Rating9


Onze trainingen zijn gecertificeerd en worden zeer goed gewaardeerd!

Opleidingsadvies

Trainingsvorm

Wat is klassikaal?

U volgt de training interactief samen met anderen fysiek op de aangegeven locatie.

Wat is online?

U volgt de training interactief samen met anderen achter uw computer.

Wat is e-learning?

U volgt de training individueel en in uw eigen tempo achter uw computer.

Trainingslocaties


Den Haag
Lange Vijverberg 4-5

ITMG Den Haag

Utrecht
Arthur van Schendelstraat 650

HNK

Amsterdam
Kromwijkdreef 11

ITMG Amsterdam

Eindhoven
Kennedyplein 1

ITMG Eindhoven

Rotterdam

Beursplein 37

ITMG Rotterdam
Overzicht locaties

Referenties algemeen


Johnny Soerahi
10/10 -Rating10
Super vriendelijk, veel geduld voor vragen

Peter Leijdsman Vestia
8/10 -Rating8
Ik heb in de vijf dagen van de training ongelofelijk veel informatie tot me gekregen. Af en en toe veel droge kost, maar de training heeft het met veel enthousiasme gebracht. Hierdoor blijft het goed hangen!


Overzicht referenties

Klanten

Schiphol
NS
Fuji
Ikea
Gemeente Amsterdam
Thales
ING
Belastingdienst
SVB
Universiteit of Twente
TU Delft
Gemeente Nissewaard
Oxfam Novib
Ministerie van Defensie
Gemeente Leiden
Gemeente Utrecht
Rabobank
Provincie Zuid-Holland
AMC
Erasmus MC
ABN-AMRO
Rijkswaterstaat
Reclassering
DSV
Overzicht klanten

Keurmerken

nrto
VOI

Visie op leren
  • Blended Learning
  • Praktijkgericht
  • Duurzaam
  • Social Return
  • Home » Training » Informatie » ITIL FAQ » Ik heb ITIL v3 Foundation, komt er een ITIL 4 Foundation transitie module?

    Ik heb ITIL v3 Foundation, komt er een ITIL 4 Foundation transitie module?

    Nee, omdat de structuur van ITIL 4 Foundation sterk afwijkt van de huidige ITIL v3 Foundation komt er geen transitie-module. ITIL 4 Foundation bevat namelijk nieuwe onderwerpen. Daarom is er één examen voor het toetsen van de kennis en begrip op het niveau van de nieuwe ITIL 4 Foundation. Het examen is deels gericht op kennis, het kennen van de letterlijke definities, echter het grootste deel van het examen is gericht op inzicht en begrip.

    Het is overigens niet verplicht om een ITIL 4 Foundation training te volgen om het examen te doen, echter om de nieuwe structuur goed te begrijpen wordt dit wel aangeraden omdat het nieuwe ITIL 4 materiaal nieuwe onderwerpen en inzichten bevat. Een aantal belangrijke servicemanagement-concepten, naast de drie kernonderdelen: het service value system, het four dimension model en de practices, hebben betrekking op:

    • De aard van waarde en de co-creatie van waarde
    • Organisaties, dienstverleners, serviceconsumenten en andere belanghebbenden
    • Producten en diensten
    • Serviceverhoudingen
    • Waarde: uitkomsten, kosten en risico’s

     

    Meer weten over ITIL 4? Volg een training bij de IT Management Group.