Rating9


Onze trainingen zijn gecertificeerd en worden zeer goed gewaardeerd!

Trainingsvorm

U volgt de training interactief samen met anderen fysiek op de aangegeven locatie.

U volgt de training interactief samen met anderen achter uw computer.


Docenten

De IT Management Group werkt alleen met de beste docenten. Onze trainers hebben ruime ervaring, zijn gecertificeerd en hebben kennis van de theorie en de praktijk.

Trainingslocaties


Den Haag
Lange Vijverberg 4-5

ITMG Den Haag

Utrecht
Arthur van Schendelstraat 650

HNK

Amsterdam
Kromwijkdreef 11

ITMG Amsterdam

Eindhoven
Kennedyplein 1

ITMG Eindhoven

Rotterdam

Beursplein 37

ITMG Rotterdam
Overzicht locaties

Referenties algemeen


L. Vermeulen
10/10 -Rating10
ITIL Foundation is een uitmuntende training. De training en uitleg is duidelijk. Er is voldoende ruimte voor discussies en vragen. Ik waardeer de trainer met een 10!

Refik Yaglici DSV
9/10 -Rating9
Dhr. de Vries maakt de training heel interessant en leuk met interactieve praktijk oefeningen in miro. Legt de vragen goed uit. Tijd ging vliegen : )


Overzicht referenties

Klanten

Schiphol
NS
Fuji
Ikea
Gemeente Amsterdam
Thales
ING
Belastingdienst
SVB
Universiteit of Twente
TU Delft
Gemeente Nissewaard
Oxfam Novib
Ministerie van Defensie
Gemeente Leiden
Gemeente Utrecht
Rabobank
Provincie Zuid-Holland
AMC
Erasmus MC
ABN-AMRO
Rijkswaterstaat
Reclassering
DSV
Overzicht klanten

Keurmerken

nrto


Advies en detachering

Bent u op zoek naar een goed advies met betrekking tot het inrichten of optimaliseren van uw IT organisatie? Neem dan contact op met de IT Management Group of kijk op onze advies en detacheringspagina's.

Opleidingsadvies
Home » Training » IT Management » ITIL® 4 Foundation

ITIL® 4 Foundation

  • Prijs: €1500,- (Incl. Examenvoucher)
  • Duur: 3 dagen

In de training ITIL® 4 Foundation leert u de basis, de kernwaarden en de begrippen van ITIL. Deze training is onmisbaar in de IT op het gebied van beheer of exploitatie.


Locaties en data ITIL® 4 Foundation

Hieronder staan de nu ingeplande trainingsmogelijkheden op basis van open inschrijving. De training kan online of klassikaal worden gevolgd. Ook is in-company training of maatwerk mogelijk.

De opleidingsdagen zijn standaard van 10:00 tot 16:00 uur. De opleidingsavonden zijn standaard van 18:30 tot 21:30 uur. Afhankelijk van uw training kan van deze tijden worden afgeweken. De tijden worden voorafgaand aan de training aan u gecommuniceerd. De vroegste starttijd is 09:00 en de uiterste eindtijd is 17:00. Staat uw voorkeurslocatie er niet bij? Neem dan contact op en informeer naar de mogelijkheden.

- 07-05-2024, 08-05-2024, 09-05-2024, 10-05-2024, 13-05-2024 en 14-05-2024 (Online Avondtraining)
- 13-05-2024, 14-05-2024 en 21-05-2024 (Online)
- 08-07-2024, 09-07-2024 en 15-07-2024 (Online)
- 27-08-2024, 28-08-2024, 29-08-2024, 30-08-2024, 02-09-2024 en 03-09-2024 (Online Avondtraining)
- 19-09-2024, 20-09-2024 en 27-09-2024 (Klassikaal - Utrecht)
- 29-10-2024, 30-10-2024, 31-10-2024, 01-11-2024, 04-11-2024 en 05-11-2024 (Online Avondtraining)
- 06-11-2024, 07-11-2024 en 14-11-2024 (Online)
- 11-12-2024, 12-12-2024 en 13-12-2024 (Klassikaal - Utrecht)



Omschrijving ITIL® 4 Foundation

ATO logo ITMG

ITIL staat voor Information Technology Infrastructure Library en is ontstaan uit een verzameling best practices. Sinds de jaren tachtig van de vorige eeuw biedt ITIL® een raamwerk van processen, rollen en verantwoordelijkheden, als een verzameling best practices. De ooit geldende betekenis van ITIL is geëvolueerd naar een integrale servicemanagement benadering, gericht op het effectief sturen en managen van de IT-dienstverlening. Het doel is op een efficiënte en effectieve wijze het beheer te voeren over alle onderdelen die nodig zijn om een IT-service te leveren. Hierdoor kan klanten worden gegarandeerd dat ze de producten en diensten krijgen die zij verlangen en waarover afspraken zijn gemaakt. Uitgangspunt is het creëren van waarde zoals deze door de klant wordt waargenomen op basis van bruikbaarheid en belang.


Inhoud ITIL® 4 Foundation

De kern van ITIL 4 is het service-waardesysteem (service value system- SVS) en het vier-dimensiemodel (four dimension model) van waaruit elk onderdeel van het SVS overwogen wordt.De kerncomponenten van het SVS zijn de service-waardeketen (ITIL service chain), de werkwijzen (ITIL practices), de leidende principes (ITIL guiding principles), de besturing (governance) en continue verbetering (continual improvement). Tijdens de Foundation training vergaart u kennis over de verschillende begrippen en krijgt u inzicht in de samenhang tussen de kernonderwerpen en de verschillende begrippen.

Programma

In deze professionele en praktijkgerichte ITIL® Foundation training komen de volgende onderwerpen aan bod:

1. De structuur en voordelen van ITILAfbeelding ITIL
2. De belangrijkste servicemanagement concepten
3. De vier dimensies van servicemanagement
4. Het doel en de componenten van het ITIL service-waardesysteem
5. De leidende principes (adopteren en aanpassen)
6. De activiteiten binnen de service-waardeketen en de onderlinge relaties
7. Kennis en begrip van de belangrijkste werkwijzen
8. Examentraining


Uw profiel

Bent u werkzaam in de IT op het gebied van beheer of exploitatie? Of geeft u leiding binnen dit vakgebied? Of bent u als intermediair werkzaam tussen gebruikers- en IT-organisatie? Dan is de kennis van ITIL Foundation voor u onmisbaar!

Voor deze Foundation training is geen specifieke voorkennis vereist.


Examen ITIL® 4 Foundation

De voucher voor het officieel examen ontvangt u van AXELOS. Het examen kan op een zelf uitgekozen datum en tijdstip worden ingepland en afgelegd.

Indien u na de training het examen met goed gevolg heeft afgelegd, ontvangt u het certificaat ITIL® 4 Foundation Certificate in IT Service Management.

De kosten voor het examen zitten bij de trainingsprijs inbegrepen.


Praktische informatie

De training ITIL® Foundation duurt 3 dagen en is inclusief voucher voor het officieel examen van AXELOS. De kosten bedragen €1500,-. Deze prijs is inclusief examenvoucher, lesmateriaal, koffie, thee en lunch en exclusief BTW.

U krijgt toegang tot digitaal lesmateriaal in uw eigen online leeromgeving.


Referenties

Lisa Androg Eurofiber
9/10 -Rating9
Duidelijke slides. Trainer neemt de tijd om het uit te leggen.

Peter Blankestein Fikira
10/10 -Rating10
Prettige begeleiding, duidelijke uitleg en genoeg tijd voor toelichtingen bij vragen.

Sanne Pen Circet Nederland B.V.
10/10 -Rating10
Lessen werden duidelijk uitgelegd en er was ruimte om met elkaar over de stof te praten. Dat was prettig!

Dennis Hormann UWV
7/10 -Rating7
Goede uitleg en altijd focus op de uitleg. Hij brengt het goed over zonder ruis.

Lisa Androg Eurofiber
9/10 -Rating9
Duidelijke slides. Trainer neemt de tijd om het uit te leggen.

Rob Hubers Gemeente Alphen aan den Rijn
9/10 -Rating9
De training wordt in een lekker tempo gegeven. De trainer geeft duidelijke uitleg en er is een prettige interactie.

Aryan Blok Visma-Raet
9/10 -Rating9
Jan Heunks is in staat om je op een prettige manier door ITIL V4F heen te leiden, ook als je geen kennis van de materie hebt. Ik heb geen op/of aanmerkingen over wat er beter zou kunnen.

Ali Yucel Johannesschool
9/10 -Rating9
Trainer is professioneel / weet waar hij het over heeft

Paul van Rijn Motion10
9/10 -Rating9
Duidelijke uitleg van de lesstof. Goed tempo en prima lesmateriaal.

RB Geluidstechniek
10/10 -Rating10
Veel proefvragen.


10/10 -Rating10
Uitleg is top! Goede voorbeelden en diepgaande uitleg over alle concepten en begrippen!

Gerco Holster Evides N.V.
10/10 -Rating10
Uitstekende trainer (Cees), rustige en duidelijke uitleg en genoeg ruimte voor vragen en interactie tijdens de lesstof.

Ron Voogt Evides NV
9/10 -Rating9
Ondanks dat de training online moest worden gegeven werd het toch een interactieve en leerzame training, dus zeer tevreden!

Osama Hamdi Project DIA
10/10 -Rating10
De training is op een leuke manier gegeven, fijne pauzes tussendoor en de trainer heeft voldoende kennis van zaken.

de Groot Simac IT NL
8/10 -Rating8
Goede sfeer en een aardige trainer die bereid is veel uit te leggen.

Yvonne Martina Ministerie van IenW
10/10 -Rating10
De training is goed verzorgd. Geen verbeterpunten.

Jeroen Haarsma de Alliantie
10/10 -Rating10
De training was voor mij perfect! Ik werk nu al een aantal jaar binnen ICT en deze training heeft mij echt extra informatie en handvaten gegeven. Jan Heunks verdient een compliment: wat een ontzettend fijne trainer! Zelf ben ik geen voorstander van digitaal lezen. Dus dat is de enige kanttekening die ik heb: overhandig de cursisten bijtijds de schriftelijke (op papier dus) benodigdheden.

Kim Cornielje
10/10 -Rating10
Helemaal tevreden en naar wens.

Sanne Pen Circet Nederland B.V.
10/10 -Rating10
Lessen werden duidelijk uitgelegd en er was ruimte om met elkaar over de stof te praten. Dat was prettig!

Graficom
8/10 -Rating8
Ik vond de trainer duidelijk en op een correcte manier de meeste inhoud overbrengen.

Rogier Hillebrandt
9/10 -Rating9
Fijne luisterstem en fijn dat er aan de hand van activiteiten les wordt gegeven. Humor en weet waar over hij het heeft. Ga zo door! 🙂

Peter Blankestein Fikira
10/10 -Rating10
Prettige begeleiding, duidelijke uitleg en genoeg tijd voor toelichtingen bij vragen.

Michiel de Ree Just Eat Takeaway
9/10 -Rating9
De belangrijkste begrippen en modellen werden duidelijk uitgelegd en er werd regelmatig benoemd hoe deze op het uiteindelijke examen terug konden komen. Er was veel ruimte voor vragen en opmerkingen.



Eerstvolgende startdata ITIL® 4 Foundation:

7 May 2024
Training ITIL 4 Foundation
ITMG Locatie
(Online Avondtraining)
_____ _____ _____
13 May 2024
Training ITIL 4 Foundation
ITMG Locatie
(Online)
_____ _____ _____