Rating9


Onze trainingen zijn gecertificeerd en worden zeer goed gewaardeerd!

Opleidingsadvies

Trainingsvorm

Wat is klassikaal?

U volgt de training interactief samen met anderen fysiek op de aangegeven locatie.

Wat is online?

U volgt de training interactief samen met anderen achter uw computer.

Wat is e-learning?

U volgt de training individueel en in uw eigen tempo achter uw computer.

Trainingslocaties


Den Haag
Lange Vijverberg 4-5

ITMG Den Haag

Utrecht
Arthur van Schendelstraat 650

HNK

Amsterdam
Kromwijkdreef 11

ITMG Amsterdam

Eindhoven
Kennedyplein 1

ITMG Eindhoven

Rotterdam

Beursplein 37

ITMG Rotterdam
Overzicht locaties

Referenties algemeen


Lizzy Eilbracht CBI
8/10 -Rating8
PRINCE2 Foundation is een interactieve traning. De trainer is geduldig en sturend.

K. de Blok
10/10 -Rating10
Training course ITIL Foundation - everything well-done - the traininer is super.


Overzicht referenties

Klanten

Schiphol
NS
Fuji
Ikea
Gemeente Amsterdam
Thales
ING
Belastingdienst
SVB
Universiteit of Twente
TU Delft
Gemeente Nissewaard
Oxfam Novib
Ministerie van Defensie
Gemeente Leiden
Gemeente Utrecht
Rabobank
Provincie Zuid-Holland
AMC
Erasmus MC
ABN-AMRO
Rijkswaterstaat
Reclassering
DSV
Overzicht klanten

Keurmerken

nrto
VOI

Visie op leren
  • Blended Learning
  • Praktijkgericht
  • Duurzaam
  • Social Return
  • Home » Training » IT Management » Masterclass Servicemonitoring

    Masterclass Servicemonitoring

    Het meten, monitoren en bewaken van IT dienstverlening

    Prijs: € 1050,-
    Duur: 2 dagen

    Locaties en data

    De training Masterclass Servicemonitoring kan online of klassikaal worden gevolgd. Klassikale training vindt plaats in Utrecht, Den Haag, Amersfoort, Amsterdam of Eindhoven. Ook is in-company training of maatwerk mogelijk. Hieronder staan de nu ingeplande trainingsmogelijkheden op basis van open inschrijving. Staat uw voorkeurslocatie er niet bij? Neem dan contact op en informeer naar de mogelijkheden.

    25-08-2022 en 26-08-2022 (Klassikaal - Utrecht)

    inschrijven voor deze training

    Centraal in deze masterclass staat het meten van uw IT organisatie op basis van uw bedrijfs- en beheerprocessen.

    Met deze Masterclass Servicemonitoring krijgt u inzicht in de wijze waarop u uw dienstverlening kan monitoren en vervolgens kan bijsturen. U heeft uw bedrijfs- en beheerprocessen ingericht en afspraken gemaakt met uw leveranciers en klanten over deze dienstverlening. De dienstverlening zijn vervolgens vastgelegd in Service Level Agreements.

    Het afspreken van de serviceverlening in SLA’s en contracten vereist het definiëren van ICT-services. Deze ICT-services moeten vervolgens meetbaar gemaakt worden. Dat blijkt in de praktijk geen eenvoudige aangelegenheid. Veel ICT-services zijn erg complex en lastig objectief te monitoren. Daarnaast is alleen het meten van de ICT-services niet goed genoeg. Van de ICT-services moet tevens vastgesteld worden uit welke componenten deze bestaan om de locatie van een verstoring inzichtelijk te kunnen maken.

    Met deze Masterclass Servicemonitoring krijgt u een stappenplan aangereikt waarmee het mogelijk is om in uw eigen IT organisatie een servicemonitoring systeem vorm te geven dat zowel uw servicemanagement, projectmanagement als human resource management prestaties meetbaar maakt. Hierbij wordt de balanced scorecard ingezet als overkoepelend instrument zodat de prestaties gericht zijn en blijven op uw bedrijfsdoelen. Hierdoor bent u niet alleen in staat om uw SLA’s meetbaar te maken, maar kunt u ook achteraf aangeven wat de behaalde kwaliteit is van de ICT-serviceverlening en waar deze verbeterd kan worden.

    Uw profiel

    Functionarissen die betrokken zijn bij en sturing geven aan de bedrijfs- en beheerprocessen.

    Inhoud training

    In deze professionele en praktijkgerichte masterclass komen de volgende onderwerpen aan bod:
    – Hoe maak ik mijn IT organisatie meetbaar?
    – Wat is monitoring?
    – Wat zijn prestatie indicatoren en kritieke succes factoren?
    – Hoe kan ik de balanced scorecard inzetten om mijn IT organisatie meetbaar te maken?
    – Welke prestatie-afspraken over producten, processen en services komen in de SLA?
    – Hoe laat ik mijn prestatie indicatoren aansluiten op het bedrijfsdoel?
    – Hoe weet ik dat mijn SLA een complete vertaling is van de behoefte van de business?
    – Wat betekenen benchmarking en outsourcing voor mijn meetsysteem?
    – Wat betekent ketenmanagement voor mijn meetsysteem?
    – Hoe monitor ik ICT-componenten, ICT-services en ICT-ketens?

    Voorkennis

    Voor deze training is geen specifieke voorkennis vereist.

    Trainingsduur en kosten

    De Masterclass Servicemonitoring duurt 2 dagen. De kosten voor de masterclass bedragen: € 1050,-. Deze prijs is inclusief het boek Continious Monitoring, digitaal lesmateriaal, koffie, thee en lunch en exclusief BTW.

    Materiaal

    Het materiaal voor deze masterclass wordt digitaal geleverd. Wanneer u de sheets tijdens de masterclass op uw eigen device wilt meelezen, dan dient u een eigen device mee te brengen. Bent u niet in het bezit van een eigen device (iPad, tablet of laptop)?

    Docent en locatie

    Trainer Bart de BestDeze Masterclass wordt gegeven door Bart de Best. Drs. Ing. Bart de Best is vanaf 1985 werkzaam in de ICT. Hij heeft voornamelijk bij de top 100 van het Nederlandse bedrijfsleven en de overheid gewerkt. Ruim twaalf jaar vervulde hij functies in alle fasen van de systeemontwikkeling, inclusief exploitatie en beheer. De laatste 15 jaar heeft hij zich toegelegd op het vakgebied van servicemanagement en vervult hij alle aspecten van de kennislevenscyclus van servicemanagement, zoals het schrijven en geven van trainingen, het adviseren van beheerorganisaties bij de inrichting, het verbeteren of uitbesteden van het beheer, het examineren van servicemanagers en het reviewen en auditen van beheerorganisaties. Hij is op zowel HBO niveau als op universitair niveau afgestudeerd op het beheervakgebied. Deze Masterclass wordt gegeven op centrale en kwalitatief hoogwaardige locaties in Utrecht, Amsterdam en Den Haag. In-company trainingen kunnen op elke gewenste locatie worden verzorgd.

    Advies en detachering

    Bent u op zoek naar een goed advies met betrekking tot het inrichten of optimaliseren van uw IT organisatie neem dan contact op met IT Management Group of kijk op onze advies en detacheringspagina’s.

    Referenties

    J. van Dijk Sligro
    8/10 -Rating8
    De Masterclass Servicemonitoring is een duidelijke training. Er wordt tijdens de training gebruik gemaakt van goede praktijkvoorbeelden. De trainer is enthousiast, ik waardeer de trainer met een 9!

    A. Simmelink UWV
    8/10 -Rating8
    De Masterclass Servicemonitoring is een goede, informatieve en praktijkgerichte training.

    F. Pietjouw Fokker Elmo
    8/10 -Rating8
    De Masterclass Servicemonitoring is een training met veel herkenbare zaken waarbij praktische zaken handvaten leveren. Deze Masterclass is een meerwaarde voor mijn kennis en ervaring.

    inschrijven voor deze training

    Eerstvolgende startdata Masterclass Servicemonitoring:

    25 August 2022
    Training Masterclass Servicemonitoring
    ITMG Locatie
    (Klassikaal - Utrecht)
    _____ _____ _____