Onze trainingen zijn gecertificeerd en worden zeer goed gewaardeerd!

Trainingslocaties


Referenties


B. Smith Thales
De training ITIL Foundation geeft een goed inzicht in ITIL. Er worden goede praktijkvoorbeelden gegeven.

R. Gangadien Olympia Uitzendbureau
De training ITIL Foundation is een goede training. De trainer heeft verstand van zaken. Hij is rustig en weet de cursist op zijn gemak te stellen.

Overzicht referenties

Klanten van ITMG


Verder
Pensioenfonds Horeca en catering
Vestia
Cambo
Utrecht
Hogeschool van Amsterdam
Rijkswaterstaat
Provincie Gelderland
Overzicht klanten

Visie op leren


  • Blended Learning
  • Praktijkgericht
  • Duurzaam
  • Social Return
  • Home » Training » IT Management » Certified Servicemanager

    CERTIFIED SERVICEMANAGER

    De functiegerichte opleiding tot Certified Servicemanager leidt op tot één van de meest gevraagde functies in de ICT! Inclusief ITIL Foundation, ITIL OSA en ITIL SOA certificeringen

    Prijs: € 8280,-
    Duur: 16 dagen

    Locatie: Den Haag, Utrecht, Rotterdam, Eindhoven, Amsterdam

    De IT Management Group verzorgt deze training op de hierboven vermelde locaties. Bij inschrijving kunt u uw voorkeurslocatie kenbaar maken. Indien de training op uw voorkeurslocatie niet doorgaat, krijgt u van ons een aanbod voor een alternatieve locatie. Wanneer u zich hierin niet kunt vinden, kunt u uw inschrijving kosteloos annuleren. Bekijkt u de pagina trainingslocaties voor een impressie van onze trainingslocaties.

    - inschrijven voor deze opleiding -

    Al enige jaren is de krapte in de ICT sector op de arbeidsmarkt onderwerp van gesprek. De IT Management Group heeft onderzocht aan welke functies in de ICT de komende jaren naar verwachting het meest behoefte is. Op basis van dit onderzoek heeft de IT Management Group functiegerichte opleidingsprofielen opgesteld.

    Met deze praktijkgerichte opleiding tot Certified Servicemanager krijgt u in 16 dagen tijd een diepgaand inzicht in en kennis van de belangrijkste best practices en ontwikkelingen op het gebied van IT Servicemanagement zowel in theorie als praktijk. Er wordt ingegaan op de belangrijkste marktconforme methoden en technieken van servicemanagement waarmee u de juiste handvatten aangereikt krijgt om inhoudelijk uw doel te bereiken.

    Daarnaast komen de zachte competenties die nodig zijn om een verandering door te voeren of resultaat tot stand te brengen tijdens deze opleiding aan bod. Een goed resultaat is immers niet alleen afhankelijk van het bereiken van een inhoudelijke verandering zoals het invoeren van een nieuwe of gewijzigde dienst, een transitie naar een andere leverancier of een introductie van een nieuw product, vaak gaat het juist om het verbinden van de verschillende stakeholders en belanghebbenden en het begeleiden van de verandering bij de medewerkers die te maken krijgen met de veranderende omstandigheden. Met als doel dat de gewijzigde dienst of het gewijzigde product ook daadwerkelijk wordt geaccepteerd.

    Dit opleidingsprofiel leidt op voor functies als: servicemanager, service level manager, service delivery manager, incidentmanager, changemanager etcetera.

    Praktijkgericht
    Tijdens de opleiding tot Certified Servicemanager krijgt u te maken met verschillende trainers. De trainers van de IT Management Group zijn niet alleen thuis in de theorie maar hebben ruime praktijkervaring als servicemanager, service level manager, verandermanager, organisatie-adviseur en/of coach. U leert niet alleen de theorie maar gaat ook hands-on met deze ervaren trainers aan de slag!

    Certificering
    Binnen de opleiding tot Certified Servicemanager wordt de belangrijkste theorie op het gebied van servicemanagement behandeld. Na het doorlopen van de opleiding en het succesvol afsluiten van de deelexamens bent u officieel gecertificeerd in ITIL Foundation, ITIL OSA en ITIL SOA. Daarnaast bent u bekend met de persoonlijke competenties die u als servicemanager minimaal nodig heeft om duidelijk en effectief te communiceren naar opdrachtgevers en stakeholders. U bent in staat groepsinteractie te herkennen en hierop te anticiperen.

    De functiegerichte opleiding tot Certified Servicemanager is inclusief de examens:

    – ITIL Foundation
    – ITIL OSA
    – ITIL SOA

    Inhoud opleidingsprofiel
    De functiegerichte opleiding tot Certified Servicemanager bestaat uit de volgende modules:

    Intake opleiding – telefonisch
    De functiegerichte opleiding tot Certified Servicemanager start met een telefonische intake. Tijdens deze intake worden uw persoonlijke leerdoelen doorgenomen evenals de planning van uw opleiding. Indien nodig worden aanpassingen op maat gemaakt.

    ITIL Foundation – 3 dagen
    De module ITIL Foundation is voorwaardelijk voor deelname aan de modules ITIL SOA en ITIL OSA. ITIL is de leidende best practice op het gebied van IT Management. Tijdens de ITIL Foundation training worden de basisbegrippen van IT Servicemanagement en procesmatig werken toegelicht. Na afloop van deze training heeft u de mogelijkheid tot het behalen van de officiële certificering op ITIL Foundation niveau.
    Zie ook: Training: ITIL Foundation

    ITIL® Operational Support & Analysis (ITIL OSA) – 4 dagen
    ITIL OSA is de module ITIL Operational Support and Analysis (ITIL OSA). Tijdens deze module krijgt u inzicht in alle aspecten die van belang zijn wanneer het gaat om het analyseren en operationeel houden van services. Tijdens de training ligt de focus op het continu leveren en analyseren van services. Na afloop van deze module kunt u zich certificeren in de module ITIL® Operational Support & Analysis (ITIL OSA).
    Zie ook: Training: ITIL® Operational Support & Analysis

    Masterclass Service Level Agreements – 2 dagen
    Tijdens deze module gaat u praktisch aan de slag met SLA’s tijdens de Masterclass Service Level Agreements. U leert hoe u een professionele Service Level Agreement (SLA) kunt opstellen en beheren. Hiermee leert u de basis voor afspraken tussen afnemer en aanbieder zodat een optimale dienstverlening kan plaatsvinden. U heeft de mogelijkheid hands-on aan de slag te gaan met uw eigen SLA of u werkt met een voorbeeld SLA. Na afloop kent u alle ins en outs van Service Level Agreements zowel in theorie als in praktijk.
    Zie ook: Training: Masterclass Service Level Agreements

    ITIL® Service Offerings & Agreements (ITIL SOA)- 4 dagen
    Tijdens deze module – ITIL Service Offerings & Agreements (ITIL SOA) passeren alle aspecten de revue van het aanbieden, overeenkomen en leveren van services. De nadruk ligt op (het aansturen van) de operationele activiteiten en ondersteunende methoden die nodig zijn bij de uitvoering van de genoemde processen. Het verbeteren van de kwaliteit van services binnen een organisatie staat centraal. Na afloop van deze module kunt u zich certificeren in de module ITIL® Service Offerings & Agreements (ITIL SOA).
    Zie ook: Training: ITIL® Service Offerings & Agreements

    Effectief communiceren – 2 dagen
    De training Effectief communiceren gaat in op uw persoonlijke ontwikkeling. De training is praktijkgericht. Er wordt ingegaan op de belangrijkste aspecten van het communiceren met gesprekspartners zoals collega’s, leidinggevende(n), medewerkers, opdrachtgevers en leveranciers. Tijdens de training wordt met name ingegaan op de mondelinge communicatie en het effectief overbrengen van uw communicatieboodschap.
    Zie ook: Effectief communiceren

    Trends in IT– 1 dag
    In deze module van 1 dag wordt u meegenomen in de toekomst van de IT. Wat zijn de ontwikkelingen van de toekomst, en waar moet u zich op voorbereiden of rekening mee houden? Onderwerpen in deze module zijn zeer actueel. Voorbeelden van onderwerpen die behandeld worden zijn automatisering van beheer, artificial intelligence, Internet of Things en robotisering.

    Profiel
    De functiegerichte opleiding tot Certified Servicemanager is geschikt voor (toekomstige) Servicemanagers en Service Level Managers die een solide opleiding willen volgens waarbij zowel aandacht is voor de theorie van Servicemanager als de persoonlijke competenties die van belang zijn bij de dagelijkse uitvoering van Servicemanagement en Service Level Management. Na deze opleiding beschikt u over de kennis en bij het met goed gevolg afleggen van de examens ook de certificeringen die op dit moment in de markt worden gevraagd. U bent aantoonbaar klaar om als Servicemanager of Service Level Manager direct aan de slag te gaan.

    Trainingsduur en kosten
    De functiegerichte opleiding tot Certified Servicemanager duurt 16 dagen. De kosten voor deze opleiding bedragen € 8280,-. Deze prijs is inclusief digitaal lesmateriaal, examens, koffie/thee en lunch en exclusief BTW.

    Planning
    U kunt op meerdere momenten per maand starten met de opleiding. Op basis van uw beschikbaarheid wordt een planning op maat voor u samengesteld. Neem hiervoor contact met ons op.

    Vrijstelling en maatwerk
    Vrijstelling voor onderdelen van de opleiding is mogelijk wanneer u al in het bezit bent van één of meer certificeringen die tijdens de opleiding aan bod komen. Ook is het mogelijk om op onderdelen maatwerk toe te passen. Bent u bijvoorbeeld nog niet in het bezit van een Agile Foundation certificering dan kunt u één van de trainingen omruilen voor een Agile Foundation training.

    Materiaal
    Het materiaal voor de trainingen wordt digitaal geleverd, dus wij vragen u uw eigen device mee te brengen.

    Docenten en locaties
    De IT Management Group werkt alleen met de beste docenten. Trainingen op basis van open inschrijving worden gegeven op centrale en kwalitatief hoogwaardige locaties in Den Haag, Utrecht, Rotterdam, Amsterdam en Eindhoven. In-company trainingen kunnen op elke gewenste locatie worden verzorgd.

    Advies en detachering
    Bent u op zoek naar een goed advies met betrekking tot het inrichten of optimaliseren van uw IT organisatie neem dan contact op met IT Management Group of kijk op onze advies en detacheringspagina’s.

    - inschrijven voor deze opleiding -