

    Trainingsduur en kosten

    De e-learning training ITIL 4 Foundation kunt u in uw eigen tempo afronden. U dient rekening te houden met een studiebelasting van minimaal 14 uur. De uiteindelijke studiebelasting is uiteraard voor een groot deel individueel afhankelijk. De kosten voor de ITIL® 4 Foundation e-learning training bedragen €375,- excl. BTW.

    De kosten voor het examen bedragen €375,- excl. BTW.

    Open Inschrijving en In-company

    Wilt u toch een klassikale training volgen? Dat kan. De IT Management Group werkt met de beste docenten. ITIL trainingen op basis van open inschrijving worden gegeven op centrale en kwalitatief hoogwaardige locaties in Den Haag, Utrecht, Eindhoven, Amsterdam en Rotterdam. In-company trainingen kunnen op elke gewenste locatie worden verzorgd.

    Docenten

    De IT Management Group werkt alleen met de beste docenten. Onze trainers hebben ruime ervaring, zijn gecertificeerd en hebben kennis van de theorie en de praktijk.

    ITIL advies en detachering

    Bent u op zoek naar een goed advies met betrekking tot het inrichten of optimaliseren van uw IT organisatie of op zoek naar een goede ITIL Specialist (Servicemanager, Changemanager, Incidentmanager) neem dan contact op met IT Management Group of kijk op onze advies en detacheringspagina’s.

    - inschrijven voor deze training -