Onze trainingen zijn gecertificeerd en worden zeer goed gewaardeerd!

Trainingslocaties


Referenties algemeen


Roel Menting Vestia
PRINCE2 Foundation is een zeer goede training, met goed interactief lesmateriaal.

H. Heida Gemeente Amersfoort
Masterclass Servicemonitoring is een uitstekende training, in een lekker tempo. Er wordt veel stof behandeld, maar het is goed te doen als je voldoende achtergrond hebt.

Overzicht referenties

Klanten van ITMG


Oikocredit
ZonMW
AZsl
Enschede
Universiteit Twente
Ciratum
Idexx
Hoogheemraadschap Rijnland
Overzicht klanten

Visie op leren


  • Blended Learning
  • Praktijkgericht
  • Duurzaam
  • Social Return
  • Home » Training » IT Management » ITIL Service Strategy

    ITIL Service Strategy

    Deze training verzorgt ITMG op aanvraag. De training kan worden gepland als open inschrijving of in-company.

    Indicatie duur: 3 dagen
    op locatie bij ITMG of op uw eigen locatie

    - informatie aanvragen -

    Binnen de certificering van ITIL® worden vier niveaus onderscheiden: Foundation, Intermediate, Expert en Master. Deze training maakt deel uit van het Intermediate niveau van de ITIL® certificering en is één van de zogenaamde Lifecycle Modules van de certificeringmethodiek. Met het behalen van dit examen behaalt u 3 credits en bent u dus een stap verder in uw ITIL® certificering. Een uitgebreide toelichting op de certificeringmethodiek van ITIL® kunt u terugvinden op www.itil.nl.

    Uw profiel
    Bent u werkzaam als CIO, (IT-)manager, teamleider, staflid, ontwerper, architect, auditor of IT-consultant en bent u (deels) verantwoordelijk voor de coördinatie en integratie van de (IT-) strategie binnen uw organisatie? Dan biedt de training ITIL® Service Strategy u de gewenste inzichten op dit gebied vanuit het gedachtegoed van ITIL®.

    Inhoud training
    In deze professionele en praktijkgerichte training krijgt men inzicht in de wijze waarop de IT-strategie kan worden bepaald en worden uitgewerkt. Aan bod komen:

    1.Strategiebepaling, het bepalen van de gewenste marktpositie en de benodigde diensten;
    2.Het uitvoeren van strategische analyses;
    3.Portfolio Management en het managen van de vraag naar diensten;
    4.Strategische aspecten met het oog op de levenscyclus van een dienst;
    5.Kritische succesfactoren en risico’s.

    Voorkennis
    Om het examen ITIL Service Strategy te kunnen afleggen, dient u in het bezit te zijn van het ITIL® Foundation certificaat. Daarnaast dient u de training ITIL Service Strategy bij een geaccrediteerd opleidingsinstituut te hebben doorlopen.

    Certificaat
    Indien u na de training het examen met goed gevolg heeft afgelegd, ontvangt u het certificaat ITIL® Service Strategy.

    Examen en voertaal
    De voertaal van de training is Nederlands. Het examen wordt standaard afgenomen in het Engels. Het examen is (nog) niet beschikbaar in het Nederlands.

    Docenten en locaties
    De IT Management Group werkt alleen met de beste docenten. Trainingen op basis van open inschrijving worden gegeven op centrale en kwalitatief hoogwaardige locaties in Den Haag, Utrecht, Rotterdam, Amsterdam en Eindhoven. In-company trainingen kunnen op elke gewenste locatie worden verzorgd.

    ITIL advies en detachering
    Bent u op zoek naar een goed advies met betrekking tot het inrichten of optimaliseren van uw IT organisatie of op zoek naar een goede ITIL Specialist (Servicemanager, Changemanager, Incidentmanager) neem dan contact op met IT Management Group of kijk op onze advies en detacheringspagina’s.

    Referenties

    H. Hendriksen Rijnstate
    ITIL Service Strategy is een prima training. De trainer is erg goed. Hij heeft veel kennis en weet dit goed over te dragen.

    R. van de Riet
    ITIL Service Strategy is een erg leerzame training. Het voldoet aan mijn verwachtingen. De trainer geeft de training op een niet-saaie manier en zijn kennis is top. Er wordt veel gebruik gemaakt van praktijkvoorbeelden tijdens de training.

    D. Grapendaal
    ITIL Service Strategy is een fijne training, in een goed tempo. Er was voldoende ruimte voor vragen en de praktijkvoorbeelden waren interessant en leerzaam. De trainer heeft een prettige manier van lesgeven, met praktijkvoorbeelden en gevoel voor humor.

    - informatie aanvragen -