Rating9


Onze trainingen zijn gecertificeerd en worden zeer goed gewaardeerd!

Trainingsvorm

U volgt de training interactief samen met anderen fysiek op de aangegeven locatie.

U volgt de training interactief samen met anderen achter uw computer.


Docenten

De IT Management Group werkt alleen met de beste docenten. Onze trainers hebben ruime ervaring, zijn gecertificeerd en hebben kennis van de theorie en de praktijk.

Trainingslocaties


Den Haag
Lange Vijverberg 4-5

ITMG Den Haag

Utrecht
Arthur van Schendelstraat 650

HNK

Amsterdam
Kromwijkdreef 11

ITMG Amsterdam

Eindhoven
Kennedyplein 1

ITMG Eindhoven

Rotterdam

Beursplein 37

ITMG Rotterdam
Overzicht locaties

Referenties algemeen


A. Simmelink UWV
9/10 -Rating9
De Masterclass IT Procesmanagement is top! Theorie en praktijkvoorbeelden zijn mooi in balans en de trainer gaat goed in op de vragen van de groep.

J. van der Linden HTM Personenvervoer N.V.
9/10 -Rating9
De training ITIL OSA is erg leerzaam.


Overzicht referenties

Klanten

Schiphol
NS
Fuji
Ikea
Gemeente Amsterdam
Thales
ING
Belastingdienst
SVB
Universiteit of Twente
TU Delft
Gemeente Nissewaard
Oxfam Novib
Ministerie van Defensie
Gemeente Leiden
Gemeente Utrecht
Rabobank
Provincie Zuid-Holland
AMC
Erasmus MC
ABN-AMRO
Rijkswaterstaat
Reclassering
DSV
Overzicht klanten

Keurmerken

nrto


Advies en detachering

Bent u op zoek naar een goed advies met betrekking tot het inrichten of optimaliseren van uw IT organisatie? Neem dan contact op met de IT Management Group of kijk op onze advies en detacheringspagina's.

Opleidingsadvies
Home » Training » IT Management » Praktijktraining USM

Praktijktraining USM

  • Prijs: €1275,- (excl. examenvoucher)
  • Duur: 3 dagen

De training Praktijktraining USM is de training om naast de USM-theorie ook te leren hoe u USM in de dagelijkse praktijk kunt implementeren! Deze praktijktraining bestaat uit 2 dagen USM Foundation gevolgd door een workshop gericht op implementatie van USM in de praktijk.


Locaties en data

De training Praktijktraining USM kan online of klassikaal worden gevolgd in Utrecht of Den Haag. Ook is in-company training of maatwerk mogelijk. Hieronder staan de nu ingeplande trainingsmogelijkheden op basis van open inschrijving. De opleidingsdagen zijn standaard van 10:00 tot 16:00 uur. De opleidingsavonden zijn standaard van 18:30 tot 21:30 uur. Afhankelijk van uw training kan van deze tijden worden afgeweken. De tijden worden voorafgaand aan de training aan u gecommuniceerd. De vroegste starttijd is 09:00 en de uiterste eindtijd is 17:00. Staat uw voorkeurslocatie er niet bij? Neem dan contact op en informeer naar de mogelijkheden.

Dagtrainingen (10:00 – 16:00)
04-03-2024, 05-03-2024 en 11-03-2024 (Online)
10-06-2024, 11-06-2024 en 12-06-2024 (Online)
09-09-2024, 10-09-2024 en 13-09-2024 (Online)
18-11-2024, 19-11-2024 en 25-11-2024 (Klassikaal - Den Haag)



Omschrijving Praktijktraining USM Foundation

USM staat voor Universeel Service Management. USM is een gestandaardiseerd managementsysteem waarmee een serviceorganisatie haar mensen, middelen, werkwijzen en services kan managen met slechts 5 processen en 8 automatiseerbare workflows. De methode is toepasbaar op elke vorm van dienstverlening.

Wat maakt USM bijzonder?
Werkwijzen van serviceorganisaties worden veelvuldig gebaseerd op praktijkvoorbeelden van anderen (best practices). Deze practices zijn dan opgenomen in populaire frameworks zoals ITIL en COBIT. Het gebruik van frameworks c.q. practices is nuttig maar een meer duurzame aanpak is gebaseerd op principes. Op basis van principes is de USM methode ontwikkeld. Een organisatie kan USM gebruiken om haar besturing en werkwijze op een eenvoudige manier in te richten. Bekijk hieronder een korte USM video van Jan van Bon op Vimeo voor een korte indruk van USM.

Compleet pakket
In tegenstelling tot een best practice zoals ITIL biedt USM een compleet pakket op basis waarvan de dienstverlening van een organisatie kan worden ingericht en beheerst. Het gaat om o.a. om procesbeschrijvingen, procedures, workflows, gespecificeerd organisatorische structuren, tooling, functieprofielen, invoeringsdraaiboeken en self assessment voorzieningen.

Waar wordt USM toegepast?
USM is een methode voor universeel servicemanagement, ontwikkeld voor alle dienstverlenende en facilitaire organisaties zoals gebouwenbeheer, IT, personeelszaken etcetera, maar ook voor alle vormen van primaire dienstverlening zoals telecomproviders en gemeenten. Standaardisatie van het managementsysteem is de sleutel tot succes!

Zie ook Managing Service Delivery with USM (ENG)

Inhoud Praktijktraining USM

De Praktijktraining USM benadrukt de procesmatige inrichting van de serviceorganisatie en haar werkwijze, vanuit de overtuiging dat processen de kortste en efficiëntste weg naar het voor de klant relevante doel vormen.

Programma

Tijdens deze training leert de deelnemer de volgende servicemanagement-aspecten hanteren en krijgt deelnemer handvatten voor implementatie in de praktijk:
• Methodes versus practices (frameworks)
• Primaire versus secundaire taakgebieden
• De indeling van het facilitaire domein
• De levenscyclus van services
• De definitie, structuur, en kenmerken van een service
• Volwassenheidsmodellen en waardeketens in servicemanagement
• Onderscheid tussen taakgebieden en organisatiestructuren
• De bedrijfsmiddelen van een dienstverlener
• Structuur van een proces
• Management van werkwijzen via procedures en werkinstructies
• Procesmodellering
• Onderscheid tussen functies en processen
• Procesmanagement en lijnmanagement
• Projectmanagement in een procesgerichte organisatie
• Workflow management
• Standaardisatie van werkwijzen Inrichting van een workflow tool
• De 5 processen van het USM-procesmodel
• Invoering van USM Interne en externe eisenpakketten
• Monodisciplinaire toepassing (economy of scale)
• Interdisciplinaire toepassing (economy of scope)

In deze training worden bovenstaande onderwerpen afgewisseld met voorbeelden van USM implementatie in de praktijk


Uw profiel

Organisaties die hun beheerorganisatie op uniforme wijze willen laten werken, volgens de nieuwste inzichten, met een eenvoudig leerbare en logische werkwijze. De doelgroep bestaat uit alle organisaties die streven naar Service Excellence en klantgerichtheid. Deelnemers zijn zowel de managers die verantwoordelijk zijn voor het organisatie-verbeterproject, als medewerkers die moeten leren werken in een organisatie die de USM-methode hanteert. U kiest deze training als u naast de theorie ook wilt weten hoe u USM kan implementeren.


Examen USM (optioneel)

Met de training wordt u voorbereid op het USM examen. Het online examen wordt op afspraak voor u ingepland. Indien u na de training het examen met goed gevolg heeft afgelegd, ontvangt u het certificaat USM Foundation. De kosten voor het examen bedragen € 225,- excl. BTW.


Praktische informatie

De Praktijktraining Universeel Service Management wordt u aangeboden door de IT Management Group als geaccrediteerde USM-opleidingspartner. De Praktijktraining USM duurt 3 dagen. De kosten voor de Praktijktraining USM bedragen €1275,-. Deze prijs is inclusief lesmateriaal, koffie, thee en lunch en exclusief examengeld en BTW.

De training is gebaseerd op een digitale set trainingsmateriaal. Daarnaast krijgt u het USM Foundation boek uitgereikt.


Referenties

Piet Buisman VZVZ
9/10 -Rating9
De trainer, Jan de Vries, is een heel prettig persoon die op een fijne manier de lesstof op ons overbracht. Er was voldoende ruimte voor interactie met elkaar en het stellen van vragen. Ik raad de training aan!

Piet Buisman VZVZ
9/10 -Rating9
De trainer, Jan de Vries, is een heel prettig persoon die op een fijne manier de lesstof op ons overbracht. Er was voldoende ruimte voor interactie met elkaar en het stellen van vragen. Ik raad de training aan!

Frank Kras Conscia
9/10 -Rating9
Overzichtelijk en duidelijk. Goed te volgen

Piet Buisman VZVZ
9/10 -Rating9
De trainer, Jan de Vries, is een heel prettig persoon die op een fijne manier de lesstof op ons overbracht. Er was voldoende ruimte voor interactie met elkaar en het stellen van vragen. Ik raad de training aan!

Thomas Demoet Justitiële Informatiedienst (Justid)
10/10 -Rating10
Veel informatie, maar nooit stroperig. Wordt bondig en enthousiast overgebracht. Inspireert om er mee aan de slag te gaan.

Jarne Geysen 2Grips
9/10 -Rating9
Er werd goed overzicht van de lesstof behouden, ondanks dat tempo wellicht wat hoger lag. Kennis van trainer is zeer goed + aangename manier van les geven.

Tim Daniels Bol.com
9/10 -Rating9
Heldere en vlotte uitleg

Bart de Paauw Sabaas
10/10 -Rating10
Heldere uitleg en goed tempo, duidelijke voorbeelden en leuke discussies

Piet Buisman VZVZ
9/10 -Rating9
De trainer, Jan de Vries, is een heel prettig persoon die op een fijne manier de lesstof op ons overbracht. Er was voldoende ruimte voor interactie met elkaar en het stellen van vragen. Ik raad de training aan!

Bart de Paauw Sabaas
10/10 -Rating10
Heldere uitleg en goed tempo, duidelijke voorbeelden en leuke discussies

Frank Kras Conscia
9/10 -Rating9
Overzichtelijk en duidelijk. Goed te volgen

Ed de Gier Pieter van Foreest
9/10 -Rating9
Duidelijk en zinvol. Voldoende tijd voor interactie en vertalen naar praktijk. Fijne spreker/trainer, Jan de Vries.

Ben Vester COA
9/10 -Rating9
Goede diepgang en op het juiste moment. De dynamische slides zijn heel verhelderend.

Joost-IT
8/10 -Rating8
Fijn gebruik van verschillende werkvormen (miro, USM-bord, enz.). Goede verdeling van tijd/planning.



Eerstvolgende startdata Praktijktraining USM:

4 March 2024
Training Praktijktraining USM
ITMG Locatie
(Online)
_____ _____ _____
10 June 2024
Training Praktijktraining USM
ITMG Locatie
(Online)
_____ _____ _____