Rating9


Onze trainingen zijn gecertificeerd en worden zeer goed gewaardeerd!

Opleidingsadvies

Trainingsvorm

U volgt de training interactief samen met anderen fysiek op de aangegeven locatie.

U volgt de training interactief samen met anderen achter uw computer.

U volgt de training individueel en in uw eigen tempo achter uw computer.

Trainingslocaties


Den Haag
Lange Vijverberg 4-5

ITMG Den Haag

Utrecht
Arthur van Schendelstraat 650

HNK

Amsterdam
Kromwijkdreef 11

ITMG Amsterdam

Eindhoven
Kennedyplein 1

ITMG Eindhoven

Rotterdam

Beursplein 37

ITMG Rotterdam
Overzicht locaties

Referenties algemeen


Thijs Aanhane Dunea
8/10 -Rating8
ITIL Foundation is een goede training, veel stof in korte tijd. De trainer brengt het leuk.

Juriaan Rijnbeek LUMC
7/10 -Rating7
Droog onderwerp naar beste kunnen levendiger weten te maken. Goed ingespeeld op behoefte vanuit de zaal. Sterk ook om koppeling naar ArchiMate te maken.


Overzicht referenties

Klanten

Schiphol
NS
Fuji
Ikea
Gemeente Amsterdam
Thales
ING
Belastingdienst
SVB
Universiteit of Twente
TU Delft
Gemeente Nissewaard
Oxfam Novib
Ministerie van Defensie
Gemeente Leiden
Gemeente Utrecht
Rabobank
Provincie Zuid-Holland
AMC
Erasmus MC
ABN-AMRO
Rijkswaterstaat
Reclassering
DSV
Overzicht klanten

Keurmerken

nrto
VOI

Visie op leren
  • Blended Learning
  • Praktijkgericht
  • Duurzaam
  • Social Return
  • Home » Training » IT Management » ITIL Service Operation

    ITIL Service Operation

    Deze training verzorgt ITMG op aanvraag. De training kan worden gepland als open inschrijving of in-company.

    Indicatie duur: 3 dagen
    op locatie bij ITMG of op uw eigen locatie

    - informatie aanvragen -

    Binnen de certificering van ITIL® worden vier niveaus onderscheiden: Foundation, Intermediate, Expert en Master. Deze training maakt deel uit van het Intermediate niveau van de ITIL® certificering en is één van de zogenaamde Lifecycle Modules van de certificeringmethodiek. Met het behalen van dit examen behaalt u 3 credits en bent u dus een stap verder in uw ITIL® certificering. Een uitgebreide toelichting op de certificeringmethodiek van ITIL® kunt u terugvinden op www.itil.nl.

    Uw profiel
    Bent u (IT-)manager, teamleider, proceseigenaar, ICT-consultant of -professional of service (level) manager en bent u verantwoordelijk voor het managen, besturen, coördineren, integreren en/of implementeren van IT Service Operation processen en functies? Én u wilt de kwaliteit van dienstverlening verhogen? Of werkt u dicht tegen de Service Operation omgeving aan? Dan is deze training ITIL Service Operation geschikt voor u!

    Inhoud training
    In deze professionele en praktijkgerichte training ITIL Service Operation krijgt u inzicht in:

    1. Het doel en de uitgangspunten van Service Operation;
    2. Het managen, besturen, coördineren, organiseren en integreren van Service Operation Lifecycle processen en functies en de (technologische) activiteiten/technieken daarbinnen;
    3. Organisatie van Incident Management, Event Management, Problem Management, Service Desk, Technical Management, Application Management, IT Operation Management, etcetera;
    4. Analyse, rechtvaardiging en selectie van de implementatiemethoden;
    5. Uitdagingen, kritische succesfactoren en risico’s.
    6. Voorbereiding op het examen.

    Voorkennis
    Om het examen ITIL Service Operation te kunnen afleggen, dient u in het bezit te zijn van het ITIL® Foundation certificaat. Daarnaast dient u de training ITIL Service Operation bij een geaccrediteerd opleidingsinstituut te hebben doorlopen.

    Certificaat
    Indien u na de training het examen met goed gevolg heeft afgelegd, ontvangt u het certificaat ITIL® Service Operation.

    Examen en voertaal
    Het examen wordt aansluitend op de derde trainingsdag afgenomen. De voertaal van de training is Nederlands. Het examen wordt standaard afgenomen in het Engels. Het examen is (nog) niet beschikbaar in het Nederlands.

    Trainingsduur en kosten
    De training ITIL Service Operation duurt 3 dagen. De kosten voor het officieel examen van AXELOS examen bedragen € 350,-. De totale prijs bedraagt € 1600,- deze prijs is inclusief, lesmateriaal, koffie, thee en lunch en exclusief BTW.

    Docenten

    De IT Management Group werkt alleen met de beste docenten. Onze trainers hebben ruime ervaring, zijn gecertificeerd en hebben kennis van de theorie en de praktijk.

    ITIL advies en detachering
    Bent u op zoek naar een goed advies met betrekking tot het inrichten of optimaliseren van uw IT organisatie of op zoek naar een goede ITIL Specialist (Servicemanager, Changemanager, Incidentmanager) neem dan contact op met IT Management Group of kijk op onze advies en detacheringspagina’s.

    Referenties

    J. Peeters
    9/10 -Rating9
    De training ITIL Service Operation is helemaal in orde. De onderwerpen die aan bod kwamen, zijn relevant en to the point. Er is een goed mix van theorie en oefening. De trainer heeft veel kennis van zaken.

    R. Hendriks Enexis BV
    8/10 -Rating8
    ITIL Service Operation was een voor mij prima te volgen training. Het was erg leerzaam om naast de praktijk de theorie te leren, om te zien of we al op de juiste weg zijn.

    Mike Gonesh Provincie Zuid-Holland
    9/10 -Rating9
    Ik waardeer de training ITIL SO met een 9! Ik heb een goede indruk van de stof gekregen.

    inschrijven voor deze training

    Eerstvolgende startdata ITIL Service Operation: