Onze trainingen zijn gecertificeerd en worden zeer goed gewaardeerd!

Informatie ITIL

  • Wat is ITIL?
  • ITIL FAQ
  • Trainingslocaties


    Referenties


    Jim Jansen Rabobank Nederland
    TMap Next Test Engineer is een prima training.

    Roel Menting Vestia
    PRINCE2 Foundation is een zeer goede training, met goed interactief lesmateriaal.

    Overzicht referenties

    Klanten van ITMG


    SVUtilities
    Pensioenfonds Horeca en catering
    Beslist
    Organge
    Ministerie Buitenlandse Zaken
    Provincie Zuid Holland
    Enduris
    ITM
    Overzicht klanten

    Visie op leren


  • Blended Learning
  • Praktijkgericht
  • Duurzaam
  • Social Return
  • Home » Training » IT Management » ITIL® Service Strategy

    ITIL® SERVICE STRATEGY

    Prijs: € 1250,-
    Duur: 3 dagen
    Locatie: Den Haag, Utrecht, Rotterdam, Eindhoven, Amsterdam

    30-10-2019, 31-10-2019 en 08-11-2019 (Utrecht)

    De IT Management Group verzorgt deze training op de hierboven vermelde locaties. Bij inschrijving kunt u uw voorkeurslocatie kenbaar maken. Indien de training op uw voorkeurslocatie niet doorgaat, krijgt u van ons een aanbod voor een alternatieve locatie. Wanneer u zich hierin niet kunt vinden, kunt u uw inschrijving kosteloos annuleren. Bekijkt u de pagina trainingslocaties voor een impressie van onze trainingslocaties.

    - inschrijven voor deze training -

    Binnen de certificering van ITIL® worden vier niveaus onderscheiden: Foundation, Intermediate, Expert en Master. Deze training maakt deel uit van het Intermediate niveau van de ITIL® certificering en is één van de zogenaamde Lifecycle Modules van de certificeringmethodiek. Met het behalen van dit examen behaalt u 3 credits en bent u dus een stap verder in uw ITIL® certificering. Een uitgebreide toelichting op de certificeringmethodiek van ITIL® kunt u terugvinden op www.itil.nl.

    Uw profiel
    Bent u werkzaam als CIO, (IT-)manager, teamleider, staflid, ontwerper, architect, auditor of IT-consultant en bent u (deels) verantwoordelijk voor de coördinatie en integratie van de (IT-) strategie binnen uw organisatie? Dan biedt de training ITIL® Service Strategy u de gewenste inzichten op dit gebied vanuit het gedachtegoed van ITIL®.

    Professioneel en praktijkgericht
    In deze professionele en praktijkgerichte training krijgt men inzicht in de wijze waarop de IT-strategie kan worden bepaald en worden uitgewerkt. Aan bod komen:

    1.Strategiebepaling, het bepalen van de gewenste marktpositie en de benodigde diensten;
    2.Het uitvoeren van strategische analyses;
    3.Portfolio Management en het managen van de vraag naar diensten;
    4.Strategische aspecten met het oog op de levenscyclus van een dienst;
    5.Kritische succesfactoren en risico’s.

    Voorkennis
    Om het examen ITIL Service Strategy te kunnen afleggen, dient u in het bezit te zijn van het ITIL® Foundation certificaat. Daarnaast dient u de training ITIL Service Strategy bij een geaccrediteerd opleidingsinstituut te hebben doorlopen.

    Certificaat
    Indien u na de training het examen met goed gevolg heeft afgelegd, ontvangt u het certificaat ITIL® Service Strategy.

    Examen en voertaal
    De voertaal van de training is Nederlands. Het examen wordt standaard afgenomen in het Engels. Het examen is (nog) niet beschikbaar in het Nederlands.

    Trainingsduur en kosten
    De training ITIL Service Strategy duurt 3 dagen. De kosten voor de training bedragen €1250,-. Deze prijs is inclusief lesmateriaal, koffie, thee en lunch en exclusief examengeld en BTW. Het examengeld voor de ITIL vervolgmodules bedraagt €300,- excl. BTW.

    Docenten en locaties
    De IT Management Group werkt alleen met de beste docenten. Trainingen op basis van open inschrijving worden gegeven op centrale en kwalitatief hoogwaardige locaties in Den Haag, Utrecht, Rotterdam, Amsterdam en Eindhoven. In-company trainingen kunnen op elke gewenste locatie worden verzorgd.

    ITIL advies en detachering
    Bent u op zoek naar een goed advies met betrekking tot het inrichten of optimaliseren van uw IT organisatie of op zoek naar een goede ITIL Specialist (Servicemanager, Changemanager, Incidentmanager) neem dan contact op met IT Management Group of kijk op onze advies en detacheringspagina’s.

    Referenties

    R. van de Riet
    ITIL Service Strategy is een erg leerzame training. Het voldoet aan mijn verwachtingen. De trainer geeft de training op een niet-saaie manier en zijn kennis is top. Er wordt veel gebruik gemaakt van praktijkvoorbeelden tijdens de training.

    H. Hendriksen Rijnstate
    ITIL Service Strategy is een prima training. De trainer is erg goed. Hij heeft veel kennis en weet dit goed over te dragen.

    M. Daalmeijer Gemeente Amsterdam
    De training ITIL Service Strategy is prettig en to the point.

    - inschrijven voor deze training -

    Eerstvolgende startdata ITIL Service Strategy:

    30 October 2019
    Training ITIL® Service Strategy (ITV3-SS)
    ITMG Locatie
    (Utrecht)
    _____ _____ _____