Rating9

Onze trainingen zijn gecertificeerd en worden zeer goed gewaardeerd!

Trainingsvorm

Wat is klassikaal?

U volgt de training interactief samen met anderen fysiek op de aangegeven locatie.

Wat is online?

U volgt de training interactief samen met anderen achter uw computer.

Wat is e-learning?

U volgt de training individueel en in uw eigen tempo achter uw computer.

Trainingslocaties


Den Haag
Lange Vijverberg 4-5

ITMG Den Haag

Utrecht
St Jacobsstraat 123-135

ITMG Utrecht

Amsterdam
Kromwijkdreef 11

ITMG Amsterdam

Eindhoven
Kennedyplein 1

ITMG Eindhoven

Rotterdam
Beursplein 37

ITMG Rotterdam
Overzicht locaties

Referenties algemeen


van der Zanden
10/10 -Rating10
Enorm inzichtelijk! Bijzonder genoten van het expertiselevel, het snelle schakelen en de droge humor. Communicatie heeft voor mij een nieuwe dimensie gekregen 🙂

Mark Voermans
9/10 -Rating9
Lekkere energie en dialoog met trainer. Geeft goede uitleg en praktijkvoorbeelden.

Overzicht referenties

Klanten

Schiphol
NS
Fuji
Ikea
Gemeente Amsterdam
Thales
ING
Belastingdienst
SVB
Universiteit of Twente
TU Delft
Gemeente Nissewaard
Oxfam Novib
Ministerie van Defensie
Gemeente Leiden
Gemeente Utrecht
Rabobank
Provincie Zuid-Holland
AMC
Erasmus MC
ABN-AMRO
Rijkswaterstaat
Reclassering
DSV
Overzicht klanten

Visie op leren
  • Blended Learning
  • Praktijkgericht
  • Duurzaam
  • Social Return
  • Home » Training » IT Management » ITIL Service Strategy

    ITIL Service Strategy

    Deze training verzorgt ITMG op aanvraag. De training kan worden gepland als open inschrijving of in-company.

    Indicatie duur: 3 dagen
    op locatie bij ITMG of op uw eigen locatie

    - informatie aanvragen -

    Binnen de certificering van ITIL® worden vier niveaus onderscheiden: Foundation, Intermediate, Expert en Master. Deze training maakt deel uit van het Intermediate niveau van de ITIL® certificering en is één van de zogenaamde Lifecycle Modules van de certificeringmethodiek. Met het behalen van dit examen behaalt u 3 credits en bent u dus een stap verder in uw ITIL® certificering. Een uitgebreide toelichting op de certificeringmethodiek van ITIL® kunt u terugvinden op www.itil.nl.

    Uw profiel
    Bent u werkzaam als CIO, (IT-)manager, teamleider, staflid, ontwerper, architect, auditor of IT-consultant en bent u (deels) verantwoordelijk voor de coördinatie en integratie van de (IT-) strategie binnen uw organisatie? Dan biedt de training ITIL® Service Strategy u de gewenste inzichten op dit gebied vanuit het gedachtegoed van ITIL®.

    Inhoud training
    In deze professionele en praktijkgerichte training krijgt men inzicht in de wijze waarop de IT-strategie kan worden bepaald en worden uitgewerkt. Aan bod komen:

    1.Strategiebepaling, het bepalen van de gewenste marktpositie en de benodigde diensten;
    2.Het uitvoeren van strategische analyses;
    3.Portfolio Management en het managen van de vraag naar diensten;
    4.Strategische aspecten met het oog op de levenscyclus van een dienst;
    5.Kritische succesfactoren en risico’s.

    Voorkennis
    Om het examen ITIL Service Strategy te kunnen afleggen, dient u in het bezit te zijn van het ITIL® Foundation certificaat. Daarnaast dient u de training ITIL Service Strategy bij een geaccrediteerd opleidingsinstituut te hebben doorlopen.

    Certificaat
    Indien u na de training het examen met goed gevolg heeft afgelegd, ontvangt u het certificaat ITIL® Service Strategy.

    Examen en voertaal
    De voertaal van de training is Nederlands. Het examen wordt standaard afgenomen in het Engels. Het examen is (nog) niet beschikbaar in het Nederlands.

    Docenten

    De IT Management Group werkt alleen met de beste docenten. Onze trainers zijn gecertificeerd en hebben kennis van de theorie en de praktijk.

    ITIL advies en detachering
    Bent u op zoek naar een goed advies met betrekking tot het inrichten of optimaliseren van uw IT organisatie of op zoek naar een goede ITIL Specialist (Servicemanager, Changemanager, Incidentmanager) neem dan contact op met IT Management Group of kijk op onze advies en detacheringspagina’s.

    Referenties

    D. Grapendaal
    9/10 -Rating9
    ITIL Service Strategy is een fijne training, in een goed tempo. Er was voldoende ruimte voor vragen en de praktijkvoorbeelden waren interessant en leerzaam. De trainer heeft een prettige manier van lesgeven, met praktijkvoorbeelden en gevoel voor humor.

    J. Assen Kamer van Koophandel
    9/10 -Rating9
    ITIL Service Strategy is een goede training. Er zijn interessante discussies en de training geeft goede tips voor het toepassen van de theorie in de praktijk.

    A. Beerendonk Kamer van Koophandel
    9/10 -Rating9
    ITIL Service Strategy is een boeiende training. Dit komt mede door het enthousiasme en de ervaring van de trainer.

    - informatie aanvragen -