Rating9


Onze trainingen zijn gecertificeerd en worden zeer goed gewaardeerd!

Opleidingsadvies

Trainingsvorm

U volgt de training interactief samen met anderen fysiek op de aangegeven locatie.

U volgt de training interactief samen met anderen achter uw computer.

U volgt de training individueel en in uw eigen tempo achter uw computer.

Trainingslocaties


Den Haag
Lange Vijverberg 4-5

ITMG Den Haag

Utrecht
Arthur van Schendelstraat 650

HNK

Amsterdam
Kromwijkdreef 11

ITMG Amsterdam

Eindhoven
Kennedyplein 1

ITMG Eindhoven

Rotterdam

Beursplein 37

ITMG Rotterdam
Overzicht locaties

Referenties algemeen


H. Horning CB&I Lummus
7/10 -Rating7
ITIL V3 Foundation is een goede training, ik ben zeer positief!

Jan de Vries Naboek
9/10 -Rating9
Compact en goede indruk gekregen van examen-inspanning


Overzicht referenties

Klanten

Schiphol
NS
Fuji
Ikea
Gemeente Amsterdam
Thales
ING
Belastingdienst
SVB
Universiteit of Twente
TU Delft
Gemeente Nissewaard
Oxfam Novib
Ministerie van Defensie
Gemeente Leiden
Gemeente Utrecht
Rabobank
Provincie Zuid-Holland
AMC
Erasmus MC
ABN-AMRO
Rijkswaterstaat
Reclassering
DSV
Overzicht klanten

Keurmerken

nrto
VOI

Visie op leren
  • Blended Learning
  • Praktijkgericht
  • Duurzaam
  • Social Return
  • Home » Training » IT Management » IT Beheer Foundation

    IT Beheer Foundation

    Ook voor niet ICT-ers!

    Prijs: €900,-
    Duur: 2 dagen

    Locaties en data

    De training IT Beheer Foundation kan online of klassikaal worden gevolgd. Klassikale training vindt plaats in Utrecht, Den Haag, Amersfoort, Amsterdam of Eindhoven. Ook is in-company training of maatwerk mogelijk. Hieronder staan de nu ingeplande trainingsmogelijkheden op basis van open inschrijving. Staat uw voorkeurslocatie er niet bij? Neem dan contact op en informeer naar de mogelijkheden.

    Dagtrainingen (10:00 -16:00)
    24-11-2022 en 25-11-2022 (Online)
    09-01-2023 en 10-01-2023 (Online)
    24-04-2023 en 25-04-2023 (Klassikaal - Utrecht)
    18-07-2023 en 19-07-2023 (Klassikaal - Utrecht)
    20-11-2023 en 21-11-2023 (Online)

    Avondtrainingen (18:30 -21:30)
    24-11-2022 en 25-11-2022 (Online Avondtraining)
    09-01-2023 en 10-01-2023 (Online Avondtraining)

    Bij de avondtrainingen doorloopt u de stof in minder tijd en besteedt u meer tijd aan zelfstudie.

    inschrijven voor de Dagtraining inschrijven voor de Avondtraining

    IT Beheer Foundation volgen? Dan kies je voor IT Management Group. In de training IT Beheer Foundation neemt u op simpele en gestructureerde wijze kennis van de basistermen en concepten die gebruikt worden in de ICT en het beheren (management) van ICT.

    De doelgroep bestaat uit diegenen die geen of beperkte kennis van IT hebben en zich daarin (verder) willen bekwamen, maar ook een niet-ICT-er die zich wil verdiepen in de gangbare ICT-terminologie en mensen die zich willen omscholen naar een (andere) ICT arbeidsplaats.

    Na afloop van de training IT Beheer Foundation kent u de basistermen en concepten die worden gebruikt binnen de ICT en ICT beheer. U wordt meegenomen in de ontstaansgeschiedenis van IT beheer. U leert begrippen als hardware, software, cloud, verschillende vormen van programmeren, testen, hosting en ICT-beheermodellen zoals ITIL en BiSL begrijpen en in de juiste context plaatsen. Ook wordt u meegenomen in de laatste trends binnen de ICT. Aansluitend aan de training IT Beheer Foundation heeft u de mogelijkheid tot het afleggen van het bijbehorende examen.

    Uw profiel

    Deze instaptraining is geschikt voor iedereen die zich de basis van ICT wil eigen maken. De training is geschikt voor mensen die binnen de ICT willen gaan werken of hun kennis willen uitbreiden maar ook voor mensen die niet in een ICT functie werken maar die wel regelmatig met ICT-onderwerpen te maken hebben.

    Inhoud IT Beheer Foundation

    DAG 1

    Deel 1. Basiskennis IT
    IT Landschap
    De basistermen
    Wat is een stack
    Software ontwikkelen
    Waterval ontwikkelen
    Agile Scrum ontwikkelen
    Software beheren
    De facetten van beheer
    Software bouwen versus software beheren
    Het beheerparadigma
    Het recursiebeginsel
    Paradigma de Leeuw
    Drievoudig beheermodel
    BiSL 1 introductie
    ASL 2 introductie
    ITIL 4 introductie
    DevOps introductie
    Housing Hosting
    On premise
    Demand / Supply
    In-out-near sourcing
    Trends in de IT
    AI, Machine learning, Deel learning

    Deel 2. Procesgericht werken
    Beheerdomeinen
    Waarom processen gebruiken?
    Wat is een proces?

    Deel 3. BiSL 1, ASL 2 en ITIL 4
    Wat is een procesarchitectuur?
    Wat is control?
    Wat is een procesflow?
    Wat zijn proces enablers?
    Welke documentatie is nodig?
    Wat is governance?
    Wat is een proceseigenaar?
    Wat is een proces manager?
    Wat is een proces analist?
    Wat is een service eigenaar?
    Wat is een swimminglane?
    Business Information Services Library
    Wat is het beheerobject?
    Wat is de positionering?
    Welke processen zijn het belangrijkste?
    Application Services Library
    Wat heeft ASL dat ITIL niet heeft?
    Information Technolgy Infrastructure Library
    De vier industriele revolutie
    Digitization
    De business case van ITIL 4
    Wat zijn management practices
    Wat is een SVS?
    Wat is een Value Chain?
    Wat is een value stream?
    Hoe stel je een value stream samen?
    Wat is het verschil tussen een proces en een value stream?
    Wat zijn de vier dimensies van ITIL?
    Wat is het verschil tussen output, outcome en value?

    DAG 2
    Deel 4. Agile Scrum versus ITIL 4

    Wat zijn de verschillen?
    Wat zijn de overeenkomsten?
    Hoe zijn deze modellen te verenigen?
    Samenwerking Servicedesk
    Samenwerking Operations
    Samenwerking Incident management
    Samenwerking Problem management
    Samenwerking Change management
    Samenwerking Service level management

    Deel 5. Servicedesk oefeningen

    Oefening 1: Input Servicedesk
    Oefening 2: Output Servicedesk
    Oefening 3: Stakeholder analyse
    Oefening 4: Management practices
    Oefening 5: Communicatielijnen
    Oefening 6: 1e, 2e, en 3e lijn
    Oefening 7: Werkwoorden
    Oefening 8: Volgorde werkwoorden
    Oefening 9: Servicedesk archetypes
    Oefening 10: Service request of incident?
    Oefening 11: Prioriteit

    Voorkennis IT Beheer Foundation

    Voor deze training is geen voorkennis vereist en de training is ook geschikt voor mensen buiten de ICT die basiskennis van ICT en IT Beheer willen verkrijgen.

    Trainingsduur en kosten

    De IT Beheer Foundation duurt 2 dagen. De kosten voor de training IT Beheer Foundation bedragen €900,-. Deze prijs is inclusief (digitaal) lesmateriaal, koffie, thee en lunch en exclusief BTW.

    Docenten

    De IT Management Group werkt alleen met de beste docenten. Onze trainers hebben ruime ervaring, zijn gecertificeerd en hebben kennis van de theorie en de praktijk.

    Bij de training IT Beheer Foundation zijn de volgende gerenommeerde docenten betrokken:
    Trainer Bart de Best   Trainer Louis van Hemmen

    Advies en detachering

    Bent u op zoek naar een goed advies met betrekking tot het inrichten of optimaliseren van uw IT organisatie? Neem dan contact op met de IT Management Group of kijk op onze advies en detacheringspagina’s.

    inschrijven voor de Dagtraining inschrijven voor de Avondtraining

    Eerstvolgende IT Beheer Foundation:

    24 November 2022
    Training IT Beheer Foundation
    NVT
    ITMG Locatie
    (Online)
    _____ _____ _____
    9 January 2023
    Training IT Beheer Foundation
    NVT
    ITMG Locatie
    (Online)
    _____ _____ _____