Gratis ontwikkeladvies? Inschrijving nu geopend! Rating9

Onze trainingen zijn gecertificeerd en worden zeer goed gewaardeerd!


Opleidingsadvies, ontwikkeladvies of begeleiding naar werk in de ICT?

Bekijk de mogelijkheden

Trainingsvorm

Wat is klassikaal?

U volgt de training interactief samen met anderen fysiek op de aangegeven locatie.

Wat is online?

U volgt de training interactief samen met anderen achter uw computer.

Wat is e-learning?

U volgt de training individueel en in uw eigen tempo achter uw computer.

Trainingslocaties


Den Haag
Lange Vijverberg 4-5

ITMG Den Haag

Utrecht
St Jacobsstraat 123-135

ITMG Utrecht

Amsterdam
Kromwijkdreef 11

ITMG Amsterdam

Eindhoven
Kennedyplein 1

ITMG Eindhoven

Rotterdam
Beursplein 37

ITMG Rotterdam
Overzicht locaties

Referenties algemeen


M. van Lieshout DBC Onderhoud
8/10 -Rating8
ITIL Foundation V3 is een goede training.

Roland Verheul CIMSOLUTIONS B.V.
9/10 -Rating9
Masterclass Integratie ITIL, ASL, BiSL is een zeer goede training. De trainer is zeer ervaren en prettig om naar te luisteren.


Overzicht referenties

Klanten

Schiphol
NS
Fuji
Ikea
Gemeente Amsterdam
Thales
ING
Belastingdienst
SVB
Universiteit of Twente
TU Delft
Gemeente Nissewaard
Oxfam Novib
Ministerie van Defensie
Gemeente Leiden
Gemeente Utrecht
Rabobank
Provincie Zuid-Holland
AMC
Erasmus MC
ABN-AMRO
Rijkswaterstaat
Reclassering
DSV
Overzicht klanten

Keurmerken

nrto
VOI

Visie op leren
  • Blended Learning
  • Praktijkgericht
  • Duurzaam
  • Social Return
  • Home » Training » IT Management » ITIL 4 Foundation

    ITIL 4 Foundation

    ATO logo ITMG

    Met slagingsgarantie!

    Prijs: €900,- (excl. examen en BTW)
    Duur: 3 dagen

    Locaties en data

    De training ITIL 4 Foundation kan online of klassikaal worden gevolgd. Klassikale training vindt plaats in Utrecht, Den Haag, Amersfoort, Amsterdam of Eindhoven. Ook is in-company training of maatwerk mogelijk. Hieronder staan de nu ingeplande trainingsmogelijkheden op basis van open inschrijving. Staat uw voorkeurslocatie er niet bij? Neem dan contact op en informeer naar de mogelijkheden.

    18-10-2021 en 19-10-2021 (Klassikaal - Den Haag - 2-daagse training)
    08-12-2021, 09-12-2021 en 15-12-2021 (Klassikaal - Den Haag)
    10-01-2022, 11-01-2022 en 18-01-2022 (Klassikaal - Utrecht)
    01-02-2022, 02-02-2022 en 09-02-2022 (Klassikaal - Utrecht)
    15-03-2022, 16-03-2022 en 23-03-2022 (Klassikaal - Den Haag)
    14-04-2022, 15-04-2022 en 22-04-2022 (Klassikaal - Utrecht)
    10-05-2022, 11-05-2022 en 18-05-2022 (Klassikaal - Den Haag)
    23-06-2022, 24-06-2022 en 01-07-2022 (Klassikaal - Utrecht)

    inschrijven voor deze training

    Wat is ITIL?

    ITIL® staat voor Information Technology Infrastructure Library. ITIL is ontstaan uit een verzameling best practices.

    Sinds de jaren tachtig van de vorige eeuw biedt ITIL® een raamwerk van processen, rollen en verantwoordelijkheden, als een verzameling best practices. De ooit geldende betekenis van ITIL is geëvolueerd naar een integrale servicemanagement benadering, gericht op het effectief sturen en managen van de IT-dienstverlening.

    Het doel is op een efficiënte en effectieve wijze het beheer te voeren over alle onderdelen die nodig zijn om een IT-service te leveren. Hierdoor kan klanten worden gegarandeerd dat ze de producten en diensten krijgen die zij verlangen en waarover afspraken zijn gemaakt. Uitgangspunt is het creëren van waarde zoals deze door de klant wordt waargenomen op basis van bruikbaarheid en belang.

    De kern van ITIL 4 is het service-waardesysteem (service value system- SVS) en het vier-dimensiemodel (four dimension model) van waaruit elk onderdeel van het SVS overwogen wordt.De kerncomponenten van het SVS zijn de service-waardeketen (ITIL service chain), de werkwijzen (ITIL practices), de leidende principes (ITIL guiding principles), de besturing (governance) en continue verbetering (continual improvement).

    Tijdens de ITIL 4 Foundation training vergaart u kennis over de verschillende begrippen en krijgt u inzicht in de samenhang tussen de kernonderwerpen en de verschillende begrippen.

    Uw profiel

    Bent u werkzaam in de IT op het gebied van beheer of exploitatie? Of geeft u leiding binnen dit vakgebied? Of bent u als intermediair werkzaam tussen gebruikers- en IT-organisatie? Dan is de kennis van ITIL 4 Foundation voor u onmisbaar!
    Lees hier de ervaring van deelnemer Arnold Eilering met de ITIL Foundation training.

    Inhoud training

    In deze professionele en praktijkgerichte training komen de volgende onderwerpen aan bod:
    1. De structuur en voordelen van ITIL Afbeelding ITIL
    2. De belangrijkste servicemanagement concepten
    3. De vier dimensies van servicemanagement
    4. Het doel en de componenten van het ITIL service-waardesysteem
    5. De leidende principes (adopteren en aanpassen)
    6. De activiteiten binnen de service-waardeketen en de onderlinge relaties
    7. Kennis en begrip van de belangrijkste werkwijzen
    8. Examentraining

    De training ITIL 4 Foundation duurt 3 dagen en is inclusief het examen, dat in de middag van de derde trainingsdag op locatie wordt afgenomen.

    Voorkennis

    Voor deze ITIL Foundation training is geen specifieke voorkennis vereist.

    Certificaat

    Indien u na de training het examen met goed gevolg heeft afgelegd, ontvangt u het certificaat ITIL® 4 Foundation Certificate in IT Service Management.

    Trainingsduur en kosten

    De training ITIL 4 Foundation duurt 3 dagen. De kosten voor het officieel examen van AXELOS examen bedragen €250,-. De totale prijs bedraagt €1150,-. Deze prijs is inclusief lesmateriaal, koffie, thee en lunch en exclusief BTW. Het examen wordt direct aansluitend aan de derde trainingsdag op locatie afgenomen. Het ITIL Foundation examen op basis van open inschrijving wordt u aangeboden met slagingsgarantie! De slagingsgarantie houdt in dat u – mocht u onverhoopt toch niet in één keer voor het examen slagen – u eenmalig op kosten van de IT Management Group herexamen kunt afleggen.

    Docenten

    De IT Management Group werkt alleen met de beste docenten. Onze trainers zijn gecertificeerd en hebben kennis van de theorie en de praktijk.

    Advies en detachering

    Bent u op zoek naar een goed advies met betrekking tot het inrichten of optimaliseren van ITIL in uw IT organisatie of op zoek naar een goede ITIL Specialist (Servicemanager, Changemanager, Incidentmanager) neem dan contact op met IT Management Group of kijk op onze advies en detacheringspagina’s.

    Referenties

    Dennis Hormann UWV
    7/10 -Rating7
    Goede uitleg en altijd focus op de uitleg. Hij brengt het goed over zonder ruis.

    Louis van den Berg
    8/10 -Rating8
    Wat ik goed vond was de interactieve manier van lesgeven.

    Peter Wouterse
    9/10 -Rating9
    Het was een online training, was erg duidelijk en makkelijk te volgen, Jan neemt de tijd en heeft het geduld om alles goed over te brengen.

    inschrijven voor deze training

    Eerstvolgende startdata ITIL 4 Foundation:

    18 October 2021
    Training ITIL 4 Foundation
    ITMG Locatie
    (Klassikaal - Den Haag - 2-daagse training)
    _____ _____ _____
    8 December 2021
    Training ITIL 4 Foundation
    ITMG Locatie
    (Klassikaal - Den Haag)
    _____ _____ _____



    ITIL FAQ

    Waarom gebruiken we ITIL?

    Het doel van ITIL, ITSM en IT-servicemanagement is om ervoor te zorgen dat de juiste processen, mensen en technologie aanwezig zijn, zodat de organisatie haar doelstellingen kan behalen en optimale dienstverlening aan haar klanten kan bieden. ITIL geeft handvatten voor de wijze waarop dit kan worden gedaan. Omdat ITIL al heel vaak in de praktijk is toegepast, kan ITIL makkelijker worden geïmplementeerd binnen een organisatie. Veel ITIL materiaal is openbaar en toegankelijk. Ook zijn er veel tools die ITIL ondersteunen en zijn er veel mensen en organisaties met kennis van ITIL. Omdat ITIL vaak wordt gebruikt, is het een practice die de samenwerking tussen organisaties en leveranciers bevordert hetgeen de prestaties van beiden ten goede komt.

    Wat betekent ITSM?

    ITSM staat voor IT Service Management. ITSM is een verzameling van systemen, processen en mensen die organisaties inzetten om de manier waarop ICT gebruikt wordt te verbeteren, zodat de organisatie betere prestaties kan behalen.

    Wat is Service Management?

    Service Management zorgt ervoor dat de juiste maatregelen worden genomen om, gezien de beschikbare middelen, het hoogst mogelijke niveau van dienstverlening te verzekeren.

    Wat is het verschil tussen ITIL en ITSM

    ITIL is een van de framework met best practices voor de implementatie van ITSM. Er zijn ook andere frameworks waarmee ITSM kan worden geïmplementeerd. ITIL is al jarenlang het meest bekende en meest populaire framework voor het aanbrengen van structuur in ICT beheer.

    Wat is een proces of een practice

    Voorbeelden van ITIL processen zijn: Incident management, Changemanagement, Service Level Management, Configuration Management en Problem Management. ITIL 4 spreek niet meer over processen maar over practices.

    Welke vacatures en functies in de IT horen bij de opleiding ITIL Foundation?

    ITIL is geschikt voor iedereen die werkt in de ICT en die dienstverlening levert aan klanten of zich bezighoudt met het beheer van ICT systemen. Basiskennis van ITIL is ook erg geschikt voor mensen die te maken hebben met het aansturen van ICT leveranciers die ITIL gebruiken als best practice. Voor verschillende ITIL functies zijn naast de ITIL Foundation opleiding ook verschillende vervolgopleidingen beschikbaar. Typische ITIL functies en ITIL beroepen zijn bijvoorbeeld incidentmanager, servicedesk medewerker, servicemanager en Service Level Manager.