Onze trainingen zijn gecertificeerd en worden zeer goed gewaardeerd!

Trainingslocaties


Referenties


E. Dekker
PRINCE2 Foundation is een to the point training, in een prima tempo.

Reinald Rodenburg Wartburg College
De eerste training waarbij ik me 100% op mijn gemak voelde en geen last had van de lunchdip. Afwisselend en informatief en ontspannen. De trainer mag nog wel meer praktijkvoorbeelden uit eigen praktijk noemen, dat geeft het meer kleur. Dat deed de trainer trouwens al regelmatig.

Overzicht referenties

Klanten van ITMG


Platani
Logius
Dunea
Ministerie Buitenlandse Zaken
Sowmedia
Academisch Medisch Centrum
Ikea
GN
Overzicht klanten

Visie op leren


  • Blended Learning
  • Praktijkgericht
  • Duurzaam
  • Social Return
  • Home » Training » IT Management » ITIL® 4 Foundation

    ITIL® 4 FOUNDATION

    Prijs: € 900,-
    Duur: 3 dagen
    Locatie: Den Haag, Utrecht, Rotterdam, Eindhoven, Amsterdam

    24-10-2019, 25-10-2019 en 28-10-2019 (Eindhoven - English training – UK Version)
    18-11-2019, 19-11-2019 en 25-11-2019 (Utrecht)
    09-12-2019, 10-12-2019 en 16-12-2019 (Utrecht)
    13-01-2020, 14-01-2020 en 20-01-2020 (Utrecht)
    03-02-2020, 04-02-2020 en 10-02-2020 (Utrecht)
    02-03-2020, 03-03-2020 en 10-03-2020 (Den Haag)
    30-03-2020, 31-03-2020 en 06-04-2020 (Utrecht)
    11-05-2020, 12-05-2020 en 18-05-2020 (Utrecht)
    08-06-2020, 09-06-2020 en 15-06-2020 (Den Haag)

    De IT Management Group verzorgt deze training op de hierboven vermelde locaties. Bij inschrijving kunt u uw voorkeurslocatie kenbaar maken. Indien de training op uw voorkeurslocatie niet doorgaat, krijgt u van ons een aanbod voor een alternatieve locatie. Wanneer u zich hierin niet kunt vinden, kunt u uw inschrijving kosteloos annuleren. Bekijkt u de pagina trainingslocaties voor een impressie van onze trainingslocaties.

    - inschrijven voor deze training -

    ITIL® staat voor Information Technology Infrastructure Library. ITIL is ontstaan uit een verzameling best practices.

    Sinds de jaren tachtig van de vorige eeuw biedt ITIL® een raamwerk van processen, rollen en verantwoordelijkheden, als een verzameling best practices. De ooit geldende betekenis Information Technology Infrastructure Library is geëvolueerd naar een integrale servicemanagement benadering, gericht op het effectief sturen en managen van de IT-dienstverlening. Het doel is op een efficiënte en effectieve wijze het beheer te voeren over alle onderdelen die nodig zijn om een IT-service te leveren. Hierdoor kan klanten worden gegarandeerd dat ze de producten en diensten krijgen die zij verlangen en waarover afspraken zijn gemaakt. Uitgangspunt is het creëren van waarde zoals deze door de klant wordt waargenomen op basis van bruikbaarheid en belang.

    De kern van ITIL 4 is het service-waardesysteem (service value system- SVS) en het vier-dimensiemodel (four dimension model) van waaruit elk onderdeel van het SVS overwogen wordt.De kerncomponenten van het SVS zijn de service-waardeketen (ITIL service chain), de werkwijzen (ITIL practices), de leidende principes (ITIL guiding principles), de besturing (governance) en continue verbetering (continual improvement).

    Tijdens de ITIL 4 Foundation training vergaart u kennis over de verschillende begrippen en krijgt u inzicht in de samenhang tussen de kernonderwerpen en de verschillende begrippen.

    Uw profiel
    Bent u werkzaam in de IT op het gebied van beheer of exploitatie? Of geeft u leiding binnen dit vakgebied? Of bent u als intermediair werkzaam tussen gebruikers- en IT-organisatie? Dan is de kennis van ITIL 4 Foundation voor u onmisbaar!Zie ook de ervaring van deelnemer Arnold Eilering.

    Professioneel en praktijkgericht
    In deze professionele en praktijkgerichte training komen de volgende onderwerpen aan bod:
    1. De structuur en voordelen van ITIL
    2. De belangrijkste servicemanagement concepten
    3. De vier dimensies van servicemanagement
    4. Het doel en de componenten van het ITIL service-waardesysteem
    5. De leidende principes (adopteren en aanpassen)
    6. De activiteiten binnen de service-waardeketen en de onderlinge relaties
    7. Kennis en begrip van de belangrijkste werkwijzen
    8. Examentraining

    De training ITIL 4 Foundation duurt 3 dagen en is inclusief het examen, dat in de middag van de derde trainingsdag op locatie wordt afgenomen.

    Voorkennis
    Voor deze training is geen specifieke voorkennis vereist.

    Certificaat
    Indien u na de training het examen met goed gevolg heeft afgelegd, ontvangt u het certificaat ITIL® 4 Foundation Certificate in IT Service Management.

    Trainingsduur en kosten
    De training ITIL 4 Foundation duurt 3 dagen. De kosten voor de training bedragen €900,-. Deze prijs is inclusief lesmateriaal, koffie, thee en lunch en exclusief examengeld en BTW. Het examengeld ITIL Foundation bedraagt €230,- excl. BTW. Het examen wordt direct aansluitend aan de derde trainingsdag op locatie afgenomen. Het ITIL Foundation examen op basis van open inschrijving wordt u aangeboden met slagingsgarantie!. De slagingsgarantie houdt in dat u – mocht u onverhoopt toch niet in één keer voor het examen slagen – u eenmalig op kosten van de IT Management Group herexamen kunt afleggen.

    Docenten en locaties
    De IT Management Group werkt alleen met de beste docenten. Trainingen op basis van open inschrijving worden gegeven op centrale en kwalitatief hoogwaardige locaties in Den Haag, Utrecht, Rotterdam, Amsterdam en Eindhoven. In-company trainingen kunnen op elke gewenste locatie worden verzorgd.

    ITIL advies en detachering
    Bent u op zoek naar een goed advies met betrekking tot het inrichten of optimaliseren van uw IT organisatie of op zoek naar een goede ITIL Specialist (Servicemanager, Changemanager, Incidentmanager) neem dan contact op met IT Management Group of kijk op onze advies en detacheringspagina’s.

    Referenties

    E. Kazakova
    ITIL Foundation is een zeer interessante training, in een perfect tempo. De training sluit goed aan bij mij informatiebehoefte. De stof wordt goed uitgelegd en er worden duidelijke praktijkvoorbeelden gegeven.

    Leander Versleijen Onderwijsstichting MOVARE
    ITIL V3 Foundation is een goede training. Er is veel interactie en een goede voorbereiding. De training verleent handvatten voor de praktijk.

    H. Horning CB&I Lummus
    ITIL V3 Foundation is een goede training, ik ben zeer positief!

    - inschrijven voor deze training -

    Eerstvolgende startdata ITIL 4 Foundation:

    24 October 2019
    Training ITIL4 Foundation (ITV4F)
    ITMG Locatie
    (Eindhoven - English training – UK Version)
    _____ _____ _____
    18 November 2019
    Training ITIL4 Foundation (ITV4F)
    ITMG Locatie
    (Utrecht)
    _____ _____ _____