
Onze trainingen zijn gecertificeerd en worden zeer goed gewaardeerd!
Trainingsvorm
U volgt de training interactief samen met anderen fysiek op de aangegeven locatie.
U volgt de training interactief samen met anderen achter uw computer.
Docenten
De IT Management Group werkt alleen met de beste docenten. Onze trainers hebben ruime ervaring, zijn gecertificeerd en hebben kennis van de theorie en de praktijk.
Trainingslocaties
Den Haag
Lange Vijverberg 4-5

Utrecht
Arthur van Schendelstraat 650

Amsterdam
Kromwijkdreef 11

Eindhoven
Kennedyplein 1

Rotterdam
Beursplein 37

Referenties algemeen

Renske Van Ewijk Argos Zorggroep

Klanten
Overzicht klantenKeurmerken


Advies en detachering
Bent u op zoek naar een goed advies met betrekking tot het inrichten of optimaliseren van uw IT organisatie? Neem dan contact op met de IT Management Group of kijk op onze advies en detacheringspagina's.
OpleidingsadviesITIL® 4 Foundation
- Prijs: €1500,-
- Duur: 3 dagen
De training ITIL® 4 Foundation is de training die aan de basis ligt van alle ITIL kernwaarden en begrippen. Onmisbaar in de IT op het gebied van beheer of exploitatie.
Locaties en data
De training ITIL® 4 Foundation kan online of klassikaal worden gevolgd in Utrecht of Den Haag. Ook is in-company training of maatwerk mogelijk. Hieronder staan de nu ingeplande trainingsmogelijkheden op basis van open inschrijving. De opleidingsdagen zijn van 10:00 tot 16:00 uur. De opleidingsavonden zijn van 18:30 tot 21:30 uur. Staat uw voorkeurslocatie er niet bij? Neem dan contact op en informeer naar de mogelijkheden.
Dagtrainingen (10:00 -16:00)
11-03-2024, 12-03-2024 en 15-03-2024 (Klassikaal - Utrecht)
13-05-2024, 14-05-2024 en 21-05-2024 (Online)
08-07-2024, 09-07-2024 en 15-07-2024 (Klassikaal - Utrecht)
19-09-2024, 20-09-2024 en 27-09-2024 (Klassikaal - Utrecht)
06-11-2024, 07-11-2024 en 14-11-2024 (Online)
11-12-2024, 12-12-2024 en 13-12-2024 (Klassikaal - Utrecht)
Avondtrainingen (18:30 -21:30)
16-01-2024, 17-01-2024, 18-01-2024, 19-01-2024, 22-01-2024 en 23-01-2024 (Online Avondtraining)
07-05-2024, 08-05-2024, 09-05-2024, 10-05-2024, 13-05-2024 en 14-05-2024 (Online Avondtraining)
27-08-2024, 28-08-2024, 29-08-2024, 30-08-2024, 02-09-2024 en 03-09-2024 (Online Avondtraining)
29-10-2024, 30-10-2024, 31-10-2024, 01-11-2024, 04-11-2024 en 05-11-2024 (Online Avondtraining)
Omschrijving Training ITIL® Foundation
ITIL staat voor Information Technology Infrastructure Library en is ontstaan uit een verzameling best practices. Sinds de jaren tachtig van de vorige eeuw biedt ITIL® een raamwerk van processen, rollen en verantwoordelijkheden, als een verzameling best practices. De ooit geldende betekenis van ITIL is geëvolueerd naar een integrale servicemanagement benadering, gericht op het effectief sturen en managen van de IT-dienstverlening. Het doel is op een efficiënte en effectieve wijze het beheer te voeren over alle onderdelen die nodig zijn om een IT-service te leveren. Hierdoor kan klanten worden gegarandeerd dat ze de producten en diensten krijgen die zij verlangen en waarover afspraken zijn gemaakt. Uitgangspunt is het creëren van waarde zoals deze door de klant wordt waargenomen op basis van bruikbaarheid en belang.
Inhoud training ITIL® Foundation
De kern van ITIL 4 is het service-waardesysteem (service value system- SVS) en het vier-dimensiemodel (four dimension model) van waaruit elk onderdeel van het SVS overwogen wordt.De kerncomponenten van het SVS zijn de service-waardeketen (ITIL service chain), de werkwijzen (ITIL practices), de leidende principes (ITIL guiding principles), de besturing (governance) en continue verbetering (continual improvement). Tijdens de Foundation training vergaart u kennis over de verschillende begrippen en krijgt u inzicht in de samenhang tussen de kernonderwerpen en de verschillende begrippen.
Programma
In deze professionele en praktijkgerichte ITIL® Foundation training komen de volgende onderwerpen aan bod:
1. De structuur en voordelen van ITIL
2. De belangrijkste servicemanagement concepten
3. De vier dimensies van servicemanagement
4. Het doel en de componenten van het ITIL service-waardesysteem
5. De leidende principes (adopteren en aanpassen)
6. De activiteiten binnen de service-waardeketen en de onderlinge relaties
7. Kennis en begrip van de belangrijkste werkwijzen
8. Examentraining
Uw profiel
Bent u werkzaam in de IT op het gebied van beheer of exploitatie? Of geeft u leiding binnen dit vakgebied? Of bent u als intermediair werkzaam tussen gebruikers- en IT-organisatie? Dan is de kennis van ITIL Foundation voor u onmisbaar!
Voor deze Foundation training is geen specifieke voorkennis vereist.
Examen IT Beheer Foundation
De voucher voor het officieel examen ontvangt u van AXELOS. Het examen kan op een zelf uitgekozen datum en tijdstip worden ingepland en afgelegd.
Indien u na de training het examen met goed gevolg heeft afgelegd, ontvangt u het certificaat ITIL® 4 Foundation Certificate in IT Service Management.
De kosten voor het examen zitten bij de trainingsprijs inbegrepen.
Praktische informatie
De training ITIL® Foundation duurt 3 dagen en is inclusief voucher voor het officieel examen van AXELOS. De kosten bedragen €1500,-. Deze prijs is inclusief examenvoucher, lesmateriaal, koffie, thee en lunch en exclusief BTW.
U krijgt toegang tot digitaal lesmateriaal in uw eigen online leeromgeving.
Referenties

Kim Cornielje

Guido Kruijsdijk Wentzo BV


Diepen

Henk Melessen KREAT

Gerrit Kars Pensioenfonds Rail&OV

Ali Yucel Johannesschool

Nouraed Ben-Massoud Gemeente Purmerend

Graficom

Dennis Hormann UWV

Sanne Pen Circet Nederland B.V.

Gino Cornelissen

Yvonne Martina Ministerie van IenW

Joor Audio

Guido Kruijsdijk Wentzo BV

Aryan Blok Visma-Raet

Lucas Warnaar CHDR

Chi Min Lam nvt

Lisa Androg Eurofiber

Richard Ip EVA
Trainer houdt het spannend en leerzaam
Paul van Rijn Motion10

Maaroef Mahmood nvt
