Rating9

Onze trainingen zijn gecertificeerd en worden zeer goed gewaardeerd!

Trainingsvorm

Wat is klassikaal?

U volgt de training interactief samen met anderen fysiek op de aangegeven locatie.

Wat is online?

U volgt de training interactief samen met anderen achter uw computer.

Wat is e-learning?

U volgt de training individueel en in uw eigen tempo achter uw computer.

Trainingslocaties


Den Haag
Lange Vijverberg 4-5

ITMG Den Haag

Utrecht
St Jacobsstraat 123-135

ITMG Utrecht

Amsterdam
Kromwijkdreef 11

ITMG Amsterdam

Eindhoven
Kennedyplein 1

ITMG Eindhoven

Rotterdam
Beursplein 37

ITMG Rotterdam
Overzicht locaties

Referenties algemeen


E. Dragstra
9/10 -Rating9
De training PRINCE2 Practitioner geeft een goed indruk van wat PRINCE2 behelst. De trainer speelt goed in op de wensen van de cursisten.

J. Kleipool International School of Amsterdam
9/10 -Rating9
ITIL Foundation is een intensieve, maar sterk uiteengezette training.Alle facetten van de lesstof zijn aan bod gekomen en behandeld. Ik waardeer de training en trainer met een 9!

Overzicht referenties

Klanten

Schiphol
NS
Fuji
Ikea
Gemeente Amsterdam
Thales
ING
Belastingdienst
SVB
Universiteit of Twente
TU Delft
Gemeente Nissewaard
Oxfam Novib
Ministerie van Defensie
Gemeente Leiden
Gemeente Utrecht
Rabobank
Provincie Zuid-Holland
AMC
Erasmus MC
ABN-AMRO
Rijkswaterstaat
Reclassering
DSV
Overzicht klanten

Visie op leren
  • Blended Learning
  • Praktijkgericht
  • Duurzaam
  • Social Return
  • Home » Training » IT Management » ISM Foundation

    ISM Foundation

    Prijs: € 800,-
    Duur: 2 dagen

    Locaties en data

    De training ISM Foundation kan online of klassikaal worden gevolgd. Klassikale training vindt plaats in Utrecht, Den Haag, Amsterdam of Eindhoven. Ook is in-company of maatwerk mogelijk. Hieronder staan de nu ingeplande trainingsmogelijkheden op basis van open inschrijving. Staat uw voorkeurslocatie er niet bij? Neem dan contact op en informeer naar de mogelijkheden.

    25-01-2021 en 26-01-2021 (Klassikaal - Utrecht)
    15-03-2021 en 16-03-2021 (Klassikaal - Den Haag)
    11-05-2021 en 12-05-2021 (Klassikaal - Utrecht)

    inschrijven voor deze training

    ISM staat voor Integrated Service Management en is een standaardmethode voor de inrichting en verbetering van uw IT-beheer. ISM bevat het beste uit de praktijk van een groot aantal organisaties, en is geheel compatibel met populaire referentiemodellen zoals ITIL, ASL, en MOF.

    De 10 Voordelen van ISM

    1. Een snelle verbetering van uw dienstverlening en van uw klanttevredenheid, omdat Integrated Service Management in korte tijd bijdraagt aan een effectievere en efficiëntere organisatie.
    2. Meer dan 50% besparing op de traditionele implementatiekosten van IT-beheer.
    3. Een veel snellere invoering van IT-beheer, door de sterke standaardisatie van de methode.
    4. Een sterke vereenvoudiging van de complexiteit van ITIL en/of ASL.
    5. Een flexibele fasering van de verbetering van uw IT-beheer, volgens uw eigen prioriteiten
    6. Meer draagvlak onder uw medewerkers, omdat ISM eenvoudig te begrijpen en te gebruiken is.
    7. Een besparing op de procesmanagementkosten, omdat het ISM-procesmodel slechts zes logisch geordende en geïntegreerde processen bevat. Het model is daardoor overzichtelijk en goed beheersbaar en aan te sturen.
    8. Een goede aansluiting op bestaande kennis en begrippen bij uw beheerders, omdat de ISM-processen goed aansluiten op de beschrijvingen uit ITIL, ASL en MOF.
    9. Een forse besparing op de inrichtingskosten van uw helpdesktool: ISM maakt gebruik van gestandaardiseerde inrichtingen van bekende tools, waardoor een snelle en optimale integratie ontstaat met de processen en uw organisatie.
    10. Een forse besparing op de beschrijving van uw processen en de inrichting van uw publicatietool: ISM maakt gebruik van gestandaardiseerde procesmodellen die in de meeste bekende publicatietools plug-and-play zijn.

    Zie ook: Wat is ISM.

    De ISM Foundation training

    De tweedaagse training Integrated Service Management Foundation heeft als doel de deelnemer op hoofdlijnen inzicht te verschaffen in de werkwijze van een IT-beheerorganisatie, volgens de aanpak van de Integrated Service Management-methode, zodat de deelnemer in staat is te functioneren in een organisatie waar Integrated Service Management het gehanteerde referentiekader is.

    Trainingsmateriaal

    De training is gebaseerd op een gedetailleerde syllabus. Daarnaast krijgt u het Integrated Service Management Foundation boek uitgereikt. De tweedaagse ISM training is vergelijkbaar met de driedaagse training ITIL Foundation, maar is meer op de dagelijkse praktijk van IT-beheerders ingesteld, en is gebaseerd op de eenvoudig te begrijpen aanpak van de ISM-methode.

    Toetsing en certificaat

    Inzicht in de ISM-methode, op Foundation niveau, wordt getoetst door het afnemen van een individueel examen van 40 multiple-choice vragen op papier. Het examen wordt centraal door een geaccrediteerde examenorganisatie afgenomen. Eenmaal per kwartaal bestaat de mogelijkheid tot het afleggen van het examen in Amersfoort op een centrale en uitstekend bereikbare locatie. ITMG kan u desgewenst aanmelden voor het examen bij de centrale instantie. Bij in-house trainingen kunnen de examens ook in-house worden afgenomen.

    ISM-Register

    Deelnemers die een voldoende voor het Foundation examen hebben gehaald, ontvangen het certificaat Integrated Service Management Foundation en worden (desgewenst anoniem) opgenomen in het ISM-Register.

    Trainingsduur en kosten

    De training Integrated Service Management Foundation wordt u aangeboden door de IT Management Group als geaccrediteerde Integrated Service Management-opleidingspartner. De training Integrated Service Management Foundation duurt 2 dagen. De kosten voor de training ISM bedragen € 800,-. Deze prijs is inclusief lesmateriaal, koffie, thee en lunch en exclusief examengeld en BTW.

    Examen Integrated Service Management

    Het examengeld bedraagt € 200,- excl. BTW. Het examen wordt op afspraak voor u ingepland.

    Docenten

    De IT Management Group werkt alleen met de beste docenten. Onze trainers zijn gecertificeerd en hebben kennis van de theorie en de praktijk.

    Advies en detachering

    Bent u op zoek naar een goed advies met betrekking tot het inrichten of optimaliseren van uw IT organisatie neem dan contact op met IT Management Group of kijk op onze advies en detacheringspagina’s.

    Referenties

    S. Schets
    9/10 -Rating9


    M. Algra
    8/10 -Rating8
    ISM Foundation is een duidelijke training, waarin alle processen aan bod komen. De training is goed te volgen.

    M. Methorst
    9/10 -Rating9
    ISM Foundation is een goed opgebouwde en heldere training. De trainer heeft een prettige open houding en goede kennis van de materie.

    inschrijven voor deze training

    Eerstvolgende startdata ISM Foundation:

    25 January 2021
    Training Integrated Service Management Foundation (ISMF)
    ITMG Locatie
    (Klassikaal - Utrecht)
    _____ _____ _____
    15 March 2021
    Training Integrated Service Management Foundation (ISMF)
    ITMG Locatie
    (Klassikaal - Den Haag)
    _____ _____ _____