Rating9


Onze trainingen zijn gecertificeerd en worden zeer goed gewaardeerd!

Opleidingsadvies

Trainingsvorm

Wat is klassikaal?

U volgt de training interactief samen met anderen fysiek op de aangegeven locatie.

Wat is online?

U volgt de training interactief samen met anderen achter uw computer.

Wat is e-learning?

U volgt de training individueel en in uw eigen tempo achter uw computer.

Trainingslocaties


Den Haag
Lange Vijverberg 4-5

ITMG Den Haag

Utrecht
Arthur van Schendelstraat 650

HNK

Amsterdam
Kromwijkdreef 11

ITMG Amsterdam

Eindhoven
Kennedyplein 1

ITMG Eindhoven

Rotterdam

Beursplein 37

ITMG Rotterdam
Overzicht locaties

Referenties algemeen


A. Verbeek
8/10 -Rating8
ArchiMate Foundation is een prima training. De trainer gaf een heldere uitleg, met een goede afwisseling door praktijkopdrachten.

T. van de Voort P-Direkt
8/10 -Rating8
De training TMap Next Test Manager draagt bij aan de voorbereiding op het examen. Praktijkervaringen gecombineerd met theorie is een prima opzet.


Overzicht referenties

Klanten

Schiphol
NS
Fuji
Ikea
Gemeente Amsterdam
Thales
ING
Belastingdienst
SVB
Universiteit of Twente
TU Delft
Gemeente Nissewaard
Oxfam Novib
Ministerie van Defensie
Gemeente Leiden
Gemeente Utrecht
Rabobank
Provincie Zuid-Holland
AMC
Erasmus MC
ABN-AMRO
Rijkswaterstaat
Reclassering
DSV
Overzicht klanten

Keurmerken

nrto
VOI

Visie op leren
  • Blended Learning
  • Praktijkgericht
  • Duurzaam
  • Social Return
  • Home » Training » IT Management » ITIL 3 Foundation

    ITIL 3 Foundation

    Prijs: € 900,- (excl. examen en BTW)
    Duur: 3 dagen

    Locaties en data

    De training ITIL 3 Foundation kan online of klassikaal worden gevolgd. Klassikale training vindt plaats in Utrecht, Den Haag, Amersfoort, Amsterdam of Eindhoven. Ook is in-company training of maatwerk mogelijk. Hieronder staan de nu ingeplande trainingsmogelijkheden op basis van open inschrijving. Staat uw voorkeurslocatie er niet bij? Neem dan contact op en informeer naar de mogelijkheden.


    inschrijven voor deze training

    ITIL staat voor Information Technology Infrastructure Library. ITIL is ontstaan uit een verzameling best practices.

    ITIL richt zich op het managen van de IT-dienstverlening. ITIL beschrijft een methode waarmee op een efficiënte en effectieve wijze het beheer uitgevoerd kan worden over alle IT-middelen van een organisatie. ITIL is een raamwerk en biedt richtlijnen die aangeven hoe een IT-dienstverlener het best kan garanderen dat haar klanten de producten en diensten krijgen die zij verlangen.

    De kern van ITIL is de levenscyclus van een service: de Service Lifecycle. De Service Lifecycle bestaat uit 5 fases, die allemaal eigen processen en functies bevatten:
    1. Service Strategy: Service Management for IT services, Portfolio Management, Financial Management, Demand Management, Business Relationship Management
    2. Service Design: Design Coordination, Catalogue Management, Service Level Management Availability Management, Capacity Management, IT Service Continuity Management, Information Security Management, Supplier Management
    3. Service Transition: Transition Planning and Support, Change Management, Asset and Configuration Managament, Release and Deployement Management, Knowledge Management
    4. Service Operation: Incident Management, Problem Management, Event Management, Request Fulfilment, Acces Management, Servicedesk, Technical Management, IT Operation Management, Application Management
    5. Continual Service Improvement: 7 Steps of improvement, PDCA

    Uw profiel
    Bent u werkzaam in de IT op het gebied van beheer of exploitatie? Of geeft u leiding binnen dit vakgebied? Of bent u als intermediair werkzaam tussen gebruikers- en IT-organisatie? Dan is de kennis van ITIL Foundation voor u onmisbaar!

    Inhoud training
    In deze professionele en praktijkgerichte training komen de volgende onderwerpen aan bod:

    1. IT Servicemanagement;
    2. Procesmatig werken;
    3. De opbouw, de begrippen en het doel van ITIL®;
    4. De processen en functies van de verschillende stadia binnen de ITIL Service Lifecycle;
    5. Examentraining.

    Voorkennis
    Voor deze training is geen specifieke voorkennis vereist.

    Certificaat
    Indien u na de training het examen met goed gevolg heeft afgelegd, ontvangt u het certificaat ITIL® Foundation Certificate in IT Service Management.

    Trainingsduur en kosten
    De training ITIL Foundation duurt 3 dagen. De kosten voor het officieel examen van AXELOS examen bedragen €250,-. De totale prijs bedraagt € 1150,- deze prijs is inclusief, lesmateriaal, koffie, thee en lunch en exclusief BTW. Het examen wordt direct aansluitend aan de derde trainingsdag op locatie afgenomen. Het ITIL Foundation examen op basis van open inschrijving wordt u aangeboden met slagingsgarantie!. De slagingsgarantie houdt in dat u – mocht u onverhoopt toch niet in één keer voor het examen slagen – u eenmalig op kosten van de IT Management Group herexamen kunt afleggen.

    Docenten

    De IT Management Group werkt alleen met de beste docenten. Onze trainers hebben ruime ervaring, zijn gecertificeerd en hebben kennis van de theorie en de praktijk.

    ITIL advies en detachering
    Bent u op zoek naar een goed advies met betrekking tot het inrichten of optimaliseren van uw IT organisatie of op zoek naar een goede ITIL Specialist (Servicemanager, Changemanager, Incidentmanager) neem dan contact op met IT Management Group of kijk op onze advies en detacheringspagina’s.

    Referenties

    S. van Zundert KNVB
    8/10 -Rating8
    De training ITIL Foundation geeft een prima basis voor het volgen van de ITIL vervolgmodules. De trainer is zeer motiverend, ik waardeer de trainer met een 9!

    D. van Donk GWR
    8/10 -Rating8
    ITIL V3 Foundation is een prima training.

    P. Gelder Zorg en Zekerheid
    9/10 -Rating9
    Ik waardeer de training ITIL Foundation met een 9! een goede uiteenzetting. De trainer maakte gebruik van sprekende praktijkvoorbeelden.

    inschrijven voor deze training

    Eerstvolgende startdata ITIL 3 Foundation: