Rating9

Onze trainingen zijn gecertificeerd en worden zeer goed gewaardeerd!

Trainingsvorm

Wat is klassikaal?

U volgt de training interactief samen met anderen fysiek op de aangegeven locatie.

Wat is online?

U volgt de training interactief samen met anderen achter uw computer.

Wat is e-learning?

U volgt de training individueel en in uw eigen tempo achter uw computer.

Trainingslocaties


Den Haag
Lange Vijverberg 4-5

ITMG Den Haag

Utrecht
St Jacobsstraat 123-135

ITMG Utrecht

Amsterdam
Kromwijkdreef 11

ITMG Amsterdam

Eindhoven
Kennedyplein 1

ITMG Eindhoven

Rotterdam
Beursplein 37

ITMG Rotterdam
Overzicht locaties

Referenties algemeen


Marcel van der Toorn Vestia
9/10 -Rating9
ITIL PPO is een goede training! Er heerste een prettige sfeer en het tempo waarin de training gegeven werd, was goed.

ING
9/10 -Rating9
De trainer waardeer ik met een tien! Mijn algemene indruk van deze masterclass: 9.

Overzicht referenties

Klanten

Schiphol
NS
Fuji
Ikea
Gemeente Amsterdam
Thales
ING
Belastingdienst
SVB
Universiteit of Twente
TU Delft
Gemeente Nissewaard
Oxfam Novib
Ministerie van Defensie
Gemeente Leiden
Gemeente Utrecht
Rabobank
Provincie Zuid-Holland
AMC
Erasmus MC
ABN-AMRO
Rijkswaterstaat
Reclassering
DSV
Overzicht klanten

Visie op leren
  • Blended Learning
  • Praktijkgericht
  • Duurzaam
  • Social Return
  • Home » Training » Informatiemanagement & Big Data » Kwaliteitsmanagement in ICT omgevingen

    Kwaliteitsmanagement in ICT omgevingen

    Prijs: € 1250,-
    Duur: 3 dagen
    Locatie: Den Haag, Utrecht, Rotterdam, Eindhoven, Amsterdam


    inschrijven voor deze training

    Kwaliteitsmanagement

    U bent ervan overtuigd dat een ingevoerd kwaliteitsmanagementsysteem uw organisatie effectiever en efficiënter maakt, maar u weet nog niet hoe dit aan te pakken? Op zich niet vreemd aangezien kwaliteitsmanagement vele aspecten kent waardoor het moeilijk wordt om het voor u belangrijkste onderdeel te selecteren. Met onze driedaagse foundation training Kwaliteitsmanagement in ICT omgevingen krijgt u voldoende handvatten aangereikt om voor uzelf het overzicht te behouden.

    Inhoud training

    In drie dagen krijgt u uitleg over de belangrijkste aspecten van kwaliteitsmanagement. U leert het belang van deze aspecten en de onderlinge samenhang. Naast uitleg zal ook regelmatig met cases een verdieping worden aangebracht zodat u zelf in staat bent de behandelde stof toe te passen. Binnen de drie dagen zal een traject worden doorlopen waarbij de opzet, de invoering en het beheer van een kwaliteitsmanagementsysteem zullen worden behandeld. Na afloop krijgt u een kwaliteitsplan mee.

    Uw resultaat

    Na het doorlopen van de training heeft u de volgende leerdoelen bereikt:
    – U hebt inzicht gekregen in de aspecten van kwaliteitsmanagement.
    – U kent de samenhang van deze aspecten.
    – U herkent de onderdelen van opzet, invoering en onderhoud van een kwaliteitsmanagementsysteem.
    – De relevante principes van kwaliteitsmanagement zijn u na afloop bekend.
    – U bent in staat om concrete invulling te geven aan kwaliteitsmanagement.

    Uw profiel

    De training is opgezet voor diegenen die inzicht willen hebben in de relevante aspecten van kwaliteitsmanagement en de betekenis hiervan voor de opzet, de
    invoering en het onderhoud van een kwaliteitsmanagementsysteem.

    Programma

    Dag 1
    Introductie in kwaliteitsmanagement, gevolgd door het presenteren van de voordelen van kwaliteitsmanagement op de volgende gebieden:
    – Klanttevredenheid
    – Medewerkers
    – Risicobeheersing
    – Acquisitie
    – Certificering
    – Kostenbesparing
    Vervolgens wordt het kwaliteitsmanagementsysteem ingekaderd en wordt de opzet van een kwaliteitsmanagementsysteem besproken. In dit kader wordt als eerste het fundament, bestaande uit missie, visie en SMART doelstellingen, besproken.

    De eerste dag eindigt met de start van het eerste van de acht kwaliteitsmanagementprincipes zoals deze door ISO9000 ook gehanteerd worden.

    Dag 2
    Er wordt vervolgd met de overige kwaliteitsmanagementprincipes. Na afloop van dag 2 zijn al de principes afgehandeld:
    1. Klantgerichtheid
    2. Leiderschap
    3. Betrokkenheid medewerkers
    4. Procesbenadering
    5. Systeembenadering
    6. Continue verbetering
    7. Besluitvorming op basis van feiten
    8. Win-win relatie met leveranciers

    Dag 3
    Nadat op dag 1 en dag 2 de opzet van een kwaliteitsmanagementsysteem zijn besproken, worden op dag 3 de invoering en het onderhoud van een kwaliteitsmanagementsysteem toegelicht. In dit kader komen kritische succesfactoren en randvoorwaarden evenals risico’s en bedreigingen aan de orde.
    Als laatste zullen met de deelnemers middelen worden besproken om binnen bestaande (eigen) organisaties onderzoek te doen naar het huidige kwaliteitsmanagementniveau.

    Trainingsduur en kosten

    De training Kwaliteitsmanagement in ICT omgevingen duurt 3 dagen. De kosten voor de training bedragen € 1250,-. Deze prijs is inclusief lesmateriaal, koffie, thee en lunch en exclusief BTW.

    Docenten

    De IT Management Group werkt alleen met de beste docenten. Onze trainers zijn gecertificeerd en hebben kennis van de theorie en de praktijk.

    Advies en detachering

    Bent u op zoek naar een goed advies met betrekking tot het inrichten of optimaliseren van uw IT organisatie neem dan contact op met IT Management Group of kijk op onze advies en detacheringspagina’s.

    inschrijven voor deze training

    Eerstvolgende startdata Kwaliteitsmanagement in ICT omgevingen: