IT Management Group.Inspireren, opleiden en coachen.
Home » Training » IT Management »
Servicedesk Manager 1 op 1
De één op één praktijkopleiding voor servicedesk manager
Prijs: €1400,-
Duur: 1 dag
Deze training verzorgt ITMG op aanvraag. De datum voor deze training kan in overleg met u worden gepland
- informatie aanvragen -Er zijn veel ontwikkelingen in de wereld van ICT. Bent u als servicedesk manager voorbereid op de integratie van Artificial Intelligence in de uitvoering van de werkzaamheden en weet u hoe Agile Scrum en DevOps teams aan te sturen voor de oplossing van uw incidenten, standaard changes en andere werkzaamheden die door hen uitgevoerd moeten worden? Bent u bij met de ontwikkelingen op het gebied van Agile service management in de vorm van ITIL 4? Deze ontwikkelingen bieden vele kansen om uw servicedesk werkzaamheden te verbeteren. In deze één op één praktijkopleiding leert u na een check op de basisvaardigheden al dit soort aspecten in te zetten middels zowel theorie als praktijkopdrachten.
In één dag tijd worden alle aspecten behandeld die voor u als servicedesk manager van belang zijn. U kiest zelf welke van de onderstaande modulen in hoeveel tijd worden behandeld of dient van tevoren een eigen trainingagenda in.
De training wordt verzorgd door trainers die al decennialang werkzaam zijn op het gebied van service management. De training bevat veel oefeningen om de geleerde stof in de vingers te krijgen.
Uw profiel
U wilt servicedesk manager worden en wilt zich zo goed mogelijk voorbereiden. Of u bent al werkzaam als servicedesk manager maar wilt kijken hoe er meer uit de servicedesk te halen is.
Inhoud Training Servicedesk Manager 1 op 1
In deze professionele en praktijkgerichte training wordt ingegaan op de theorie van het vakgebied van servicedesk manager, ondersteund met voorbeelden uit de praktijk. De volgende onderwerpen worden behandeld in deze professionele en praktijkgerichte training:
Module 1: Basiskennis voor servicedesk medewerkers
• Wat omvat de wereld van beheer?
• Wat is functioneel beheer?
• Wat moet je van BiSL weten op een servicedesk?
• Wat is applicatie beheer?
• Wat is technisch beheer?
• Wat moet je van ITIL weten op een servicedesk?
Module 2: Servicedesk definitie
• Overzicht van een servicedesk
• Wat is het belang van een servicedesk voor een organisatie?
• Welke rol speelt een servicedesk?
• Hoe wordt een servicedesk in een organisatie gepositioneerd?
• Welke archetypes van servicedesks zijn er?
• Wat is het oplossend vermogen van een servicedesk?
• Wat zijn de voordelen en nadelen van de verschillende typen servicedesk
• Wat is een succesvolle servicedesk?
Module 3: Communicatielijnen
• Wat zijn de technische mogelijkheden om met de servicedesk te communiceren
• Wat is de eerste lijn?
• Wat is de tweede lijn?
• Wat is de derde lijn?
• Wat betekent het voor u als een derde lijn een Agile Scrum team of DevOps team is?
Module 4: Beheerwerkzaamheden
• Welke ITIL management practices zijn er?
• Welke BiSL management practices zijn er?
Module 5: Servicedesk medewerker
• Welke functies en rollen omvat een servicedesk?
• Wat is een goede functiebeschrijving van een servicedesk?
• Welke softskills moet een servicedeskmedewerker hebben?
• Wat zijn effectieve communicatietechnieken?
• Hoe managet u de verwachting van de klant?
Module 6: Servicedesk tool
• Wat mag u verwachten van een servicedesk tool?
• Welke koppelingen heeft een servicedesk tool?
• Wat is een kennis database?
• Wat is de rol van AI op een servicedesk?
Module 7: Monitoren
• Hoe monitort u een incident?
• Welke monitortools zijn er?
• Wat heeft u aan monitortools?
Module 8: Rapporteren
• Welke besturing heeft een servicedesk nodig?
• Wat zijn voorbeelden van doelen?
• Welke vormen van rapportage zijn er?
• Wat is een KTO?
Module 9: Conclusie
• Want zijn de vervolg stappen na deze training voor u?
Voorkennis Training Servicedesk Manager 1 op 1
Voor deze training is geen voorkennis vereist. Ervaring als of met servicedesk is wel aanbevolen.
Trainingsduur en kosten
De training duurt een dag. De kosten voor de training bedragen €1400,-. Deze prijs is inclusief (digitaal) lesmateriaal, koffie, thee en lunch en exclusief examengeld en BTW. Wanneer u de sheets tijdens de masterclass op uw eigen device wilt meelezen, dan dient u een eigen device mee te brengen.
Bij deze training is het volgende boek inbegrepen:
– CE Continuous Monitoring
Optioneel kunt u de volgende boeken bij deze training bijbestellen:
– “Acceptatiecriteria”
– “Service level agreements”
Docenten
De IT Management Group werkt alleen met de beste docenten. Onze trainers hebben ruime ervaring, zijn gecertificeerd en hebben kennis van de theorie en de praktijk.
Advies en detachering
Bent u op zoek naar een goed advies met betrekking tot het inrichten of optimaliseren van uw IT organisatie? Neem dan contact op met de IT Management Group of kijk op onze advies en detacheringspagina’s.
Deze training verzorgt ITMG op aanvraag. De datum voor deze training kan in overleg met u worden gepland
- informatie aanvragen -