Rating9


Onze trainingen zijn gecertificeerd en worden zeer goed gewaardeerd!

Opleidingsadvies

Trainingsvorm

U volgt de training interactief samen met anderen fysiek op de aangegeven locatie.

U volgt de training interactief samen met anderen achter uw computer.

U volgt de training individueel en in uw eigen tempo achter uw computer.

Trainingslocaties


Den Haag
Lange Vijverberg 4-5

ITMG Den Haag

Utrecht
Arthur van Schendelstraat 650

HNK

Amsterdam
Kromwijkdreef 11

ITMG Amsterdam

Eindhoven
Kennedyplein 1

ITMG Eindhoven

Rotterdam

Beursplein 37

ITMG Rotterdam
Overzicht locaties

Referenties algemeen


Marieke Treffers Vijfkeerblauw
8/10 -Rating8
Prince2 Foundation is een duidelijke training dat veel praktijkgerichte voorbeelden bevat.

M. Boone Dunea
9/10 -Rating9
De training ITIL Foundation is uitstekend!


Overzicht referenties

Klanten

Schiphol
NS
Fuji
Ikea
Gemeente Amsterdam
Thales
ING
Belastingdienst
SVB
Universiteit of Twente
TU Delft
Gemeente Nissewaard
Oxfam Novib
Ministerie van Defensie
Gemeente Leiden
Gemeente Utrecht
Rabobank
Provincie Zuid-Holland
AMC
Erasmus MC
ABN-AMRO
Rijkswaterstaat
Reclassering
DSV
Overzicht klanten

Keurmerken

nrto
VOI

Visie op leren
  • Blended Learning
  • Praktijkgericht
  • Duurzaam
  • Social Return
  • Home » Training » Informatie » ITIL FAQ » Hoe ziet de relatie eruit tussen ITIL 4 en bijvoorbeeld DevOps en Agile/Scrum?

    Hoe ziet de relatie eruit tussen ITIL 4 en bijvoorbeeld DevOps en Agile/Scrum?

    Er is een grote samenhang en interactie tussen de kernactiviteiten binnen de service value chain (service waardeketen) en de wijze waarop organisatie-specifieke value streams (waardestromen) ontstaan.

    Het kan zijn dat het grootste gedeelte van de werkzaamheden zich binnen één team afspeelt. Er is in ieder geval een grote samenhang tussen de drie kernactiviteiten obtain/build, design and transition & deliver and support versus de activiteiten die zich afspelen in een DevOps en/of Agile/Scrum team of willekeurig welk gestructureerd team dan ook. Ook worden specifieke werkmethoden ondersteunt zoals:
    • Het werken met een backlog; een methode om nog uit te voeren en gewenst werk, veelal in de vorm van user-stories, te visualiseren om dit werk vervolgens te kunnen prioriteren van belangrijk naar minder belangrijk.
    • Het gebruik maken van kanban; een methode om nog uit te voeren en gewenst werk te visualiseren, potentiële blokkades en resourceconflicten te identificeren en werk in uitvoering te beheren.

    Meer weten over ITIL 4? Volg een training bij de IT Management Group.