ITIL® Foundation concept
- €1450,- (incl. examenvoucher)
- 3 dagen
- Startdatum: 18-08-2023
- ITIL® version 4
- ITIL® version 4
STAP-budget
Heeft u dit jaar nog geen gebruik gemaakt van het STAP-budget dan kunt u uw STAP-budget inzetten voor deze training. Op onze STAP-budget pagina kunt u zien of u deze training geheel gratis kunt volgen of dat u €1000,- euro korting krijgt op de trainingsprijs.
Locaties en data
De training ITIL® Foundation concept kan online of klassikaal worden gevolgd in Utrecht of Den Haag. Ook is in-company training of maatwerk mogelijk. Hieronder staan de nu ingeplande trainingsmogelijkheden op basis van open inschrijving. De opleidingsdagen zijn van 10:00 tot 16:00 uur. De opleidingsavonden zijn van 18:30 tot 21:30 uur. Staat uw voorkeurslocatie er niet bij? Neem dan contact op en informeer naar de mogelijkheden.
Bij de avondtrainingen doorloopt u de stof in minder tijd en besteedt u meer tijd aan zelfstudie
Wat is ITIL?
ITIL staat voor Information Technology Infrastructure Library en is ontstaan uit een verzameling best practices.
Sinds de jaren tachtig van de vorige eeuw biedt ITIL® een raamwerk van processen, rollen en verantwoordelijkheden, als een verzameling best practices. De ooit geldende betekenis van ITIL is geëvolueerd naar een integrale servicemanagement benadering, gericht op het effectief sturen en managen van de IT-dienstverlening.
Het doel is op een efficiënte en effectieve wijze het beheer te voeren over alle onderdelen die nodig zijn om een IT-service te leveren. Hierdoor kan klanten worden gegarandeerd dat ze de producten en diensten krijgen die zij verlangen en waarover afspraken zijn gemaakt. Uitgangspunt is het creëren van waarde zoals deze door de klant wordt waargenomen op basis van bruikbaarheid en belang.
De kern van ITIL 4 is het service-waardesysteem (service value system- SVS) en het vier-dimensiemodel (four dimension model) van waaruit elk onderdeel van het SVS overwogen wordt.De kerncomponenten van het SVS zijn de service-waardeketen (ITIL service chain), de werkwijzen (ITIL practices), de leidende principes (ITIL guiding principles), de besturing (governance) en continue verbetering (continual improvement).
Tijdens de Foundation training vergaart u kennis over de verschillende begrippen en krijgt u inzicht in de samenhang tussen de kernonderwerpen en de verschillende begrippen.
Uw profiel
Bent u werkzaam in de IT op het gebied van beheer of exploitatie? Of geeft u leiding binnen dit vakgebied? Of bent u als intermediair werkzaam tussen gebruikers- en IT-organisatie? Dan is de kennis van ITIL Foundation voor u onmisbaar!
Inhoud training
In deze professionele en praktijkgerichte training komen de volgende onderwerpen aan bod:
1. De structuur en voordelen van ITIL
2. De belangrijkste servicemanagement concepten
3. De vier dimensies van servicemanagement
4. Het doel en de componenten van het ITIL service-waardesysteem
5. De leidende principes (adopteren en aanpassen)
6. De activiteiten binnen de service-waardeketen en de onderlinge relaties
7. Kennis en begrip van de belangrijkste werkwijzen
8. Examentraining
Copyright © AXELOS Limited 2019. Used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved.
De training ITIL Foundation duurt 3 dagen en is inclusief voucher voor het examen dat op een zelf uitgekozen datum en tijdstip kan worden ingepland en afgelegd.
Voorkennis
Voor deze Foundation training is geen specifieke voorkennis vereist.
Certificaat
Indien u na de training het examen met goed gevolg heeft afgelegd, ontvangt u het certificaat ITIL® 4 Foundation Certificate in IT Service Management.
Trainingsduur en kosten
De training ITIL Foundation duurt 3 dagen en is inclusief voucher voor het officieel examen van AXELOS. De kosten bedragen €1450,-. Deze prijs is inclusief examenvoucher, lesmateriaal, koffie, thee en lunch en exclusief BTW. Het examen kan op een zelf uitgekozen datum en tijdstip worden ingepland en afgelegd.
Docenten
De IT Management Group werkt alleen met de beste docenten. Onze trainers hebben ruime ervaring, zijn gecertificeerd en hebben kennis van de theorie en de praktijk.
Advies en detachering
Bent u op zoek naar een goed advies met betrekking tot het inrichten of optimaliseren van ITIL in uw IT organisatie of op zoek naar een goede ITIL Specialist (Servicemanager, Changemanager, Incidentmanager) neem dan contact op met IT Management Group of kijk op onze advies en detacheringspagina’s.
Referenties
Inschrijven
Schrijf je nu in voor de dag of avondtraining!
Inschrijven dagtraining Inschrijven avondtraining