Peter van de Nesse ABNAMRO
10/10 -Rating10
Docent heeft juiste kennis en kan dit met voorbeelden goed overbrengen

Rating9


Onze trainingen zijn gecertificeerd en worden zeer goed gewaardeerd!

UWV Scholingsbudget Opleidingsadvies

Praktijktraining Lean – 2 dagen of 3 avonden
Lean Six Sigma is momenteel een van de meest bekende procesverbetermethodieken ter wereld. Lean Six Sigma is al bekend sinds de jaren zestig. In de laatste 15 jaar kent Lean een enorme opmars, ook binnen de IT dienstverlening. In deze Praktijktraining Lean worden de volgende instrumenten uitgelegd: Voice of the Customer (VOC), Value Stream Mapping, Kaizen, 5S, Poka Yoke, Push en Pull productie en DMAIC.

Trainingslocaties


Den Haag
Lange Vijverberg 4-5

ITMG Den Haag

Utrecht
Arthur van Schendelstraat 650

HNK

Amsterdam
Kromwijkdreef 11

ITMG Amsterdam

Eindhoven
Kennedyplein 1

ITMG Eindhoven

Rotterdam

Beursplein 37

ITMG Rotterdam
Overzicht locaties

Referenties algemeen


Erik Emmerzaal ING
8/10 -Rating8
ITIL Service operation is een interessant en interactieve training.

Michael
10/10 -Rating10
Ik ben meer dan tevreden over de cursus die ik bij ITMG heb gevolgd. Het aanbod is zeer goed, de trainers zeer kundig, en de cursus uitdagend. Ik heb er veel meer geleerd dan ik aanvankelijk had gehoopt. Het team is vriendelijk, en zeer kundig. Het aanbod is breed. Als je zoekt naar ergens om een cursus te doen, algemeen of juist specialistisch ben je ITMG op het goed adres. Mijn volgende cursus gaat zeker ook bij ITMG zijn. Aanrader!


Overzicht referenties

Klanten

Schiphol
NS
Fuji
Ikea
Gemeente Amsterdam
Thales
ING
Belastingdienst
SVB
Universiteit of Twente
TU Delft
Gemeente Nissewaard
Oxfam Novib
Ministerie van Defensie
Gemeente Leiden
Gemeente Utrecht
Rabobank
Provincie Zuid-Holland
AMC
Erasmus MC
ABN-AMRO
Rijkswaterstaat
Reclassering
DSV
Overzicht klanten

Keurmerken

nrto


Advies en detachering

Bent u op zoek naar een goed advies met betrekking tot het inrichten of optimaliseren van uw IT organisatie? Neem dan contact op met de IT Management Group of kijk op onze advies en detacheringspagina's.

Opleidingsadvies

ITIL® Foundation concept

  • €1450,- (incl. examenvoucher)
  • 3 dagen
  • Startdatum: 18-08-2023
  • ITIL® version 4
  • ITIL® version 4

STAP-budget

Heeft u dit jaar nog geen gebruik gemaakt van het STAP-budget dan kunt u uw STAP-budget inzetten voor deze training. Op onze STAP-budget pagina kunt u zien of u deze training geheel gratis kunt volgen of dat u €1000,- euro korting krijgt op de trainingsprijs.

Locaties en data

De training ITIL® Foundation concept kan online of klassikaal worden gevolgd in Utrecht of Den Haag. Ook is in-company training of maatwerk mogelijk. Hieronder staan de nu ingeplande trainingsmogelijkheden op basis van open inschrijving. De opleidingsdagen zijn van 10:00 tot 16:00 uur. De opleidingsavonden zijn van 18:30 tot 21:30 uur. Staat uw voorkeurslocatie er niet bij? Neem dan contact op en informeer naar de mogelijkheden.

Dagtrainingen (10:00 -16:00)

15-01-2024, 16-01-2024 en 19-01-2024 (Klassikaal - Utrecht)
11-03-2024, 12-03-2024 en 15-03-2024 (Klassikaal - Utrecht)
13-05-2024, 14-05-2024 en 21-05-2024 (Online)
08-07-2024, 09-07-2024 en 15-07-2024 (Klassikaal - Utrecht)
19-09-2024, 20-09-2024 en 27-09-2024 (Klassikaal - Utrecht)
06-11-2024, 07-11-2024 en 14-11-2024 (Online)
11-12-2024, 12-12-2024 en 13-12-2024 (Klassikaal - Utrecht)

inschrijven dagtraining

Avondtrainingen (18:30 – 21:30)

18-12-2023, 19-12-2023, 20-12-2023 en 22-12-2023 (Online Avondtraining)
16-01-2024, 17-01-2024, 18-01-2024, 19-01-2024, 22-01-2024 en 23-01-2024 (Online Avondtraining)
07-05-2024, 08-05-2024, 09-05-2024, 10-05-2024, 13-05-2024 en 14-05-2024 (Online Avondtraining)
27-08-2024, 28-08-2024, 29-08-2024, 30-08-2024, 02-09-2024 en 03-09-2024 (Online Avondtraining)
29-10-2024, 30-10-2024, 31-10-2024, 01-11-2024, 04-11-2024 en 05-11-2024 (Online Avondtraining)

inschrijven avondtraining

Bij de avondtrainingen doorloopt u de stof in minder tijd en besteedt u meer tijd aan zelfstudie

Wat is ITIL?

ITIL staat voor Information Technology Infrastructure Library en is ontstaan uit een verzameling best practices.

Sinds de jaren tachtig van de vorige eeuw biedt ITIL® een raamwerk van processen, rollen en verantwoordelijkheden, als een verzameling best practices. De ooit geldende betekenis van ITIL is geëvolueerd naar een integrale servicemanagement benadering, gericht op het effectief sturen en managen van de IT-dienstverlening.

Het doel is op een efficiënte en effectieve wijze het beheer te voeren over alle onderdelen die nodig zijn om een IT-service te leveren. Hierdoor kan klanten worden gegarandeerd dat ze de producten en diensten krijgen die zij verlangen en waarover afspraken zijn gemaakt. Uitgangspunt is het creëren van waarde zoals deze door de klant wordt waargenomen op basis van bruikbaarheid en belang.

De kern van ITIL 4 is het service-waardesysteem (service value system- SVS) en het vier-dimensiemodel (four dimension model) van waaruit elk onderdeel van het SVS overwogen wordt.De kerncomponenten van het SVS zijn de service-waardeketen (ITIL service chain), de werkwijzen (ITIL practices), de leidende principes (ITIL guiding principles), de besturing (governance) en continue verbetering (continual improvement).

Tijdens de Foundation training vergaart u kennis over de verschillende begrippen en krijgt u inzicht in de samenhang tussen de kernonderwerpen en de verschillende begrippen.

Uw profiel

Bent u werkzaam in de IT op het gebied van beheer of exploitatie? Of geeft u leiding binnen dit vakgebied? Of bent u als intermediair werkzaam tussen gebruikers- en IT-organisatie? Dan is de kennis van ITIL Foundation voor u onmisbaar!

Inhoud training

In deze professionele en praktijkgerichte training komen de volgende onderwerpen aan bod:
1. De structuur en voordelen van ITIL Afbeelding ITIL
2. De belangrijkste servicemanagement concepten
3. De vier dimensies van servicemanagement
4. Het doel en de componenten van het ITIL service-waardesysteem
5. De leidende principes (adopteren en aanpassen)
6. De activiteiten binnen de service-waardeketen en de onderlinge relaties
7. Kennis en begrip van de belangrijkste werkwijzen
8. Examentraining

Copyright © AXELOS Limited 2019. Used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved.

De training ITIL Foundation duurt 3 dagen en is inclusief voucher voor het examen dat op een zelf uitgekozen datum en tijdstip kan worden ingepland en afgelegd.

Voorkennis

Voor deze Foundation training is geen specifieke voorkennis vereist.

Certificaat

Indien u na de training het examen met goed gevolg heeft afgelegd, ontvangt u het certificaat ITIL® 4 Foundation Certificate in IT Service Management.

Trainingsduur en kosten

De training ITIL Foundation duurt 3 dagen en is inclusief voucher voor het officieel examen van AXELOS. De kosten bedragen €1450,-. Deze prijs is inclusief examenvoucher, lesmateriaal, koffie, thee en lunch en exclusief BTW. Het examen kan op een zelf uitgekozen datum en tijdstip worden ingepland en afgelegd.

Docenten

De IT Management Group werkt alleen met de beste docenten. Onze trainers hebben ruime ervaring, zijn gecertificeerd en hebben kennis van de theorie en de praktijk.

Advies en detachering

Bent u op zoek naar een goed advies met betrekking tot het inrichten of optimaliseren van ITIL in uw IT organisatie of op zoek naar een goede ITIL Specialist (Servicemanager, Changemanager, Incidentmanager) neem dan contact op met IT Management Group of kijk op onze advies en detacheringspagina’s.

Referenties

FAQ

Waarom gebruiken we ITIL?

Het doel van ITIL, ITSM en IT-servicemanagement is om ervoor te zorgen dat de juiste processen, mensen en technologie aanwezig zijn, zodat de organisatie haar doelstellingen kan behalen en optimale dienstverlening aan haar klanten kan bieden.

ITIL heeft zeker meerwaarde in een Agile Scrum organisatie en kunnen uitstekend naast elkaar bestaan.

ITSM staat voor IT Service Management. ITSM is een verzameling van systemen, processen en mensen die organisaties inzetten om de manier waarop ICT gebruikt wordt te verbeteren, zodat de organisatie betere prestaties kan behalen.

Voorbeelden van processen zijn: Incident management, Changemanagement, Service Level Management, Configuration Management en Problem Management. ITIL 4 spreek niet meer over processen maar over practices.

ITIL is geschikt voor iedereen die werkt in de ICT en die dienstverlening levert aan klanten of zich bezighoudt met het beheer van ICT systemen. Basiskennis van ITIL is ook erg geschikt voor mensen die te maken hebben met het aansturen van ICT leveranciers. Voor verschillende IT functies zijn naast de Foundation opleiding ook verschillende vervolgopleidingen beschikbaar. Typische functies en beroepen zijn bijvoorbeeld incidentmanager, servicedesk medewerker, servicemanager en Service Level Manager.