Rating9


Onze trainingen zijn gecertificeerd en worden zeer goed gewaardeerd!

Trainingsvorm

U volgt de training interactief samen met anderen fysiek op de aangegeven locatie.

U volgt de training interactief samen met anderen achter uw computer.


Docenten

De IT Management Group werkt alleen met de beste docenten. Onze trainers hebben ruime ervaring, zijn gecertificeerd en hebben kennis van de theorie en de praktijk.

Trainingslocaties


Den Haag
Lange Vijverberg 4-5

ITMG Den Haag

Utrecht
Arthur van Schendelstraat 650

HNK

Amsterdam
Kromwijkdreef 11

ITMG Amsterdam

Eindhoven
Kennedyplein 1

ITMG Eindhoven

Rotterdam

Beursplein 37

ITMG Rotterdam
Overzicht locaties

Referenties algemeen


Niels Baak Ideo B.v.
9/10 -Rating9
Het was duidelijk dat Cees kennis had over hetgeen dat hij probeerde over te brengen. Hij heeft ons tijdens de training handvaten aangreikt die in de praktijk toe te passen zijn en helpen het examen te halen. Daarnaast heeft hij de tijd genomen om oefenvragen te formuleren wat zeer waardevol was.

Diederik Wentink Wentink Solutions
8/10 -Rating8
De training TOGAF Foundation voldoet aan mijn verwachtingen. De training geeft een goed beeld van wat TOGAF en architectuur inhoudt. De trainer heeft veel ervaring en weet zijn kennis goed over te brengen.


Overzicht referenties

Klanten

Schiphol
NS
Fuji
Ikea
Gemeente Amsterdam
Thales
ING
Belastingdienst
SVB
Universiteit of Twente
TU Delft
Gemeente Nissewaard
Oxfam Novib
Ministerie van Defensie
Gemeente Leiden
Gemeente Utrecht
Rabobank
Provincie Zuid-Holland
AMC
Erasmus MC
ABN-AMRO
Rijkswaterstaat
Reclassering
DSV
Overzicht klanten

Keurmerken

Onderstaande registraties en keurmerken zijn van toepassing op onze trainingen en cursussen.


Advies en detachering

Bent u op zoek naar een goed advies met betrekking tot het inrichten of optimaliseren van uw IT organisatie? Neem dan contact op met de IT Management Group of kijk op onze advies en detacheringspagina's.

Opleidingsadvies
Home » Training » Informatie » Best Practices » USM-methode

USM-methode

Wat is USM?

USM is een universele methodische werkwijze om dienstverlening te managen.

USM staat voor Universeel Service Management. De methode is toepasbaar op elke vorm van dienstverlening. USM is een gestandaardiseerd managementsysteem waarmee een serviceorganisatie haar mensen, middelen, werkwijzen en services kan managen met slechts 5 processen en 8 automatiseerbare workflows.

In tegenstelling tot een best practice zoals ITIL biedt USM een compleet pakket op basis waarvan de dienstverlening van een organisatie kan worden ingericht en beheerst. Het gaat o.a. om procesbeschrijvingen, procedures, workflows, gespecificeerd organisatorische structuren, tooling, functieprofielen, invoeringsdraaiboeken en self assessment voorzieningen.

USM is in te zetten bij alle dienstverlenende organisaties en afdelingen, ongeacht hun taakgebied of afmeting. De diensten mogen verschillen, net als de mensen en de gekozen tools, maar in alle gevallen doen die dienstverleners hetzelfde: diensten leveren. Dat is de grondslag voor een samenwerkingsconcept waarbij elke actor in de keten als een schakel wordt beheerd, op een gemeenschappelijke grondslag. En dat is dan weer de grondslag voor een werkzame interoperabiliteit.

Wie o.b.v. USM een universeel managementsysteem leert inzetten, kan ook eenvoudig, goedkoop en efficiënt aan eisenpakketten voldoen. Denk aan standaarden zoals ISO27001, NEN7510, ISO20000 en de BIO, of aan manier waarop COBIT in de financiële sector wordt ingezet door DNB.

Zie de USM website om te ontdekken wat USM zo bijzonder maakt.

Eerstvolgende startdata USM Foundation:

10 June 2024
Training Universeel Servicemanagement Foundation
ITMG Locatie
(Online)
_____ _____ _____
26 August 2024
Training Universeel Servicemanagement Foundation
ITMG Locatie
(Online Avondtraining)
_____ _____ _____