Rating9


Onze trainingen zijn gecertificeerd en worden zeer goed gewaardeerd!

Opleidingsadvies

Trainingsvorm

U volgt de training interactief samen met anderen fysiek op de aangegeven locatie.

U volgt de training interactief samen met anderen achter uw computer.

U volgt de training individueel en in uw eigen tempo achter uw computer.

Trainingslocaties


Den Haag
Lange Vijverberg 4-5

ITMG Den Haag

Utrecht
Arthur van Schendelstraat 650

HNK

Amsterdam
Kromwijkdreef 11

ITMG Amsterdam

Eindhoven
Kennedyplein 1

ITMG Eindhoven

Rotterdam

Beursplein 37

ITMG Rotterdam
Overzicht locaties

Referenties algemeen


T. Tulleners UWV
9/10 -Rating9
De Masterclass IT Procesmanagement is zeer goed. De training is logisch ingedeeld en inhoudelijk goed onderbouwd.

Rolf Rotteveel TVM
9/10 -Rating9
Hele goede mix RM in een Agile omgeving.


Overzicht referenties

Klanten

Schiphol
NS
Fuji
Ikea
Gemeente Amsterdam
Thales
ING
Belastingdienst
SVB
Universiteit of Twente
TU Delft
Gemeente Nissewaard
Oxfam Novib
Ministerie van Defensie
Gemeente Leiden
Gemeente Utrecht
Rabobank
Provincie Zuid-Holland
AMC
Erasmus MC
ABN-AMRO
Rijkswaterstaat
Reclassering
DSV
Overzicht klanten

Keurmerken

nrto
VOI

Visie op leren
  • Blended Learning
  • Praktijkgericht
  • Duurzaam
  • Social Return
  • Home » Training » Informatie » ITIL FAQ » In ITIL v3 worden vier functies onderscheiden, hoe zit dat in ITIL 4?

    In ITIL v3 worden vier functies onderscheiden, hoe zit dat in ITIL 4?

    De vier functies in ITIL v3 zijn technical management, application management, service desk en IT operations management. Deze worden geïntroduceerd in de service lifecycle service operations maar zijn, in ieder geval in het geval van technical management en application management, ook van belang in andere service lifecycle fasen zoals service design en service transition.

    Net zoals dat met het begrip proces het geval is, is het begrip functie ‘geëvolueerd’ naar practices; sets met organisatorische middelen die zijn ontworpen voor het uitvoeren van werk of het bereiken van een doelstelling. Hiermee wordt duidelijker dat bijvoorbeeld de ITIL 4 practices infrastructure and platform management en software development and management van groter belang zijn tijdens de kernactiviteiten obtain/build en design and transition en in mindere mate tijdens de kernactiviteit deliver and support. Hier zijn bijvoorbeeld de practices servicedesk en monitoring and event management van veel meer belang.

    Meer weten over ITIL 4? Volg een training bij de IT Management Group.