Rating9

Onze trainingen zijn gecertificeerd en worden zeer goed gewaardeerd!

Trainingsvorm

Wat is klassikaal?

U volgt de training interactief samen met anderen fysiek op de aangegeven locatie.

Wat is online?

U volgt de training interactief samen met anderen achter uw computer.

Wat is e-learning?

U volgt de training individueel en in uw eigen tempo achter uw computer.

Trainingslocaties


Den Haag
Lange Vijverberg 4-5

ITMG Den Haag

Utrecht
St Jacobsstraat 123-135

ITMG Utrecht

Amsterdam
Kromwijkdreef 11

ITMG Amsterdam

Eindhoven
Kennedyplein 1

ITMG Eindhoven

Rotterdam
Beursplein 37

ITMG Rotterdam
Overzicht locaties

Referenties algemeen


M. Wegman
8/10 -Rating8
De Masterclass IT Architectuur geeft een goed inzicht in de basis van Enterprise Architectuur. De training heeft aan mijn verwachtingen voldaan.

Ilhan Yalcin Q8
9/10 -Rating9
Q8 was op zoek naar een partner voor het standaardiseren van hun IT processen internationaal gezien ter voorbereiding op een ITSM pakketkeuze. De IT Management Group heeft voor Q8 daartoe een aantal workshops georganiseerd om het gewenste procesverloop vast te stellen voor de processen incident management, change management en configuration management. Voor de analyse van de processen en tijdens de workshops is de ITIL best practice gebruikt. Q8 is zeer tevreden over de vlotte wijze waarop de IT Management Group invulling heeft gegeven aan deze opdracht.

Overzicht referenties

Klanten

Schiphol
NS
Fuji
Ikea
Gemeente Amsterdam
Thales
ING
Belastingdienst
SVB
Universiteit of Twente
TU Delft
Gemeente Nissewaard
Oxfam Novib
Ministerie van Defensie
Gemeente Leiden
Gemeente Utrecht
Rabobank
Provincie Zuid-Holland
AMC
Erasmus MC
ABN-AMRO
Rijkswaterstaat
Reclassering
DSV
Overzicht klanten

Visie op leren
  • Blended Learning
  • Praktijkgericht
  • Duurzaam
  • Social Return
  • Home » Training » Informatie » ITIL FAQ

    ITIL® 4 FAQ

    In 2019 wordt ITIL 4 gelanceerd. Er wordt gestart met ITIL 4 Foundation. Later in het jaar volgen de ITIL 4 vervolgmodules. Maar wat houdt het in? Wat gaat er veranderen? Wat is het verschil met ITIL 3 en wat zijn de mogelijkheden voor certificering?

    Hieronder presenteren we de frequently asked questions (FAQ) over ITIL 4. In de FAQ treft u antwoorden op vragen over de certificeringsmogelijkheden van ITIL 4 en antwoorden op inhoudelijke vragen over ITIL 4.
    Staat uw vraag er niet bij, neem dan contact op met de IT Management Group, we voorzien u graag van een antwoord.

     

    Certificeringsvragen

    Welke ITIL 4 certificeringen zijn er precies en hoe zitten ze in elkaar?
    Wanneer is de training ITIL 4 Managing Professional Transition beschikbaar?
    Wanneer is ITIL 4 beschikbaar?
    Waarom is het ITIL 4 en niet ITIL v4?
    Wanneer vervalt de ITIL v3 Foundation training?
    In 2016 is de ITIL Practitioner module geïntroduceerd, wat gebeurt daarmee?
    Ik heb ITIL v3 Foundation, komt er een ITIL 4 Foundation transitie module?
    Moet ik wachten op de ITIL 4 vervolgmogelijkheden?
    Ik heb nog niet alle benodigde 17 credits verzameld?
    Ik heb de benodigde 17 credits maar de module MALC nog niet, moet ik deze nu eerst halen?
    Ik ben ITIL Expert, hoe sluit dit aan op ITIL 4?
    Welke ITIL 4 vervolgmogelijkheden, naast Foundation, zijn er en wanneer zijn deze beschikbaar?
    Wat is het verschil tussen ITIL Managing Professional en ITIL Strategic Leader?

    Inhoudelijke ITIL 4 vragen

    Wat zijn de grootste inhoudelijke ITIL 4 verschillen ten opzichte van ITIL v3?
    ITIL v3 onderkent de service lifecycle, hoe zit dat in ITIL 4?
    ITIL 4 onderkent de kernactiviteit engage, waar heeft dit betrekking op?
    ITIL 4 onderkent de kernactiviteit obtain/build, waar heeft dit betrekking op?
    Wat is de relatie binnen ITIL 4 tussen de kernactiviteit obtain/build met design and transition, en deliver and support?
    Hoe ziet de relatie eruit tussen ITIL 4 en bijvoorbeeld DevOps en Agile/Scrum?
    ITIL 4 onderkent de kernactiviteit improve, hoe zit dat dan met continual (service) improvement vanuit ITIL v3?
    Op welke wijze wordt binnen ITIL 4 invulling gegeven aan een kernactiviteit (binnen de service value chain)?
    ITIL 4 gebruikt het begrip practice in plaats van proces, hoe zit dat?
    Is een proces binnen ITIL 4 nog wel belangrijk?
    In ITIL v3 worden vier functies onderscheiden, hoe zit dat in ITIL 4?
    Incident management is in ITIL 4 niet specifiek een proces, maar een practice. Hoe ziet dat verschil er dan uit?