Onze trainingen zijn gecertificeerd en worden zeer goed gewaardeerd!

Informatie ITIL

  • Wat is ITIL?
  • ITIL FAQ
  • Trainingslocaties


    Referenties


    Marc Wiersma ING
    Ik heb de training ITIL Foundation V3 als positief ervaren.

    S. van den Berg
    De Masterclass IT Architectuur is een interessante training, in een goed tempo. De training heeft prima aan mijn verwachtingen voldaan.

    Overzicht referenties

    Klanten van ITMG


    SVUtilities
    LVNL
    Robidus
    Tata Consultancy Services
    Geo Solutions
    Staedion
    rabo
    HaagWonen
    Alrijne Zorggroep
    Overzicht klanten

    Visie op leren


  • Blended Learning
  • Praktijkgericht
  • Duurzaam
  • Social Return
  • Home » Training » IT Management » ITIL® Service Design

    ITIL® SERVICE DESIGN

    Prijs: € 1250,-
    Duur: 3 dagen
    Locatie: Den Haag, Utrecht, Rotterdam, Eindhoven, Amsterdam


    De IT Management Group verzorgt deze training op de hierboven vermelde locaties. Bij inschrijving kunt u uw voorkeurslocatie kenbaar maken. Indien de training op uw voorkeurslocatie niet doorgaat, krijgt u van ons een aanbod voor een alternatieve locatie. Wanneer u zich hierin niet kunt vinden, kunt u uw inschrijving kosteloos annuleren. Bekijkt u de pagina trainingslocaties voor een impressie van onze trainingslocaties.

    - inschrijven voor deze training -

    Binnen de certificering van ITIL® worden vier niveaus onderscheiden: Foundation, Intermediate, Expert en Master. Deze training maakt deel uit van het Intermediate niveau van de ITIL® certificering en is één van de zogenaamde Lifecycle Modules van de certificeringmethodiek. Met het behalen van dit examen behaalt u 3 credits en bent u dus een stap verder in uw ITIL certificering. Een uitgebreide toelichting op de certificeringmethodiek van ITIL® kunt u terugvinden op www.itil.nl.

    Uw profiel
    Bent u verantwoordelijk voor het ontwerp van diensten, infrastructuren of processen? Bent u werkzaam als auditor, teamleider, service level manager, ontwerper, architect of IT-manager? Dan biedt de training ITIL® Service Design u de gewenste inzichten in het managen, coördineren en integreren van het ontwerp van nieuwe en gewijzigde services in de Service Lifecycle binnen uw organisatie.

    Professioneel en praktijkgericht
    Deze professionele en praktijkgerichte training ITIL Service Design geeft u inzicht in de wijze waarop u grip krijgt op het ontwerpen, coördineren en managen van (de introductie van) nieuwe diensten binnen uw organisatie.
    Tijdens de training komen onderstaande onderwerpen uitvoerig aan bod:

    1. Service Lifecycle concepten en terminologie specifiek gericht op Service Design
    2. Service Design principes
    3. Service Design processen
    4. Service Design technologie gerelateerde activiteiten
    5. Organiseren voor Service Design
    6. Technologische overwegingen
    7. Implementatie en verbetering van Service Design
    8. Uitdagingen, CSF’s en risico’s
    9. Examenvoorbereiding

    Voorkennis
    Om het examen ITIL Service Design te kunnen afleggen, dient u in het bezit te zijn van het ITIL® Foundation certificaat. Daarnaast dient u de training ITIL Service Design bij een geaccrediteerd opleidingsinstituut te hebben doorlopen.

    Certificaat
    Indien u na de training het examen met goed gevolg heeft afgelegd, ontvangt u het certificaat ITIL® Service Design.

    Examen en voertaal
    De voertaal van de training is Nederlands. Het examen wordt standaard afgenomen in het Engels. Het examen is (nog) niet beschikbaar in het Nederlands.

    Trainingsduur en kosten
    De training ITIL Service Strategy duurt 3 dagen. De kosten voor de training bedragen €1250,-. Deze prijs is inclusief lesmateriaal, koffie, thee en lunch en exclusief examengeld en BTW. Het examengeld voor de ITIL vervolgmodules bedraagt €300,- excl. BTW.

    Docenten en locaties
    De IT Management Group werkt alleen met de beste docenten. Trainingen op basis van open inschrijving worden gegeven op centrale en kwalitatief hoogwaardige locaties in Den Haag, Utrecht, Rotterdam, Amsterdam en Eindhoven. In-company trainingen kunnen op elke gewenste locatie worden verzorgd.

    ITIL advies en detachering
    Bent u op zoek naar een goed advies met betrekking tot het inrichten of optimaliseren van uw IT organisatie of op zoek naar een goede ITIL Specialist (Servicemanager, Changemanager, Incidentmanager) neem dan contact op met IT Management Group of kijk op onze advies en detacheringspagina’s.

    Referenties

    J. Assen Kamer van Koophandel
    ITIL Service Design is een zeer goede training. Ik waardeer de training met een 9 en de trainer met een 10!

    M. Kodde Allianz Global Assistance
    TIL Service Design is een heldere en gestructureerde training. De trainer is goed voorbereid.

    P. Gelder Zorg en Zekerheid
    ITIL Service Design is een goed verzorgde training. De trainer heeft een prettige wijze van lesgeven.

    - inschrijven voor deze training -

    Eerstvolgende startdata ITIL Service Design: