IT Management Group.Inspireren, opleiden en coachen.
Home » Training » IT Management » ITIL 3 Foundation
inschrijven voor deze training
inschrijven voor deze training
ITIL 3 Foundation
Prijs: € 900,- (excl. examen en BTW)
Duur: 3 dagen
Locaties en data
De training ITIL 3 Foundation kan online of klassikaal worden gevolgd. Klassikale training vindt plaats in Utrecht, Den Haag, Amersfoort, Amsterdam of Eindhoven. Ook is in-company training of maatwerk mogelijk. Hieronder staan de nu ingeplande trainingsmogelijkheden op basis van open inschrijving. Staat uw voorkeurslocatie er niet bij? Neem dan contact op en informeer naar de mogelijkheden.
inschrijven voor deze training
ITIL staat voor Information Technology Infrastructure Library. ITIL is ontstaan uit een verzameling best practices.
ITIL richt zich op het managen van de IT-dienstverlening. ITIL beschrijft een methode waarmee op een efficiënte en effectieve wijze het beheer uitgevoerd kan worden over alle IT-middelen van een organisatie. ITIL is een raamwerk en biedt richtlijnen die aangeven hoe een IT-dienstverlener het best kan garanderen dat haar klanten de producten en diensten krijgen die zij verlangen.
De kern van ITIL is de levenscyclus van een service: de Service Lifecycle. De Service Lifecycle bestaat uit 5 fases, die allemaal eigen processen en functies bevatten:
1. Service Strategy: Service Management for IT services, Portfolio Management, Financial Management, Demand Management, Business Relationship Management
2. Service Design: Design Coordination, Catalogue Management, Service Level Management Availability Management, Capacity Management, IT Service Continuity Management, Information Security Management, Supplier Management
3. Service Transition: Transition Planning and Support, Change Management, Asset and Configuration Managament, Release and Deployement Management, Knowledge Management
4. Service Operation: Incident Management, Problem Management, Event Management, Request Fulfilment, Acces Management, Servicedesk, Technical Management, IT Operation Management, Application Management
5. Continual Service Improvement: 7 Steps of improvement, PDCA
Uw profiel
Bent u werkzaam in de IT op het gebied van beheer of exploitatie? Of geeft u leiding binnen dit vakgebied? Of bent u als intermediair werkzaam tussen gebruikers- en IT-organisatie? Dan is de kennis van ITIL Foundation voor u onmisbaar!
Inhoud training
In deze professionele en praktijkgerichte training komen de volgende onderwerpen aan bod:
1. IT Servicemanagement;
2. Procesmatig werken;
3. De opbouw, de begrippen en het doel van ITIL®;
4. De processen en functies van de verschillende stadia binnen de ITIL Service Lifecycle;
5. Examentraining.
Voorkennis
Voor deze training is geen specifieke voorkennis vereist.
Certificaat
Indien u na de training het examen met goed gevolg heeft afgelegd, ontvangt u het certificaat ITIL® Foundation Certificate in IT Service Management.
Trainingsduur en kosten
De training ITIL Foundation duurt 3 dagen. De kosten voor het officieel examen van AXELOS examen bedragen €250,-. De totale prijs bedraagt € 1150,- deze prijs is inclusief, lesmateriaal, koffie, thee en lunch en exclusief BTW. Het examen wordt direct aansluitend aan de derde trainingsdag op locatie afgenomen. Het ITIL Foundation examen op basis van open inschrijving wordt u aangeboden met slagingsgarantie!. De slagingsgarantie houdt in dat u – mocht u onverhoopt toch niet in één keer voor het examen slagen – u eenmalig op kosten van de IT Management Group herexamen kunt afleggen.
Docenten
De IT Management Group werkt alleen met de beste docenten. Onze trainers hebben ruime ervaring, zijn gecertificeerd en hebben kennis van de theorie en de praktijk.
ITIL advies en detachering
Bent u op zoek naar een goed advies met betrekking tot het inrichten of optimaliseren van uw IT organisatie of op zoek naar een goede ITIL Specialist (Servicemanager, Changemanager, Incidentmanager) neem dan contact op met IT Management Group of kijk op onze advies en detacheringspagina’s.
Referenties
Eerstvolgende startdata ITIL 3 Foundation: