Rating9


Onze trainingen zijn gecertificeerd en worden zeer goed gewaardeerd!

Trainingsvorm

U volgt de training interactief samen met anderen fysiek op de aangegeven locatie.

U volgt de training interactief samen met anderen achter uw computer.


Docenten

De IT Management Group werkt alleen met de beste docenten. Onze trainers hebben ruime ervaring, zijn gecertificeerd en hebben kennis van de theorie en de praktijk.

Trainingslocaties


Den Haag
Lange Vijverberg 4-5

ITMG Den Haag

Utrecht
Arthur van Schendelstraat 650

HNK

Amsterdam
Kromwijkdreef 11

ITMG Amsterdam

Eindhoven
Kennedyplein 1

ITMG Eindhoven

Rotterdam

Beursplein 37

ITMG Rotterdam
Overzicht locaties

Referenties algemeen


J. Goldman
8/10 -Rating8
De Masterclass Agile Servicemanagement met Scrum is een erg leuke en zeer interessante training. De trainer is kundig en geeft fijne praktijkvoorbeelden.

M. Benschop DNA Services
7/10 -Rating7
ISO/IEC 20000 is een interessante training.


Overzicht referenties

Klanten

Schiphol
NS
Fuji
Ikea
Gemeente Amsterdam
Thales
ING
Belastingdienst
SVB
Universiteit of Twente
TU Delft
Gemeente Nissewaard
Oxfam Novib
Ministerie van Defensie
Gemeente Leiden
Gemeente Utrecht
Rabobank
Provincie Zuid-Holland
AMC
Erasmus MC
ABN-AMRO
Rijkswaterstaat
Reclassering
DSV
Overzicht klanten

Keurmerken en registraties

Op onze trainingen en cursussen is de CRKBO registratie en het NRTO keurmerk van toepassing.


Advies en detachering

Bent u op zoek naar een goed advies met betrekking tot het inrichten of optimaliseren van uw IT organisatie? Neem dan contact op met de IT Management Group of kijk op onze advies en detacheringspagina's.

Opleidingsadvies
Home » Training » IT Management » ITIL® Specialist Drive Stakeholder Value

ITIL® Specialist Drive Stakeholder Value

  • Prijs: €1850,- (incl. examenvoucher)
  • Duur: 3 dagen

De training ITIL® ITIL® Specialist Drive Stakeholder Value geeft inzicht in de conversie van vraag naar waarde via IT-enabled services.


Locaties en data ITIL® Specialist Drive Stakeholder Value

Hieronder staan de nu ingeplande trainingsmogelijkheden op basis van open inschrijving. De training kan online of klassikaal worden gevolgd. Ook is in-company training of maatwerk mogelijk.

De opleidingsdagen zijn standaard van 10:00 tot 16:00 uur. De opleidingsavonden zijn standaard van 18:30 tot 21:30 uur. Afhankelijk van uw training kan van deze tijden worden afgeweken. De tijden worden voorafgaand aan de training aan u gecommuniceerd. De vroegste starttijd is 09:00 en de uiterste eindtijd is 17:00. Staat uw voorkeurslocatie er niet bij? Neem dan contact op en informeer naar de mogelijkheden.

Dagtrainingen (10:00 -16:00)
- 03-10-2024, 04-10-2024 en 11-10-2024 (Klassikaal - Den Haag en Online)



Omschrijving Training ITIL® Specialist Drive Stakeholder Value

Deze training is bedoeld voor ITSM-medewerkers die betrokken zijn bij het beheer en de integratie van stakeholders, gericht op de customer journey en ervaring en het bevorderen van partner en leverancier relaties. Het volgen van een geaccrediteerde training is verplicht om volledig inzicht in het kernmateriaal te krijgen. ITIL Foundation is een vereiste.

De ITIL DSV training maakt deel uit van de ITIL Managing Professional certificering. Deze certificering is gericht op IT-professionals binnen hedendaagse technologische en digitale teams. De Managing Professional certificeringsroute biedt praktische en technische kennis over het uitvoeren van succesvolle IT-projecten, teams en workflows en bestaat uit een praktisch trainingsprogramma met vier trainingen.

ITMG ITIL Managing Professional Route

De ITIL DSV training geldt ook als zelfstandige certificering (ITIL specialist DSV) en is in het bijzonder relevant voor iedereen die werkzaaam is in een leveranciersgerichte rol en die zich richt op het beheren van één of meer leveranciers en samenwerkt met leveranciers binnen een geïntegreerde ITSM-organisatie.
ITIL Specialist Drive Stakeholder Value


Inhoud Training ITIL® Specialist Drive Stakeholder Value

De focus van deze training ligt op alle soorten betrokkenheid en interactie tussen een serviceprovider en haar klanten, gebruikers, leveranciers en partners. De context betreft de conversie van de vraag naar waarde via IT-enabled services.

Er is aandacht voor onderwerpen zoals SLA-ontwerp, multi-leveranciersmanagement, communicatie, relatiebeheer, het ontwerp van customer- en user experience, customer journey mapping en tools om de tevredenheid van belanghebbenden te vergroten, wat een integraal onderdeel is van het bedrijfssucces in het huidige concurrerende landschap.

Programma

In deze professionele en praktijkgerichte training komen de volgende onderwerpen aan bod:

• ITIL® Foundation (samenvatting key concepts) in relatie tot Drive Stakeholder Value;
• Wat is een customer journey en hoe wordt deze ontworpen;
• Hoe de aandacht richten op bepaalde marktsegmenten of doelgroepen (targeting) en hoe worden relaties met belanghebbenden bevorderd;
• Hoe wordt (klant)vraag gevormd en hoe worden service offerings gedefinieerd;
• Hoe wordt verwachting afgestemd en hoe worden servicedetails overeengekomen;
• Hoe vindt onboarding en offboarding van klanten en gebruikers plaats;
• Hoe wordt gezamenlijk en voortdurend waarde in een co-creatie gerealiseerd en gewaarborgd;
• Hoe wordt service-waarde gerealiseerd en gevalideerd.


Uw profiel

Heeft u in uw dagelijkse werkzaamheden te maken met het ontwerpen en managen van customer journeys en customer experiences, het beheren van en de interactie met stakeholders en/of het bevorderen van relaties om waarde te realiseren, of werkt u nauw samen met klanten om vraag en verwachting te beheren, dan is de training Drive Stakeholder Value een geschikte training voor u.

Om het examen ITIL® Specialist Drive Stakeholder Value te kunnen afleggen, dient u in het bezit te zijn van het ITIL® 4 Foundation certificaat. Daarnaast dient u de training ITIL Specialist Drive Stakeholder Value bij een geaccrediteerd opleidingsinstituut te doorlopen.

Doelgroep: IT-servicemanagement professionals, met name diegenen die zich richten op het beheer van klant-, leveranciers- en/of partnerrelaties.

Mogelijke rollen/functies: Service Manager; Business Relationship Manager; Enterprise Architect; Project Manager; Supplier Relationship Manager; UX/CX Designer; Service Level Manager; Customer Success Manager; Scrum Master; IT Solutions Manager; Contract Manager; Enterprise Architect; Vendor Manager; Demand Manager.


Examen ITIL® Specialist Drive Stakeholder Value

De voucher voor het officieel examen ontvangt u van AXELOS. Het examen kan op een zelf uitgekozen datum en tijdstip worden ingepland en afgelegd.

Indien u na de training het examen met goed gevolg heeft afgelegd, ontvangt u het certificaat ITIL® Specialist Drive Stakeholder Value.

De kosten voor het examen zitten bij de trainingsprijs inbegrepen.


Praktische informatie

De training ITIL® Specialist Drive Stakeholder Value duurt 3 dagen en is inclusief voucher voor het officieel examen van AXELOS. De kosten bedragen €1850,-. Deze prijs is inclusief examenvoucher, lesmateriaal, koffie, thee en lunch en exclusief BTW.

Wanneer u de sheets tijdens de masterclass op uw eigen device wilt meelezen, dan dient u een eigen device mee te brengen. U ontvangt digitaal lesmateriaal in uw eigen online leeromgeving.


Referenties

Mark Duijkers Kodision
9/10 -Rating9
Jan is een fijne trainer, hij is de voornaamste reden dat ik bij itmg trainingen volg.

Yvonne Martina Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat
8/10 -Rating8
De trainer Jan, is zeer enthousiast en gaf heel veel relevante voorbeelden om de materie te begrijpen en hoe dit ook toegepast kan worden. Vragen werden ook direct genoteerd en bij het desbetreffende onderdeel behandeld waardoor eenieder kan begrijpen hoe, wat en waarom.



Eerstvolgende startdata ITIL® Specialist Drive Stakeholder Value:

3 October 2024
Training ITIL 4 Specialist Drive Stakeholder Value
ITMG Locatie
(Klassikaal - Den Haag en Online)
_____ _____ _____