IT Management Group.Inspireren, opleiden en coachen.
Home » Training » IT Management » ITIL 4 Foundation Bridge

ITIL® version 4
ITIL 4 Foundation Bridge

ITIL® version 4
Deze training verzorgt ITMG op aanvraag. De training kan worden gepland als open inschrijving training of kan als in-company training worden gepland.
ITIL 4 is de nieuwe editie van het meest gehanteerde best practice framework voor IT-servicemanagement ter wereld. Digitale transformatie en technologie drijven organisaties naar een nieuwe manier van werken in een snel veranderende omgeving.
De kern van ITIL 4 is het service-waardesysteem (service value system- SVS) en het vier-dimensiemodel (four dimension model) van waaruit elk onderdeel van het SVS overwogen wordt.De kerncomponenten van het SVS zijn de service-waardeketen (ITIL service chain), de werkwijzen (ITIL practices), de leidende principes (ITIL guiding principles), de besturing (governance) en continue verbetering (continual improvement).
Speciaal voor mensen die reeds bekend zijn met ITIL en die al in het bezit zijn van het certificaat ITIL V3 (de voorloper van ITIL 4) organiseert IT Management Group de ITIL® 4 Foundation Bridge training. In deze training van één dag wordt u meegenomen in de veranderingen van ITIL 4 ten opzichte van ITIL V3. Met de inbegrepen ITIL 4 e-learning omgeving kunt u zicht maximaal voorbereiden op het ITIL 4 Foundation examen, welke u op een moment na de training kunt inplannen.
Uw profiel
Bent u in het bezit van een ITIL V3 certificaat en bent u werkzaam in de IT op het gebied van beheer of exploitatie? Of geeft u leiding binnen dit vakgebied? Of bent u als intermediair werkzaam tussen gebruikers- en IT-organisatie? Dan is de ITIL 4 Bridge training zeer geschikt!
Inhoud training
In deze professionele en praktijkgerichte training komen de volgende onderwerpen aan bod:
1. ITIL 4 en de veranderingen ten opzichte van ITIL V3
– De belangrijkste servicemanagement concepten
– De vier dimensies van servicemanagement
– Het doel en de componenten van het ITIL service-waardesysteem
– De leidende principes (adopteren en aanpassen)
– De activiteiten binnen de service-waardeketen en de onderlinge relaties
– Kennis en begrip van de belangrijkste werkwijzen
2. Examentraining
Let op, onderwerpen in deze training worden in een snel tempo behandeld, waarbij kennis van basisbegrippen wordt verondersteld. U dient zich via de e-learning omgeving voor te bereiden. Wilt u meer uitleg over de ITIL 4 best practice of meer ruimte om vragen te stellen dan verwijzen wij u graag naar onze 3-daagse foundation training.
Trainingsduur en kosten
De duur van de training ITIL Foundation Bridge kan op uw wensen worden afgestemd en is inclusief voucher voor het examen dat op een zelf uitgekozen datum en tijdstip kan worden ingepland en afgelegd. Neemt u voor een indicatie van de kosten contact op met de IT Management Group.
Voorkennis
Kennis van ITIL V3 en het ITIL V3 certificaat is vereist.
Certificaat
Indien u na de training het examen met goed gevolg heeft afgelegd, ontvangt u het certificaat ITIL® 4 Foundation Certificate in IT Service Management.
Docenten
De IT Management Group werkt alleen met de beste docenten. Onze trainers zijn gecertificeerd en hebben kennis van de theorie en de praktijk.
ITIL advies en detachering
Bent u op zoek naar een goed advies met betrekking tot het inrichten of optimaliseren van uw IT organisatie of op zoek naar een goede ITIL Specialist (Servicemanager, Changemanager, Incidentmanager) neem dan contact op met IT Management Group of kijk op onze advies en detacheringspagina’s
Referenties
Deze training verzorgt ITMG op aanvraag. De training kan worden gepland als open inschrijving training of kan als in-company training worden gepland.