Onze trainingen zijn gecertificeerd en worden zeer goed gewaardeerd!

Trainingslocaties


Referenties algemeen


Hans Ditzel DNWB
De Masterclass IT Risicomanagement is goed. Je krijgt door de Masterclass veel handvaten om toe te passen in eigen organisatie.

D. Strampraad
Ik waardeer de training TMap Next Test Engineer met een 9. De trainer gaf een duidelijke uitleg en maakte gebruik van praktijkvoorbeelden om er een beeld bij te krijgen.

Overzicht referenties

Klanten van ITMG


Oikocredit
Defensie
LVNL
Nsecure
Maastricht UMC
Spaarne
NS
Equalit
ErasmusMC
Overzicht klanten

Visie op leren


  • Blended Learning
  • Praktijkgericht
  • Duurzaam
  • Social Return
  • Home » Training » IT Management » ITIL Service Strategy

    ITIL Service Strategy

    Deze training verzorgt ITMG op aanvraag. De training kan worden gepland als open inschrijving of in-company.

    Indicatie duur: 3 dagen
    op locatie bij ITMG of op uw eigen locatie

    - informatie aanvragen -

    Binnen de certificering van ITIL® worden vier niveaus onderscheiden: Foundation, Intermediate, Expert en Master. Deze training maakt deel uit van het Intermediate niveau van de ITIL® certificering en is één van de zogenaamde Lifecycle Modules van de certificeringmethodiek. Met het behalen van dit examen behaalt u 3 credits en bent u dus een stap verder in uw ITIL® certificering. Een uitgebreide toelichting op de certificeringmethodiek van ITIL® kunt u terugvinden op www.itil.nl.

    Uw profiel
    Bent u werkzaam als CIO, (IT-)manager, teamleider, staflid, ontwerper, architect, auditor of IT-consultant en bent u (deels) verantwoordelijk voor de coördinatie en integratie van de (IT-) strategie binnen uw organisatie? Dan biedt de training ITIL® Service Strategy u de gewenste inzichten op dit gebied vanuit het gedachtegoed van ITIL®.

    Inhoud training
    In deze professionele en praktijkgerichte training krijgt men inzicht in de wijze waarop de IT-strategie kan worden bepaald en worden uitgewerkt. Aan bod komen:

    1.Strategiebepaling, het bepalen van de gewenste marktpositie en de benodigde diensten;
    2.Het uitvoeren van strategische analyses;
    3.Portfolio Management en het managen van de vraag naar diensten;
    4.Strategische aspecten met het oog op de levenscyclus van een dienst;
    5.Kritische succesfactoren en risico’s.

    Voorkennis
    Om het examen ITIL Service Strategy te kunnen afleggen, dient u in het bezit te zijn van het ITIL® Foundation certificaat. Daarnaast dient u de training ITIL Service Strategy bij een geaccrediteerd opleidingsinstituut te hebben doorlopen.

    Certificaat
    Indien u na de training het examen met goed gevolg heeft afgelegd, ontvangt u het certificaat ITIL® Service Strategy.

    Examen en voertaal
    De voertaal van de training is Nederlands. Het examen wordt standaard afgenomen in het Engels. Het examen is (nog) niet beschikbaar in het Nederlands.

    Docenten en locaties
    De IT Management Group werkt alleen met de beste docenten. Trainingen op basis van open inschrijving worden gegeven op centrale en kwalitatief hoogwaardige locaties in Den Haag, Utrecht, Rotterdam, Amsterdam en Eindhoven. In-company trainingen kunnen op elke gewenste locatie worden verzorgd.

    ITIL advies en detachering
    Bent u op zoek naar een goed advies met betrekking tot het inrichten of optimaliseren van uw IT organisatie of op zoek naar een goede ITIL Specialist (Servicemanager, Changemanager, Incidentmanager) neem dan contact op met IT Management Group of kijk op onze advies en detacheringspagina’s.

    Referenties

    Jo Hermans Valid Consultancy BV
    ITIL Service Strategy is een zeer intensieve training. De trainer is goed onderlegd en gaf een goede presentatie.

    Monique Blom vtsPN
    ITIL Service Strategy is een duidelijke training. De trainer weet waar hij over praat en geeft duidelijke praktijkvoorbeelden.

    D. Grapendaal
    ITIL Service Strategy is een fijne training, in een goed tempo. Er was voldoende ruimte voor vragen en de praktijkvoorbeelden waren interessant en leerzaam. De trainer heeft een prettige manier van lesgeven, met praktijkvoorbeelden en gevoel voor humor.

    - informatie aanvragen -