Rating9


Onze trainingen zijn gecertificeerd en worden zeer goed gewaardeerd!

Opleidingsadvies

Trainingsvorm

U volgt de training interactief samen met anderen fysiek op de aangegeven locatie.

U volgt de training interactief samen met anderen achter uw computer.

U volgt de training individueel en in uw eigen tempo achter uw computer.

Trainingslocaties


Den Haag
Lange Vijverberg 4-5

ITMG Den Haag

Utrecht
Arthur van Schendelstraat 650

HNK

Amsterdam
Kromwijkdreef 11

ITMG Amsterdam

Eindhoven
Kennedyplein 1

ITMG Eindhoven

Rotterdam

Beursplein 37

ITMG Rotterdam
Overzicht locaties

Referenties algemeen


H. van der Meer
9/10 -Rating9
De Masterclass Beheerarchitectuur geeft een prima overview, in een goed tempo. Deze Masterclass geeft een goede indruk van de toegevoegde waarde van Beheerarchitectuur voor een organisatie.

Jack Bartholomeus Inter Access
9/10 -Rating9
Goede voorbereiding op het examen, met een interessante link naar de praktijk. De trainer heeft een fijne en humoristische wijze van lesgeven, met gebruik van veel praktijkvoorbeelden.


Overzicht referenties

Klanten

Schiphol
NS
Fuji
Ikea
Gemeente Amsterdam
Thales
ING
Belastingdienst
SVB
Universiteit of Twente
TU Delft
Gemeente Nissewaard
Oxfam Novib
Ministerie van Defensie
Gemeente Leiden
Gemeente Utrecht
Rabobank
Provincie Zuid-Holland
AMC
Erasmus MC
ABN-AMRO
Rijkswaterstaat
Reclassering
DSV
Overzicht klanten

Keurmerken

nrto
VOI

Visie op leren
  • Blended Learning
  • Praktijkgericht
  • Duurzaam
  • Social Return
  • Home » Training » IT Management » ITIL® Foundation

    ITIL® Foundation

    ATO logo ITMG

    Prijs: €1450,- (incl. examenvoucher)
    Duur: 3 dagen
    ITIL® version 4

    Locaties en data

    De training ITIL® Foundation kan online of klassikaal worden gevolgd. Klassikale training vindt plaats in Utrecht, Den Haag, Amersfoort, Amsterdam of Eindhoven. Ook is in-company training of maatwerk mogelijk. Hieronder staan de nu ingeplande trainingsmogelijkheden op basis van open inschrijving. Staat uw voorkeurslocatie er niet bij? Neem dan contact op en informeer naar de mogelijkheden.

    Dagtrainingen (10:00 -16:00)
    13-10-2022, 14-10-2022 en 17-10-2022 (Klassikaal - Utrecht)
    21-11-2022, 22-11-2022 en 28-11-2022 (Klassikaal - Den Haag)
    05-12-2022, 06-12-2022 en 12-12-2022 (Online)
    09-01-2023, 10-01-2023 en 16-01-2023 (Klassikaal - Utrecht en Online)
    07-03-2023, 08-03-2023 en 14-03-2023 (Online)
    15-05-2023, 16-05-2023 en 22-05-2023 (Klassikaal - Den Haag)
    06-07-2023, 07-07-2023 en 14-07-2023 (Online)
    05-09-2023, 06-09-2023 en 12-09-2023 (Online)
    27-11-2023, 28-11-2023 en 04-12-2023 (Klassikaal - Den Haag)

    Avondtrainingen (18:30 -21:30)

    Bij de avondtrainingen doorloopt u de stof in minder tijd en besteedt u meer tijd aan zelfstudie.

    inschrijven voor de Dagtraining inschrijven voor de Avondtraining

    Wat is ITIL?

    ITIL staat voor Information Technology Infrastructure Library en is ontstaan uit een verzameling best practices.

    Sinds de jaren tachtig van de vorige eeuw biedt ITIL® een raamwerk van processen, rollen en verantwoordelijkheden, als een verzameling best practices. De ooit geldende betekenis van ITIL is geëvolueerd naar een integrale servicemanagement benadering, gericht op het effectief sturen en managen van de IT-dienstverlening.

    Het doel is op een efficiënte en effectieve wijze het beheer te voeren over alle onderdelen die nodig zijn om een IT-service te leveren. Hierdoor kan klanten worden gegarandeerd dat ze de producten en diensten krijgen die zij verlangen en waarover afspraken zijn gemaakt. Uitgangspunt is het creëren van waarde zoals deze door de klant wordt waargenomen op basis van bruikbaarheid en belang.

    De kern van ITIL 4 is het service-waardesysteem (service value system- SVS) en het vier-dimensiemodel (four dimension model) van waaruit elk onderdeel van het SVS overwogen wordt.De kerncomponenten van het SVS zijn de service-waardeketen (ITIL service chain), de werkwijzen (ITIL practices), de leidende principes (ITIL guiding principles), de besturing (governance) en continue verbetering (continual improvement).

    Tijdens de Foundation training vergaart u kennis over de verschillende begrippen en krijgt u inzicht in de samenhang tussen de kernonderwerpen en de verschillende begrippen.

    Uw profiel

    Bent u werkzaam in de IT op het gebied van beheer of exploitatie? Of geeft u leiding binnen dit vakgebied? Of bent u als intermediair werkzaam tussen gebruikers- en IT-organisatie? Dan is de kennis van ITIL Foundation voor u onmisbaar!
    Lees hier de ervaring van deelnemer Arnold Eilering met de ITIL Foundation training.

    Inhoud training

    In deze professionele en praktijkgerichte training komen de volgende onderwerpen aan bod:
    1. De structuur en voordelen van ITIL Afbeelding ITIL
    2. De belangrijkste servicemanagement concepten
    3. De vier dimensies van servicemanagement
    4. Het doel en de componenten van het ITIL service-waardesysteem
    5. De leidende principes (adopteren en aanpassen)
    6. De activiteiten binnen de service-waardeketen en de onderlinge relaties
    7. Kennis en begrip van de belangrijkste werkwijzen
    8. Examentraining

    Copyright © AXELOS Limited 2019. Used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved.

    De training ITIL Foundation duurt 3 dagen en is inclusief voucher voor het examen dat op een zelf uitgekozen datum en tijdstip kan worden ingepland en afgelegd.

    Voorkennis

    Voor deze Foundation training is geen specifieke voorkennis vereist.

    Certificaat

    Indien u na de training het examen met goed gevolg heeft afgelegd, ontvangt u het certificaat ITIL® 4 Foundation Certificate in IT Service Management.

    Trainingsduur en kosten

    De training ITIL Foundation duurt 3 dagen en is inclusief voucher voor het officieel examen van AXELOS. De kosten bedragen €1450,-. Deze prijs is inclusief examenvoucher, lesmateriaal, koffie, thee en lunch en exclusief BTW. Het examen kan op een zelf uitgekozen datum en tijdstip worden ingepland en afgelegd.

    Docenten

    De IT Management Group werkt alleen met de beste docenten. Onze trainers hebben ruime ervaring, zijn gecertificeerd en hebben kennis van de theorie en de praktijk.

    Advies en detachering

    Bent u op zoek naar een goed advies met betrekking tot het inrichten of optimaliseren van ITIL in uw IT organisatie of op zoek naar een goede ITIL Specialist (Servicemanager, Changemanager, Incidentmanager) neem dan contact op met IT Management Group of kijk op onze advies en detacheringspagina’s.

    Referenties

    Ron Voogt Evides NV
    9/10 -Rating9
    Ondanks dat de training online moest worden gegeven werd het toch een interactieve en leerzame training, dus zeer tevreden!

    Jeroen Sikkema
    10/10 -Rating10
    Ik heb de training van 3 dagen online gevolgd. Ik vond deze training echt superleuk omdat we aan het werk werden gezet. Ik vond de stof herkenbaar en inspirerend ook vanuit een visueel infographic oogpunt, ik had nog nooit van ITIL4 gehoord. Ik heb nu nieuwe inzichten gekregen voor mijn huidige werk als IT support door deze training! En het is nog niet officieel maar volgens mij ben ik net geslaagd met 93% voor Foundation.

    RB Geluidstechniek
    10/10 -Rating10
    Veel proefvragen.

    inschrijven voor de Dagtraining inschrijven voor de Avondtraining

    Eerstvolgende startdata ITIL Foundation:

    13 October 2022
    Training ITIL 4 Foundation
    ITMG Locatie
    (Klassikaal - Utrecht)
    _____ _____ _____
    21 November 2022
    Training ITIL 4 Foundation
    ITMG Locatie
    (Klassikaal - Den Haag)
    _____ _____ _____



    ITIL FAQ

    Waarom gebruiken we ITIL?

    Het doel van ITIL, ITSM en IT-servicemanagement is om ervoor te zorgen dat de juiste processen, mensen en technologie aanwezig zijn, zodat de organisatie haar doelstellingen kan behalen en optimale dienstverlening aan haar klanten kan bieden.

    Heeft ITIL meerwaarde in een Agile Scrum organisatie?

    ITIL heeft zeker meerwaarde in een Agile Scrum organisatie en kunnen uitstekend naast elkaar bestaan.

    Wat betekent ITSM?

    ITSM staat voor IT Service Management. ITSM is een verzameling van systemen, processen en mensen die organisaties inzetten om de manier waarop ICT gebruikt wordt te verbeteren, zodat de organisatie betere prestaties kan behalen.

    Wat is een proces of een practice

    Voorbeelden van processen zijn: Incident management, Changemanagement, Service Level Management, Configuration Management en Problem Management. ITIL 4 spreek niet meer over processen maar over practices.

    Welke vacatures en functies in de IT horen bij de opleiding ITIL Foundation?

    ITIL is geschikt voor iedereen die werkt in de ICT en die dienstverlening levert aan klanten of zich bezighoudt met het beheer van ICT systemen. Basiskennis van ITIL is ook erg geschikt voor mensen die te maken hebben met het aansturen van ICT leveranciers. Voor verschillende IT functies zijn naast de Foundation opleiding ook verschillende vervolgopleidingen beschikbaar. Typische functies en beroepen zijn bijvoorbeeld incidentmanager, servicedesk medewerker, servicemanager en Service Level Manager.