Onze trainingen zijn gecertificeerd en worden zeer goed gewaardeerd!

Trainingslocaties


Referenties


G. Bastiaansen SecurIT BV
TOGAF Foundation is een goede training. De training heeft een goede opbouw en er is een goede interactie.

H. Hendriksen Rijnstate
ITIL Service Strategy is een prima training. De trainer is erg goed. Hij heeft veel kennis en weet dit goed over te dragen.

Overzicht referenties

Klanten van ITMG


Defensie
Vektis
Robidus
Tata Consultancy Services
Genexis
kadaster
Xantara-IT
ITM
Overzicht klanten

Visie op leren


  • Blended Learning
  • Praktijkgericht
  • Duurzaam
  • Social Return
  • Home » Training » Informatiemanagement & Big Data » Kwaliteitsmanagement in ICT omgevingen

    KWALITEITSMANAGEMENT IN ICT OMGEVINGEN

    Prijs: € 1250,-
    Duur: 3 dagen
    Locatie: Den Haag, Utrecht, Rotterdam, Eindhoven, Amsterdam

    16-09-2019, 17-09-2019 en 24-09-2019 (Utrecht)
    18-11-2019, 19-11-2019 en 25-11-2019 (Den Haag)

    De IT Management Group verzorgt deze training op de hierboven vermelde locaties. Bij inschrijving kunt u uw voorkeurslocatie kenbaar maken. Indien de training op uw voorkeurslocatie niet doorgaat, krijgt u van ons een aanbod voor een alternatieve locatie. Wanneer u zich hierin niet kunt vinden, kunt u uw inschrijving kosteloos annuleren. Bekijkt u de pagina trainingslocaties voor een impressie van onze trainingslocaties.

    - inschrijven voor deze training -

    Kwaliteitsmanagement
    U bent ervan overtuigd dat een ingevoerd kwaliteitsmanagementsysteem uw organisatie effectiever en efficiënter maakt, maar u weet nog niet hoe dit aan te pakken? Op zich niet vreemd aangezien kwaliteitsmanagement vele aspecten kent waardoor het moeilijk wordt om het voor u belangrijkste onderdeel te selecteren. Met onze driedaagse foundation training Kwaliteitsmanagement in ICT omgevingen krijgt u voldoende handvatten aangereikt om voor uzelf het overzicht te behouden.

    De training
    In drie dagen krijgt u uitleg over de belangrijkste aspecten van kwaliteitsmanagement. U leert het belang van deze aspecten en de onderlinge samenhang. Naast uitleg zal ook regelmatig met cases een verdieping worden aangebracht zodat u zelf in staat bent de behandelde stof toe te passen. Binnen de drie dagen zal een traject worden doorlopen waarbij de opzet, de invoering en het beheer van een kwaliteitsmanagementsysteem zullen worden behandeld. Na afloop krijgt u een kwaliteitsplan mee.

    Uw resultaat
    Na het doorlopen van de training heeft u de volgende leerdoelen bereikt:
    – U hebt inzicht gekregen in de aspecten van kwaliteitsmanagement.
    – U kent de samenhang van deze aspecten.
    – U herkent de onderdelen van opzet, invoering en onderhoud van een kwaliteitsmanagementsysteem.
    – De relevante principes van kwaliteitsmanagement zijn u na afloop bekend.
    – U bent in staat om concrete invulling te geven aan kwaliteitsmanagement.

    Uw profiel
    De training is opgezet voor diegenen die inzicht willen hebben in de relevante aspecten van kwaliteitsmanagement en de betekenis hiervan voor de opzet, de
    invoering en het onderhoud van een kwaliteitsmanagementsysteem.

    Programma

    Dag 1
    Introductie in kwaliteitsmanagement, gevolgd door het presenteren van de voordelen van kwaliteitsmanagement op de volgende gebieden:
    – Klanttevredenheid
    – Medewerkers
    – Risicobeheersing
    – Acquisitie
    – Certificering
    – Kostenbesparing
    Vervolgens wordt het kwaliteitsmanagementsysteem ingekaderd en wordt de opzet van een kwaliteitsmanagementsysteem besproken. In dit kader wordt als eerste het fundament, bestaande uit missie, visie en SMART doelstellingen, besproken.

    De eerste dag eindigt met de start van het eerste van de acht kwaliteitsmanagementprincipes zoals deze door ISO9000 ook gehanteerd worden.

    Dag 2
    Er wordt vervolgd met de overige kwaliteitsmanagementprincipes. Na afloop van dag 2 zijn al de principes afgehandeld:

    1. Klantgerichtheid
    2. Leiderschap
    3. Betrokkenheid medewerkers
    4. Procesbenadering
    5. Systeembenadering
    6. Continue verbetering
    7. Besluitvorming op basis van feiten
    8. Win-win relatie met leveranciers

    Dag 3
    Nadat op dag 1 en dag 2 de opzet van een kwaliteitsmanagementsysteem zijn besproken, worden op dag 3 de invoering en het onderhoud van een kwaliteitsmanagementsysteem toegelicht. In dit kader komen kritische succesfactoren en randvoorwaarden evenals risico’s en bedreigingen aan de orde.
    Als laatste zullen met de deelnemers middelen worden besproken om binnen bestaande (eigen) organisaties onderzoek te doen naar het huidige kwaliteitsmanagementniveau.

    Trainingsduur en kosten
    De training Kwaliteitsmanagement in ICT omgevingen duurt 3 dagen. De kosten voor de training bedragen € 1250,-. Deze prijs is inclusief lesmateriaal, koffie, thee en lunch en exclusief BTW.

    Docenten en locaties
    De IT Management Group werkt alleen met de beste docenten. Trainingen op basis van open inschrijving worden gegeven op centrale en kwalitatief hoogwaardige locaties in Den Haag, Utrecht, Rotterdam, Amsterdam en Eindhoven. In-company trainingen kunnen op elke gewenste locatie worden verzorgd.

    Advies en detachering
    Bent u op zoek naar een goed advies met betrekking tot het inrichten of optimaliseren van uw IT organisatie neem dan contact op met IT Management Group of kijk op onze advies en detacheringspagina’s.

    Referenties

    J. Job ING
    BiSL Foundation is een goede en duidelijke training!

    E. van Beek Dunea
    Zeer positief, duidelijke uitleg met goed praktijkvoorbeelden! Ook het tempo was prettig.

    Ed Sung DSB Den Haag
    BiSL is een uitstekende training, waar ik in de praktijk mijn voordeel mee kan doen.

    - inschrijven voor deze training -

    Eerstvolgende startdata Kwaliteitsmanagement in ICT omgevingen:

    16 September 2019
    Training Kwaliteitsmanagement in ICT omgevingen (KMICT)
    ITMG Locatie
    (Utrecht)
    _____ _____ _____
    18 November 2019
    Training Kwaliteitsmanagement in ICT omgevingen (KMICT)
    ITMG Locatie
    (Den Haag)
    _____ _____ _____