Rating9


Onze trainingen zijn gecertificeerd en worden zeer goed gewaardeerd!

Opleidingsadvies

Trainingsvorm

U volgt de training interactief samen met anderen fysiek op de aangegeven locatie.

U volgt de training interactief samen met anderen achter uw computer.

U volgt de training individueel en in uw eigen tempo achter uw computer.

Trainingslocaties


Den Haag
Lange Vijverberg 4-5

ITMG Den Haag

Utrecht
Arthur van Schendelstraat 650

HNK

Amsterdam
Kromwijkdreef 11

ITMG Amsterdam

Eindhoven
Kennedyplein 1

ITMG Eindhoven

Rotterdam

Beursplein 37

ITMG Rotterdam
Overzicht locaties

Referenties algemeen


J. van Son Alliander NV
9/10 -Rating9
PRINCE2 Foundation is een goede en leerzame training. Er is een goede balans tussen theorie en opdrachten.

J. van Dijk Sligro
8/10 -Rating8
De Masterclass Servicemonitoring is een duidelijke training. Er wordt tijdens de training gebruik gemaakt van goede praktijkvoorbeelden. De trainer is enthousiast, ik waardeer de trainer met een 9!


Overzicht referenties

Klanten

Schiphol
NS
Fuji
Ikea
Gemeente Amsterdam
Thales
ING
Belastingdienst
SVB
Universiteit of Twente
TU Delft
Gemeente Nissewaard
Oxfam Novib
Ministerie van Defensie
Gemeente Leiden
Gemeente Utrecht
Rabobank
Provincie Zuid-Holland
AMC
Erasmus MC
ABN-AMRO
Rijkswaterstaat
Reclassering
DSV
Overzicht klanten

Keurmerken

nrto

Visie op leren
  • Blended Learning
  • Praktijkgericht
  • Duurzaam
  • Social Return
  • Home » Training » IT Management » Masterclass Service Level Agreements (SLA)

    Masterclass Service Level Agreements (SLA)

    Het opstellen en beheren van een professionele SLA

    Prijs: €1175,-
    Duur: 2 dagen

    Locaties en data

    De training Masterclass Service Level Agreements (SLA) kan online of klassikaal worden gevolgd in Utrecht of Den Haag. Ook is in-company training of maatwerk mogelijk. Hieronder staan de nu ingeplande trainingsmogelijkheden op basis van open inschrijving. De opleidingsdagen zijn van 10:00 tot 16:00 uur. De opleidingsavonden zijn van 18:30 tot 21:30 uur. Staat uw voorkeurslocatie er niet bij? Neem dan contact op en informeer naar de mogelijkheden.

    Dagtrainingen (10:00 -16:00)

    18-12-2023 en 19-12-2023 (Klassikaal - Den Haag)
    14-03-2024 en 15-03-2024 (Online)
    16-05-2024 en 17-05-2024 (Online)
    22-08-2024 en 23-08-2024 (Klassikaal - Utrecht)
    17-10-2024 en 18-10-2024 (Online)

    Avondtrainingen (18:30 -21:30)
    24-10-2023 en 25-10-2023 (Online Avondtraining)
    14-12-2023 en 15-12-2023 (Online Avondtraining)
    07-03-2024, 14-03-2024 en 15-03-2024 (Online Avondtraining)
    16-05-2024, 17-05-2024 en 24-05-2024 (Online Avondtraining)
    15-08-2024, 22-08-2024 en 23-08-2024 (Online Avondtraining)
    16-10-2024, 17-10-2024 en 18-10-2024 (Online Avondtraining)

    Bij de avondtrainingen doorloopt u de stof in minder tijd en besteedt u meer tijd aan zelfstudie.

    inschrijven voor de Dagtraining inschrijven voor de Avondtraining

    In de Masterclass Service Level Agreements leert u hoe u een professionele Service Level Agreement (SLA) kunt opstellen en beheren. Hiermee realiseert u de basis voor de afspraken tussen afnemer en aanbieder zodat er een optimale dienstverlening kan plaatsvinden.

    Een SLA is een schriftelijke overeenkomst tussen een aanbieder en een afnemer van bepaalde diensten en/of producten. In een SLA staan, naast de beschrijving van de te leveren diensten, ook de rechten en de plichten van zowel de aanbieder als de afnemer ten aanzien van het overeengekomen kwaliteitsniveau (service level) van de te leveren diensten en/of producten (services).

    Er wordt afgesproken wat de prestatie-indicatoren en kwaliteitseisen zijn van de te leveren dienst of product, om deze later te kunnen toetsen. In een SLA worden de rechten en plichten van beide partijen omschreven. Een SLA kan als afspraak bestaan tussen zowel externe als interne partijen binnen een organisatie.

    Inhoud training

    In deze Masterclass maakt u de vertaling van de klantwensen naar werkbare SLA’s. Tijdens de Masterclass doorloopt u het proces van het maken van een SLA en het beheren en bewaken van de SLA. Ook is het mogelijk om uw eigen SLA’s mee te nemen en deze tijdens de Masterclass te optimaliseren.

    Na afloop van de Masterclass weet u het belang van een goede SLA en weet u welke componenten minimaal in een SLA moeten terugkomen. U bent in staat een SLA op te stellen of te optimaliseren binnen uw eigen omgeving.

    Aansluitend aan de masterclass Service Level Agreements heeft u de mogelijkheid tot het afleggen van een examen.

    Programma:

    Module 1: Wat is een SLA?
    o SLM documenten
    o Verschillende soorten SLA’s
    o Wat is een SLA-structuur?
    o Wat is een handige structuur om uw services te definiëren?
    o Hoe maak ik mijn prestatie indicatoren meetbaar?

    Module 2: De inhoud van een SLA
    o Welke onderwerpen zijn belangrijk?
    o Hoe stelt u uw SLA zo op dat de kwaliteit en kwantiteit van uw prestaties duidelijk meetbaar zijn?
    o Hoe blijft u op de hoogte van de tevredenheid van uw klant over de geleverde diensten?

    Module 3: De inhoud van SLM documenten
    o Relatie tussen SLM documenten?
    o Service catalogus
    o Dossier Financiële Afspraken
    o Dossier Afspraken en Procedures
    o Operational Level Agreement
    o Service Quality Plan
    o Underpinning Contract

    Module 4: SLA in de praktijk
    o Tijdens dit onderdeel wordt een aantal SLA’s uit de praktijk bestudeerd en besproken.
    o U kunt bij dit onderdeel ook uw eigen SLA meebrengen en optimaliseren.

    Module 5: SLA Rapportage
    o SLA rapportages opstellen en gebruiken
    o SLA rapportage voorbeelden

    Module 6: SLA monitoring
    o Monitorfuncties
    o Meetinstrumenten
    o Beschikbaarheidsmetingen

    Module 7: Service Level Management inrichting
    o Nulmeting
    o Verbeterpunten
    o Verbeterplan

    Module 8: SLA en outsourcing
    o Discussiepunten
    o Onderhandelen
    o Wanneer outsourcen
    o Regievoeren

    Module 9: SLA en beveiliging
    o Termen
    o Doel
    o Redenen voor invoering
    o Proces
    o Security section
    o Security baseline
    o Normen
    o Kritieke succes factoren
    o Tips en hints

    Module 10: SLA’s en ITI 4
    o Insteek van ITIL 4
    o Consequenties voor SLA’s
    o Concept van value stream mapping

    Uw profiel

    Bent u werkzaam in één van de hierna volgende functies of aandachtsgebieden? Dan is de Masterclass Service Level Agreements voor u interessant:

    – Service Coördinator
    – Service Level Manager
    – Service Manager
    – Functioneel Beheerder
    – Contractmanager
    – Afdelingshoofd
    – Teamleider
    – ICT auditor
    – ICT Manager
    – Kwaliteitsmanager
    – Leverancier
    – Dienstenaanbieder

    Er is geen specifieke voorkennis vereist om deze masterclass te volgen.

    Trainingsduur en kosten

    De Masterclass Service Level Agreements duurt 2 dagen. De kosten voor de masterclass bedragen: €1175,-. Deze prijs is inclusief digitaal lesmateriaal, koffie, thee en lunch en exclusief BTW. Het materiaal voor deze masterclass wordt digitaal geleverd. Wanneer u de sheets tijdens de masterclass op uw eigen device wilt meelezen, dan dient u een eigen device mee te brengen.

    Bij deze training is het volgende boek inbegrepen:
    -SLA Best Practices

    Examen Service Level Agreements (optioneel)

    De kosten voor het Service Level Agreements examen bedragen €225,- exclusief BTW.

    Docenten

    De IT Management Group werkt alleen met de beste docenten. Onze trainers hebben ruime ervaring, zijn gecertificeerd en hebben kennis van de theorie en de praktijk.

    Advies en detachering

    Bent u op zoek naar een goed advies met betrekking tot het inrichten of optimaliseren van uw IT organisatie neem dan contact op met IT Management Group of kijk op onze advies en detacheringspagina’s.

    Referenties

    R. van de Riet OVSoftware
    9/10 -Rating9
    Masterclass Service Level Agreements is een hele goede training, het voldeed ruimschoots aan mijn verwachtingen. De trainer is top, hij heeft ruime kennis en praktijkervaring.

    Robert de Weijer Kremer
    9/10 -Rating9
    Helder en duidelijke uitleg. Goede voorbeelden genoemd uit de praktijk. Duidelijke informatie online. De tijd vloog om en dat is een goed teken.

    E. Zijleman
    9/10 -Rating9
    De Masterclass Service Level Agreements heeft een mooie balans tussen theorie en praktijk. De trainer is helder, scherp en geinteresseerd. Er is veel ruimte voor eigen inbreng.

    inschrijven voor de Dagtraining inschrijven voor de Avondtraining

    Eerstvolgende startdata Masterclass Service Level Agreements (SLA):

    18 December 2023
    Training Masterclass Service Level Agreements
    ITMG Locatie
    (Klassikaal - Den Haag)
    _____ _____ _____
    14 March 2024
    Training Masterclass Service Level Agreements
    ITMG Locatie
    (Online)
    _____ _____ _____