Rating9

Onze trainingen zijn gecertificeerd en worden zeer goed gewaardeerd!

Trainingsvorm

Wat is klassikaal?

U volgt de training interactief samen met anderen fysiek op de aangegeven locatie.

Wat is online?

U volgt de training interactief samen met anderen achter uw computer.

Wat is e-learning?

U volgt de training individueel en in uw eigen tempo achter uw computer.

Trainingslocaties


Den Haag
Lange Vijverberg 4-5

ITMG Den Haag

Utrecht
St Jacobsstraat 123-135

ITMG Utrecht

Amsterdam
Kromwijkdreef 11

ITMG Amsterdam

Eindhoven
Kennedyplein 1

ITMG Eindhoven

Rotterdam
Beursplein 37

ITMG Rotterdam
Overzicht locaties

Referenties algemeen


Peter Leijdsman Vestia
8/10 -Rating8
Ik heb in de vijf dagen van de training ongelofelijk veel informatie tot me gekregen. Af en en toe veel droge kost, maar de training heeft het met veel enthousiasme gebracht. Hierdoor blijft het goed hangen!

J.W. Jansen
9/10 -Rating9
ITIL Foundation is een leerzame training. Er was voldoende afwisseling tussen theorie en praktijkvoorbeelden. Ik heb de training als positief ervaren.

Overzicht referenties

Klanten

Schiphol
NS
Fuji
Ikea
Gemeente Amsterdam
Thales
ING
Belastingdienst
SVB
Universiteit of Twente
TU Delft
Gemeente Nissewaard
Oxfam Novib
Ministerie van Defensie
Gemeente Leiden
Gemeente Utrecht
Rabobank
Provincie Zuid-Holland
AMC
Erasmus MC
ABN-AMRO
Rijkswaterstaat
Reclassering
DSV
Overzicht klanten

Visie op leren
  • Blended Learning
  • Praktijkgericht
  • Duurzaam
  • Social Return
  • Home » Training » IT Management » ITIL 4 Managing Professional Track

    ITIL 4 Managing Professional Track

    Prijs: € 5500,- (excl. examens en BTW)
    Duur: 12 dagen
    Locatie: Den Haag, Utrecht, Rotterdam, Eindhoven, Amsterdam

    U kunt op meerdere momenten per maand starten met de opleiding. Op basis van uw beschikbaarheid wordt een planning op maat voor u samengesteld. Neem hiervoor contact met ons op.

    inschrijven voor deze training

    De ITIL 4 Managing Professional certificering is een logisch vervolg op de ITIL v3 expert certificering en biedt een modulaire benadering om de ITIL 4 Managing Professional certificering te behalen.

    Voor de moderne ITIL Managing Professional is er een praktisch trainingsprogramma dat bestaat uit vier trainingen, die ook individueel van grote waarde zijn voor de IT-professional, afhankelijk van het soort werkzaamheden dat wordt uitgevoerd in een organisatie, de gebruikte technologie en (digitale) teams over organisatie-eenheden heen. De vier modulen bieden dan ook de benodigde en praktische kennis waarmee hedendaagse succesvolle IT-gerichte services, teams en workflows worden gecreëerd en uitgevoerd.

    Als vervolg op het behalen van de ITIL 4 Managing Professional certificering bestaat de mogelijkheid om de ITIL 4 Strategic Leader certificering te behalen, met één aanvullende module; ITIL Leader: Digital & IT Strategy. De voorwaarde voor deze module is een minimum van 3 jaar leidinggevende ervaring. Zie hiervoor de training ITIL 4 Stratgic Leader Track. Heeft u zowel de ITIL Managing Professional certificering als de ITIL Strategic Leader certificering dan mag u zichzelf ITIL 4 Master noemen.

    De ITIL Managing Professional certificering is gericht op IT-professionals binnen hedendaagse technologische en digitale teams. De MP-route biedt praktische en technische kennis aangaande het uitvoeren van succesvolle IT projecten, teams en workflows en bestaat uit een praktisch trainings-programma met vier modulen.

    ITIL 4 Managing Professional Track certificering

    – ITIL 4 Specialist Create, Deliver and Support
    – ITIL 4 Drive Stakeholder Value
    – ITIL 4 High Velocity IT
    – ITIL 4 Direct, Plan & Improve

    Uiteraard kunnen ook alle trainingen los worden gevolgd en ingepland bij de IT Management Group. Volgt u de training in de vorm van een track, dan bespaart u op de trainingskosten en werkt u gericht met uw medestudenten toe naar de ITIL 4 Managing Professional certificering. Hieronder worden de verschillende modulen binnen het traject kort toegelicht.

    Voorkennis

    Om de examens van de trainingen binnen het ITIL 4 Managing Professional Track af te kunnen leggen, dient u gecertificeerd te zijn in ITIL 4 Foundation.

    Vrijstelling

    Heeft u al één of meerdere ITIL trainingen uit het ITIL 4 Managing Professional Track doorlopen, dan kunt u voor deze module vrijstelling krijgen. U kunt maximaal twee vrijstellingen krijgen. Per vrijstelling verminderen we trainingskosten met € 1100,- en de examenkosten met € 350,- (exclusief BTW).

    Inhoud programma

    In het ITIL 4 Managing Professional Track doorloopt u de volgende modulen:

    – ITIL 4 Specialist Create, Deliver and Support

    Deze training is bedoeld voor ITSM-medewerkers die betrokken zijn bij het beheren van de werking van IT-enabled en digitale producten en services, en degenen die verantwoordelijk zijn voor de end-to-end levering. Deze training is in feite de ‘kern’ van servicemanagement en relevant voor iedereen met een servicemanagement-profiel, en een must voor iedereen die binnen ITSM werkt. De reikwijdte van deze module is naast de IT-levering en IT-ondersteunings-activiteiten gericht op het ‘creëren’ van IT-services. De context betreft de integratie van verschillende waarde-stromen en activiteiten voor het creëren, leveren en ondersteunen van IT-producten en IT-services, maar ook voor ondersteunende practices, methoden en hulpmiddelen. Er is aandacht voor de service-prestaties, de kwaliteit van de service en verbetermethoden om innovatieve en betrouwbare, op technologie gebaseerde services aan klanten te blijven leveren in een steeds competitievere markt. Bekijk de training ITIL 4 Specialist Create, Deliver and Support.

    – ITIL 4 Specialist Drive Stakeholder Value

    Deze training is bedoeld voor ITSM-medewerkers die betrokken zijn bij het beheer en de integratie van stakeholders, gericht op de customer journey en ervaring en het bevorderen van partner en leverancier relaties. Deze training is in het bijzonder relevant voor iedereen in een leveranciersgerichte rol en zich richt op het beheren van een of meer leveranciers en samenwerken met leveranciers binnen een geïntegreerde ITSM-organisatie. De reikwijdte van deze module betreft alle soorten betrokkenheid en interactie tussen een serviceprovider en de klanten, gebruikers, leveranciers en partners. De context betreft de conversie van de vraag naar waarde via IT-enabled services. Er is aandacht voor onderwerpen zoals SLA-ontwerp, multi-leveranciersmanagement, communicatie, relatiebeheer, het ontwerp van customer- en user experience, customer journey mapping en tools om de tevredenheid van belanghebbenden te vergroten, wat een integraal onderdeel is van het bedrijfssucces in het huidige concurrerende landschap. Bekijk de training ITIL 4 Specialist Drive Stakeholder Value

    – ITIL 4 Specialist High Velocity IT

    Deze training is bedoeld voor ITSM-medewerkers die betrokken zijn bij digitale services of digitale transformatieprojecten binnen of in omgevingen waarbij snelle levering van producten en diensten een voorwaarde is. Deze training is in het bijzonder relevant voor iedereen die in Agile en/of DevOps-teams werkt en zich richt op de snelle levering van IT-oplossingen. De reikwijdte van deze module betreft een organisatie die verder is gekomen dan Agile en Scrum en ook de Lean-principes en een DevOps-manier van werken toepast. Er is aandacht voor het gebruik van werkmethoden zoals Agile en Lean en technische werkwijzen en technologieën zoals cloud, automatiseren en het geautomatiseerd testen, gericht op een snelle levering van producten en services om maximale waarde te verkrijgen. Bekijk de training ITIL 4 Specialist High Velocity IT

    – ITIL 4 Strategist Direct Plan and Improve

    Deze training is bedoeld voor ITSM-medewerkers die betrokken zijn bij het gebruik van praktische en strategische methoden voor het behendig plannen en leveren van voortdurende verbetering. Deze training is in het bijzonder relevant voor iedereen die een of meer teams leidt en betrokken is bij het creëren van plannen en het stimuleren van verbeterinitiatieven. De reikwijdte van deze module betreft de praktische vaardigheden die nodig zijn om een ‘leer- en verbeter’ organisatie te creëren met een sterke en effectieve strategische richting. Er is aandacht voor de invloed en impact van Agile en Lean manieren van werken en hoe deze kunnen worden benut in het voordeel van een organisatie. Aangezien planning en voortdurende verbetering universele competenties zijn, is deze training onderdeel van zowel ITIL Managing Professional als ITIL Strategic Leader. Bekijk de training ITIL 4 Strategist Direct Plan and Improve

    Certificering

    Indien u alle trainingen heeft gevolgd en alle examens met succes heeft afgelegd ontvangt u de ITIL 4 Managing Professional certificering van AXELOS.

    Examen en voertaal

    De voertaal van de training is Nederlands. Het examen wordt standaard afgenomen in het Engels.

    Trainingsduur en kosten

    Het ITIL 4 Managing Professional Track duurt 12 dagen. De kosten voor de training bedragen € 5.500,- De kosten van de officiële examens van AXELOS bedragen € 1400,-. De totale prijs bedraagt € 6.900,- deze prijs is inclusief, lesmateriaal, koffie, thee en lunch en exclusief BTW.

    Vanaf 1 november 2019 zijn AXELOS geaccrediteerde opleidingsorganisaties verplicht de ITIL® en PRINCE2® trainingen inclusief examen aan te bieden.

    Docenten en locaties

    De IT Management Group werkt alleen met de beste docenten. Trainingen op basis van open inschrijving worden gegeven op centrale en kwalitatief hoogwaardige locaties in Den Haag, Utrecht, Rotterdam, Amsterdam en Eindhoven. In-company trainingen kunnen op elke gewenste locatie worden verzorgd.

    De IT Management Group verzorgt deze training op de hierboven vermelde locaties. Bij inschrijving kunt u uw voorkeurslocatie kenbaar maken. Indien de training op uw voorkeurslocatie niet doorgaat, krijgt u van ons een aanbod voor een alternatieve locatie. Wanneer u zich hierin niet kunt vinden, kunt u uw inschrijving kosteloos annuleren. Bekijkt u de pagina trainingslocaties voor een impressie van onze trainingslocaties.

    ITIL advies en detachering

    Bent u op zoek naar een goed advies met betrekking tot het inrichten of optimaliseren van uw IT organisatie of op zoek naar een goede ITIL Specialist (Servicemanager, Changemanager, Incidentmanager) neem dan contact op met IT Management Group of kijk op onze advies en detacheringspagina’s.

    Referenties

    Martijn van Elk Provincie Gelderland
    7/10 -Rating7
    Corona situatie zorgt voor afstand, maar dankzij medecursisten en Jan was het toch een zakelijk gezellige sfeer. Vooral het af en toe uit de grote groep naar kleinere groepjes worden verplaatst met eigen werkruimte, Mural, heb ik als zeer prettig ervaren

    Peter Leijdsman Vestia
    8/10 -Rating8
    Ik heb in de vijf dagen van de training ongelofelijk veel informatie tot me gekregen. Af en en toe veel droge kost, maar de training heeft het met veel enthousiasme gebracht. Hierdoor blijft het goed hangen!

    Mariska Schill PGB Pensioendiensten
    9/10 -Rating9
    Tempo, niveau en af en toe even terug halen van ITIL V3 kennis. De docent was uitstekend, heb verder geen aanvullingen wat er beter kan.

    Planning
    U kunt op meerdere momenten per maand starten met de opleiding. Op basis van uw beschikbaarheid wordt een planning op maat voor u samengesteld. Neem hiervoor contact met ons op.

    inschrijven voor deze training