Rating9


Onze trainingen zijn gecertificeerd en worden zeer goed gewaardeerd!

Opleidingsadvies

Trainingsvorm

Wat is klassikaal?

U volgt de training interactief samen met anderen fysiek op de aangegeven locatie.

Wat is online?

U volgt de training interactief samen met anderen achter uw computer.

Wat is e-learning?

U volgt de training individueel en in uw eigen tempo achter uw computer.

Trainingslocaties


Den Haag
Lange Vijverberg 4-5

ITMG Den Haag

Utrecht
Arthur van Schendelstraat 650

HNK

Amsterdam
Kromwijkdreef 11

ITMG Amsterdam

Eindhoven
Kennedyplein 1

ITMG Eindhoven

Rotterdam

Beursplein 37

ITMG Rotterdam
Overzicht locaties

Referenties algemeen


A. Alikhanbeigi
10/10 -Rating10
ITIL PPO is een goede training.

Juriaan Rijnbeek LUMC
7/10 -Rating7
Droog onderwerp naar beste kunnen levendiger weten te maken. Goed ingespeeld op behoefte vanuit de zaal. Sterk ook om koppeling naar ArchiMate te maken.


Overzicht referenties

Klanten

Schiphol
NS
Fuji
Ikea
Gemeente Amsterdam
Thales
ING
Belastingdienst
SVB
Universiteit of Twente
TU Delft
Gemeente Nissewaard
Oxfam Novib
Ministerie van Defensie
Gemeente Leiden
Gemeente Utrecht
Rabobank
Provincie Zuid-Holland
AMC
Erasmus MC
ABN-AMRO
Rijkswaterstaat
Reclassering
DSV
Overzicht klanten

Keurmerken

nrto
VOI

Visie op leren
  • Blended Learning
  • Praktijkgericht
  • Duurzaam
  • Social Return
  • Home » Training » IT Management » ITIL Service Design

    ITIL Service Design

    Deze training verzorgt ITMG op aanvraag. De training kan worden gepland als open inschrijving of in-company.

    Indicatie duur: 3 dagen
    op locatie bij ITMG of op uw eigen locatie

    - informatie aanvragen -

    Binnen de certificering van ITIL® worden vier niveaus onderscheiden: Foundation, Intermediate, Expert en Master. Deze training maakt deel uit van het Intermediate niveau van de ITIL® certificering en is één van de zogenaamde Lifecycle Modules van de certificeringmethodiek. Met het behalen van dit examen behaalt u 3 credits en bent u dus een stap verder in uw ITIL certificering. Een uitgebreide toelichting op de certificeringmethodiek van ITIL® kunt u terugvinden op www.itil.nl.

    Uw profiel
    Bent u verantwoordelijk voor het ontwerp van diensten, infrastructuren of processen? Bent u werkzaam als auditor, teamleider, service level manager, ontwerper, architect of IT-manager? Dan biedt de training ITIL® Service Design u de gewenste inzichten in het managen, coördineren en integreren van het ontwerp van nieuwe en gewijzigde services in de Service Lifecycle binnen uw organisatie.

    Inhoud training
    Deze professionele en praktijkgerichte training ITIL Service Design geeft u inzicht in de wijze waarop u grip krijgt op het ontwerpen, coördineren en managen van (de introductie van) nieuwe diensten binnen uw organisatie.
    Tijdens de training komen onderstaande onderwerpen uitvoerig aan bod:

    1. Service Lifecycle concepten en terminologie specifiek gericht op Service Design
    2. Service Design principes
    3. Service Design processen
    4. Service Design technologie gerelateerde activiteiten
    5. Organiseren voor Service Design
    6. Technologische overwegingen
    7. Implementatie en verbetering van Service Design
    8. Uitdagingen, CSF’s en risico’s
    9. Examenvoorbereiding

    Voorkennis
    Om het examen ITIL Service Design te kunnen afleggen, dient u in het bezit te zijn van het ITIL® Foundation certificaat. Daarnaast dient u de training ITIL Service Design bij een geaccrediteerd opleidingsinstituut te hebben doorlopen.

    Certificaat
    Indien u na de training het examen met goed gevolg heeft afgelegd, ontvangt u het certificaat ITIL® Service Design.

    Examen en voertaal
    De voertaal van de training is Nederlands. Het examen wordt standaard afgenomen in het Engels. Het examen is (nog) niet beschikbaar in het Nederlands.

    Trainingsduur en kosten
    De training ITIL Service Design duurt 3 dagen. De kosten voor het officieel examen van AXELOS examen bedragen € 350,-. De totale prijs bedraagt € 1600,- deze prijs is inclusief, lesmateriaal, koffie, thee en lunch en exclusief BTW.

    Docenten

    De IT Management Group werkt alleen met de beste docenten. Onze trainers hebben ruime ervaring, zijn gecertificeerd en hebben kennis van de theorie en de praktijk.

    ITIL advies en detachering
    Bent u op zoek naar een goed advies met betrekking tot het inrichten of optimaliseren van uw IT organisatie of op zoek naar een goede ITIL Specialist (Servicemanager, Changemanager, Incidentmanager) neem dan contact op met IT Management Group of kijk op onze advies en detacheringspagina’s.

    Referenties

    M. Boone Dunea
    8/10 -Rating8
    ITIL srvice Design is een prima training!

    R. van Maurik
    9/10 -Rating9
    ITIL Service Design is een uitstekende training. Er is voldoende ruimte voor het uitwisselen van ervaringen. De trainer luistert uitstekend. Hij gaat goed in op vragen en onduidelijkheden.

    H. Hendriksen Rijnstate
    9/10 -Rating9
    ITIL Service Design is een goede training. Het was wederom een prettige training met trainer Erik.

    inschrijven voor deze training

    Eerstvolgende startdata ITIL Service Design: