Rating9

Onze trainingen zijn gecertificeerd en worden zeer goed gewaardeerd!

Trainingsvorm

Wat is klassikaal?

U volgt de training interactief samen met anderen fysiek op de aangegeven locatie.

Wat is online?

U volgt de training interactief samen met anderen achter uw computer.

Wat is e-learning?

U volgt de training individueel en in uw eigen tempo achter uw computer.

Trainingslocaties


Den Haag
Lange Vijverberg 4-5

ITMG Den Haag

Utrecht
St Jacobsstraat 123-135

ITMG Utrecht

Amsterdam
Kromwijkdreef 11

ITMG Amsterdam

Eindhoven
Kennedyplein 1

ITMG Eindhoven

Rotterdam
Beursplein 37

ITMG Rotterdam
Overzicht locaties

Referenties algemeen


Thijs Aanhane Dunea
8/10 -Rating8
ITIL Foundation is een goede training, veel stof in korte tijd. De trainer brengt het leuk.

Ilya Wit- Hoornweg Ministerie van Economische Zaken en Klimaat
9/10 -Rating9
In 2019 hebben circa 20 medewerkers van de afdeling Planning & Control van de Directie Bedrijfsvoering van het Ministerie van Economische Zaken en Klimaat een ontwikkeltraject doorlopen om zich voor te bereiden op de veranderingen in hun werkomgeving. Vooral de vermeerdering van de vraag naar data vergt een aanscherping van de competenties. Het ontwikkeltraject bestond uit een boeiende mix van trainingen, waaronder een Workshop Big Data en Data analytics in de P&C praktijk, de softskill trainingen Adviesvaardigheden en Klantgericht communiceren en als afsluiting de Serious Game “TeamUp!” Plaatsvervangend afdelingshoofd Ilya Wit- Hoornweg licht toe: “na lang zoeken bij diverse onderwijsinstellingen, zijn we door het meedenken van de IT Management Group relatief snel tot een passend opleidingsaanbod gekomen. Erg blij zijn we met de flexibele houding van de trainers en begeleiders van de IT Management Group. We hebben samen een mooie stap gezet en kunnen vanuit dit gelegde fundament verder bouwen met de afdeling. Om het geleerde vast te houden is het belangrijk dat we nu doorgaan met het werken aan de verbeterpunten die uit de trainingen zijn voortgekomen.”

Overzicht referenties

Klanten

Schiphol
NS
Fuji
Ikea
Gemeente Amsterdam
Thales
ING
Belastingdienst
SVB
Universiteit of Twente
TU Delft
Gemeente Nissewaard
Oxfam Novib
Ministerie van Defensie
Gemeente Leiden
Gemeente Utrecht
Rabobank
Provincie Zuid-Holland
AMC
Erasmus MC
ABN-AMRO
Rijkswaterstaat
Reclassering
DSV
Overzicht klanten

Visie op leren
  • Blended Learning
  • Praktijkgericht
  • Duurzaam
  • Social Return
  • Home » Training » IT Management » Masterclass Servicemonitoring

    Masterclass Servicemonitoring

    Het meten, monitoren en bewaken van IT dienstverlening

    Prijs: € 1050,-
    Duur: 2 dagen
    Locatie: Den Haag, Utrecht, Rotterdam, Eindhoven, Amsterdam


    inschrijven voor deze training

    Centraal in deze masterclass staat het meten van uw IT organisatie op basis van uw bedrijfs- en beheerprocessen.

    Met deze Masterclass Servicemonitoring krijgt u inzicht in de wijze waarop u uw dienstverlening kan monitoren en vervolgens kan bijsturen. U heeft uw bedrijfs- en beheerprocessen ingericht en afspraken gemaakt met uw leveranciers en klanten over deze dienstverlening. De dienstverlening zijn vervolgens vastgelegd in Service Level Agreements.

    Het afspreken van de serviceverlening in SLA’s en contracten vereist het definiëren van ICT-services. Deze ICT-services moeten vervolgens meetbaar gemaakt worden. Dat blijkt in de praktijk geen eenvoudige aangelegenheid. Veel ICT-services zijn erg complex en lastig objectief te monitoren. Daarnaast is alleen het meten van de ICT-services niet goed genoeg. Van de ICT-services moet tevens vastgesteld worden uit welke componenten deze bestaan om de locatie van een verstoring inzichtelijk te kunnen maken.

    Met deze Masterclass Servicemonitoring krijgt u een stappenplan aangereikt waarmee het mogelijk is om in uw eigen IT organisatie een servicemonitoring systeem vorm te geven dat zowel uw servicemanagement, projectmanagement als human resource management prestaties meetbaar maakt. Hierbij wordt de balanced scorecard ingezet als overkoepelend instrument zodat de prestaties gericht zijn en blijven op uw bedrijfsdoelen. Hierdoor bent u niet alleen in staat om uw SLA’s meetbaar te maken, maar kunt u ook achteraf aangeven wat de behaalde kwaliteit is van de ICT-serviceverlening en waar deze verbeterd kan worden.

    Uw profiel
    Functionarissen die betrokken zijn bij en sturing geven aan de bedrijfs- en beheerprocessen.

    Inhoud training
    In deze professionele en praktijkgerichte masterclass komen de volgende onderwerpen aan bod:
    – Hoe maak ik mijn IT organisatie meetbaar?
    – Wat is monitoring?
    – Wat zijn prestatie indicatoren en kritieke succes factoren?
    – Hoe kan ik de balanced scorecard inzetten om mijn IT organisatie meetbaar te maken?
    – Welke prestatie-afspraken over producten, processen en services komen in de SLA?
    – Hoe laat ik mijn prestatie indicatoren aansluiten op het bedrijfsdoel?
    – Hoe weet ik dat mijn SLA een complete vertaling is van de behoefte van de business?
    – Wat betekenen benchmarking en outsourcing voor mijn meetsysteem?
    – Wat betekent ketenmanagement voor mijn meetsysteem?
    – Hoe monitor ik ICT-componenten, ICT-services en ICT-ketens?

    Voorkennis
    Voor deze training is geen specifieke voorkennis vereist.

    Trainingsduur en kosten
    De Masterclass Servicemonitoring duurt 2 dagen. De kosten voor de masterclass bedragen: € 1050,-. Deze prijs is inclusief het boek “Ketenbeheer in de praktijk”, digitaal lesmateriaal, koffie, thee en lunch en exclusief BTW.

    Materiaal
    Het materiaal voor deze masterclass wordt digitaal geleverd. Wanneer u de sheets tijdens de masterclass op uw eigen device wilt meelezen, dan dient u een eigen device mee te brengen. Bent u niet in het bezit van een eigen device (iPad, tablet of laptop)?

    Docent en locatie
    Trainer Bart de BestDeze Masterclass wordt gegeven door Bart de Best. Drs. Ing. Bart de Best is vanaf 1985 werkzaam in de ICT. Hij heeft voornamelijk bij de top 100 van het Nederlandse bedrijfsleven en de overheid gewerkt. Ruim twaalf jaar vervulde hij functies in alle fasen van de systeemontwikkeling, inclusief exploitatie en beheer. De laatste 15 jaar heeft hij zich toegelegd op het vakgebied van servicemanagement en vervult hij alle aspecten van de kennislevenscyclus van servicemanagement, zoals het schrijven en geven van trainingen, het adviseren van beheerorganisaties bij de inrichting, het verbeteren of uitbesteden van het beheer, het examineren van servicemanagers en het reviewen en auditen van beheerorganisaties. Hij is op zowel HBO niveau als op universitair niveau afgestudeerd op het beheervakgebied. Deze Masterclass wordt gegeven op centrale en kwalitatief hoogwaardige locaties in Utrecht, Amsterdam en Den Haag. In-company trainingen kunnen op elke gewenste locatie worden verzorgd.

    De IT Management Group verzorgt deze training op de hierboven vermelde locaties. Bij inschrijving kunt u uw voorkeurslocatie kenbaar maken. Indien de training op uw voorkeurslocatie niet doorgaat, krijgt u van ons een aanbod voor een alternatieve locatie. Wanneer u zich hierin niet kunt vinden, kunt u uw inschrijving kosteloos annuleren. Bekijkt u de pagina trainingslocaties voor een impressie van onze trainingslocaties.

    Advies en detachering
    Bent u op zoek naar een goed advies met betrekking tot het inrichten of optimaliseren van uw IT organisatie neem dan contact op met IT Management Group of kijk op onze advies en detacheringspagina’s.

    Referenties

    T. Tulleners UWV
    8/10 -Rating8
    De Masterclass Servicemonitoring is een goede training. De trainer heeft uitstekende kennis van zaken.

    J. Rinkel Raad voor de Rechtspraak
    8/10 -Rating8
    De Masterclass Servicemonitoring is informatief en praktijkgericht. Ik waardeer de trainer met een 9!

    H. Heida Gemeente Amersfoort
    9/10 -Rating9
    Masterclass Servicemonitoring is een uitstekende training, in een lekker tempo. Er wordt veel stof behandeld, maar het is goed te doen als je voldoende achtergrond hebt.

    inschrijven voor deze training

    Eerstvolgende startdata Masterclass Servicemonitoring: