Rating9

Onze trainingen zijn gecertificeerd en worden zeer goed gewaardeerd!

Trainingsvorm

Wat is klassikaal?

U volgt de training interactief samen met anderen fysiek op de aangegeven locatie.

Wat is online?

U volgt de training interactief samen met anderen achter uw computer.

Wat is e-learning?

U volgt de training individueel en in uw eigen tempo achter uw computer.

Trainingslocaties


Den Haag
Lange Vijverberg 4-5

ITMG Den Haag

Utrecht
St Jacobsstraat 123-135

ITMG Utrecht

Amsterdam
Kromwijkdreef 11

ITMG Amsterdam

Eindhoven
Kennedyplein 1

ITMG Eindhoven

Rotterdam
Beursplein 37

ITMG Rotterdam
Overzicht locaties

Referenties algemeen


M. Gonesh
9/10 -Rating9
De FSM Introductietraining is leerzaam en zeer compleet. De training heeft aan mijn verwachtingen voldaan.

Karel Kuijpers PMAC Kuijpers
8/10 -Rating8
ITIL Foundation is een verzorgde en op maat gesneden training. Het tempo lag soms hoog, maar door het herhalen van de lesstof was dit geen probleem!

Overzicht referenties

Klanten

Schiphol
NS
Fuji
Ikea
Gemeente Amsterdam
Thales
ING
Belastingdienst
SVB
Universiteit of Twente
TU Delft
Gemeente Nissewaard
Oxfam Novib
Ministerie van Defensie
Gemeente Leiden
Gemeente Utrecht
Rabobank
Provincie Zuid-Holland
AMC
Erasmus MC
ABN-AMRO
Rijkswaterstaat
Reclassering
DSV
Overzicht klanten

Visie op leren
  • Blended Learning
  • Praktijkgericht
  • Duurzaam
  • Social Return
  • Home » Training » IT Management » KEPNER and FOURIE ITIL Problemsolving

    KEPNER and FOURIE ITIL Problemsolving

    Prijs: € 800,- (excl. examen en BTW)
    Duur: 2 dagen

    Locaties en data

    De training KEPNER and FOURIE ITIL Problemsolving kan online of klassikaal worden gevolgd. Klassikale training vindt plaats in Utrecht, Den Haag, Amsterdam of Eindhoven. Ook is in-company of maatwerk mogelijk. Hieronder staan de nu ingeplande trainingsmogelijkheden op basis van open inschrijving. Staat uw voorkeurslocatie er niet bij? Neem dan contact op en informeer naar de mogelijkheden.


    inschrijven voor deze training

    Systematisch oplossen van problemen is één van de essentiële vaardigheden waar organisaties tegenwoordig naar op zoek zijn. Er is veel vraag naar de professionals die weten hoe ze een incident moeten aanpakken en oplossen. Systematische probleemoplossing is van toepassing op alle IT-disciplines. Het brengt alle vaardigheden van verschillende disciplines samen met een standaardproces en taal om incidenten op te lossen en “vallen en opstaan” -pogingen te voorkomen.

    De KEPNER and FOURIE ITIL Problemsolving methodologie die tijdens deze cursus wordt gedeeld, gaat hand in hand met de best practices op het gebied van incidentenbeheer en probleembeheer van ITIL. ITIL is goed in het beschrijven van de activiteiten om incidenten en problemen te managen. De methode KEPNER and FOURIE stelt organisaties in staat om problemen systematisch op te lossen.

    Deze training stelt u in staat om de KEPNER and FOURIE-methodologie effectief te gebruiken en
    stelt u in staat om het juiste startpunt voor onderzoek te vinden, de kernproblemen in probleemsituaties te identificeren, de werkelijke oorzaak van een incident te bepalen en de juiste oplossingen te leveren. De training laat u kennismaken met een reeks situatiespecifieke vragen die u zullen helpen oplossingen te genereren voor alledaagse en unieke IT-probleemsituaties.

    Uw profiel

    Ben je werkzaam in de IT op het gebied van beheer of exploitatie? Bijvoorbeeld in de rol van procesmanager, lijnmanager, probleembeheerder, incidentbeheerder of werkzaam in een agile of DevOps team dan is deze training zeer geschikt.

    Inhoud training KEPNER and FOURIE ITIL Problemsolving

    In deze professionele en praktijkgerichte training komen de volgende onderwerpen aan bod:

    Module 1: Introduction

    Module 2: KEPNER and FOURIE Fundamentals
    – Meaning of Process Thinking
    – The Three Skill Sets
    – KEPNERandFOURIE® Model
    – Levels of Problem Solving

    Module 3: PriorityWise
    – State the Situation
    – List Issues, Challenges
    – Execute Prioritization
    – Plan of Action

    Module 4: CauseWise
    – State the Incident
    – List Incident Detail
    – Generate Causes
    – Confirm Technical Cause
    – Testing Technical Cause
    – Verify Probable Cause

    Module 5: SolutionWise Max4TM
    – State the Purpose
    – Identify Solution Requirements
    – Stakeholder Analysis
    – Key Requirements
    – Generate & Evaluate Actions
    – Develop the Solution

    Module 6: RiskWise
    – State the Situation
    – Identify Potential Problems
    – Risk Area Analysis
    – Potential Problems
    – Plan Protection
    – Likely Reasons
    – Avoiding Actions
    – Contingent Actions
    – Develop Action Plan

    Voorkennis

    Voor deze training is geen specifieke voorkennis vereist.

    Examen

    Na afloop van de training is het optioneel mogelijk om het examen af te leggen. De examens wordt online afgenomen door het Institute of Professional Problem Solvers (IPPS). De kosten voor het examen bedragen €250,- excl. BTW.

    Trainingsduur en kosten

    De training KEPNER and FOURIE ITIL Problemsolving duurt 2 dagen. De kosten voor de training bedragen €800,- excl. BTW. De totaalprijs voor training inclusief examen bedraagt € 1050,- deze prijs is inclusief, lesmateriaal, koffie, thee en lunch en exclusief BTW.

    Docenten

    De IT Management Group werkt alleen met de beste docenten. Onze trainers zijn gecertificeerd en hebben kennis van de theorie en de praktijk.

    Geavanceerd probleemoplossen advies en detachering

    Bent u op zoek naar een goed advies met betrekking tot het geavanceerd en gestructureerd oplossen van problemen aan de hand van de methode van KEPNER and FOURIE? Neem dan contact op met IT Management Group of kijk op onze advies en detacheringspagina.

    inschrijven voor deze training

    Eerstvolgende startdata KEPNER and FOURIE ITIL Problemsolving: