Rating9


Onze trainingen zijn gecertificeerd en worden zeer goed gewaardeerd!

Trainingsvorm

U volgt de training interactief samen met anderen fysiek op de aangegeven locatie.

U volgt de training interactief samen met anderen achter uw computer.


Docenten

De IT Management Group werkt alleen met de beste docenten. Onze trainers hebben ruime ervaring, zijn gecertificeerd en hebben kennis van de theorie en de praktijk.

Trainingslocaties


Den Haag
Lange Vijverberg 4-5

ITMG Den Haag

Utrecht
Arthur van Schendelstraat 650

HNK

Amsterdam
Kromwijkdreef 11

ITMG Amsterdam

Eindhoven
Kennedyplein 1

ITMG Eindhoven

Rotterdam

Beursplein 37

ITMG Rotterdam
Overzicht locaties

Referenties algemeen


Monique Blom vtsPN
8/10 -Rating8
ITIL Service Strategy is een duidelijke training. De trainer weet waar hij over praat en geeft duidelijke praktijkvoorbeelden.

J. Job ING
7/10 -Rating7
BiSL Foundation is een goede en duidelijke training!


Overzicht referenties

Klanten

Schiphol
NS
Fuji
Ikea
Gemeente Amsterdam
Thales
ING
Belastingdienst
SVB
Universiteit of Twente
TU Delft
Gemeente Nissewaard
Oxfam Novib
Ministerie van Defensie
Gemeente Leiden
Gemeente Utrecht
Rabobank
Provincie Zuid-Holland
AMC
Erasmus MC
ABN-AMRO
Rijkswaterstaat
Reclassering
DSV
Overzicht klanten

Keurmerken en registraties

Op onze trainingen en cursussen is de CRKBO registratie en het NRTO keurmerk van toepassing.


Advies en detachering

Bent u op zoek naar een goed advies met betrekking tot het inrichten of optimaliseren van uw IT organisatie? Neem dan contact op met de IT Management Group of kijk op onze advies en detacheringspagina's.

Opleidingsadvies
Home » Training » IT Management » Masterclass Service Level Agreements (SLA)

Masterclass Service Level Agreements (SLA)

  • Prijs: € 1175,- (excl. examenvoucher)
  • Duur: 2 dagen

Tijdens deMasterclass Service Level Agreements (SLA) leert u hoe u een professionele SLA opstelt en beheert.


Locaties en data Masterclass Service Level Agreements (SLA)

Hieronder staan de nu ingeplande trainingsmogelijkheden op basis van open inschrijving. De training kan online of klassikaal worden gevolgd. Ook is in-company training of maatwerk mogelijk.

De opleidingsdagen zijn standaard van 10:00 tot 16:00 uur. De opleidingsavonden zijn standaard van 18:30 tot 21:30 uur. Afhankelijk van uw training kan van deze tijden worden afgeweken. De tijden worden voorafgaand aan de training aan u gecommuniceerd. De vroegste starttijd is 09:00 en de uiterste eindtijd is 17:00. Staat uw voorkeurslocatie er niet bij? Neem dan contact op en informeer naar de mogelijkheden.

- 15-08-2024, 22-08-2024 en 23-08-2024 (Online Avondtraining)
- 22-08-2024 en 23-08-2024 (Klassikaal - Utrecht)
- 16-10-2024, 17-10-2024 en 18-10-2024 (Online Avondtraining)
- 17-10-2024 en 18-10-2024 (Online)



Omschrijving Masterclass Service Level Agreements (SLA)

Een SLA is een schriftelijke overeenkomst tussen een aanbieder en een afnemer van bepaalde diensten en/of producten. In een SLA staan, naast de beschrijving van de te leveren diensten, ook de rechten en de plichten van zowel de aanbieder als de afnemer ten aanzien van het overeengekomen kwaliteitsniveau (service level) van de te leveren diensten en/of producten (services).

Er wordt afgesproken wat de prestatie-indicatoren en kwaliteitseisen zijn van de te leveren dienst of product, om deze later te kunnen toetsen. In een SLA worden de rechten en plichten van beide partijen omschreven. Een SLA kan als afspraak bestaan tussen zowel externe als interne partijen binnen een organisatie.


Inhoud Masterclass Service Level Agreements (SLA)

In deze Masterclass maakt u de vertaling van de klantwensen naar werkbare SLA’s. Tijdens de Masterclass doorloopt u het proces van het maken van een SLA en het beheren en bewaken van de SLA. Ook is het mogelijk om uw eigen SLA’s mee te nemen en deze tijdens de Masterclass te optimaliseren.

Na afloop van de Masterclass weet u het belang van een goede SLA en weet u welke componenten minimaal in een SLA moeten terugkomen. U bent in staat een SLA op te stellen of te optimaliseren binnen uw eigen omgeving.

Programma

In deze professionele en praktijkgerichte masterclass komen de volgende aspecten aan bod:

• SLM documenten
• Verschillende soorten SLA’s
• Wat is een SLA-structuur?
• Wat is een handige structuur om uw services te definiëren?
• Hoe maak ik mijn prestatie indicatoren meetbaar?

• Welke onderwerpen zijn belangrijk?
• Hoe stelt u uw SLA zo op dat de kwaliteit en kwantiteit van uw prestaties duidelijk meetbaar zijn?
• Hoe blijft u op de hoogte van de tevredenheid van uw klant over de geleverde diensten?

• Relatie tussen SLM documenten?
• Service catalogus
• Dossier Financiële Afspraken
• Dossier Afspraken en Procedures
• Operational Level Agreement
• Service Quality Plan
• Underpinning Contract

• Tijdens dit onderdeel wordt een aantal SLA’s uit de praktijk bestudeerd en besproken.
• U kunt bij dit onderdeel ook uw eigen SLA meebrengen en optimaliseren.

• SLA rapportages opstellen en gebruiken
• SLA rapportage voorbeelden

• Monitorfuncties
• Meetinstrumenten
• Beschikbaarheidsmetingen

• Nulmeting
• Verbeterpunten
• Verbeterplan

• Discussiepunten
• Onderhandelen
• Wanneer outsourcen
• Regievoeren

• Termen
• Doel
• Redenen voor invoering
• Proces
• Security section
• Security baseline
• Normen
• Kritieke succes factoren
• Tips en hints

• Insteek van ITIL 4
• Consequenties voor SLA’s
• Concept van value stream mapping


Uw profiel

Bent u werkzaam in één van de hierna volgende functies of aandachtsgebieden? Dan is de Masterclass Service Level Agreements voor u interessant:

• Service Coördinator
• Service Level Manager
• Service Manager
• Functioneel Beheerder
• Contractmanager
• Afdelingshoofd
• Teamleider
• ICT auditor
• ICT Manager
• Kwaliteitsmanager
• Leverancier
• Dienstenaanbieder

Er is geen specifieke voorkennis vereist om deze masterclass te volgen.


Examen Service Level Agreements (optioneel)

Aansluitend aan de masterclass Service Level Agreements heeft u de mogelijkheid tot het afleggen van een examen. Indien u na de training het examen met goed gevolg heeft afgelegd, ontvangt u het certificaat Service Level Agreements.De kosten voor het Service Level Agreements examen bedragen €225,- exclusief BTW.


Praktische informatie

De Masterclass Service Level Agreements duurt 2 dagen. De kosten voor de masterclass bedragen €1175,-. Deze prijs is inclusief digitaal lesmateriaal, koffie, thee en lunch en exclusief BTW. Het materiaal voor deze masterclass wordt digitaal geleverd. Wanneer u de sheets tijdens de masterclass op uw eigen device wilt meelezen, dan dient u een eigen device mee te brengen. Bij deze training is het volgende boek inbegrepen: SLA Best Practices.


Referenties

H. Mcilveen Santrade Ltd.
9/10 -Rating9
De Masterclass Service Level Agreements is heel informatief. Ik heb door deze training veel extra inzicht en tools gekregen.

Mieke Green Ministerie van Binnenlandse Zaken
8/10 -Rating8
Deze training legt een mooie basis voor mij om met Service Level Management aan de slag te gaan.

M. de Vries
8/10 -Rating8
De Masterclass Service Level Agreements is een prima training. Het wordt praktisch gebracht, met veel tips en tricks.

J. Ikink Docdynamic
9/10 -Rating9
De Masterclass Service Level Agreements is erg goed. De trainer heeft veel praktijkervaring en combineert dit met de theorie. De praktijkvoorbeelden helpen het begrijpen van de theorie.

Glenn Pols
9/10 -Rating9
De trainer gaf duidelijke uitleg en leverde goede begeleiding. Daarnaast was de trainer buiten de lesuren bereikbaar voor verdere vragen wat ontzettend fijn was.

E. Ballerini
8/10 -Rating8
De Masterclass Service Level Agreements wordt ook voor de beginner duidelijk gegeven. De training geeft veel handvatten om verder te kunnen.

M. de Vries
8/10 -Rating8
De Masterclass Service Level Agreements is een prima training. Het wordt praktisch gebracht, met veel tips en tricks.

Mike Gonesh Provincie Zuid Holland
9/10 -Rating9
Goede training. niets aan veranderen.

Sylvie Bogaerts WS
9/10 -Rating9
De Masterclass SLA is een heel duidelijke training.

Leo van Steenoven ROC Horizon College
8/10 -Rating8
Mooie mix tussen de theorie en praktijk met aansprekende verhalen

Mieke Green Ministerie van Binnenlandse Zaken
8/10 -Rating8
Deze training legt een mooie basis voor mij om met Service Level Management aan de slag te gaan.

Berry Deurhof Schiphol
9/10 -Rating9
De trainer heeft een gedegen kennis. Er wordt goed geantwoord op vragen en er is een check of de leerdoelen behaald zijn.

N. Karadag KFC
8/10 -Rating8
De Masterclass Service Level Agreements is een prima training. Er is voldoende rust en een goede interactie met de cursisten.

Jeroen Venema
10/10 -Rating10
Prettige trainer, legt het duidelijk en enthousiast uit. Hij blijft je boeien, heel fijn.

E. Zijleman
9/10 -Rating9
De Masterclass Service Level Agreements heeft een mooie balans tussen theorie en praktijk. De trainer is helder, scherp en geinteresseerd. Er is veel ruimte voor eigen inbreng.

Eveline Schiphol
9/10 -Rating9
De training heeft aan mijn verwachtingen voldaan. Ik heb nieuwe inzichten opgedaan.

R. van de Riet OVSoftware
9/10 -Rating9
Masterclass Service Level Agreements is een hele goede training, het voldeed ruimschoots aan mijn verwachtingen. De trainer is top, hij heeft ruime kennis en praktijkervaring.

A. Koster
8/10 -Rating8
De Masterclass Service Level Agreements is een informatieve training. Het geeft voldoende handvaten.

J. Beek Visions Connected
8/10 -Rating8
De Masterclass Service Level Agreements is een compacte training. Het is goed te volgen. De trainer voelt de groep goed aan.

R. Moet
8/10 -Rating8
De Masterclass Service Level Agreements sluit aan bij mijn verwachtingen. Er is een goede afwisseling tussen theorie, oefeningen en praktijkvoorbeelden.

Robert de Weijer Kremer
9/10 -Rating9
Helder en duidelijke uitleg. Goede voorbeelden genoemd uit de praktijk. Duidelijke informatie online. De tijd vloog om en dat is een goed teken.

Vasfi Isik CCV
9/10 -Rating9
Training was interactief en de trainer Louis van Hemmen kon de oefenstof goed vertalen naar de praktijk. Daarnaast heb ik mijn eigen SLA kunnen delen waar Louis feedback op heeft gegeven. Heel fijn! Dank daarvoor.

Ivonne van Uden Stedin
10/10 -Rating10
Duidelijk en overzichtelijk verhaal met ruimte voor praktijk casuïstiek. Dank trainer Louis van Hemmen voor het verzorgen van de training.



Eerstvolgende startdata Masterclass Service Level Agreements:

15 August 2024
Training Masterclass Service Level Agreements
ITMG Locatie
(Online Avondtraining)
_____ _____ _____
22 August 2024
Training Masterclass Service Level Agreements
ITMG Locatie
(Klassikaal - Utrecht)
_____ _____ _____