Rating9

Onze trainingen zijn gecertificeerd en worden zeer goed gewaardeerd!

Trainingsvorm

Wat is klassikaal?

U volgt de training interactief samen met anderen fysiek op de aangegeven locatie.

Wat is online?

U volgt de training interactief samen met anderen achter uw computer.

Wat is e-learning?

U volgt de training individueel en in uw eigen tempo achter uw computer.

Trainingslocaties


Den Haag
Lange Vijverberg 4-5

ITMG Den Haag

Utrecht
St Jacobsstraat 123-135

ITMG Utrecht

Amsterdam
Kromwijkdreef 11

ITMG Amsterdam

Eindhoven
Kennedyplein 1

ITMG Eindhoven

Rotterdam
Beursplein 37

ITMG Rotterdam
Overzicht locaties

Referenties algemeen


Khalid Hamdi
8/10 -Rating8
Goede en duidelijke uitleg!

Mark Willems BRS Building Systems B.V.
9/10 -Rating9
PRINCE2 Foundation is een heel goede training.

Overzicht referenties

Klanten

Schiphol
NS
Fuji
Ikea
Gemeente Amsterdam
Thales
ING
Belastingdienst
SVB
Universiteit of Twente
TU Delft
Gemeente Nissewaard
Oxfam Novib
Ministerie van Defensie
Gemeente Leiden
Gemeente Utrecht
Rabobank
Provincie Zuid-Holland
AMC
Erasmus MC
ABN-AMRO
Rijkswaterstaat
Reclassering
DSV
Overzicht klanten

Keurmerken

nrto
VOI

Visie op leren
  • Blended Learning
  • Praktijkgericht
  • Duurzaam
  • Social Return
  • Home » Training » IT Management » Masterclass Service Level Agreements (SLA)

    Masterclass Service Level Agreements (SLA)

    Het opstellen en beheren van een professionele SLA

    Prijs: € 1050,-
    Duur: 2 dagen

    Locaties en data

    De training Masterclass Service Level Agreements (SLA) kan online of klassikaal worden gevolgd. Klassikale training vindt plaats in Utrecht, Den Haag, Amersfoort, Amsterdam of Eindhoven. Ook is in-company training of maatwerk mogelijk. Hieronder staan de nu ingeplande trainingsmogelijkheden op basis van open inschrijving. Staat uw voorkeurslocatie er niet bij? Neem dan contact op en informeer naar de mogelijkheden.

    01-07-2021 en 02-07-2021 (Klassikaal - Utrecht)
    07-10-2021 en 08-10-2021 (Klassikaal - Utrecht)

    inschrijven voor deze training

    In de Masterclass Service Level Agreements leert u hoe u een professionele Service Level Agreement (SLA) kunt opstellen en beheren. Hiermee realiseert u de basis voor de afspraken tussen afnemer en aanbieder zodat er een optimale dienstverlening kan plaatsvinden.

    Een SLA is een schriftelijke overeenkomst tussen een aanbieder en een afnemer van bepaalde diensten en/of producten. In een SLA staan, naast de beschrijving van de te leveren diensten, ook de rechten en de plichten van zowel de aanbieder als de afnemer ten aanzien van het overeengekomen kwaliteitsniveau (service level) van de te leveren diensten en/of producten (services).

    Er wordt afgesproken wat de prestatie-indicatoren en kwaliteitseisen zijn van de te leveren dienst of product, om deze later te kunnen toetsen. In een SLA worden de rechten en plichten van beide partijen omschreven. Een SLA kan als afspraak bestaan tussen zowel externe als interne partijen binnen een organisatie.

    Inhoud training

    :

    In deze Masterclass maakt u de vertaling van de klantwensen naar werkbare SLA’s. Tijdens de Masterclass doorloopt u het proces van het maken van een SLA en het beheren en bewaken van de SLA. Ook is het mogelijk om uw eigen SLA’s mee te nemen en deze tijdens de Masterclass te optimaliseren.

    Na afloop van de Masterclass weet u het belang van een goede SLA en weet u welke componenten minimaal in een SLA moeten terugkomen. U bent in staat een SLA op te stellen of te optimaliseren binnen uw eigen omgeving.

    Aansluitend aan de masterclass Service Level Agreements heeft u de mogelijkheid tot het afleggen van een examen.

    Programma:

    Onderdeel 1: Wat is een SLA?
    o Wat is een SLA?
    o Wanneer is een SLA van toepassing?
    o Het verschil tussen SLA en contract
    o Welke partijen spelen een rol bij de SLA?
    o Het belang van een goede SLA
    o Wat vormt de basis voor het opstellen van een SLA?
    o Casus contract versus SLA

    Onderdeel 2: De inhoud van de SLA
    o Afspraken die in een SLA moeten terugkomen
    o Onderdelen van een SLA
    o Risico’s die worden afgedekt in de SLA
    o Serviceaspecten van de SLA
    o SLA en beveiligingsaspecten
    o SLA en Outsourcing
    o Casus SLA structuur

    Onderdeel 3: SLA in de praktijk
    o Tijdens dit onderdeel wordt een aantal SLA’s uit de praktijk bestudeerd en besproken. U kunt bij dit onderdeel ook uw eigen SLA meebrengen en optimaliseren.
    o Casus Praktijkcase SLA

    Onderdeel 4: ITIL4 en SLA:
    o Wat is het verschil tussen ITIL v3 en ITIL v4?
    o Welke invloed heeft ITIL 4 op mijn SLA?

    Onderdeel 5: SLA proces
    o SLA Rapportage
    o SLA Monitoring
    o Service Level Management procesinrichting

    Uw profiel

    Bent u werkzaam in één van de hierna volgende functies of aandachtsgebieden? Dan is de Masterclass Service Level Agreements voor u interessant:

    – Service Coördinator
    – Service Level Manager
    – Service Manager
    – Functioneel Beheerder
    – Contractmanager
    – Afdelingshoofd
    – Teamleider
    – ICT auditor
    – ICT Manager
    – Kwaliteitsmanager
    – Leverancier
    – Dienstenaanbieder

    Er is geen specifieke voorkennis vereist om deze masterclass te volgen.

    Trainingsduur en kosten

    De Masterclass Service Level Agreements duurt 2 dagen. De kosten voor de masterclass bedragen: € 1050,-. Deze prijs is inclusief digitaal lesmateriaal, koffie, thee en lunch en exclusief BTW. Het materiaal voor deze masterclass wordt digitaal geleverd. Wanneer u de sheets tijdens de masterclass op uw eigen device wilt meelezen, dan dient u een eigen device mee te brengen.

    Bij deze training is het volgende boek inbegrepen:
    -SLA Best Practices

    Examen Service Level Agreements (optioneel)

    De kosten voor het Service Level Agreements examen bedragen €200,- exclusief BTW. Het examen kan direct aansluitend aan de tweede trainingsdag op locatie worden afgenomen. Tevens is het mogelijk het examen op een ander moment af te leggen.

    Docenten

    De IT Management Group werkt alleen met de beste docenten. Onze trainers zijn gecertificeerd en hebben kennis van de theorie en de praktijk.

    Advies en detachering

    Bent u op zoek naar een goed advies met betrekking tot het inrichten of optimaliseren van uw IT organisatie neem dan contact op met IT Management Group of kijk op onze advies en detacheringspagina’s.

    Referenties

    R. Moet
    8/10 -Rating8
    De Masterclass Service Level Agreements sluit aan bij mijn verwachtingen. Er is een goede afwisseling tussen theorie, oefeningen en praktijkvoorbeelden.

    J. Beek Visions Connected
    8/10 -Rating8
    De Masterclass Service Level Agreements is een compacte training. Het is goed te volgen. De trainer voelt de groep goed aan.

    A. Koster
    8/10 -Rating8
    De Masterclass Service Level Agreements is een informatieve training. Het geeft voldoende handvaten.

    inschrijven voor deze training

    Eerstvolgende startdata Masterclass Service Level Agreements (SLA):

    1 July 2021
    Training Masterclass Service Level Agreements
    ITMG Locatie
    (Klassikaal - Utrecht)
    _____ _____ _____
    7 October 2021
    Training Masterclass Service Level Agreements
    ITMG Locatie
    (Klassikaal - Utrecht)
    _____ _____ _____