Rating9

Onze trainingen zijn gecertificeerd en worden zeer goed gewaardeerd!

Trainingsvorm

Wat is klassikaal?

U volgt de training interactief samen met anderen fysiek op de aangegeven locatie.

Wat is online?

U volgt de training interactief samen met anderen achter uw computer.

Wat is e-learning?

U volgt de training individueel en in uw eigen tempo achter uw computer.

Trainingslocaties


Den Haag
Lange Vijverberg 4-5

ITMG Den Haag

Utrecht
St Jacobsstraat 123-135

ITMG Utrecht

Amsterdam
Kromwijkdreef 11

ITMG Amsterdam

Eindhoven
Kennedyplein 1

ITMG Eindhoven

Rotterdam
Beursplein 37

ITMG Rotterdam
Overzicht locaties

Referenties algemeen


Isabel Pollentier Shell
9/10 -Rating9
Training ITIL Foundation is een heel goede training. De trainer is erg goed, met veel geduld.

Rene van Hes Waterschap Hunze en Aa's
8/10 -Rating8
TMAP Next Test Engineer is een goede training. De trainer heeft duidelijk passie voor zijn vak. Hij maakt gebruik van duidelijke en goede praktijkvoorbeelden. De locatie is prima.

Overzicht referenties

Klanten

Schiphol
NS
Fuji
Ikea
Gemeente Amsterdam
Thales
ING
Belastingdienst
SVB
Universiteit of Twente
TU Delft
Gemeente Nissewaard
Oxfam Novib
Ministerie van Defensie
Gemeente Leiden
Gemeente Utrecht
Rabobank
Provincie Zuid-Holland
AMC
Erasmus MC
ABN-AMRO
Rijkswaterstaat
Reclassering
DSV
Overzicht klanten

Visie op leren
  • Blended Learning
  • Praktijkgericht
  • Duurzaam
  • Social Return
  • Home » Training » IT Management » Masterclass Service Level Agreements (SLA)

    Masterclass Service Level Agreements (SLA)

    Het opstellen en beheren van een professionele SLA

    Prijs: € 1050,-
    Duur: 2 dagen
    Locatie: Den Haag, Utrecht, Rotterdam, Eindhoven, Amsterdam

    10-08-2020 en 11-08-2020 (Klassikaal - Utrecht)
    16-11-2020 en 17-11-2020 (Klassikaal - Utrecht)

    inschrijven voor deze training

    In de Masterclass Service Level Agreements leert u hoe u een professionele Service Level Agreement (SLA) kunt opstellen en beheren. Hiermee realiseert u de basis voor de afspraken tussen afnemer en aanbieder zodat er een optimale dienstverlening kan plaatsvinden.

    Een SLA is een schriftelijke overeenkomst tussen een aanbieder en een afnemer van bepaalde diensten en/of producten. In een SLA staan, naast de beschrijving van de te leveren diensten, ook de rechten en de plichten van zowel de aanbieder als de afnemer ten aanzien van het overeengekomen kwaliteitsniveau (service level) van de te leveren diensten en/of producten (services).

    Er wordt afgesproken wat de prestatie-indicatoren en kwaliteitseisen zijn van de te leveren dienst of product, om deze later te kunnen toetsen. In een SLA worden de rechten en plichten van beide partijen omschreven. Een SLA kan als afspraak bestaan tussen zowel externe als interne partijen binnen een organisatie.

    Inhoud training :
    In deze Masterclass maakt u de vertaling van de klantwensen naar werkbare SLA’s. Tijdens de Masterclass doorloopt u het proces van het maken van een SLA en het beheren en bewaken van de SLA. Ook is het mogelijk om uw eigen SLA’s mee te nemen en deze tijdens de Masterclass te optimaliseren.

    Na afloop van de Masterclass weet u het belang van een goede SLA en weet u welke componenten minimaal in een SLA moeten terugkomen. U bent in staat een SLA op te stellen of te optimaliseren binnen uw eigen omgeving.

    Aansluitend aan de masterclass Service Level Agreements heeft u de mogelijkheid tot het afleggen van een examen.

    Programma:
    Onderdeel 1: Wat is een SLA?
    o Wat is een SLA?
    o Wanneer is een SLA van toepassing?
    o Het verschil tussen SLA en contract
    o Welke partijen spelen een rol bij de SLA?
    o Het belang van een goede SLA
    o Wat vormt de basis voor het opstellen van een SLA?
    o Casus contract versus SLA

    Onderdeel 2: De inhoud van de SLA
    o Afspraken die in een SLA moeten terugkomen
    o Onderdelen van een SLA
    o Risico’s die worden afgedekt in de SLA
    o Serviceaspecten van de SLA
    o SLA en beveiligingsaspecten
    o SLA en Outsourcing
    o Casus SLA structuur

    Onderdeel 3: SLA in de praktijk
    o Tijdens dit onderdeel wordt een aantal SLA’s uit de praktijk bestudeerd en besproken. U kunt bij dit onderdeel ook uw eigen SLA meebrengen en optimaliseren.
    o Casus Praktijkcase SLA

    Onderdeel 4: ITIL4 en SLA:
    o Wat is het verschil tussen ITIL v3 en ITIL v4?
    o Welke invloed heeft ITIL 4 op mijn SLA?

    Onderdeel 5: SLA proces
    o SLA Rapportage
    o SLA Monitoring
    o Service Level Management procesinrichting

    Uw profiel
    Bent u werkzaam in één van de hierna volgende functies of aandachtsgebieden? Dan is de Masterclass Service Level Agreements voor u interessant:

    – Service Coördinator
    – Service Level Manager
    – Service Manager
    – Functioneel Beheerder
    – Contractmanager
    – Afdelingshoofd
    – Teamleider
    – ICT auditor
    – ICT Manager
    – Kwaliteitsmanager
    – Leverancier
    – Dienstenaanbieder

    Er is geen specifieke voorkennis vereist om deze masterclass te volgen.

    Trainingsduur en kosten
    De Masterclass Service Level Agreements duurt 2 dagen. De kosten voor de masterclass bedragen: € 1050,-. Deze prijs is inclusief digitaal lesmateriaal, koffie, thee en lunch en exclusief BTW. Het materiaal voor deze masterclass wordt digitaal geleverd. Wanneer u de sheets tijdens de masterclass op uw eigen device wilt meelezen, dan dient u een eigen device mee te brengen.

    Bij deze training is het volgende boek inbegrepen:
    -SLA Best Practices

    Examen Service Level Agreements (optioneel)
    De kosten voor het Service Level Agreements examen bedragen €200,- exclusief BTW. Het examen kan direct aansluitend aan de tweede trainingsdag op locatie worden afgenomen. Tevens is het mogelijk het examen op een ander moment af te leggen.

    Docenten en locaties

    De IT Management Group werkt alleen met de beste docenten. Trainingen op basis van open inschrijving worden gegeven op centrale en kwalitatief hoogwaardige locaties in Den Haag, Utrecht, Rotterdam, Amsterdam en Eindhoven. In-company trainingen kunnen op elke gewenste locatie worden verzorgd.

    De IT Management Group verzorgt deze training op de hierboven vermelde locaties. Bij inschrijving kunt u uw voorkeurslocatie kenbaar maken. Indien de training op uw voorkeurslocatie niet doorgaat, krijgt u van ons een aanbod voor een alternatieve locatie. Wanneer u zich hierin niet kunt vinden, kunt u uw inschrijving kosteloos annuleren. Bekijkt u de pagina trainingslocaties voor een impressie van onze trainingslocaties.

    Advies en detachering
    Bent u op zoek naar een goed advies met betrekking tot het inrichten of optimaliseren van uw IT organisatie neem dan contact op met IT Management Group of kijk op onze advies en detacheringspagina’s.

    Referenties

    H. Mcilveen Santrade Ltd.
    9/10 -Rating9
    De Masterclass Service Level Agreements is heel informatief. Ik heb door deze training veel extra inzicht en tools gekregen.

    M. de Vries
    8/10 -Rating8
    De Masterclass Service Level Agreements is een prima training. Het wordt praktisch gebracht, met veel tips en tricks.

    R. van de Riet OVSoftware
    9/10 -Rating9
    Masterclass Service Level Agreements is een hele goede training, het voldeed ruimschoots aan mijn verwachtingen. De trainer is top, hij heeft ruime kennis en praktijkervaring.

    inschrijven voor deze training

    Eerstvolgende startdata Masterclass Service Level Agreements (SLA):

    10 August 2020
    Training Masterclass Service Level Agreements (MCSLA)
    ITMG Locatie
    (Klassikaal - Utrecht)
    _____ _____ _____
    16 November 2020
    Training Masterclass Service Level Agreements (MCSLA)
    ITMG Locatie
    (Klassikaal - Utrecht)
    _____ _____ _____