Rating9


Onze trainingen zijn gecertificeerd en worden zeer goed gewaardeerd!

Trainingsvorm

U volgt de training interactief samen met anderen fysiek op de aangegeven locatie.

U volgt de training interactief samen met anderen achter uw computer.


Docenten

De IT Management Group werkt alleen met de beste docenten. Onze trainers hebben ruime ervaring, zijn gecertificeerd en hebben kennis van de theorie en de praktijk.

Trainingslocaties


Den Haag
Lange Vijverberg 4-5

ITMG Den Haag

Utrecht
Arthur van Schendelstraat 650

HNK

Amsterdam
Kromwijkdreef 11

ITMG Amsterdam

Eindhoven
Kennedyplein 1

ITMG Eindhoven

Rotterdam

Beursplein 37

ITMG Rotterdam
Overzicht locaties

Referenties algemeen


Anton van Rosmalen
8/10 -Rating8
Het is een prima ASL-training.

Jacco de Boer
8/10 -Rating8
Nicole maakt ingewikkelde processen makkelijker te begrijpen.


Overzicht referenties

Klanten

Schiphol
NS
Fuji
Ikea
Gemeente Amsterdam
Thales
ING
Belastingdienst
SVB
Universiteit of Twente
TU Delft
Gemeente Nissewaard
Oxfam Novib
Ministerie van Defensie
Gemeente Leiden
Gemeente Utrecht
Rabobank
Provincie Zuid-Holland
AMC
Erasmus MC
ABN-AMRO
Rijkswaterstaat
Reclassering
DSV
Overzicht klanten

Keurmerken

Onderstaande registraties en keurmerken zijn van toepassing op onze trainingen en cursussen.


Advies en detachering

Bent u op zoek naar een goed advies met betrekking tot het inrichten of optimaliseren van uw IT organisatie? Neem dan contact op met de IT Management Group of kijk op onze advies en detacheringspagina's.

Opleidingsadvies
Home » Training » IT Management » Servicedesk Manager 1 op 1

Servicedesk Manager 1 op 1

De één op één praktijkopleiding voor servicedesk manager

  • Prijs: €1400,-
  • Duur: 1 dag

De training Servicedesk Manager 1 op 1 is de training waarin u in een 1 op 1 setting alle benodigde kennis opdoet die onmisbaar zijn voor een servicedesk manager. Ook voor niet ICT-ers!


Deze training verzorgt ITMG op aanvraag. De datum voor deze training zal in overleg met u worden ingepland.


Omschrijving Servicedesk Manager 1 op 1

Er zijn veel ontwikkelingen in de wereld van ICT. Bent u als servicedesk manager voorbereid op de integratie van Artificial Intelligence in de uitvoering van de werkzaamheden en weet u hoe Agile Scrum en DevOps teams aan te sturen voor de oplossing van uw incidenten, standaard changes en andere werkzaamheden die door hen uitgevoerd moeten worden? Bent u bij met de ontwikkelingen op het gebied van Agile service management in de vorm van ITIL 4? Deze ontwikkelingen bieden vele kansen om uw servicedesk werkzaamheden te verbeteren. In deze één op één praktijkopleiding leert u na een check op de basisvaardigheden al dit soort aspecten in te zetten middels zowel theorie als praktijkopdrachten.


Inhoud training Servicedesk Manager 1 op 1

In deze professionele en praktijkgerichte training worden in één dag tijd alle aspecten behandeld die voor u als servicedesk manager van belang zijn. U kiest zelf welke van de onderstaande modulen in hoeveel tijd worden behandeld of dient van tevoren een eigen training agenda in.

Programma

In deze professionele en praktijkgerichte Servicedesk Manager 1 op 1 training komen de volgende onderwerpen aan bod:

• Wat omvat de wereld van beheer?
• Wat is functioneel beheer?
• Wat moet je van BiSL weten op een servicedesk?
• Wat is applicatie beheer?
• Wat is technisch beheer?
• Wat moet je van ITIL weten op een servicedesk?


• Overzicht van een servicedesk
• Wat is het belang van een servicedesk voor een organisatie?
• Welke rol speelt een servicedesk?
• Hoe wordt een servicedesk in een organisatie gepositioneerd?
• Welke archetypes van servicedesks zijn er?
• Wat is het oplossend vermogen van een servicedesk?
• Wat zijn de voordelen en nadelen van de verschillende typen servicedesk
• Wat is een succesvolle servicedesk?

• Wat zijn de technische mogelijkheden om met de servicedesk te communiceren?
• Wat is de eerste lijn?
• Wat is de tweede lijn?
• Wat is de derde lijn?
• Wat betekent het voor u als een derde lijn een Agile Scrum team of DevOps team is?

• Welke BiSL management practices zijn er?

• Welke functies en rollen omvat een servicedesk?
• Wat is een goede functiebeschrijving van een servicedesk?
• Welke softskills moet een servicedeskmedewerker hebben?
• Wat zijn effectieve communicatietechnieken?
• Hoe managet u de verwachting van de klant?

• Wat mag u verwachten van een servicedesk tool?
• Welke koppelingen heeft een servicedesk tool?
• Wat is een kennis database?
• Wat is de rol van AI op een servicedesk?

• Hoe monitort u een incident?
• Welke monitortools zijn er?
• Wat heeft u aan monitortools?

• Wat zijn voorbeelden van doelen?
• Welke vormen van rapportage zijn er?
• Wat is een KTO?

• Wat zijn de vervolg stappen na deze training voor u?


Uw profiel

U wilt servicedesk manager worden en wilt zich zo goed mogelijk voorbereiden. Of u bent al werkzaam als servicedesk manager maar wilt kijken hoe er meer uit de servicedesk te halen is. Voor deze training is geen voorkennis vereist. Ervaring met de servicedesk is wel aanbevolen.


Examen Servicedesk Manager 1 op 1 (optioneel)

De kosten voor het examen bedragen €225,- excl. BTW.


Praktische informatie

De kosten voor de training bedragen €1400,-. Deze prijs is inclusief (digitaal) lesmateriaal, koffie, thee en lunch en exclusief examengeld en BTW.

Wanneer u de sheets tijdens de masterclass op uw eigen device wilt meelezen, dan dient u een eigen device mee te brengen.


Deze training verzorgt ITMG op aanvraag. De datum voor deze training zal in overleg met u worden ingepland.