IT Management Group.Inspireren, opleiden en coachen.
Home » Training » Informatie » ITIL FAQ »
Hoe ziet de relatie eruit tussen ITIL 4 en bijvoorbeeld DevOps en Agile/Scrum?
Er is een grote samenhang en interactie tussen de kernactiviteiten binnen de service value chain (service waardeketen) en de wijze waarop organisatie-specifieke value streams (waardestromen) ontstaan.
Het kan zijn dat het grootste gedeelte van de werkzaamheden zich binnen één team afspeelt. Er is in ieder geval een grote samenhang tussen de drie kernactiviteiten obtain/build, design and transition & deliver and support versus de activiteiten die zich afspelen in een DevOps en/of Agile/Scrum team of willekeurig welk gestructureerd team dan ook. Ook worden specifieke werkmethoden ondersteunt zoals:
• Het werken met een backlog; een methode om nog uit te voeren en gewenst werk, veelal in de vorm van user-stories, te visualiseren om dit werk vervolgens te kunnen prioriteren van belangrijk naar minder belangrijk.
• Het gebruik maken van kanban; een methode om nog uit te voeren en gewenst werk te visualiseren, potentiële blokkades en resourceconflicten te identificeren en werk in uitvoering te beheren.
Meer weten over ITIL 4? Volg een training bij de IT Management Group.