Onze trainingen zijn gecertificeerd en worden zeer goed gewaardeerd!

Informatie ITIL

  • Wat is ITIL?
  • ITIL FAQ
  • Trainingslocaties


    Referenties


    W. van Marion-Schaap
    De Masterclass Agile Servicemanagement met Scrum is een zeer nuttige en informatieve training, die gegeven wordt door een uitermate deskundige trainer.

    D. Bierdja
    De algemene indruk van de training ITIL Foundation is prima. De manier van lesgeven heb ik als zeer prettig ervaren.

    Overzicht referenties

    Klanten van ITMG


    Kasbank
    Elisabeth-Tweesteden Ziekenhuis
    Ziekenhuis Rijnland
    Cambo
    Europoolsystem
    Hotelschool Den Haag
    Grafisch Lyceum Rotterdam
    B-Critical
    ICT
    Overzicht klanten

    Visie op leren


  • Blended Learning
  • Praktijkgericht
  • Duurzaam
  • Social Return
  • Home » Training » Informatie » ITIL FAQ

    ITIL® 4 FAQ

    In 2019 wordt ITIL 4 gelanceerd. Er wordt gestart met ITIL 4 Foundation. Later in het jaar volgen de ITIL 4 vervolgmodules. Maar wat houdt het in? Wat gaat er veranderen? Wat is het verschil met ITIL 3 en wat zijn de mogelijkheden voor certificering?

    Hieronder presenteren we de frequently asked questions (FAQ) over ITIL 4. In de FAQ treft u antwoorden op vragen over de certificeringsmogelijkheden van ITIL 4 en antwoorden op inhoudelijke vragen over ITIL 4.
    Staat uw vraag er niet bij, neem dan contact op met de IT Management Group, we voorzien u graag van een antwoord.

     

    Certificeringsvragen

    Wanneer is ITIL 4 beschikbaar?
    Waarom is het ITIL 4 en niet ITIL v4?
    Wanneer vervalt de ITIL v3 Foundation training?
    In 2016 is de ITIL Practitioner module geïntroduceerd, wat gebeurt daarmee?
    Ik heb ITIL v3 Foundation, komt er een ITIL 4 Foundation transitie module?
    Moet ik wachten op de ITIL 4 vervolgmogelijkheden?
    Ik heb nog niet alle benodigde 17 credits verzameld?
    Ik heb de benodigde 17 credits maar de module MALC nog niet, moet ik deze nu eerst halen?
    Ik ben ITIL Expert, hoe sluit dit aan op ITIL 4?
    Welke ITIL 4 vervolgmogelijkheden, naast Foundation, zijn er en wanneer zijn deze beschikbaar?
    Wat is het verschil tussen ITIL Managing Professional en ITIL Strategic Leader?

    Inhoudelijke ITIL 4 vragen

    Wat zijn de grootste inhoudelijke ITIL 4 verschillen ten opzichte van ITIL v3?
    ITIL v3 onderkent de service lifecycle, hoe zit dat in ITIL 4?
    ITIL 4 onderkent de kernactiviteit engage, waar heeft dit betrekking op?
    ITIL 4 onderkent de kernactiviteit obtain/build, waar heeft dit betrekking op?
    Wat is de relatie binnen ITIL 4 tussen de kernactiviteit obtain/build met design and transition, en deliver and support?
    Hoe ziet de relatie eruit tussen ITIL 4 en bijvoorbeeld DevOps en Agile/Scrum?
    ITIL 4 onderkent de kernactiviteit improve, hoe zit dat dan met continual (service) improvement vanuit ITIL v3?
    Op welke wijze wordt binnen ITIL 4 invulling gegeven aan een kernactiviteit (binnen de service value chain)?
    ITIL 4 gebruikt het begrip practice in plaats van proces, hoe zit dat?
    Is een proces binnen ITIL 4 nog wel belangrijk?
    In ITIL v3 worden vier functies onderscheiden, hoe zit dat in ITIL 4?
    Incident management is in ITIL 4 niet specifiek een proces, maar een practice. Hoe ziet dat verschil er dan uit?