Rating9


Onze trainingen zijn gecertificeerd en worden zeer goed gewaardeerd!

Trainingsvorm

U volgt de training interactief samen met anderen fysiek op de aangegeven locatie.

U volgt de training interactief samen met anderen achter uw computer.


Docenten

De IT Management Group werkt alleen met de beste docenten. Onze trainers hebben ruime ervaring, zijn gecertificeerd en hebben kennis van de theorie en de praktijk.

Trainingslocaties


Den Haag
Lange Vijverberg 4-5

ITMG Den Haag

Utrecht
Arthur van Schendelstraat 650

HNK

Amsterdam
Kromwijkdreef 11

ITMG Amsterdam

Eindhoven
Kennedyplein 1

ITMG Eindhoven

Rotterdam

Beursplein 37

ITMG Rotterdam
Overzicht locaties

Referenties algemeen


Daisy van den Broek
8/10 -Rating8
De leraar heeft met heel veel passie en liefde de les gegeven. Je ziet hoeveel hij van het vak houdt en hoe enthousiast het hem maakt en dat is mooi om te zien.

Shannah van Alphen
10/10 -Rating10
Het is een hele duidelijk training, met veel informatie en veel verhalen en praktijkvoorbeelden.


Overzicht referenties

Klanten

Schiphol
NS
Fuji
Ikea
Gemeente Amsterdam
Thales
ING
Belastingdienst
SVB
Universiteit of Twente
TU Delft
Gemeente Nissewaard
Oxfam Novib
Ministerie van Defensie
Gemeente Leiden
Gemeente Utrecht
Rabobank
Provincie Zuid-Holland
AMC
Erasmus MC
ABN-AMRO
Rijkswaterstaat
Reclassering
DSV
Overzicht klanten

Keurmerken

Onderstaande registraties en keurmerken zijn van toepassing op onze trainingen en cursussen.


Advies en detachering

Bent u op zoek naar een goed advies met betrekking tot het inrichten of optimaliseren van uw IT organisatie? Neem dan contact op met de IT Management Group of kijk op onze advies en detacheringspagina's.

Opleidingsadvies
Home » Training » IT Management » Masterclass Service Management

Masterclass Service Management

  • Prijs: €1475,-
  • Duur: 3 dagen

De training Masterclass Service Management is de training waarin u in vlot tempo de meest voorkomende vraagstukken op het gebied van servicemanagement doorneemt met een door de wol geverfde servicemanager!


Locaties en data Masterclass Service Management

Hieronder staan de nu ingeplande trainingsmogelijkheden op basis van open inschrijving. De training kan online of klassikaal worden gevolgd. Ook is in-company training of maatwerk mogelijk.

De opleidingsdagen zijn standaard van 10:00 tot 16:00 uur. De opleidingsavonden zijn standaard van 18:30 tot 21:30 uur. Afhankelijk van uw training kan van deze tijden worden afgeweken. De tijden worden voorafgaand aan de training aan u gecommuniceerd. De vroegste starttijd is 09:00 en de uiterste eindtijd is 17:00. Staat uw voorkeurslocatie er niet bij? Neem dan contact op en informeer naar de mogelijkheden.

Dagtrainingen (10:00 – 16:00)
- 13-11-2024, 14-11-2024 en 15-11-2024 (Online)



Omschrijving Masterclass Service Management

Servicemanagment is verantwoordelijk voor de dienstverlening van één of meer systemen. In deze training worden de basisconcepten van servicemanagement, en hoe u deze basisconcepten nu het best in de praktijk toepast, uitgediept. Veel organisaties worstelen nog met de vraag of en hoe serviceoriëntatie toe te passen. Een belangrijk aspect is het definiëren van services en het meetbaar maken van deze services. Ook worden de mogelijkheden om servicemanagement te integreren met andere kwaliteitsdisciplines zoals business informatie management (BiSL), projectmanagement (PRINCE2), testmanagement (TMAP Next) en andere best practices besproken. U heeft de mogelijkheid uw eigen knelpunten voor te leggen. Er wordt dan besproken welke strategie voor u het beste werkt.


Inhoud Masterclass Service Management

Een belangrijk aspect van dag 1 is de mogelijkheid om uw eigen knelpunten voor te leggen aan de trainer.

Op dag 2 kunt u uw eigen servicedefinitie en vraagstukken bespreken en worden diverse voorbeelden aangedragen om de integratie van verschillende kwaliteitsdisciplines, zoals bijvoorbeeld BiSL, PRINCE2 en TMAP Next, vorm te geven.

Dag 3 gaat in op speciale topics zoals beheerarchitectuur, Agile / Scrum en DevOPS. Deze ontwikkelingen hebben een sterke invloed op de inrichting en verrichting – ofwel uitvoering – van uw beheerprocessen.

Programma

In deze professionele en praktijkgerichte masterclass komen de volgende aspecten aan bod:

Opfrismodule ITIL
• Wat zijn de basisconcepten?
• Wat zijn de processen en servicestadia?
• Wat zijn de belangrijkste beheerprocessen?
• Wat zijn de belangrijkste toepassingen?

Processen aan het werk
• Processen Ontwerpen
• Processen Inrichten
• Processen Reviewen en auditen

U ontvangt een voorbeeld procesontwerp en bespreekt uw eigen procesinrichtingsvraagstuk!

Serviceoriëntatie
• Waarom services?
• Wat zijn services?
• Hoe maak ik afspraken over services?
• Hoe monitor ik mijn services?

Serviceoriëntatie
• Hoe integreer ik ITIL, ASL en BiSL?
• Hoe integreer ik servicemanagement in projecten?
• Hoe integreer ik servicemanagement en testmanagement?

U ontvangt een voorbeeld van een service analyse document en bespreekt uw eigen service vraagstukken!

Beheren onder architectuur
• Wat is een beleidsplan?
• Wat zijn architectuurprincipes voor beheer?
• Wat zijn architectuurmodellen voor beheer?
• Voorbeelden van beheerarchitectuurmodellen
• Wat is de rol van een architect in uw serviceorganisatie?

DevOps en Agile
• Wat is Agile/Scrum en wat betekent dit voor ITIL-processen en BiSL-processen?
• Welke varianten van een beheerorganisatie inrichting worden in de praktijk gebruikt?
• Wat is DevOps en wat betekent dit voor voor ITIL-processen en BiSL-processen?

Cloud Services
• Welke cloud services zijn te onderkennen?
• Hoe gaat u daarmee om?
• Welke invloed heeft dat op de inrichting en verrichting van uw beheerprocessen?

U ontvangt een aantal voorbeelddocumenten van een beleidsplan, principes, modellen en brengt uw eigen situatie naar voren, zodat u het geleerde na de training direct in praktijk kunt brengen!


Uw profiel

Deze masterclass Service Management is bedoeld voor diegenen die al enige kennis hebben van IT beheer en functioneel beheer en de bijbehorende best practices zoals ITIL en BiSL. U heeft al enige jaren ervaring in de praktijk en moet complexe vraagstukken oplossen, waar de best practice boeken u geen direct antwoord op geven.


Examen Masterclass Service Management

Voor de Masterclass Service Management is geen examen beschikbaar.


Praktische informatie

De Masterclass duurt 3 dagen. De kosten voor de masterclass bedragen €1475,-. Deze prijs is inclusief digitaal lesmateriaal, koffie, thee en lunch en exclusief BTW. Het materiaal voor deze masterclass wordt digitaal geleverd. Wanneer u de sheets tijdens de masterclass op uw eigen device wilt meelezen, dan dient u een eigen device mee te brengen. Bij deze training is het volgende boek inbegrepen: Continuous Everything


Referenties

Onno Hagers Schiphol Group
8/10 -Rating8
Theorie werd ondersteund door passende praktijkvoorbeelden. Bart (de trainer) heeft heel veel kennis van de theorie.



Eerstvolgende startdata Masterclass Service Management:

13 November 2024
Training Masterclass Servicemanagement
ITMG Locatie
(Online)
_____ _____ _____