Kwaliteitsmanagement in ICT omgevingen
Prijs: €900,-
Duur: 2 dagen
Locatie: op locatie bij ITMG of op uw eigen locatie (in-company)
Deze training verzorgt ITMG op aanvraag. De training kan worden gepland als open inschrijving training of kan als in-company training worden gepland.
Kwaliteitsmanagement
U bent ervan overtuigd dat een ingevoerd kwaliteitsmanagementsysteem uw organisatie effectiever en efficiënter maakt, maar u weet nog niet hoe dit aan te pakken? Op zich niet vreemd aangezien kwaliteitsmanagement vele aspecten kent waardoor het moeilijk wordt om het voor u belangrijkste onderdeel te selecteren. Met de training Kwaliteitsmanagement in ICT omgevingen krijgt u voldoende handvatten aangereikt om voor uzelf het overzicht te behouden.
Inhoud training
Tijdens de training krijgt u uitleg over de belangrijkste aspecten van kwaliteitsmanagement. U leert het belang van deze aspecten en de onderlinge samenhang. Naast uitleg zal ook regelmatig met cases een verdieping worden aangebracht zodat u zelf in staat bent de behandelde stof toe te passen. Binnen de drie dagen zal een traject worden doorlopen waarbij de opzet, de invoering en het beheer van een kwaliteitsmanagementsysteem zullen worden behandeld. Na afloop krijgt u een kwaliteitsplan mee.
Uw resultaat
Na het doorlopen van de training heeft u de volgende leerdoelen bereikt:
– U hebt inzicht gekregen in de aspecten van kwaliteitsmanagement;
– U kent de samenhang van deze aspecten;
– U herkent de onderdelen van opzet, invoering en onderhoud van een kwaliteitsmanagementsysteem;
– De relevante principes van kwaliteitsmanagement zijn u na afloop bekend;
– U bent in staat om concrete invulling te geven aan kwaliteitsmanagement.
Uw profiel
De training is opgezet voor diegenen die inzicht willen hebben in de relevante aspecten van kwaliteitsmanagement en de betekenis hiervan voor de opzet, de invoering en het onderhoud van een kwaliteitsmanagementsysteem.
Programma
Introductie in kwaliteitsmanagement, gevolgd door het presenteren van de voordelen van kwaliteitsmanagement op de volgende gebieden:
– Klanttevredenheid
– Medewerkers
– Risicobeheersing
– Acquisitie
– Certificering
– Kostenbesparing
Vervolgens wordt het kwaliteitsmanagementsysteem ingekaderd en wordt de opzet van een kwaliteitsmanagementsysteem besproken. In dit kader wordt als eerste het fundament, bestaande uit missie, visie en SMART doelstellingen, besproken.
Er wordt vervolgd met de overige kwaliteitsmanagementprincipes:
1. Klantgerichtheid
2. Leiderschap
3. Betrokkenheid medewerkers
4. Procesbenadering
5. Systeembenadering
6. Continue verbetering
7. Besluitvorming op basis van feiten
8. Win-win relatie met leveranciers
Nadat de opzet van een kwaliteitsmanagementsysteem zijn besproken, worden de invoering en het onderhoud van een kwaliteitsmanagementsysteem toegelicht. In dit kader komen kritische succesfactoren en randvoorwaarden evenals risico’s en bedreigingen aan de orde.
Als laatste zullen met de deelnemers middelen worden besproken om binnen bestaande (eigen) organisaties onderzoek te doen naar het huidige kwaliteitsmanagementniveau.
Trainingsduur en kosten
De training Kwaliteitsmanagement in ICT omgevingen duurt 2 dagen. De kosten voor de training bedragen €900,-. Deze prijs is inclusief lesmateriaal, koffie, thee en lunch en exclusief BTW.
Docenten
De IT Management Group werkt alleen met de beste docenten. Onze trainers hebben ruime ervaring, zijn gecertificeerd en hebben kennis van de theorie en de praktijk.
Advies en detachering
Bent u op zoek naar een goed advies met betrekking tot het inrichten of optimaliseren van uw IT organisatie? Neem dan contact op met de IT Management Group of kijk op onze advies en detacheringspagina’s.
Deze training verzorgt ITMG op aanvraag. De training kan worden gepland als open inschrijving training of kan als in-company training worden gepland.