Onze trainingen zijn gecertificeerd en worden zeer goed gewaardeerd!

Trainingslocaties


Referenties


E. van Krimpen
ISM Foundation is een prima training. Het tempo en de inhoud zijn prima. Het dekt de lading volledig.

Andre Beerendonk Kamer van Koophandel
De training TOGAF Practitioner is een goede training. Ik waardeer de inhoud van de training evenals de trainer met een 8!

Overzicht referenties

Klanten van ITMG


Baltimore Aircoil Company
Leiden
Symantec
Enschede
Oxfam Novib
HLTsamen
Wilfried Martens centre
Sodexo
Overzicht klanten

Visie op leren


  • Blended Learning
  • Praktijkgericht
  • Duurzaam
  • Social Return
  • Home » Training » IT Management » Masterclass Service Level Agreements (SLA)

    MASTERCLASS SERVICE LEVEL AGREEMENTS (SLA)

    Het opstellen en beheren van een professionele SLA

    Prijs: € 1050,-
    Duur: 2 dagen
    Locatie: Den Haag, Utrecht, Rotterdam, Eindhoven, Amsterdam

    12-09-2019 t/m 13-09-2019 (Utrecht)
    05-12-2019 t/m 06-12-2019 (Utrecht)

    De IT Management Group verzorgt deze training op de hierboven vermelde locaties. Bij inschrijving kunt u uw voorkeurslocatie kenbaar maken. Indien de training op uw voorkeurslocatie niet doorgaat, krijgt u van ons een aanbod voor een alternatieve locatie. Wanneer u zich hierin niet kunt vinden, kunt u uw inschrijving kosteloos annuleren. Bekijkt u de pagina trainingslocaties voor een impressie van onze trainingslocaties.

    - inschrijven voor deze training -

    In de Masterclass Service Level Agreements leert u hoe u een professionele Service Level Agreement (SLA) kunt opstellen en beheren. Hiermee realiseert u de basis voor de afspraken tussen afnemer en aanbieder zodat er een optimale dienstverlening kan plaatsvinden.

    Een SLAis een schriftelijke overeenkomst tussen een aanbieder en een afnemer van bepaalde diensten en/of producten. In een SLA staan, naast de beschrijving van de te leveren diensten, ook de rechten en de plichten van zowel de aanbieder als de afnemer ten aanzien van het overeengekomen kwaliteitsniveau (service level) van de te leveren diensten en/of producten (services).

    Er wordt afgesproken wat de prestatie-indicatoren en kwaliteitseisen zijn van de te leveren dienst of product, om deze later te kunnen toetsen. In een SLA worden de rechten en plichten van beide partijen omschreven. Een SLA kan als afspraak bestaan tussen zowel externe als interne partijen binnen een organisatie.

    In deze Masterclass maakt u de vertaling van de klantwensen naar werkbare SLA’s. Tijdens de Masterclass doorloopt u het proces van het maken van een SLA en het beheren en bewaken van de SLA. Ook is het mogelijk om uw eigen SLA’s mee te nemen en deze tijdens de Masterclass te optimaliseren.

    Na afloop van de Masterclass weet u het belang van een goede SLA en weet u welke componenten minimaal in een SLA moeten terugkomen. U bent in staat een SLA op te stellen of te optimaliseren binnen uw eigen omgeving.

    Aansluitend aan de masterclass Service Level Agreements heeft u de mogelijkheid tot het afleggen van een examen.

    Programma :
    Onderdeel 1: Wat is een SLA?
    Wat is een SLA?
    Wanneer is een SLA van toepassing?
    Het verschil tussen SLA en contract
    Welke partijen spelen een rol bij de SLA?
    Het belang van een goede SLA
    Wat vormt de basis voor het opstellen van een SLA?
    Casus contract versus SLA

    Onderdeel 2: De inhoud van de SLA
    Afspraken die in een SLA moeten terugkomen
    Onderdelen van een SLA
    Risico’s die worden afgedekt in de SLA
    Serviceaspecten van de SLA
    SLA en beveiligingsaspecten
    SLA en Outsourcing
    Casus SLA structuur

    Onderdeel 3: SLA in de praktijk
    Tijdens dit onderdeel wordt een aantal SLA’s uit de praktijk bestudeerd en besproken. U kunt bij dit onderdeel ook uw eigen SLA meebrengen en optimaliseren.
    Casus Praktijkcase SLA

    Onderdeel 4: SLA proces
    SLA Rapportage
    SLA Monitoring
    Service Level Management procesinrichting

    Uw profiel
    Bent u werkzaam in één van de hierna volgende functies of aandachtsgebieden? Dan is de Masterclass Service Level Agreements voor u interessant:

    – Service Coördinator
    – Service Level Manager
    – Service Manager
    – Functioneel Beheerder
    – Contractmanager
    – Afdelingshoofd
    – Teamleider
    – ICT auditor
    – ICT Manager
    – Kwaliteitsmanager
    – Leverancier
    – Dienstenaanbieder

    Er is geen specifieke voorkennis vereist om deze masterclass te volgen.

    Trainingsduur en kosten
    De Masterclass Service Level Agreements duurt 2 dagen. De kosten voor de masterclass bedragen: € 1050,-. Deze prijs is inclusief digitaal lesmateriaal, koffie, thee en lunch en exclusief BTW. Het materiaal voor deze masterclass wordt digitaal geleverd. Wanneer u de sheets tijdens de masterclass op uw eigen device wilt meelezen, dan dient u een eigen device mee te brengen.

    Examen Service Level Agreements (optioneel)
    De kosten voor het Service Level Agreements examen bedragen €200,- exclusief BTW. Het examen kan direct aansluitend aan de tweede trainingsdag op locatie worden afgenomen. Tevens is het mogelijk het examen op een ander moment af te leggen.

    Docenten en locaties
    De IT Management Group werkt alleen met de beste docenten. Trainingen op basis van open inschrijving worden gegeven op centrale en kwalitatief hoogwaardige locaties in Den Haag, Utrecht, Rotterdam, Amsterdam en Eindhoven. In-company trainingen kunnen op elke gewenste locatie worden verzorgd.

    Advies en detachering
    Bent u op zoek naar een goed advies met betrekking tot het inrichten of optimaliseren van uw IT organisatie neem dan contact op met IT Management Group of kijk op onze advies en detacheringspagina’s.

    Referenties

    M. de Vries
    De Masterclass Service Level Agreements is een prima training. Het wordt praktisch gebracht, met veel tips en tricks.

    A. Koster
    De Masterclass Service Level Agreements is een informatieve training. Het geeft voldoende handvaten.

    R. van de Riet OVSoftware
    Masterclass Service Level Agreements is een hele goede training, het voldeed ruimschoots aan mijn verwachtingen. De trainer is top, hij heeft ruime kennis en praktijkervaring.

    - inschrijven voor deze training -

    Eerstvolgende startdata Masterclass Service Level Agreements (SLA):

    12 September 2019
    Training Masterclass Service Level Agreements (MCSLA)
    ITMG Locatie
    (Utrecht)
    _____ _____ _____
    5 December 2019
    Training Masterclass Service Level Agreements (MCSLA)
    ITMG Locatie
    (Utrecht)
    _____ _____ _____