Onze trainingen zijn gecertificeerd en worden zeer goed gewaardeerd!

Trainingslocaties


Referenties


Jim Jansen Rabobank Nederland
TMap Next Test Engineer is een prima training.

Nathalie Brouwer
Prince2 Foundation is een goede training, ik kan veel toepassen in praktijk. De trainer stemt veel af met de groep, dit is erg prettig.

Overzicht referenties

Klanten van ITMG


Verder
Gemeente Den Haag
Leeuwarden
Hotelschool Den Haag
DNA
Tata Consultancy Services
DSV
Bevolkingsonderzoek
Overzicht klanten

Visie op leren


  • Blended Learning
  • Praktijkgericht
  • Duurzaam
  • Social Return
  • Home » Training » IT Management » ITIL® 3 Foundation

    ITIL® 3 FOUNDATION

    Prijs: € 900,-
    Duur: 3 dagen
    Locatie: Den Haag, Utrecht, Rotterdam, Eindhoven, Amsterdam

    20-11-2019, 21-11-2019 en 28-11-2019 (Den Haag)
    05-03-2020, 06-03-2020 en 09-03-2020 (Utrecht)
    18-06-2020, 19-06-2020 en 22-06-2020 (Utrecht)

    De IT Management Group verzorgt deze training op de hierboven vermelde locaties. Bij inschrijving kunt u uw voorkeurslocatie kenbaar maken. Indien de training op uw voorkeurslocatie niet doorgaat, krijgt u van ons een aanbod voor een alternatieve locatie. Wanneer u zich hierin niet kunt vinden, kunt u uw inschrijving kosteloos annuleren. Bekijkt u de pagina trainingslocaties voor een impressie van onze trainingslocaties.

    - inschrijven voor deze training -

    ITIL staat voor Information Technology Infrastructure Library. ITIL is ontstaan uit een verzameling best practices.

    ITIL richt zich op het managen van de IT-dienstverlening. ITIL beschrijft een methode waarmee op een efficiënte en effectieve wijze het beheer uitgevoerd kan worden over alle IT-middelen van een organisatie. ITIL is een raamwerk en biedt richtlijnen die aangeven hoe een IT-dienstverlener het best kan garanderen dat haar klanten de producten en diensten krijgen die zij verlangen.

    De kern van ITIL is de levenscyclus van een service: de Service Lifecycle. De Service Lifecycle bestaat uit 5 fases, die allemaal eigen processen en functies bevatten:
    1. Service Strategy: Service Management for IT services, Portfolio Management, Financial Management, Demand Management, Business Relationship Management
    2. Service Design: Design Coordination, Catalogue Management, Service Level Management Availability Management, Capacity Management, IT Service Continuity Management, Information Security Management, Supplier Management
    3. Service Transition: Transition Planning and Support, Change Management, Asset and Configuration Managament, Release and Deployement Management, Knowledge Management
    4. Service Operation: Incident Management, Problem Management, Event Management, Request Fulfilment, Acces Management, Servicedesk, Technical Management, IT Operation Management, Application Management
    5. Continual Service Improvement: 7 Steps of improvement, PDCA

    Uw profiel
    Bent u werkzaam in de IT op het gebied van beheer of exploitatie? Of geeft u leiding binnen dit vakgebied? Of bent u als intermediair werkzaam tussen gebruikers- en IT-organisatie? Dan is de kennis van ITIL Foundation voor u onmisbaar!

    Professioneel en praktijkgericht
    In deze professionele en praktijkgerichte training komen de volgende onderwerpen aan bod:

    1. IT Servicemanagement;
    2. Procesmatig werken;
    3. De opbouw, de begrippen en het doel van ITIL®;
    4. De processen en functies van de verschillende stadia binnen de ITIL Service Lifecycle;
    5. Examentraining.

    Voorkennis
    Voor deze training is geen specifieke voorkennis vereist.

    Certificaat
    Indien u na de training het examen met goed gevolg heeft afgelegd, ontvangt u het certificaat ITIL® Foundation Certificate in IT Service Management.

    Trainingsduur en kosten
    De training ITIL Foundation duurt 3 dagen. De kosten voor de training bedragen €900,-. Deze prijs is inclusief lesmateriaal, koffie, thee en lunch en exclusief examengeld en BTW. Het examengeld ITIL Foundation bedraagt €230,- excl. BTW. Het examen wordt direct aansluitend aan de derde trainingsdag op locatie afgenomen. Het ITIL Foundation examen op basis van open inschrijving wordt u aangeboden met slagingsgarantie! . De slagingsgarantie houdt in dat u – mocht u onverhoopt toch niet in één keer voor het examen slagen – u eenmalig op kosten van de IT Management Group herexamen kunt afleggen.

    Docenten en locaties
    De IT Management Group werkt alleen met de beste docenten. Trainingen op basis van open inschrijving worden gegeven op centrale en kwalitatief hoogwaardige locaties in Den Haag, Utrecht, Rotterdam, Amsterdam en Eindhoven. In-company trainingen kunnen op elke gewenste locatie worden verzorgd.

    ITIL advies en detachering
    Bent u op zoek naar een goed advies met betrekking tot het inrichten of optimaliseren van uw IT organisatie of op zoek naar een goede ITIL Specialist (Servicemanager, Changemanager, Incidentmanager) neem dan contact op met IT Management Group of kijk op onze advies en detacheringspagina’s.

    Referenties

    M. Westera Thales
    Er wordt veel lesstof behandeld, maar plezierig uitgelegd met praktijkvoorbeelden.

    J. Kleipool International School of Amsterdam
    ITIL Foundation is een intensieve, maar sterk uiteengezette training.Alle facetten van de lesstof zijn aan bod gekomen en behandeld. Ik waardeer de training en trainer met een 9!

    G. Meeder Qoin
    ITIL Foundation V3 is een goede training.

    - inschrijven voor deze training -

    Eerstvolgende startdata ITIL 3 Foundation:

    20 November 2019
    Training ITIL® Foundation (ITV3F)
    ITMG Locatie
    (Den Haag)
    _____ _____ _____
    5 March 2020
    Training ITIL® Foundation (ITV3F)
    ITMG Locatie
    (Utrecht)
    _____ _____ _____