Rating9


Onze trainingen zijn gecertificeerd en worden zeer goed gewaardeerd!

Trainingsvorm

U volgt de training interactief samen met anderen fysiek op de aangegeven locatie.

U volgt de training interactief samen met anderen achter uw computer.


Docenten

De IT Management Group werkt alleen met de beste docenten. Onze trainers hebben ruime ervaring, zijn gecertificeerd en hebben kennis van de theorie en de praktijk.

Trainingslocaties


Den Haag
Lange Vijverberg 4-5

ITMG Den Haag

Utrecht
Arthur van Schendelstraat 650

HNK

Amsterdam
Kromwijkdreef 11

ITMG Amsterdam

Eindhoven
Kennedyplein 1

ITMG Eindhoven

Rotterdam

Beursplein 37

ITMG Rotterdam
Overzicht locaties

Referenties algemeen


Lianda Mayland
9/10 -Rating9
Ik ben zeer tevreden over de duidelijke uitleg en de praktijkvoorbeelden. Complimenten aan de trainer, Bart de Best.

Refik Yaglici DSV
9/10 -Rating9
Dhr. de Vries maakt de training heel interessant en leuk met interactieve praktijk oefeningen in miro. Legt de vragen goed uit. Tijd ging vliegen : )


Overzicht referenties

Klanten

Schiphol
NS
Fuji
Ikea
Gemeente Amsterdam
Thales
ING
Belastingdienst
SVB
Universiteit of Twente
TU Delft
Gemeente Nissewaard
Oxfam Novib
Ministerie van Defensie
Gemeente Leiden
Gemeente Utrecht
Rabobank
Provincie Zuid-Holland
AMC
Erasmus MC
ABN-AMRO
Rijkswaterstaat
Reclassering
DSV
Overzicht klanten

Keurmerken

nrto


Advies en detachering

Bent u op zoek naar een goed advies met betrekking tot het inrichten of optimaliseren van uw IT organisatie? Neem dan contact op met de IT Management Group of kijk op onze advies en detacheringspagina's.

Opleidingsadvies
Home » Training » IT Management » Masterclass Service Level Agreements (SLA)

Masterclass Service Level Agreements (SLA)

  • Prijs: € 1175,- (excl. examenvoucher)
  • Duur: 2 dagen

De training Masterclass Service Level Agreements (SLA) is de training waarin u leert hoe u een professionele SLA opstelt en beheert.


Locaties en data

De training Masterclass Service Level Agreements (SLA) kan online of klassikaal worden gevolgd in Utrecht of Den Haag. Ook is in-company training of maatwerk mogelijk. Hieronder staan de nu ingeplande trainingsmogelijkheden op basis van open inschrijving. De opleidingsdagen zijn standaard van 10:00 tot 16:00 uur. De opleidingsavonden zijn standaard van 18:30 tot 21:30 uur. Afhankelijk van uw training kan van deze tijden worden afgeweken. De tijden worden voorafgaand aan de training aan u gecommuniceerd. De vroegste starttijd is 09:00 en de uiterste eindtijd is 17:00. Staat uw voorkeurslocatie er niet bij? Neem dan contact op en informeer naar de mogelijkheden.

Dagtrainingen (10:00 – 16:00)
14-03-2024 en 15-03-2024 (Klassikaal - Den Haag)
16-05-2024 en 17-05-2024 (Online)
22-08-2024 en 23-08-2024 (Klassikaal - Utrecht)
17-10-2024 en 18-10-2024 (Online)

Avondtrainingen (18:30 -21:30)
07-03-2024, 14-03-2024 en 15-03-2024 (Online Avondtraining)
16-05-2024, 17-05-2024 en 27-05-2024 (Online Avondtraining)
15-08-2024, 22-08-2024 en 23-08-2024 (Online Avondtraining)
16-10-2024, 17-10-2024 en 18-10-2024 (Online Avondtraining)

Bij de avondtrainingen doorloopt u de stof in minder tijd en besteedt u meer tijd aan zelfstudie.



Omschrijving Masterclass Service Level Agreements (SLA)

Een SLA is een schriftelijke overeenkomst tussen een aanbieder en een afnemer van bepaalde diensten en/of producten. In een SLA staan, naast de beschrijving van de te leveren diensten, ook de rechten en de plichten van zowel de aanbieder als de afnemer ten aanzien van het overeengekomen kwaliteitsniveau (service level) van de te leveren diensten en/of producten (services).

Er wordt afgesproken wat de prestatie-indicatoren en kwaliteitseisen zijn van de te leveren dienst of product, om deze later te kunnen toetsen. In een SLA worden de rechten en plichten van beide partijen omschreven. Een SLA kan als afspraak bestaan tussen zowel externe als interne partijen binnen een organisatie.


Inhoud Masterclass Service Level Agreements (SLA)

In deze Masterclass maakt u de vertaling van de klantwensen naar werkbare SLA’s. Tijdens de Masterclass doorloopt u het proces van het maken van een SLA en het beheren en bewaken van de SLA. Ook is het mogelijk om uw eigen SLA’s mee te nemen en deze tijdens de Masterclass te optimaliseren.

Na afloop van de Masterclass weet u het belang van een goede SLA en weet u welke componenten minimaal in een SLA moeten terugkomen. U bent in staat een SLA op te stellen of te optimaliseren binnen uw eigen omgeving.

Programma

In deze professionele en praktijkgerichte masterclass komen de volgende aspecten aan bod:

• SLM documenten
• Verschillende soorten SLA’s
• Wat is een SLA-structuur?
• Wat is een handige structuur om uw services te definiëren?
• Hoe maak ik mijn prestatie indicatoren meetbaar?

• Welke onderwerpen zijn belangrijk?
• Hoe stelt u uw SLA zo op dat de kwaliteit en kwantiteit van uw prestaties duidelijk meetbaar zijn?
• Hoe blijft u op de hoogte van de tevredenheid van uw klant over de geleverde diensten?

• Relatie tussen SLM documenten?
• Service catalogus
• Dossier Financiële Afspraken
• Dossier Afspraken en Procedures
• Operational Level Agreement
• Service Quality Plan
• Underpinning Contract

• Tijdens dit onderdeel wordt een aantal SLA’s uit de praktijk bestudeerd en besproken.
• U kunt bij dit onderdeel ook uw eigen SLA meebrengen en optimaliseren.

• SLA rapportages opstellen en gebruiken
• SLA rapportage voorbeelden

• Monitorfuncties
• Meetinstrumenten
• Beschikbaarheidsmetingen

• Nulmeting
• Verbeterpunten
• Verbeterplan

• Discussiepunten
• Onderhandelen
• Wanneer outsourcen
• Regievoeren

• Termen
• Doel
• Redenen voor invoering
• Proces
• Security section
• Security baseline
• Normen
• Kritieke succes factoren
• Tips en hints

• Insteek van ITIL 4
• Consequenties voor SLA’s
• Concept van value stream mapping


Uw profiel

Bent u werkzaam in één van de hierna volgende functies of aandachtsgebieden? Dan is de Masterclass Service Level Agreements voor u interessant:

• Service Coördinator
• Service Level Manager
• Service Manager
• Functioneel Beheerder
• Contractmanager
• Afdelingshoofd
• Teamleider
• ICT auditor
• ICT Manager
• Kwaliteitsmanager
• Leverancier
• Dienstenaanbieder

Er is geen specifieke voorkennis vereist om deze masterclass te volgen.


Examen Service Level Agreements (optioneel)

Aansluitend aan de masterclass Service Level Agreements heeft u de mogelijkheid tot het afleggen van een examen. Indien u na de training het examen met goed gevolg heeft afgelegd, ontvangt u het certificaat Service Level Agreements.De kosten voor het Service Level Agreements examen bedragen €225,- exclusief BTW.


Praktische informatie

De Masterclass Service Level Agreements duurt 2 dagen. De kosten voor de masterclass bedragen €1175,-. Deze prijs is inclusief digitaal lesmateriaal, koffie, thee en lunch en exclusief BTW. Het materiaal voor deze masterclass wordt digitaal geleverd. Wanneer u de sheets tijdens de masterclass op uw eigen device wilt meelezen, dan dient u een eigen device mee te brengen. Bij deze training is het volgende boek inbegrepen: SLA Best Practices.


Referenties

R. Moet
8/10 -Rating8
De Masterclass Service Level Agreements sluit aan bij mijn verwachtingen. Er is een goede afwisseling tussen theorie, oefeningen en praktijkvoorbeelden.

Vasfi Isik CCV
9/10 -Rating9
Training was interactief en de trainer Louis van Hemmen kon de oefenstof goed vertalen naar de praktijk. Daarnaast heb ik mijn eigen SLA kunnen delen waar Louis feedback op heeft gegeven. Heel fijn! Dank daarvoor.

E. Ballerini
8/10 -Rating8
De Masterclass Service Level Agreements wordt ook voor de beginner duidelijk gegeven. De training geeft veel handvatten om verder te kunnen.

M. de Vries
8/10 -Rating8
De Masterclass Service Level Agreements is een prima training. Het wordt praktisch gebracht, met veel tips en tricks.

R. Moet
8/10 -Rating8
De Masterclass Service Level Agreements sluit aan bij mijn verwachtingen. Er is een goede afwisseling tussen theorie, oefeningen en praktijkvoorbeelden.

R. Plugge
8/10 -Rating8
De Masterclass Service Level Agreements voldeed aan mijn verwachtingen. De training is duidelijk en varierend. De trainer is erg goed.

Ivonne van Uden Stedin
10/10 -Rating10
Duidelijk en overzichtelijk verhaal met ruimte voor praktijk casuïstiek. Dank trainer Louis van Hemmen voor het verzorgen van de training.

Wilco Veuger Wilco Veuger
9/10 -Rating9
Gaat verder dan het 'SLA' document. De positie die de SLA inneemt in een organisatie.

R. Doorson
9/10 -Rating9
De Masterclass Service Level Agreements is een inhoudelijke en interactieve training. Er was genoeg ruimte voor het stellen van vragen.

N. Karadag KFC
8/10 -Rating8
De Masterclass Service Level Agreements is een prima training. Er is voldoende rust en een goede interactie met de cursisten.

A. Koster
8/10 -Rating8
De Masterclass Service Level Agreements is een informatieve training. Het geeft voldoende handvaten.

Richard Geukens Reade
9/10 -Rating9
Praktische toepasbaarheid en kennis van trainer waren super.

E. Ballerini
8/10 -Rating8
De Masterclass Service Level Agreements wordt ook voor de beginner duidelijk gegeven. De training geeft veel handvatten om verder te kunnen.

Ron Voogt Evides NV
8/10 -Rating8
Lekkere snelle praktische training waar je meteen mee aan de slag kunt in je eigen omgeving!

Robert de Weijer Kremer
9/10 -Rating9
Helder en duidelijke uitleg. Goede voorbeelden genoemd uit de praktijk. Duidelijke informatie online. De tijd vloog om en dat is een goed teken.

R. van de Riet OVSoftware
9/10 -Rating9
Masterclass Service Level Agreements is een hele goede training, het voldeed ruimschoots aan mijn verwachtingen. De trainer is top, hij heeft ruime kennis en praktijkervaring.

H. Mcilveen Santrade Ltd.
9/10 -Rating9
De Masterclass Service Level Agreements is heel informatief. Ik heb door deze training veel extra inzicht en tools gekregen.

N. Rekers-Crutzen
8/10 -Rating8
De Masterclass Service Level Agreements is een goede en interactieve training, in een goed tempo. De diverse invalshoeken geven een goed beeld van wat de mogelijkheden zijn en wat er het beste bij eigen organisatie past.

Jeroen Venema
10/10 -Rating10
Prettige trainer, legt het duidelijk en enthousiast uit. Hij blijft je boeien, heel fijn.

Vasfi Isik CCV
9/10 -Rating9
Training was interactief en de trainer Louis van Hemmen kon de oefenstof goed vertalen naar de praktijk. Daarnaast heb ik mijn eigen SLA kunnen delen waar Louis feedback op heeft gegeven. Heel fijn! Dank daarvoor.

J. Beek Visions Connected
8/10 -Rating8
De Masterclass Service Level Agreements is een compacte training. Het is goed te volgen. De trainer voelt de groep goed aan.

E. Zijleman
9/10 -Rating9
De Masterclass Service Level Agreements heeft een mooie balans tussen theorie en praktijk. De trainer is helder, scherp en geinteresseerd. Er is veel ruimte voor eigen inbreng.

W. van der Jagt Scania Networks BV
8/10 -Rating8
Masterclass Service Level Agreements is een leuke training waarbij de theorie en praktijk mooi samenkomen. Met name het bespreken van elkaar SLA's is heel leerzaam.



Eerstvolgende startdata Masterclass Service Level Agreements:

14 March 2024
Training Masterclass Service Level Agreements
ITMG Locatie
(Klassikaal - Den Haag)
_____ _____ _____
16 May 2024
Training Masterclass Service Level Agreements Avondtraining
ITMG Locatie
(Online Avondtraining)
_____ _____ _____