Rating9


Onze trainingen zijn gecertificeerd en worden zeer goed gewaardeerd!

Opleidingsadvies

Trainingsvorm

Wat is klassikaal?

U volgt de training interactief samen met anderen fysiek op de aangegeven locatie.

Wat is online?

U volgt de training interactief samen met anderen achter uw computer.

Wat is e-learning?

U volgt de training individueel en in uw eigen tempo achter uw computer.

Trainingslocaties


Den Haag
Lange Vijverberg 4-5

ITMG Den Haag

Utrecht
Arthur van Schendelstraat 650

HNK

Amsterdam
Kromwijkdreef 11

ITMG Amsterdam

Eindhoven
Kennedyplein 1

ITMG Eindhoven

Rotterdam

Beursplein 37

ITMG Rotterdam
Overzicht locaties

Referenties algemeen


J. Peeters VITO
8/10 -Rating8
ITIL Foundation is een zeer vlotte training. De trainer wist op alle vragen een gestructureerd antwoord te geven. Ik waardeer de trainer met een negen!

R. Plugge
8/10 -Rating8
De Masterclass Service Level Agreements voldeed aan mijn verwachtingen. De training is duidelijk en varierend. De trainer is erg goed.


Overzicht referenties

Klanten

Schiphol
NS
Fuji
Ikea
Gemeente Amsterdam
Thales
ING
Belastingdienst
SVB
Universiteit of Twente
TU Delft
Gemeente Nissewaard
Oxfam Novib
Ministerie van Defensie
Gemeente Leiden
Gemeente Utrecht
Rabobank
Provincie Zuid-Holland
AMC
Erasmus MC
ABN-AMRO
Rijkswaterstaat
Reclassering
DSV
Overzicht klanten

Keurmerken

nrto
VOI

Visie op leren
  • Blended Learning
  • Praktijkgericht
  • Duurzaam
  • Social Return
  • Home » Training » Informatie » ITIL FAQ » Wat is de relatie binnen ITIL 4 tussen de kernactiviteit obtain/build met design and transition, en deliver and support?

    Wat is de relatie binnen ITIL 4 tussen de kernactiviteit obtain/build met design and transition, en deliver and support?

    Obtain/build zorgt ervoor dat specifiek de servicecomponenten beschikbaar zijn, waar en wanneer benodigd en dat deze voldoen aan overeengekomen specificaties (vanuit engage); dit wordt meestal projectmatig uitgevoerd. De basis wordt gevormd door de architectuur en het beleid en de product en service portfolio besluiten (vanuit plan).

    Wijzigings- en/of project-initiatieverzoeken, op basis van de nodige afstemming tussen stakeholders (vanuit engage), leiden bijvoorbeeld tot het moeten verkrijgen of laten bouwen van service-componenten bij een of meerdere in- of externe leveranciers (binnen obtain/build). Deze service-componenten worden vervolgens samengesteld (binnen design and transition) tot een service of worden direct beschikbaar gesteld (via deliver and support). Design and transition zorgt ervoor dat de producten en services continu voldoen aan de verwachtingen van de belanghebbenden (vanuit engage). De nieuwe en gewijzigde producten en services worden aangeboden aan de klanten en gebruikers (vanuit deliver and support).

    Uit het voorgaande voorbeeld wordt duidelijk dat er diverse (vice versa) relaties zijn tussen de kernactiviteiten en de wijze waarop organisatie-specifieke value streams (waardestromen) ontstaan. Terugkoppeling (feedback) over de eisen aangaande contracten en overeenkomsten vindt bijvoorbeeld plaats vanuit meerdere kernactiviteiten (naar engage) alsook terugkoppeling (feedback) over prestatie-informatie en verbetermogelijkheden (naar improve). Obtain/build levert kennis en informatie over alle nieuwe en gewijzigde service-componenten aan alle overige kernactiviteiten binnen de service waardeketen.

    Meer weten over ITIL 4? Volg een training bij de IT Management Group.