Rating9


Onze trainingen zijn gecertificeerd en worden zeer goed gewaardeerd!

Opleidingsadvies

Trainingsvorm

U volgt de training interactief samen met anderen fysiek op de aangegeven locatie.

U volgt de training interactief samen met anderen achter uw computer.

U volgt de training individueel en in uw eigen tempo achter uw computer.

Trainingslocaties


Den Haag
Lange Vijverberg 4-5

ITMG Den Haag

Utrecht
Arthur van Schendelstraat 650

HNK

Amsterdam
Kromwijkdreef 11

ITMG Amsterdam

Eindhoven
Kennedyplein 1

ITMG Eindhoven

Rotterdam

Beursplein 37

ITMG Rotterdam
Overzicht locaties

Referenties algemeen


A. van Oosten vtsPN
9/10 -Rating9
Masterclass Integratie ITIL, ASL, BiSL is een zeer deskundige training, die je door de theorie loodst door zijn praktische voorbeelden.

Danielle Hennephof ING
8/10 -Rating8
BiSL Foundation is een goede en leerzame training. De trainer is een zeer gedegen man met veel kennis.


Overzicht referenties

Klanten

Schiphol
NS
Fuji
Ikea
Gemeente Amsterdam
Thales
ING
Belastingdienst
SVB
Universiteit of Twente
TU Delft
Gemeente Nissewaard
Oxfam Novib
Ministerie van Defensie
Gemeente Leiden
Gemeente Utrecht
Rabobank
Provincie Zuid-Holland
AMC
Erasmus MC
ABN-AMRO
Rijkswaterstaat
Reclassering
DSV
Overzicht klanten

Keurmerken

nrto
VOI

Visie op leren
  • Blended Learning
  • Praktijkgericht
  • Duurzaam
  • Social Return
  • Home » Training » IT Management » Certified Agile Servicemanager

    Certified Agile Servicemanager

    Deze functiegerichte opleiding leidt op tot één van de meest gevraagde functies in de IT!

    Agile Servicemanager

    Prijs: €8500,-
    Duur: 16 dagen

    Locaties en data

    De training Certified Agile Servicemanager kan online of klassikaal worden gevolgd. Klassikale training vindt plaats in Utrecht, Den Haag, Amersfoort, Amsterdam of Eindhoven. Ook is in-company training of maatwerk mogelijk.

    inschrijven opleidingstraject

    De IT Management Group onderzoekt continu aan welke functies in de ICT de komende jaren naar verwachting het meest behoefte is. Op basis van dit onderzoek heeft de IT Management Group een aantal functiegerichte opleidingsprofielen opgesteld.

    Met deze praktijkgerichte opleiding tot Certified Agile Servicemanager krijgt u in 16 dagen tijd een diepgaand inzicht in en kennis van de belangrijkste best practices en ontwikkelingen op het gebied van IT Servicemanagement zowel in theorie als praktijk. Er wordt ingegaan op de belangrijkste marktconforme methoden en technieken van servicemanagement waarmee u de juiste handvatten aangereikt krijgt om inhoudelijk uw doel te bereiken.

    Daarnaast komen de zachte competenties die nodig zijn om een verandering door te voeren of resultaat tot stand te brengen tijdens deze opleiding aan bod. Een goed resultaat is immers niet alleen afhankelijk van het bereiken van een inhoudelijke verandering zoals het invoeren van een nieuwe of gewijzigde dienst, een transitie naar een andere leverancier of een introductie van een nieuw product, vaak gaat het juist om het verbinden van de verschillende stakeholders en belanghebbenden en het begeleiden van de verandering bij de medewerkers die te maken krijgen met de veranderende omstandigheden. Met als doel dat de gewijzigde dienst of het gewijzigde product ook daadwerkelijk wordt geaccepteerd.

    Dit opleidingsprofiel leidt op voor functies als: servicemanager, agile servicemanager, service level manager, service delivery manager, incidentmanager, changemanager etcetera.

    Praktijkgericht

    Tijdens deze opleiding tot Certified Agile Servicemanager krijgt u te maken met verschillende trainers. De trainers van de IT Management Group zijn niet alleen thuis in de theorie maar hebben ruime praktijkervaring als architect, projectleider of programmamanager, verandermanager, organisatie-adviseur en/of coach.

    Certificering

    Binnen de functiegerichte opleiding tot Certified Agile Servicemanager wordt de belangrijkste theorie op het gebied van servicemanagement behandeld. Na het doorlopen van de opleiding en het succesvol afsluiten van de deelexamens bent u officieel gecertificeerd in ITIL 4 Foundation, ITIL DSV, ITIL DPI. Daarnaast bent u bekend met de persoonlijke competenties die u als servicemanager minimaal nodig heeft om duidelijk en effectief te communiceren naar opdrachtgevers en stakeholders. U bent in staat groepsinteractie te herkennen en hierop te anticiperen.

    De functiegerichte opleiding tot Certified Agile Servicemanager is inclusief de volgende trainingen en examens:

    – Module Effectief Communiceren (2 dagen) Afronding: Bewijs van deelname
    – Module Praktijktraining Agile en DevOps (3 dagen) Afronding: Bewijs van deelname en examen
    – Masterclass Service Level Agreements (2 dagen) Afronding: Bewijs van deelname en examen
    – ITIL 4 Foundation (3 dagen) Afronding: Bewijs van deelname en examen
    – ITIL 4 Specialist Drive Stakeholder Value (3 dagen) Afronding: Bewijs van deelname en examen
    – ITIL 4 Strategist Direct Plan and Improve (3 dagen) Afronding: Bewijs van deelname en examen

    Inhoud opleidingsprofiel

    De functiegerichte opleiding tot Certified Agile Servicemanager bestaat uit de volgende modules:

    Intake opleiding
    De functiegerichte opleiding tot Certified Agile Servicemanager start met een intake. In deze intake worden uw persoonlijke leerdoelen doorgenomen evenals de planning van uw opleiding. Indien nodig worden aanpassingen op maat gemaakt.

    Effectief Communiceren – 2 dagen
    De module Effectief Communiceren schenkt aandacht aan uw persoonlijke ontwikkeling. De training is praktijkgericht. Er wordt ingegaan op de belangrijkste communicatie- en presentatietechnieken die u nodig heeft tijdens uw overleggen met collega’s, leveranciers, leidinggevenden en opdrachtgevers. Tijdens de training wordt met name ingegaan op de mondelinge communicatie en het effectief overbrengen van uw communicatieboodschap.
    Zie ook: Effectief Communiceren

    Deelnemers die de training Effectief Communiceren al hebben gevolgd volgen de training Timemanagement en resultaatgericht werken. De training Timemanagement en resultaatgericht werken is bestemd voor iedereen die maximaal resultaat uit de dag wil halen en daarbij geen stress wil ervaren.

    Praktijktraining Agile en DevOps – 3 dagen
    De afgelopen jaren hebben veel organisaties de voordelen ervaren van de toepassing van agile methoden zoals Scrum en Kanban. De software wordt sneller opgeleverd en de kwaliteit stijgt, terwijl de kosten dalen. Een groot nadeel blijkt te zijn dat de agile ontwikkeling haaks staat op de traditionele wijze van beheer, zowel qua information management, application management als infrastructure management. Deze training van drie dagen is bij uitstek ook geschikt voor iedereen die wil weten wat de concepten Agile en DevOps inhouden en wil weten hoe Agile en DevOps werkt in de praktijk.
    Zie ook: Praktijktraining Agile en DevOps

    Deelnemers die de praktijktraining Agile en DevOps hebben gevolgd volgen de training Agile en DevOps professional. De training Agile en DevOps Professional is een vervolg op de Praktijktraining Agile en DevOps. U bent al bekend met de begrippen Agile en Devops. Het accent van de training ligt op Agile en DevOps in relatie tot IT beheer.

    Masterclass Service Level Agreements - 2 dagen
    Tijdens deze training gaat u praktisch aan de slag met SLA's tijdens de Masterclass Service Level Agreements. U leert hoe u een professionele Service Level Agreement (SLA) kunt opstellen en beheren. Hiermee leert u de basis voor afspraken tussen afnemer en aanbieder zodat een optimale dienstverlening kan plaatsvinden. U heeft de mogelijkheid hands-on aan de slag te gaan met uw eigen SLA of u werkt met een voorbeeld SLA. Na afloop kent u alle ins en outs van Service Level Agreements zowel in theorie als in praktijk.
    Zie ook: Training: Masterclass Service Level Agreements

    ITIL 4 Foundation – 3 dagen
    ITIL® staat voor Information Technology Infrastructure Library. ITIL is ontstaan uit een verzameling best practices. Sinds de jaren tachtig van de vorige eeuw biedt ITIL® een raamwerk van processen, rollen en verantwoordelijkheden, als een verzameling best practices. De ooit geldende betekenis Information Technology Infrastructure Library is geëvolueerd naar een integrale servicemanagement benadering, gericht op het effectief sturen en managen van de IT-dienstverlening. Het doel is op een efficiënte en effectieve wijze het beheer te voeren over alle onderdelen die nodig zijn om een IT-service te leveren.
    Zie ook: ITIL 4 Foundation

    Deelnemers die de training ITIL4 Foundation al hebben gevolgd, volgen de training COBIT Foundation (2 dagen). COBIT is een raamwerk voor de beheersing van uw IT. Met COBIT wordt de balans gezocht tussen het creëren van toegevoegde waarde en het optimaliseren van risiconiveaus en middelengebruik. COBIT is een generiek regie- en controle raamwerk met richtlijnen die zich richten op WAT er moet gebeuren in plaats van HOE. Daarnaast volgt u de training Internet of Things (1 dag). Internet of Things betekent eenvoudigweg dat een apparaat is verbonden met internet – dit kan een auto, telefoon, laptop of verlichting zijn.

    ITIL 4 Specialist Drive Stakeholder Value (ITIL DSV) 3 dagen
    In deze training staat het beheer en de integratie van stakeholders centraal. ITIL 4 Specialist Drive Stakeholder Value is gericht op de customer journey en ervaring en het bevorderen van partner en leverancier relaties. Deze training is in het bijzonder relevant voor iedereen in een leveranciersgerichte rol en zich richt op het beheren van een of meer leveranciers en samenwerken met leveranciers binnen een geïntegreerde ITSM-organisatie. De reikwijdte van deze training betreft alle soorten betrokkenheid en interactie tussen een serviceprovider en de klanten, gebruikers, leveranciers en partners. De context betreft de conversie van de vraag naar waarde via IT-enabled services. Er is aandacht voor onderwerpen zoals SLA-ontwerp, multi-leveranciersmanagement, communicatie, relatiebeheer, het ontwerp van customer- en user experience, customer journey mapping en tools om de tevredenheid van belanghebbenden te vergroten, wat een integraal onderdeel is van het bedrijfssucces in het huidige concurrerende landschap. Zie ook: ITIL 4 Specialist Drive Stakeholder Value

    ITIL 4 Strategist Direct Plan and Improve (ITIL DPI) 3 dagen
    Bij deze training staat het gebruik van praktische en strategische methoden voor het behendig plannen en leveren van voortdurende verbetering centraal. ITIL 4 Strategist Direct Plan and Improve is in het bijzonder relevant voor iedereen die een of meer teams leidt en betrokken is bij het creëren van plannen en het stimuleren van verbeterinitiatieven. De reikwijdte van deze training betreft de praktische vaardigheden die nodig zijn om een ‘leer- en verbeter’ organisatie te creëren met een sterke en effectieve strategische richting. Er is aandacht voor de invloed en impact van Agile en Lean manieren van werken en hoe deze kunnen worden benut in het voordeel van een organisatie. Aangezien planning en voortdurende verbetering universele competenties zijn, is deze training onderdeel van zowel ITIL Managing Professional als ITIL Strategic Leader. Zie ook: ITIL 4 Strategist Direct Plan and Improve

    Contacturen, studiebelasting en doorlooptijd

    Het opleidingstraject bestaan uit 16 klassikale opleidingsdagen of 16 klassikale avonden. Zowel de opleidingsdagen als de opleidingsavonden worden in principe gegeven op basis van een online virtual classroom. Je volgt de training interactief samen met anderen en jouw docent achter de computer. Je kan daarom vanuit elke locatie deelnemen. De opleidingsdagen zijn van 10:00 tot 16:00 uur. De opleidingsavonden zijn van 18:30 tot 21:30 uur. Daarnaast moet je rekening houden met zelfstudie en voorbereiding. Het aantal uren voorbereiding en zelfstudie is voor ieder persoon verschillend. Je kunt uitgaan van 2 tot 4 uur zelfstudie per lesdag of lesavond. Met dit functiegerichte opleidingstraject volg je ICT trainingen die op dit moment bij werkgevers erg populair zijn. Iedere module wordt afgerond met een bewijs van deelname. Een aantal modules wordt afgesloten met een examen en bijbehorende certificering. Dit betreft certificeringen die op dit moment het meest worden gevraagd bij sollicitaties.

    Profiel

    De functiegerichte opleiding tot Certified Agile Servicemanager is geschikt voor (toekomstige) Servicemanagers en Service Level Managers die een solide opleiding willen volgens waarbij zowel aandacht is voor de theorie van Servicemanager als de persoonlijke competenties die van belang zijn bij de dagelijkse uitvoering van Servicemanagement en Service Level Management. Na deze opleiding beschikt u over de kennis en bij het met goed gevolg afleggen van de examens ook de certificeringen die op dit moment in de markt worden gevraagd. U bent aantoonbaar klaar om als Servicemanager of Service Level Manager direct aan de slag te gaan.

    Kosten

    De kosten voor deze opleiding bedragen €8500,-. Deze prijs is inclusief digitaal lesmateriaal, koffie, thee, lunch en examengeld en exclusief BTW.

    Planning

    U kunt op meerdere momenten per maand starten met de opleiding. Op basis van uw beschikbaarheid wordt een planning op maat voor u samengesteld. Wij nemen hiervoor contact met u op.

    Materiaal

    Het materiaal voor de trainingen wordt digitaal geleverd, dus wij vragen u uw eigen device mee te brengen.

    Docenten

    De IT Management Group werkt alleen met de beste docenten. Onze trainers hebben ruime ervaring, zijn gecertificeerd en hebben kennis van de theorie en de praktijk.

    Advies en detachering

    Bent u op zoek naar een goed advies met betrekking tot het inrichten of optimaliseren van uw IT organisatie? Neem dan contact op met de IT Management Group of kijk op onze advies en detacheringspagina’s.

    inschrijven opleidingstraject