Rating9


Onze trainingen zijn gecertificeerd en worden zeer goed gewaardeerd!

Opleidingsadvies

Trainingsvorm

U volgt de training interactief samen met anderen fysiek op de aangegeven locatie.

U volgt de training interactief samen met anderen achter uw computer.

U volgt de training individueel en in uw eigen tempo achter uw computer.

Trainingslocaties


Den Haag
Lange Vijverberg 4-5

ITMG Den Haag

Utrecht
Arthur van Schendelstraat 650

HNK

Amsterdam
Kromwijkdreef 11

ITMG Amsterdam

Eindhoven
Kennedyplein 1

ITMG Eindhoven

Rotterdam

Beursplein 37

ITMG Rotterdam
Overzicht locaties

Referenties algemeen


Anton van Rosmalen
8/10 -Rating8
ITIL V3 Foundation is een prima verzorgde training, in een goed tempo. De trainer heeft veel kennis van zaken.

T. Jansen
8/10 -Rating8
De Masterclass Agile Servicemanagement met Scrum is een goede training en het voldeed aan mijn verwachtingen. De trainer heeft als doel zoveel mogelijk informatie te delen. De praktijkvoorbeelden zijn goed.


Overzicht referenties

Klanten

Schiphol
NS
Fuji
Ikea
Gemeente Amsterdam
Thales
ING
Belastingdienst
SVB
Universiteit of Twente
TU Delft
Gemeente Nissewaard
Oxfam Novib
Ministerie van Defensie
Gemeente Leiden
Gemeente Utrecht
Rabobank
Provincie Zuid-Holland
AMC
Erasmus MC
ABN-AMRO
Rijkswaterstaat
Reclassering
DSV
Overzicht klanten

Keurmerken

nrto
VOI

Visie op leren
  • Blended Learning
  • Praktijkgericht
  • Duurzaam
  • Social Return
  • Home » Training » Informatie » ITIL FAQ » Is een proces binnen ITIL 4 nog wel belangrijk?

    Is een proces binnen ITIL 4 nog wel belangrijk?

    Het begrip proces heeft in ITIL 4 ‘slechts’ de betekenis van een set van onderling gerelateerde of interactieve activiteiten die gedefinieerde inputs in outputs omzetten en waarbij de acties en hun afhankelijkheden zijn gedefinieerd. Het is voor een organisatie dan ook een keus tot in welke detail dit beschreven is, zolang de waardestroom maar duidelijk is en iedereen weet wat er wordt verwacht! Vanuit servicemanagement optiek zijn er nog steeds talloze situaties en evenzoveel processen te bedenken die een integrale, team-overstijgende aanpak vragen, inclusief (proces) feedback van belanghebbenden om de service continu te beoordelen en te verbeteren, en dat vereist voortdurende betrokkenheid op alle niveaus.

    Of een proces belangrijk is bepaald een organisatie zelf. In ITIL 4 is, overeenkomstig ITIL v3, een proces nog steeds een beschrijving van uit te voeren activiteiten. Het kan zijn dat een organisatie de noodzaak heeft om processen te beschrijven om daarmee de productiviteit binnen en tussen organisaties te verbeteren. Meestal wordt dit gedetailleerd beschreven in procedures, waarin wordt weergegeven wie bij het proces betrokken is (met behulp van bijvoorbeeld RACI), en eventueel werkinstructies die uitleggen hoe het werk uitgevoerd dient te worden. ITIL 4, maar ook dat is overeenkomstig ITIL v3, schrijft daarmee dus niet voor hoe een proces uitgevoerd móet worden.

    Meer weten over ITIL 4? Volg een training bij de IT Management Group.