Rating9


Onze trainingen zijn gecertificeerd en worden zeer goed gewaardeerd!

Opleidingsadvies

Trainingsvorm

U volgt de training interactief samen met anderen fysiek op de aangegeven locatie.

U volgt de training interactief samen met anderen achter uw computer.

U volgt de training individueel en in uw eigen tempo achter uw computer.

Trainingslocaties


Den Haag
Lange Vijverberg 4-5

ITMG Den Haag

Utrecht
Arthur van Schendelstraat 650

HNK

Amsterdam
Kromwijkdreef 11

ITMG Amsterdam

Eindhoven
Kennedyplein 1

ITMG Eindhoven

Rotterdam

Beursplein 37

ITMG Rotterdam
Overzicht locaties

Referenties algemeen


N.van Beek Nationale Politie
9/10 -Rating9
ITIL Managing Across the Lifecycle is een goede training.

Wim Vermeer Imperial Tobacco
8/10 -Rating8
ITIL Foundation is een goede training. De trainer heeft een levendige manier van presenteren, hierdoor blijft de stof goed hangen.


Overzicht referenties

Klanten

Schiphol
NS
Fuji
Ikea
Gemeente Amsterdam
Thales
ING
Belastingdienst
SVB
Universiteit of Twente
TU Delft
Gemeente Nissewaard
Oxfam Novib
Ministerie van Defensie
Gemeente Leiden
Gemeente Utrecht
Rabobank
Provincie Zuid-Holland
AMC
Erasmus MC
ABN-AMRO
Rijkswaterstaat
Reclassering
DSV
Overzicht klanten

Keurmerken

nrto
VOI

Visie op leren
  • Blended Learning
  • Praktijkgericht
  • Duurzaam
  • Social Return
  • Home » Training » Informatie » ITIL FAQ » ITIL 4 onderkent de kernactiviteit improve, hoe zit dat dan met continual (service) improvement vanuit ITIL v3?

    ITIL 4 onderkent de kernactiviteit improve, hoe zit dat dan met continual (service) improvement vanuit ITIL v3?

    De stelling binnen ITIL 4 is dat voortdurende verbetering plaatsvindt in alle gebieden van de organisatie en op alle niveaus, van strategisch tot operationeel. Om de effectiviteit van services te maximaliseren dient dan ook iedereen die bijdraagt aan het leveren van een service continue verbetering in gedachte te houden en altijd naar mogelijkheden te zoeken om te verbeteren.

    De grondslag ligt in de strategische, tactische en operationele plannen vanuit de kernactiviteit plan. Deze geven de relevantie weer voor de huidige doelstellingen en context van de organisatie. Vanuit de kernactiviteit continual improvement wordt in lijn hiermee gezorgd voor het continu verbeteren van producten, services en werkwijzen en wordt verbetering gericht op alle overige kernactiviteiten binnen de service value chain (service waardeketen) en de vier dimensies; de logisch gegroepeerde organisatorische middelen.

    Alle kernactiviteiten leveren prestatie-informatie en verbetermogelijkheden terwijl iedere kernactiviteit verbeterinitiatieven en plannen ontvangt vanuit de kernactiviteit improve, die ten uitvoer gebracht dienen te worden. Hierover wordt door de betreffende kernactiviteit vervolgens gerapporteerd aan de kernactiviteit improve en worden vervolgens verbeteringsstatusrapporten terugontvangen over de voortgang van de verschillende samenhangende verbeteractiviteiten.

    In ITIL 4 wordt gesproken over continual improvement (continue verbetering). In de praktijk blijkt echter nog vaak dat hier onvoldoende aandacht aan wordt besteed; de principes vanuit Lean IT zijn hierbij zeer behulpzaam.

    Het ITIL 4 continual improvement model (in ITIL v3 bekend als de CSI-approach) is van toepassing op het service value system in zijn geheel, evenals op alle producten, services, servicecomponenten en relaties van de organisatie. Om continue verbetering op alle niveaus te ondersteunen omvat het ITIL SVS het navolgende:
    • Het continual improvement model voor een gestructureerde aanpak om (structurele) verbeteringen te implementeren
    • De service value chain activiteit improve voor continue verbetering in de service waardeketen
    • De practice (werkwijze) continual improvement voor dagelijkse verbeteringsinspanningen

    Meer weten over ITIL 4? Volg een training bij de IT Management Group.