Rating9


Onze trainingen zijn gecertificeerd en worden zeer goed gewaardeerd!

Trainingsvorm

U volgt de training interactief samen met anderen fysiek op de aangegeven locatie.

U volgt de training interactief samen met anderen achter uw computer.


Docenten

De IT Management Group werkt alleen met de beste docenten. Onze trainers hebben ruime ervaring, zijn gecertificeerd en hebben kennis van de theorie en de praktijk.

Trainingslocaties


Den Haag
Lange Vijverberg 4-5

ITMG Den Haag

Utrecht
Arthur van Schendelstraat 650

HNK

Amsterdam
Kromwijkdreef 11

ITMG Amsterdam

Eindhoven
Kennedyplein 1

ITMG Eindhoven

Rotterdam

Beursplein 37

ITMG Rotterdam
Overzicht locaties

Referenties algemeen


C. Kniep Thales
8/10 -Rating8
ITIL Foundation is een prima training om een goed beeld te krijgen wat ITIL inhoudt.

E. de Roo AWS Beter Wonen
8/10 -Rating8
De training was goed, vooral de interactie met de andere cursisten.


Overzicht referenties

Klanten

Schiphol
NS
Fuji
Ikea
Gemeente Amsterdam
Thales
ING
Belastingdienst
SVB
Universiteit of Twente
TU Delft
Gemeente Nissewaard
Oxfam Novib
Ministerie van Defensie
Gemeente Leiden
Gemeente Utrecht
Rabobank
Provincie Zuid-Holland
AMC
Erasmus MC
ABN-AMRO
Rijkswaterstaat
Reclassering
DSV
Overzicht klanten

Keurmerken en registraties

Op onze trainingen en cursussen is de CRKBO registratie en het NRTO keurmerk van toepassing.


Advies en detachering

Bent u op zoek naar een goed advies met betrekking tot het inrichten of optimaliseren van uw IT organisatie? Neem dan contact op met de IT Management Group of kijk op onze advies en detacheringspagina's.

Opleidingsadvies
Home » Training » IT Management » Certified Servicemanager

Certified Servicemanager

  • Prijs: €7500,-
  • Duur: 14 dagen of 21 avonden

De opleiding tot Certified Servicemanager is de functiegerichte opleiding die opleidt tot één van de meest gevraagde functies in de IT!


Locaties en data Certified Servicemanager

Hieronder staan de nu ingeplande trainingsmogelijkheden op basis van open inschrijving. De training kan online of klassikaal worden gevolgd. Ook is in-company training of maatwerk mogelijk.

De opleidingsdagen zijn standaard van 10:00 tot 16:00 uur. De opleidingsavonden zijn standaard van 18:30 tot 21:30 uur. Afhankelijk van uw training kan van deze tijden worden afgeweken. De tijden worden voorafgaand aan de training aan u gecommuniceerd. De vroegste starttijd is 09:00 en de uiterste eindtijd is 17:00. Staat uw voorkeurslocatie er niet bij? Neem dan contact op en informeer naar de mogelijkheden.

- Vele startmomenten, planning in overleg.



Omschrijving opleidingstraject Certified Servicemanager

De IT Management Group onderzoekt continu aan welke functies in de ICT de komende jaren naar verwachting het meest behoefte is. Op basis van dit onderzoek heeft de IT Management Group een aantal functiegerichte opleidingsprofielen opgesteld waar het traject tot Certified servicmanager er 1 van is.
Een servicemanager is verantwoordelijk voor de dienstverlening van één of meer systemen. Het opleidingstraject leidt op tot beroepen zoals service medewerker, service level manager, service manager.


Inhoud opleiding Certified Servicemanager

Met deze praktijkgerichte opleiding tot Certified Servicemanager krijgt u in 14 dagen of 21 avonden een diepgaand inzicht in en kennis van de belangrijkste best practices en ontwikkelingen op het gebied van IT Servicemanagement zowel in theorie als praktijk. Er wordt ingegaan op de belangrijkste marktconforme methoden en technieken van servicemanagement waarmee u de juiste handvatten aangereikt krijgt om inhoudelijk uw doel te bereiken.

Daarnaast komen de zachte competenties die nodig zijn om een verandering door te voeren of resultaat tot stand te brengen tijdens deze opleiding aan bod. Een goed resultaat is immers niet alleen afhankelijk van het bereiken van een inhoudelijke verandering zoals het invoeren van een nieuwe of gewijzigde dienst, een transitie naar een andere leverancier of een introductie van een nieuw product, vaak gaat het juist om het verbinden van de verschillende stakeholders en belanghebbenden en het begeleiden van de verandering bij de medewerkers die te maken krijgen met de veranderende omstandigheden, met als doel dat de gewijzigde dienst of het gewijzigde product ook daadwerkelijk wordt geaccepteerd.

Programma

De functiegerichte opleiding tot Certified Servicemanager is inclusief de hieronder beschreven trainingen en examens. Wilt u meer informatie over een training dan kunt u de training opzoeken op de site. Voor aanvullende informatie of aanpassingen van de het trainingsprogramma kunt u altijd contact opnemen.

Intake opleiding
De functiegerichte opleiding tot Certified Servicemanager start met een intake. Tijdens deze intake worden uw persoonlijke leerdoelen doorgenomen evenals de planning van uw opleiding. Indien nodig worden aanpassingen op maat gemaakt.

Effectief Communiceren – 2 dagen of 3 avonden
De module Effectief Communiceren schenkt aandacht aan uw persoonlijke ontwikkeling. De training is praktijkgericht. Er wordt ingegaan op de belangrijkste communicatie- en presentatietechnieken die u nodig heeft tijdens uw overleggen met collega’s, leveranciers, leidinggevenden en opdrachtgevers. Tijdens de training wordt met name ingegaan op de mondelinge communicatie en het effectief overbrengen van uw communicatieboodschap.

Introductie Artificial Intelligence – 1 dag of 1 avond
Artificial Intelligence en ChatGPT zijn sterk in opkomst. Tijdens deze training van drie dagen leert u de beginselen van Artificial Intelligence en ChatGPT. Onderwerpen die aan bod komen zijn: Machine Learning (ML), Neurale Netwerken, Deep Learning (DL), Natural Language Processing (NLP), Computer Vision en AI Ethiek.

COBIT Foundation - 2 dagen of 3 avonden
COBIT 2019 is een raamwerk voor de beheersing van uw IT. Met COBIT wordt de balans gezocht tussen het creëren van toegevoegde waarde en het optimaliseren van risiconiveaus en middelengebruik. COBIT is een generiek regie- en controle raamwerk met richtlijnen die zich richten op “wat dient er te gebeuren” in plaats van “hoe moet het gebeuren”. Deze richtlijnen vormen praktische handvatten voor management, gebruikers, auditors, controllers en beveiligingsspecialisten om binnen organisaties effectief IT governance vraagstukken op te lossen. COBIT is een prachtig raamwerk dat gebruikt kan worden om meerwaarde te bieden aan uw organisatie!

Masterclass Service Level Agreements - 2 dagen of 3 avonden
Tijdens deze training gaat u praktisch aan de slag met Service Level Agreements. U leert hoe u een professionele Service Level Agreement (SLA) kunt opstellen en beheren. Hiermee leert u de basis voor het maken afspraken tussen afnemer en aanbieder zodat een optimale dienstverlening kan plaatsvinden. U heeft de mogelijkheid hands-on aan de slag te gaan met uw eigen SLA of u werkt met een voorbeeld SLA. Na afloop kent u de ins en outs van Service Level Agreements in theorie en praktijk.

USM Foundation – 2 dagen of 3 avonden
USM staat voor Universeel Service Management. USM is een gestandaardiseerd managementsysteem waarmee een serviceorganisatie haar mensen, middelen, werkwijzen en services kan managen met slechts 5 processen en 8 automatiseerbare workflows. De methode is toepasbaar op elke vorm van dienstverlening. De USM-training benadrukt de procesmatige inrichting van een serviceorganisatie en haar werkwijze, vanuit de overtuiging dat processen de kortste en efficiëntste weg naar het voor de klant relevante doel vormen.

Masterclass Datagedreven Werken - 2 dagen of 3 avonden
Datagedreven werken is het gebruik maken van data als fundamenteel onderdeel van het tot stand komen en uitvoeren van beleid. Data vormt de basis voor het nemen van beslissingen. Datagedreven werken past in een datagedreven organisatie, waarin alle medewerkers datagedreven werken om een proces op gang te krijgen naar meer inzicht, kennis en gefundeerde beslissingen. Data kan gebruikt worden om beleid efficiënter, effectiever en inclusiever te maken. Met betere prestaties als beoogd resultaat.

ITIL 4 Strategist Direct Plan and Improve (ITIL DPI) - 3 dagen of 5 avonden
Bij deze training staat het gebruik van praktische en strategische methoden voor het behendig plannen en leveren van voortdurende verbetering centraal. ITIL 4 Strategist Direct Plan and Improve is in het bijzonder relevant voor iedereen die een of meer teams leidt en betrokken is bij het creëren van plannen en het stimuleren van verbeterinitiatieven. De reikwijdte van deze training betreft de praktische vaardigheden die nodig zijn om een ‘leer- en verbeter’ organisatie te creëren met een sterke en effectieve strategische richting. Er is aandacht voor de invloed en impact van agile en lean manieren van werken en hoe deze kunnen worden benut in het voordeel van een organisatie. Aangezien planning en voortdurende verbetering universele competenties zijn, is deze training onderdeel van zowel de route naar ITIL Managing Professional als de route naar ITIL Strategic Leader.
Om deel te kunnen nemen aan de training ITIL Direct, Plan and Improve dient u in het bezit te zijn van het ITIL® 4 Foundation certificaat. Heeft u dit certificaat nog niet dan kunt u de ITIL Foundation volgen i.p.v. de ITIL DPI training of de ITIL Foundation training aanvullend afnemen.


Uw profiel

De functiegerichte opleiding tot Certified Servicemanager is geschikt voor (toekomstige) Servicemanagers en Service Level Managers die een solide opleiding willen volgen waarbij zowel aandacht is voor de theorie van servicemanagement als de persoonlijke competenties die van belang zijn bij de dagelijkse uitvoering van Servicemanagement en Service Level Management.

Na deze opleiding beschikt u over de kennis en bij het met goed gevolg afleggen van de examens ook de certificeringen die op dit moment in de markt worden gevraagd. U bent aantoonbaar klaar om als Servicemanager of Service Level Manager direct aan de slag te gaan.


Examens Certified Servicemanager

Binnen de functiegerichte opleiding tot Certified Servicemanager wordt de belangrijkste theorie op het gebied van servicemanagement behandeld. Na het doorlopen van de opleiding en het succesvol afsluiten van de deelexamens bent u officieel gecertificeerd in ITIL DPI, COBIT en USM. Daarnaast bent u bekend met de persoonlijke competenties die u als servicemanager minimaal nodig heeft om duidelijk en effectief te communiceren naar opdrachtgevers en stakeholders. U bent in staat groepsinteractie te herkennen en hierop te anticiperen.De kosten van de examens zitten bij de totaalprijs van de opleiding inbegrepen.


Praktische informatie

De kosten voor de functiegerichte opleiding tot Certified Servicemanager bedragen €7500,-. Deze prijs is inclusief (digitaal) lesmateriaal, koffie, thee en lunch en examengeld en exclusief BTW.

Wanneer u de sheets tijdens de masterclass op uw eigen device wilt meelezen, dan dient u een eigen device mee te brengen.

Onderwijsvorm, studiebelasting, doorlooptijd en opleidingsniveau
De opleidingsdagen worden gegeven in de vorm van klassikaal onderwijs. De voorkeursvorm is online klassikaal onderwijs overdag. Omdat is gebleken dat niet iedereen vrij kan krijgen voor het volgen van opleidingen overdag, bestaat ook de mogelijkheid om de opleidingen te volgen in de avonduren. Zowel bij de dagopleidingen als avondopleidingen is er altijd direct persoonlijk contact met en begeleiding door de docent.

Het totale traject bestaat uit 14 klassikale opleidingsdagen (overdag) of 21 opleidingsavonden (avond).

Gemiddeld worden per week 2 dagen of 2 avonden klassikale training gepland, daarnaast wordt zelfstudie van de deelnemer verwacht. Na de opleiding kan de deelnemer de afrondende eindtoetsen afleggen.

De totale doorlooptijd van het traject van intake tot afsluitend examen is circa 10 tot 12 weken.

De opleidingen zijn geschikt voor deelnemers met MBO+ werk- en denkniveau.

Planning
U kunt op meerdere momenten per maand starten met de opleiding. Op basis van uw beschikbaarheid wordt een planning op maat voor u samengesteld. Wij nemen hiervoor contact met u op.