Rating9

Onze trainingen zijn gecertificeerd en worden zeer goed gewaardeerd!

Trainingsvorm

Wat is klassikaal?

U volgt de training interactief samen met anderen fysiek op de aangegeven locatie.

Wat is online?

U volgt de training interactief samen met anderen achter uw computer.

Wat is e-learning?

U volgt de training individueel en in uw eigen tempo achter uw computer.

Trainingslocaties


Den Haag
Lange Vijverberg 4-5

ITMG Den Haag

Utrecht
St Jacobsstraat 123-135

ITMG Utrecht

Amsterdam
Kromwijkdreef 11

ITMG Amsterdam

Eindhoven
Kennedyplein 1

ITMG Eindhoven

Rotterdam
Beursplein 37

ITMG Rotterdam
Overzicht locaties

Referenties algemeen


A. Beerendonk Kamer van Koophandel
9/10 -Rating9
ITIL CSI, onderdeel van het ITIL Expert Track, is een goede training. Er heerste een goede sfeer en er was voldoende gelegenheid om praktijkervaringen te bespreken.

M. Gasiorek
9/10 -Rating9
TMap Suite Test Engineer is een leerzame training. Het tempo was goed, alles was goed te volgen. De training werd gegeven door een enthousiaste trainer.

Overzicht referenties

Klanten

Schiphol
NS
Fuji
Ikea
Gemeente Amsterdam
Thales
ING
Belastingdienst
SVB
Universiteit of Twente
TU Delft
Gemeente Nissewaard
Oxfam Novib
Ministerie van Defensie
Gemeente Leiden
Gemeente Utrecht
Rabobank
Provincie Zuid-Holland
AMC
Erasmus MC
ABN-AMRO
Rijkswaterstaat
Reclassering
DSV
Overzicht klanten

Visie op leren
  • Blended Learning
  • Praktijkgericht
  • Duurzaam
  • Social Return
  • Home » Training » IT Management » ITIL 3 Foundation

    ITIL 3 Foundation

    Prijs: € 900,- (excl. examen en BTW)
    Duur: 3 dagen

    Locaties en data

    De training ITIL 3 Foundation kan online of klassikaal worden gevolgd. Klassikale training vindt plaats in Utrecht, Den Haag, Amsterdam of Eindhoven. Ook is in-company of maatwerk mogelijk. Hieronder staan de nu ingeplande trainingsmogelijkheden op basis van open inschrijving. Staat uw voorkeurslocatie er niet bij? Neem dan contact op en informeer naar de mogelijkheden.


    inschrijven voor deze training

    ITIL staat voor Information Technology Infrastructure Library. ITIL is ontstaan uit een verzameling best practices.

    ITIL richt zich op het managen van de IT-dienstverlening. ITIL beschrijft een methode waarmee op een efficiënte en effectieve wijze het beheer uitgevoerd kan worden over alle IT-middelen van een organisatie. ITIL is een raamwerk en biedt richtlijnen die aangeven hoe een IT-dienstverlener het best kan garanderen dat haar klanten de producten en diensten krijgen die zij verlangen.

    De kern van ITIL is de levenscyclus van een service: de Service Lifecycle. De Service Lifecycle bestaat uit 5 fases, die allemaal eigen processen en functies bevatten:
    1. Service Strategy: Service Management for IT services, Portfolio Management, Financial Management, Demand Management, Business Relationship Management
    2. Service Design: Design Coordination, Catalogue Management, Service Level Management Availability Management, Capacity Management, IT Service Continuity Management, Information Security Management, Supplier Management
    3. Service Transition: Transition Planning and Support, Change Management, Asset and Configuration Managament, Release and Deployement Management, Knowledge Management
    4. Service Operation: Incident Management, Problem Management, Event Management, Request Fulfilment, Acces Management, Servicedesk, Technical Management, IT Operation Management, Application Management
    5. Continual Service Improvement: 7 Steps of improvement, PDCA

    Uw profiel
    Bent u werkzaam in de IT op het gebied van beheer of exploitatie? Of geeft u leiding binnen dit vakgebied? Of bent u als intermediair werkzaam tussen gebruikers- en IT-organisatie? Dan is de kennis van ITIL Foundation voor u onmisbaar!

    Inhoud training
    In deze professionele en praktijkgerichte training komen de volgende onderwerpen aan bod:

    1. IT Servicemanagement;
    2. Procesmatig werken;
    3. De opbouw, de begrippen en het doel van ITIL®;
    4. De processen en functies van de verschillende stadia binnen de ITIL Service Lifecycle;
    5. Examentraining.

    Voorkennis
    Voor deze training is geen specifieke voorkennis vereist.

    Certificaat
    Indien u na de training het examen met goed gevolg heeft afgelegd, ontvangt u het certificaat ITIL® Foundation Certificate in IT Service Management.

    Trainingsduur en kosten
    De training ITIL Foundation duurt 3 dagen. De kosten voor het officieel examen van AXELOS examen bedragen €250,-. De totale prijs bedraagt € 1150,- deze prijs is inclusief, lesmateriaal, koffie, thee en lunch en exclusief BTW. Het examen wordt direct aansluitend aan de derde trainingsdag op locatie afgenomen. Het ITIL Foundation examen op basis van open inschrijving wordt u aangeboden met slagingsgarantie!. De slagingsgarantie houdt in dat u – mocht u onverhoopt toch niet in één keer voor het examen slagen – u eenmalig op kosten van de IT Management Group herexamen kunt afleggen.

    Docenten

    De IT Management Group werkt alleen met de beste docenten. Onze trainers zijn gecertificeerd en hebben kennis van de theorie en de praktijk.

    ITIL advies en detachering
    Bent u op zoek naar een goed advies met betrekking tot het inrichten of optimaliseren van uw IT organisatie of op zoek naar een goede ITIL Specialist (Servicemanager, Changemanager, Incidentmanager) neem dan contact op met IT Management Group of kijk op onze advies en detacheringspagina’s.

    Referenties

    H. Horning CB&I Lummus
    7/10 -Rating7
    ITIL V3 Foundation is een goede training, ik ben zeer positief!

    Emile Lommers Thales
    8/10 -Rating8
    ITIL Foundation is een goede training.

    B. Haak
    10/10 -Rating10
    ITIL Foundation is een goede training, in een prima tempo. Er worden goede lesmethodes gebruikt. Ik waardeer de training met een 10!

    inschrijven voor deze training

    Eerstvolgende startdata ITIL 3 Foundation: