Rating9


Onze trainingen zijn gecertificeerd en worden zeer goed gewaardeerd!

Opleidingsadvies

Trainingsvorm

Wat is klassikaal?

U volgt de training interactief samen met anderen fysiek op de aangegeven locatie.

Wat is online?

U volgt de training interactief samen met anderen achter uw computer.

Wat is e-learning?

U volgt de training individueel en in uw eigen tempo achter uw computer.

Trainingslocaties


Den Haag
Lange Vijverberg 4-5

ITMG Den Haag

Utrecht
Arthur van Schendelstraat 650

HNK

Amsterdam
Kromwijkdreef 11

ITMG Amsterdam

Eindhoven
Kennedyplein 1

ITMG Eindhoven

Rotterdam

Beursplein 37

ITMG Rotterdam
Overzicht locaties

Referenties algemeen


Jeroen Sikkema
10/10 -Rating10
Ik heb de training van 3 dagen online gevolgd. Ik vond deze training echt superleuk omdat we aan het werk werden gezet. Ik vond de stof herkenbaar en inspirerend ook vanuit een visueel infographic oogpunt, ik had nog nooit van ITIL4 gehoord. Ik heb nu nieuwe inzichten gekregen voor mijn huidige werk als IT support door deze training! En het is nog niet officieel maar volgens mij ben ik net geslaagd met 93% voor Foundation.

P. Hazelaar Provincie Groningen
8/10 -Rating8
PRINCE2 Foundation is een heldere en duidelijke training. Het vormt een goede basis.


Overzicht referenties

Klanten

Schiphol
NS
Fuji
Ikea
Gemeente Amsterdam
Thales
ING
Belastingdienst
SVB
Universiteit of Twente
TU Delft
Gemeente Nissewaard
Oxfam Novib
Ministerie van Defensie
Gemeente Leiden
Gemeente Utrecht
Rabobank
Provincie Zuid-Holland
AMC
Erasmus MC
ABN-AMRO
Rijkswaterstaat
Reclassering
DSV
Overzicht klanten

Keurmerken

nrto
VOI

Visie op leren
  • Blended Learning
  • Praktijkgericht
  • Duurzaam
  • Social Return
  • Home » Training » Informatie » ITIL FAQ » ITIL 4 onderkent de kernactiviteit obtain/build, waar heeft dit betrekking op?

    ITIL 4 onderkent de kernactiviteit obtain/build, waar heeft dit betrekking op?

    In ITIL v3 wordt geen expliciet onderscheid gemaakt in het verkrijgen of bouwen van een service of componenten als onderdeel van een service (al dan niet vanuit in- of extern). ITIL 4 maakt dit expliciete onderscheid wel.

    Alle individuele componenten (of producten) die nodig zijn als onderdeel van een service vallen onder de kernactiviteit obtain/build, in ieder geval diegenen die nieuw zijn of vernieuwd worden. Een product is een samenstelling (configuratie) van middelen binnen de organisatie (in eigendom of gemanaged), zodanig ontworpen dat dit waarde biedt aan de consument.

    Er is een nauwe relatie met de kernactiviteit design and transition dat ervoor zorgt dat producten en diensten voortdurend voldoen aan de verwachtingen van belanghebbenden en in lijn daarmee vereisten en specificaties definieert die hanteert dienen te worden door de kernactiviteit obtain/build.

    Vanuit de kernactiviteit engage komen triggers in de vorm van wijzigings- of projectinitiatie-verzoeken, op basis van de nodige afstemming tussen stakeholders. Vanuit de kernactiviteit deliver and support kan een wijzigingsverzoek komen tot de aanschaf van bepaalde servicecomponenten. Goederen en diensten die worden geleverd door externe en interne leveranciers en partners doorlopen daarmee altijd de kernactiviteit obtain/build.

    Meer weten over ITIL 4? Volg een training bij de IT Management Group.