Onze trainingen zijn gecertificeerd en worden zeer goed gewaardeerd!

Trainingslocaties


Referenties


A. Beerendonk Kamer van Koophandel
ITIL Service Strategy is een boeiende training. Dit komt mede door het enthousiasme en de ervaring van de trainer.

Peter van der Ven ING
Ik ervaar de training TMap Next test Engineer als positief, door de training is het mij nu duidelijker wat TMap inhoudt. De trainer beschikt over voldoende kennis van zaken.

Overzicht referenties

Klanten van ITMG


ING
Defensie
Beslist
Ministerie Van Algemene Zaken
Ministerie Buitenlandse Zaken
AnyLinq
B-Critical
ITM
HappyCustomers
Overzicht klanten

Visie op leren


  • Blended Learning
  • Praktijkgericht
  • Duurzaam
  • Social Return
  • Home » Training » IT Management » Masterclass Servicemonitoring

    MASTERCLASS SERVICEMONITORING

    Het meten, monitoren en bewaken van IT dienstverlening

    Prijs: € 1050,-
    Duur: 2 dagen
    Locatie: Den Haag, Utrecht, Rotterdam, Eindhoven, Amsterdam

    01-08-2019 t/m 02-08-2019 (Utrecht)

    De IT Management Group verzorgt deze training op de hierboven vermelde locaties. Bij inschrijving kunt u uw voorkeurslocatie kenbaar maken. Indien de training op uw voorkeurslocatie niet doorgaat, krijgt u van ons een aanbod voor een alternatieve locatie. Wanneer u zich hierin niet kunt vinden, kunt u uw inschrijving kosteloos annuleren. Bekijkt u de pagina trainingslocaties voor een impressie van onze trainingslocaties.

    - inschrijven voor deze training -

    Centraal in deze masterclass staat het meten van uw IT organisatie op basis van uw bedrijfs- en beheerprocessen.

    Met deze Masterclass Servicemonitoring krijgt u inzicht in de wijze waarop u uw dienstverlening kan monitoren en vervolgens kan bijsturen. U heeft uw bedrijfs- en beheerprocessen ingericht en afspraken gemaakt met uw leveranciers en klanten over deze dienstverlening. De dienstverlening zijn vervolgens vastgelegd in Service Level Agreements.

    Het afspreken van de serviceverlening in SLA’s en contracten vereist het definiëren van ICT-services. Deze ICT-services moeten vervolgens meetbaar gemaakt worden. Dat blijkt in de praktijk geen eenvoudige aangelegenheid. Veel ICT-services zijn erg complex en lastig objectief te monitoren. Daarnaast is alleen het meten van de ICT-services niet goed genoeg. Van de ICT-services moet tevens vastgesteld worden uit welke componenten deze bestaan om de locatie van een verstoring inzichtelijk te kunnen maken.

    Met deze Masterclass Servicemonitoring krijgt u een stappenplan aangereikt waarmee het mogelijk is om in uw eigen IT organisatie een servicemonitoring systeem vorm te geven dat zowel uw servicemanagement, projectmanagement als human resource management prestaties meetbaar maakt. Hierbij wordt de balanced scorecard ingezet als overkoepelend instrument zodat de prestaties gericht zijn en blijven op uw bedrijfsdoelen. Hierdoor bent u niet alleen in staat om uw SLA’s meetbaar te maken, maar kunt u ook achteraf aangeven wat de behaalde kwaliteit is van de ICT-serviceverlening en waar deze verbeterd kan worden.

    Uw profiel
    Functionarissen die betrokken zijn bij en sturing geven aan de bedrijfs- en beheerprocessen.

    Professioneel en praktijkgericht
    In deze professionele en praktijkgerichte masterclass komen de volgende onderwerpen aan bod:
    – Hoe maak ik mijn IT organisatie meetbaar?
    – Wat is monitoring?
    – Wat zijn prestatie indicatoren en kritieke succes factoren?
    – Hoe kan ik de balanced scorecard inzetten om mijn IT organisatie meetbaar te maken?
    – Welke prestatie-afspraken over producten, processen en services komen in de SLA?
    – Hoe laat ik mijn prestatie indicatoren aansluiten op het bedrijfsdoel?
    – Hoe weet ik dat mijn SLA een complete vertaling is van de behoefte van de business?
    – Wat betekenen benchmarking en outsourcing voor mijn meetsysteem?
    – Wat betekent ketenmanagement voor mijn meetsysteem?
    – Hoe monitor ik ICT-componenten, ICT-services en ICT-ketens?

    Voorkennis
    Voor deze training is geen specifieke voorkennis vereist.

    Trainingsduur en kosten
    De Masterclass Servicemonitoring duurt 2 dagen. De kosten voor de masterclass bedragen: € 1050,-. Deze prijs is inclusief digitaal lesmateriaal, koffie, thee en lunch en exclusief BTW.

    Materiaal
    Het materiaal voor deze masterclass wordt digitaal geleverd. Wanneer u de sheets tijdens de masterclass op uw eigen device wilt meelezen, dan dient u een eigen device mee te brengen. Bent u niet in het bezit van een eigen device (iPad, tablet of laptop)?

    Docent en locatie
    Deze Masterclass wordt gegeven door Bart de Best. Drs. Ing. Bart de Best is vanaf 1985 werkzaam in de ICT. Hij heeft voornamelijk bij de top 100 van het Nederlandse bedrijfsleven en de overheid gewerkt. Ruim twaalf jaar vervulde hij functies in alle fasen van de systeemontwikkeling, inclusief exploitatie en beheer. De laatste 15 jaar heeft hij zich toegelegd op het vakgebied van servicemanagement en vervult hij alle aspecten van de kennislevenscyclus van servicemanagement, zoals het schrijven en geven van trainingen, het adviseren van beheerorganisaties bij de inrichting, het verbeteren of uitbesteden van het beheer, het examineren van servicemanagers en het reviewen en auditen van beheerorganisaties. Hij is op zowel HBO niveau als op universitair niveau afgestudeerd op het beheervakgebied. Deze Masterclass wordt gegeven op centrale en kwalitatief hoogwaardige locaties in Utrecht, Amsterdam en Den Haag. In-company trainingen kunnen op elke gewenste locatie worden verzorgd.

    Advies en detachering
    Bent u op zoek naar een goed advies met betrekking tot het inrichten of optimaliseren van uw IT organisatie neem dan contact op met IT Management Group of kijk op onze advies en detacheringspagina’s.

    Referenties

    J. van Dijk Sligro
    De Masterclass Servicemonitoring is een duidelijke training. Er wordt tijdens de training gebruik gemaakt van goede praktijkvoorbeelden. De trainer is enthousiast, ik waardeer de trainer met een 9!

    F. Pietjouw Fokker Elmo
    De Masterclass Servicemonitoring is een training met veel herkenbare zaken waarbij praktische zaken handvaten leveren. Deze Masterclass is een meerwaarde voor mijn kennis en ervaring.

    A. Simmelink UWV
    De Masterclass Servicemonitoring is een goede, informatieve en praktijkgerichte training.

    - inschrijven voor deze training -

    Eerstvolgende startdata Masterclass Servicemonitoring:

    1 August 2019
    Training Masterclass Servicemonitoring (MCSM)
    ITMG Locatie
    (Utrecht)
    _____ _____ _____