Gratis ontwikkeladvies? Inschrijving nu geopend! Rating9

Onze trainingen zijn gecertificeerd en worden zeer goed gewaardeerd!


Opleidingsadvies, ontwikkeladvies of begeleiding naar werk in de ICT?

Bekijk de mogelijkheden

Trainingsvorm

Wat is klassikaal?

U volgt de training interactief samen met anderen fysiek op de aangegeven locatie.

Wat is online?

U volgt de training interactief samen met anderen achter uw computer.

Wat is e-learning?

U volgt de training individueel en in uw eigen tempo achter uw computer.

Trainingslocaties


Den Haag
Lange Vijverberg 4-5

ITMG Den Haag

Utrecht
St Jacobsstraat 123-135

ITMG Utrecht

Amsterdam
Kromwijkdreef 11

ITMG Amsterdam

Eindhoven
Kennedyplein 1

ITMG Eindhoven

Rotterdam
Beursplein 37

ITMG Rotterdam
Overzicht locaties

Referenties algemeen


Isabella Janssen ING Real Estate B.V.
8/10 -Rating8
Prince2 Practitioner is een goed verzorgde training. De inhoud is echter wel pittig. De locatie is zeer mooi, met prima faciliteiten en een heerlijke lunch.

W. van Marion-Schaap
9/10 -Rating9
De Masterclass Agile Servicemanagement met Scrum is een zeer nuttige en informatieve training, die gegeven wordt door een uitermate deskundige trainer.


Overzicht referenties

Klanten

Schiphol
NS
Fuji
Ikea
Gemeente Amsterdam
Thales
ING
Belastingdienst
SVB
Universiteit of Twente
TU Delft
Gemeente Nissewaard
Oxfam Novib
Ministerie van Defensie
Gemeente Leiden
Gemeente Utrecht
Rabobank
Provincie Zuid-Holland
AMC
Erasmus MC
ABN-AMRO
Rijkswaterstaat
Reclassering
DSV
Overzicht klanten

Keurmerken

nrto
VOI

Visie op leren
  • Blended Learning
  • Praktijkgericht
  • Duurzaam
  • Social Return
  • Home » Training » IT Management » Certified Agile Servicemanager

    Certified Agile Servicemanager

    Deze functiegerichte opleiding leidt op tot één van de meest gevraagde functies in de IT!

    Agile Servicemanager

    Prijs: €6800,-
    Duur: 15 dagen

    Locaties en data

    De training Certified Agile Servicemanager kan online of klassikaal worden gevolgd. Klassikale training vindt plaats in Utrecht, Den Haag, Amersfoort, Amsterdam of Eindhoven. Ook is in-company training of maatwerk mogelijk.

    inschrijven opleidingstraject

    De IT Management Group onderzoekt continu aan welke functies in de ICT de komende jaren naar verwachting het meest behoefte is. Op basis van dit onderzoek heeft de IT Management Group een aantal functiegerichte opleidingsprofielen opgesteld.

    Met deze praktijkgerichte opleiding tot Certified Agile Servicemanager krijgt u in 15 dagen tijd een diepgaand inzicht in en kennis van de belangrijkste best practices en ontwikkelingen op het gebied van IT Servicemanagement zowel in theorie als praktijk. Er wordt ingegaan op de belangrijkste marktconforme methoden en technieken van servicemanagement waarmee u de juiste handvatten aangereikt krijgt om inhoudelijk uw doel te bereiken.

    Daarnaast komen de zachte competenties die nodig zijn om een verandering door te voeren of resultaat tot stand te brengen tijdens deze opleiding aan bod. Een goed resultaat is immers niet alleen afhankelijk van het bereiken van een inhoudelijke verandering zoals het invoeren van een nieuwe of gewijzigde dienst, een transitie naar een andere leverancier of een introductie van een nieuw product, vaak gaat het juist om het verbinden van de verschillende stakeholders en belanghebbenden en het begeleiden van de verandering bij de medewerkers die te maken krijgen met de veranderende omstandigheden. Met als doel dat de gewijzigde dienst of het gewijzigde product ook daadwerkelijk wordt geaccepteerd.

    Dit opleidingsprofiel leidt op voor functies als: servicemanager, agile servicemanager, service level manager, service delivery manager, incidentmanager, changemanager etcetera.

    Praktijkgericht

    Tijdens deze opleiding tot Certified Agile Servicemanager krijgt u te maken met verschillende trainers. De trainers van de IT Management Group zijn niet alleen thuis in de theorie maar hebben ruime praktijkervaring als architect, projectleider of programmamanager, verandermanager, organisatie-adviseur en/of coach. U leert niet alleen de theorie maar gaat ook hands-on aan de slag met een praktijkcasus.

    Certificering

    Binnen de functiegerichte opleiding tot Certified Agile Servicemanager wordt de belangrijkste theorie op het gebied van servicemanagement behandeld. Na het doorlopen van de opleiding en het succesvol afsluiten van de deelexamens bent u officieel gecertificeerd in ITIL 4 Foundation, DevOps Foundation, ITIL DSV, ITIL DPI. Daarnaast bent u bekend met de persoonlijke competenties die u als servicemanager minimaal nodig heeft om duidelijk en effectief te communiceren naar opdrachtgevers en stakeholders. U bent in staat groepsinteractie te herkennen en hierop te anticiperen.

    De functiegerichte opleiding tot Certified Agile Servicemanager is inclusief de examens:

    – ITIL 4 Foundation
    – ITIL 4 Specialist Drive Stakeholder Value (ITIL DSV)
    – ITIL 4 Strategist Direct Plan and Improve (ITIL DPI)
    – DevOps Foundation
    – Service Level Agreements
    – Effectief communiceren

    Inhoud opleidingsprofiel

    De functiegerichte opleiding tot Certified Agile Servicemanager bestaat uit de volgende modules:

    Intake opleiding – telefonisch
    De functiegerichte opleiding tot Certified Agile Servicemanager start met een telefonische intake. In deze intake worden uw persoonlijke leerdoelen doorgenomen evenals de planning van uw opleiding. Indien nodig worden aanpassingen op maat gemaakt.

    ITIL 4 Foundation – 2 dagen
    ITIL® staat voor Information Technology Infrastructure Library. ITIL is ontstaan uit een verzameling best practices. Sinds de jaren tachtig van de vorige eeuw biedt ITIL® een raamwerk van processen, rollen en verantwoordelijkheden, als een verzameling best practices. De ooit geldende betekenis Information Technology Infrastructure Library is geëvolueerd naar een integrale servicemanagement benadering, gericht op het effectief sturen en managen van de IT-dienstverlening. Het doel is op een efficiënte en effectieve wijze het beheer te voeren over alle onderdelen die nodig zijn om een IT-service te leveren.
    Zie ook: ITIL 4 Foundation

    ITIL 4 Specialist Drive Stakeholder Value (ITIL DSV) 3 dagen
    In deze training staat het beheer en de integratie van stakeholders centraal. ITIL 4 Specialist Drive Stakeholder Value is gericht op de customer journey en ervaring en het bevorderen van partner en leverancier relaties. Deze training is in het bijzonder relevant voor iedereen in een leveranciersgerichte rol en zich richt op het beheren van een of meer leveranciers en samenwerken met leveranciers binnen een geïntegreerde ITSM-organisatie. De reikwijdte van deze training betreft alle soorten betrokkenheid en interactie tussen een serviceprovider en de klanten, gebruikers, leveranciers en partners. De context betreft de conversie van de vraag naar waarde via IT-enabled services. Er is aandacht voor onderwerpen zoals SLA-ontwerp, multi-leveranciersmanagement, communicatie, relatiebeheer, het ontwerp van customer- en user experience, customer journey mapping en tools om de tevredenheid van belanghebbenden te vergroten, wat een integraal onderdeel is van het bedrijfssucces in het huidige concurrerende landschap. Zie ook: ITIL 4 Specialist Drive Stakeholder Value

    ITIL 4 Strategist Direct Plan and Improve (ITIL DPI) 3 dagen
    Bij deze training staat het gebruik van praktische en strategische methoden voor het behendig plannen en leveren van voortdurende verbetering centraal. ITIL 4 Strategist Direct Plan and Improve is in het bijzonder relevant voor iedereen die een of meer teams leidt en betrokken is bij het creëren van plannen en het stimuleren van verbeterinitiatieven. De reikwijdte van deze training betreft de praktische vaardigheden die nodig zijn om een ‘leer- en verbeter’ organisatie te creëren met een sterke en effectieve strategische richting. Er is aandacht voor de invloed en impact van Agile en Lean manieren van werken en hoe deze kunnen worden benut in het voordeel van een organisatie. Aangezien planning en voortdurende verbetering universele competenties zijn, is deze training onderdeel van zowel ITIL Managing Professional als ITIL Strategic Leader. Zie ook: ITIL 4 Strategist Direct Plan and Improve

    Masterclass Service Level Agreements - 2 dagen
    Tijdens deze training gaat u praktisch aan de slag met SLA's tijdens de Masterclass Service Level Agreements. U leert hoe u een professionele Service Level Agreement (SLA) kunt opstellen en beheren. Hiermee leert u de basis voor afspraken tussen afnemer en aanbieder zodat een optimale dienstverlening kan plaatsvinden. U heeft de mogelijkheid hands-on aan de slag te gaan met uw eigen SLA of u werkt met een voorbeeld SLA. Na afloop kent u alle ins en outs van Service Level Agreements zowel in theorie als in praktijk.
    Zie ook: Training: Masterclass Service Level Agreements

    DevOps Foundation - 2 dagen
    De DevOps Foundation training is ideaal for IT en business professionals die DevOps willen begrijpen en willen begrijpen hoe een organisatie zijn voordeel kan doen met de principes van DevOps. Deze training is uitermate geschikt voor diegenen die deel (gaan) uitmaken van een DevOps team en diegene die in zijn of haar werk met DevOps of DevOps teams heeft te maken. In deze DevOps Foundation training leert u alle basisbegrippen en concepten van DevOps kennen.
    Zie ook: DevOps Foundation

    Effectief Communiceren – 2 dagen
    De module Effectief Communiceren schenkt aandacht aan uw persoonlijke ontwikkeling. De training is praktijkgericht. Er wordt ingegaan op de belangrijkste communicatie- en presentatietechnieken die u nodig heeft tijdens uw overleggen met collega’s, leveranciers, leidinggevenden en opdrachtgevers. Tijdens de training wordt met name ingegaan op de mondelinge communicatie en het effectief overbrengen van uw communicatieboodschap.
    Zie ook: Effectief Communiceren

    Praktijkcasus – 1 dag
    Gedurende uw certificeringstraject maakt u een praktijkcasus. Met deze praktijkcasus maakt u een verbinding tussen de theorie en de praktijk.

    Profiel

    De functiegerichte opleiding tot Certified Agile Servicemanager is geschikt voor (toekomstige) Servicemanagers en Service Level Managers die een solide opleiding willen volgens waarbij zowel aandacht is voor de theorie van Servicemanager als de persoonlijke competenties die van belang zijn bij de dagelijkse uitvoering van Servicemanagement en Service Level Management. Na deze opleiding beschikt u over de kennis en bij het met goed gevolg afleggen van de examens ook de certificeringen die op dit moment in de markt worden gevraagd. U bent aantoonbaar klaar om als Servicemanager of Service Level Manager direct aan de slag te gaan.

    Trainingsduur en kosten

    De functiegerichte opleiding tot Certified Agile Servicemanager duurt 15 dagen. De kosten voor deze opleiding bedragen €6800,-. Deze prijs is inclusief digitaal lesmateriaal, koffie, thee, lunch en examengeld en exclusief BTW.

    Planning

    U kunt op meerdere momenten per maand starten met de opleiding. Op basis van uw beschikbaarheid wordt een planning op maat voor u samengesteld. Wij nemen hiervoor contact met u op.

    Vrijstelling en maatwerk

    Vrijstelling voor onderdelen van de opleiding is mogelijk wanneer u al in het bezit bent van één of meer certificeringen die tijdens de opleiding aan bod komen. Ook is het mogelijk om op onderdelen maatwerk toe te passen en kunt u bv een training omruilen voor een andere training.

    Materiaal

    Het materiaal voor de trainingen wordt digitaal geleverd, dus wij vragen u uw eigen device mee te brengen.

    Docenten

    De IT Management Group werkt alleen met de beste docenten. Onze trainers zijn gecertificeerd en hebben kennis van de theorie en de praktijk.

    Advies en detachering

    Bent u op zoek naar een goed advies met betrekking tot het inrichten of optimaliseren van uw IT organisatie? Neem dan contact op met de IT Management Group of kijk op onze advies en detacheringspagina’s.

    inschrijven opleidingstraject