IT Management Group.Inspireren, opleiden en coachen.
Home » Training » IT Management »
inschrijven voor de Dagtraining
inschrijven voor de Avondtraining
_____ _____ _____
_____ _____ _____
Masterclass Service Level Agreements (SLA)
Het opstellen en beheren van een professionele SLA
Prijs: €1175,-
Duur: 2 dagen
STAP-budget
Heeft u dit jaar nog geen gebruik gemaakt van het STAP-budget dan kunt u uw STAP-budget inzetten voor deze training. Op onze STAP-budget pagina kunt u zien of u deze training geheel gratis kunt volgen of dat u €1000,- euro korting krijgt op de trainingsprijs.
Locaties en data
De training Masterclass Service Level Agreements (SLA) kan online of klassikaal worden gevolgd in Utrecht of Den Haag. Ook is in-company training of maatwerk mogelijk. Hieronder staan de nu ingeplande trainingsmogelijkheden op basis van open inschrijving. De opleidingsdagen zijn van 10:00 tot 16:00 uur. De opleidingsavonden zijn van 18:30 tot 21:30 uur. Staat uw voorkeurslocatie er niet bij? Neem dan contact op en informeer naar de mogelijkheden.
Dagtrainingen (10:00 -16:00)
08-06-2023 en 09-06-2023 (Klassikaal - Utrecht)
07-09-2023 en 08-09-2023 (Klassikaal - Den Haag)
18-12-2023 en 19-12-2023 (Klassikaal - Den Haag en Online)
Avondtrainingen (18:30 -21:30)
24-10-2023 en 25-10-2023 (Online Avondtraining)
14-12-2023 en 15-12-2023 (Online Avondtraining)
14-12-2023 en 15-12-2023 (Online Avondtraining)
Bij de avondtrainingen doorloopt u de stof in minder tijd en besteedt u meer tijd aan zelfstudie.
In de Masterclass Service Level Agreements leert u hoe u een professionele Service Level Agreement (SLA) kunt opstellen en beheren. Hiermee realiseert u de basis voor de afspraken tussen afnemer en aanbieder zodat er een optimale dienstverlening kan plaatsvinden.
Een SLA is een schriftelijke overeenkomst tussen een aanbieder en een afnemer van bepaalde diensten en/of producten. In een SLA staan, naast de beschrijving van de te leveren diensten, ook de rechten en de plichten van zowel de aanbieder als de afnemer ten aanzien van het overeengekomen kwaliteitsniveau (service level) van de te leveren diensten en/of producten (services).
Er wordt afgesproken wat de prestatie-indicatoren en kwaliteitseisen zijn van de te leveren dienst of product, om deze later te kunnen toetsen. In een SLA worden de rechten en plichten van beide partijen omschreven. Een SLA kan als afspraak bestaan tussen zowel externe als interne partijen binnen een organisatie.
Inhoud training
In deze Masterclass maakt u de vertaling van de klantwensen naar werkbare SLA’s. Tijdens de Masterclass doorloopt u het proces van het maken van een SLA en het beheren en bewaken van de SLA. Ook is het mogelijk om uw eigen SLA’s mee te nemen en deze tijdens de Masterclass te optimaliseren.
Na afloop van de Masterclass weet u het belang van een goede SLA en weet u welke componenten minimaal in een SLA moeten terugkomen. U bent in staat een SLA op te stellen of te optimaliseren binnen uw eigen omgeving.
Aansluitend aan de masterclass Service Level Agreements heeft u de mogelijkheid tot het afleggen van een examen.
Programma:
Onderdeel 1: Wat is een SLA?
o Wat is een SLA?
o Wanneer is een SLA van toepassing?
o Het verschil tussen SLA en contract
o Welke partijen spelen een rol bij de SLA?
o Het belang van een goede SLA
o Wat vormt de basis voor het opstellen van een SLA?
o Casus contract versus SLA
Onderdeel 2: De inhoud van de SLA
o Afspraken die in een SLA moeten terugkomen
o Onderdelen van een SLA
o Risico’s die worden afgedekt in de SLA
o Serviceaspecten van de SLA
o SLA en beveiligingsaspecten
o SLA en Outsourcing
o Casus SLA structuur
Onderdeel 3: SLA in de praktijk
o Tijdens dit onderdeel wordt een aantal SLA’s uit de praktijk bestudeerd en besproken. U kunt bij dit onderdeel ook uw eigen SLA meebrengen en optimaliseren.
o Casus Praktijkcase SLA
Onderdeel 4: ITIL4 en SLA:
o Wat is het verschil tussen ITIL v3 en ITIL v4?
o Welke invloed heeft ITIL 4 op mijn SLA?
Onderdeel 5: SLA proces
o SLA Rapportage
o SLA Monitoring
o Service Level Management procesinrichting
Uw profiel
Bent u werkzaam in één van de hierna volgende functies of aandachtsgebieden? Dan is de Masterclass Service Level Agreements voor u interessant:
– Service Coördinator
– Service Level Manager
– Service Manager
– Functioneel Beheerder
– Contractmanager
– Afdelingshoofd
– Teamleider
– ICT auditor
– ICT Manager
– Kwaliteitsmanager
– Leverancier
– Dienstenaanbieder
Er is geen specifieke voorkennis vereist om deze masterclass te volgen.
Trainingsduur en kosten
De Masterclass Service Level Agreements duurt 2 dagen. De kosten voor de masterclass bedragen: €1175,-. Deze prijs is inclusief digitaal lesmateriaal, koffie, thee en lunch en exclusief BTW. Het materiaal voor deze masterclass wordt digitaal geleverd. Wanneer u de sheets tijdens de masterclass op uw eigen device wilt meelezen, dan dient u een eigen device mee te brengen.
Bij deze training is het volgende boek inbegrepen:
-SLA Best Practices
Examen Service Level Agreements (optioneel)
De kosten voor het Service Level Agreements examen bedragen €225,- exclusief BTW.
Docenten
De IT Management Group werkt alleen met de beste docenten. Onze trainers hebben ruime ervaring, zijn gecertificeerd en hebben kennis van de theorie en de praktijk.
Advies en detachering
Bent u op zoek naar een goed advies met betrekking tot het inrichten of optimaliseren van uw IT organisatie neem dan contact op met IT Management Group of kijk op onze advies en detacheringspagina’s.
Referenties
Eerstvolgende startdata Masterclass Service Level Agreements (SLA):
8 June 2023
Training Masterclass Service Level Agreements
Masterclass Service Level AgreementsITMG Locatie
(Klassikaal - Utrecht)
7 September 2023
Training Masterclass Service Level Agreements
Masterclass Service Level AgreementsITMG Locatie
(Klassikaal - Den Haag)