Rating9


Onze trainingen zijn gecertificeerd en worden zeer goed gewaardeerd!

Trainingsvorm

U volgt de training interactief samen met anderen fysiek op de aangegeven locatie.

U volgt de training interactief samen met anderen achter uw computer.


Docenten

De IT Management Group werkt alleen met de beste docenten. Onze trainers hebben ruime ervaring, zijn gecertificeerd en hebben kennis van de theorie en de praktijk.

Trainingslocaties


Den Haag
Lange Vijverberg 4-5

ITMG Den Haag

Utrecht
Arthur van Schendelstraat 650

HNK

Amsterdam
Kromwijkdreef 11

ITMG Amsterdam

Eindhoven
Kennedyplein 1

ITMG Eindhoven

Rotterdam

Beursplein 37

ITMG Rotterdam
Overzicht locaties

Referenties algemeen


Jeroen Zwiers Justid
8/10 -Rating8
Het is een duidelijke training met veel voorbeelden en uitleg. Ook het zelf uitvoeren van de opdrachten bevalt goed.

A. Vonk Oracle Nederland BV
9/10 -Rating9
PRINCE2 Practitioner is een goede training. Het is een goede voorbereiding op het examen en de trainer heeft veel parate kennis.


Overzicht referenties

Klanten

Schiphol
NS
Fuji
Ikea
Gemeente Amsterdam
Thales
ING
Belastingdienst
SVB
Universiteit of Twente
TU Delft
Gemeente Nissewaard
Oxfam Novib
Ministerie van Defensie
Gemeente Leiden
Gemeente Utrecht
Rabobank
Provincie Zuid-Holland
AMC
Erasmus MC
ABN-AMRO
Rijkswaterstaat
Reclassering
DSV
Overzicht klanten

Keurmerken

nrto


Advies en detachering

Bent u op zoek naar een goed advies met betrekking tot het inrichten of optimaliseren van uw IT organisatie? Neem dan contact op met de IT Management Group of kijk op onze advies en detacheringspagina's.

Opleidingsadvies
Home » Training » IT Management » Certified ICT Support Medewerker

Certified ICT Support Medewerker

Deze functiegerichte opleiding leidt op tot één van de meest gevraagde functies in de IT!

  • Prijs: €7500,-
  • Duur: 14 dagen of 21 avonden

Korte omschrijving Certified ICT Support Medewerker

Een Medewerker ICT Support is verantwoordelijk voor één of meerdere systemen of applicaties met een accent op de technische werking van de applicatie. Het opleidingstraject leidt op tot beroepen zoals (technisch) applicatiebeheerder, systeembeheerder, applicatiespecialist.


Locaties en data Certified ICT Support Medewerker

Hieronder staan de nu ingeplande trainingsmogelijkheden op basis van open inschrijving. De training kan online of klassikaal worden gevolgd. Ook is in-company training of maatwerk mogelijk.

De opleidingsdagen zijn standaard van 10:00 tot 16:00 uur. De opleidingsavonden zijn standaard van 18:30 tot 21:30 uur. Afhankelijk van uw training kan van deze tijden worden afgeweken. De tijden worden voorafgaand aan de training aan u gecommuniceerd. De vroegste starttijd is 09:00 en de uiterste eindtijd is 17:00. Staat uw voorkeurslocatie er niet bij? Neem dan contact op en informeer naar de mogelijkheden.



Inhoud Certified ICT Support Medewerker

De IT Management Group onderzoekt continu aan welke functies in de ICT de komende jaren naar verwachting het meest behoefte is. Op basis van dit onderzoek heeft de IT Management Group een aantal functiegerichte opleidingsprofielen opgesteld.

Het opleidingsprofiel tot Certified ICT Support Medewerker leidt op tot een goede startpositie in de ICT. U wordt opgeleid om te kunnen starten als IT-medewerker, helpdesk medewerker, servicedesk medewerker, servicedesk engineer, helpdesk engineer, IT Support Desk medewerker, projectmedewerker, projectondersteuner, etcetera.

Tijdens de functiegerichte opleiding tot Certified ICT Support Medewerker krijgt u in 14 dagen of 21 avonden tijd een breed inzicht in en kennis van de belangrijkste best practices en ontwikkelingen op het gebied van IT beheer en IT support zowel in theorie als praktijk. De theorie wordt afgewisseld met voorbeelden uit de praktijk. U krijgt inzicht in de verschillende vormen van dienstverlening zowel gericht op de interne organisatie als op de klanten van een organisatie. Daarnaast komen de (persoonlijke) competenties aan bod die nodig zijn om als Servicedesk Engineer een dienstverlenende functie uit te voeren.

Praktijkgericht

Tijdens de opleiding tot Certified ICT Support Medewerker krijgt u te maken met verschillende trainers. De trainers van de IT Management Group zijn niet alleen thuis in de theorie maar hebben tevens ruime praktijkervaring als consultant op het betreffende vakgebied.

Certificering

Binnen de functiegerichte opleiding tot Certified ICT Support Medewerker wordt de belangrijkste theorie op het gebied van ICT support en IT-beheer behandeld. Na het succesvol doorlopen van de opleiding ontvangt u de badge Certified ICT Support Medewerker. Ook bent u zich bewust van de persoonlijke competenties die u als Certified ICT Support Medewerker minimaal nodig heeft om duidelijk en effectief te communiceren naar opdrachtgevers en stakeholders.

Programma

De functiegerichte opleiding tot Certified ICT Support Medewerker is inclusief de volgende trainingen en examens:

Intake opleiding
De functiegerichte opleiding tot Certified ICT Support Medewerker start met een intake. In deze intake worden uw persoonlijke leerdoelen doorgenomen evenals de planning van uw opleiding. Indien nodig worden aanpassingen op maat gemaakt.

Effectief Communiceren – 2 dagen of 3 avonden
De module Effectief Communiceren schenkt aandacht aan uw persoonlijke ontwikkeling. De training is praktijkgericht. Er wordt ingegaan op de belangrijkste communicatie- en presentatietechnieken die u nodig heeft tijdens uw overleggen met collega’s, leveranciers, leidinggevenden en opdrachtgevers. Tijdens de training wordt met name ingegaan op de mondelinge communicatie en het effectief overbrengen van uw communicatieboodschap.

Basiskennis IT - 2 dagen of 2 avonden
In de training Basiskennis IT neemt u op simpele en gestructureerde wijze kennis van de basistermen en concepten die veel gebruikt worden in de ICT. De doelgroep bestaat uit diegenen die geen of beperkte kennis van IT hebben en zich daarin (verder) willen bekwamen zoals bijvoorbeeld een servicedeskmedewerker die een ander soort ICT functie wil gaan bekleden, maar ook een niet-ICT-er die zich wil verdiepen in de gangbare ICT-terminologie alsook mensen die zich willen omscholen naar een (andere) ICT arbeidsplaats.

Introductie Artificial Intelligence – 1 dag of 1 avond
Artificial Intelligence en ChatGPT zijn sterk in opkomst. Tijdens deze training van drie dagen leert u de beginselen van Artificial Intelligence en ChatGPT. Onderwerpen die aan bod komen zijn: Machine Learning (ML), Neurale Netwerken, Deep Learning (DL), Natural Language Processing (NLP), Computer Vision en AI Ethiek.

Introductie in databases – 2 dagen of 3 avonden
Steeds meer organisaties zien data als een waardevol productiemiddel. Data dient daarom adequaat opgeslagen en verwerkt te worden. Databases zijn daarmee belangrijke geautomatiseerde hulpmiddelen, waarmee organisaties optimaal resultaat kunnen boeken in het omzetten van data naar informatie. Databases zijn niet meer weg te denken uit organisaties en zijn belangrijke hulpmiddelen om data efficiënt te kunnen beheren. In deze training gaat u praktisch aan de slag. Op basis van een eenvoudige case gaat u een database inrichten, data manipuleren en data ontsluiten zodat gebruikers de data kunnen inzetten in hun dagelijkse werk.

Informatiebeveiliging op basis van ISO27001 Foundation - 2 dagen of 3 avonden
ISO27001 is de formele benaming van de code voor Informatiebeveiliging. ISO27000 biedt het overzicht van managementsystemen voor informatiebeveiliging, en termen en definities die in de ISMS-normenfamilie algemeen worden gebruikt. Deze internationale norm is van toepassing op organisaties van alle soorten en omvang zoals commerciële ondernemingen, overheidsinstellingen en non-profitorganisaties.

ITIL 4 Foundation – 3 dagen of 6 avonden
ITIL® staat voor Information Technology Infrastructure Library. ITIL is ontstaan uit een verzameling best practices. Sinds de jaren tachtig van de vorige eeuw biedt ITIL® een raamwerk van processen, rollen en verantwoordelijkheden als een verzameling best practices. De ooit geldende betekenis Information Technology Infrastructure Library is geëvolueerd naar een integrale servicemanagement benadering, gericht op het effectief sturen en managen van de IT-dienstverlening. Met de kennis van deze integrale servicemanagement benadering weet u hoe op een efficiënte en effectieve wijze het beheer te voeren over alle onderdelen die nodig zijn om een IT-service te leveren.

USM Foundation – 2 dagen of 3 avonden
USM staat voor Universeel Service Management. USM is een gestandaardiseerd managementsysteem waarmee een serviceorganisatie haar mensen, middelen, werkwijzen en services kan managen met slechts 5 processen en 8 automatiseerbare workflows. De methode is toepasbaar op elke vorm van dienstverlening. De USM-training benadrukt de procesmatige inrichting van een serviceorganisatie en haar werkwijze, vanuit de overtuiging dat processen de kortste en efficiëntste weg naar het voor de klant relevante doel vormen.


Uw profiel

De functiegerichte opleiding tot Certified ICT Support Medewerker is geschikt voor starters in de IT die een solide opleiding willen volgen waarbij zowel aandacht is voor de theorie als voor de praktijk en de persoonlijke competenties die van belang zijn bij de dagelijkse uitvoering van uw rol als support medewerker. Na deze opleiding beschikt u over de kennis en – bij het met goed gevolg afleggen van de examens –de certificeringen die op dit moment in de markt worden gevraagd. U bent aantoonbaar klaar om als Servicedesk Engineer, IT support medewerker of Service support medewerker direct aan de slag te gaan!


Praktische informatie

De kosten voor de functiegerichte opleiding tot Certified ICT Support Medewerker bedragen €7500,-. Deze prijs is inclusief (digitaal) lesmateriaal, koffie, thee en lunch en examengeld en exclusief BTW.

Wanneer u de sheets tijdens de masterclass op uw eigen device wilt meelezen, dan dient u een eigen device mee te brengen.

Onderwijsvorm, studiebelasting, doorlooptijd en opleidingsniveau

De opleidingsdagen worden gegeven in de vorm van klassikaal onderwijs. De voorkeursvorm is online klassikaal onderwijs overdag. Omdat is gebleken dat niet iedereen vrij kan krijgen voor het volgen van opleidingen overdag, bestaat ook de mogelijkheid om de opleidingen te volgen in de avonduren. Zowel bij de dagopleidingen als avondopleidingen is er altijd direct persoonlijk contact met en begeleiding door de docent.

Het totale traject bestaat uit 14 klassikale opleidingsdagen (overdag) of 21 opleidingsavonden (avond).

Gemiddeld worden per week 2 dagen of 2 avonden klassikale training gepland, daarnaast wordt zelfstudie van de deelnemer verwacht. Na de opleiding kan de deelnemer de afrondende eindtoetsen afleggen.

De totale doorlooptijd van het traject van intake tot afsluitend examen is circa 10 tot 12 weken.

De opleidingen zijn geschikt voor deelnemers met MBO+ werk- en denkniveau.

Planning

U kunt op meerdere momenten per maand starten met de opleiding. Op basis van uw beschikbaarheid wordt een planning op maat voor u samengesteld. Wij nemen hiervoor contact met u op.