Rating9


Onze trainingen zijn gecertificeerd en worden zeer goed gewaardeerd!

Trainingsvorm

U volgt de training interactief samen met anderen fysiek op de aangegeven locatie.

U volgt de training interactief samen met anderen achter uw computer.


Docenten

De IT Management Group werkt alleen met de beste docenten. Onze trainers hebben ruime ervaring, zijn gecertificeerd en hebben kennis van de theorie en de praktijk.

Trainingslocaties


Den Haag
Lange Vijverberg 4-5

ITMG Den Haag

Utrecht
Arthur van Schendelstraat 650

HNK

Amsterdam
Kromwijkdreef 11

ITMG Amsterdam

Eindhoven
Kennedyplein 1

ITMG Eindhoven

Rotterdam

Beursplein 37

ITMG Rotterdam
Overzicht locaties

Referenties algemeen


W. van der Jagt Scania Networks BV
8/10 -Rating8
Masterclass Service Level Agreements is een leuke training waarbij de theorie en praktijk mooi samenkomen. Met name het bespreken van elkaar SLA's is heel leerzaam.

Laura van der veen ANWB
8/10 -Rating8
ITIL V3 OSA is een inhoudelijk prima training.


Overzicht referenties

Klanten

Schiphol
NS
Fuji
Ikea
Gemeente Amsterdam
Thales
ING
Belastingdienst
SVB
Universiteit of Twente
TU Delft
Gemeente Nissewaard
Oxfam Novib
Ministerie van Defensie
Gemeente Leiden
Gemeente Utrecht
Rabobank
Provincie Zuid-Holland
AMC
Erasmus MC
ABN-AMRO
Rijkswaterstaat
Reclassering
DSV
Overzicht klanten

Keurmerken en registraties

Op onze trainingen en cursussen is de CRKBO registratie en het NRTO keurmerk van toepassing.


Advies en detachering

Bent u op zoek naar een goed advies met betrekking tot het inrichten of optimaliseren van uw IT organisatie? Neem dan contact op met de IT Management Group of kijk op onze advies en detacheringspagina's.

Opleidingsadvies
Home » Training » IT Management » USM Foundation

USM Foundation

  • Prijs: €900,- (excl. examenvoucher)
  • Duur: 2 dagen

De training USM Foundation geeft inzicht in een gestandaardiseerd managementsysteem waarmee een serviceorganisatie haar mensen, middelen, werkwijzen en services kan managen met slechts 5 processen en 8 automatiseerbare workflows.


Locaties en data USM Foundation

Hieronder staan de nu ingeplande trainingsmogelijkheden op basis van open inschrijving. De training kan online of klassikaal worden gevolgd. Ook is in-company training of maatwerk mogelijk.

De opleidingsdagen zijn standaard van 10:00 tot 16:00 uur. De opleidingsavonden zijn standaard van 18:30 tot 21:30 uur. Afhankelijk van uw training kan van deze tijden worden afgeweken. De tijden worden voorafgaand aan de training aan u gecommuniceerd. De vroegste starttijd is 09:00 en de uiterste eindtijd is 17:00. Staat uw voorkeurslocatie er niet bij? Neem dan contact op en informeer naar de mogelijkheden.

- 26-08-2024, 27-08-2024 en 28-08-2024 (Online Avondtraining)
- 09-09-2024 en 10-09-2024 (Online)
- 18-11-2024 en 19-11-2024 (Klassikaal - Den Haag)
- 11-12-2024, 12-12-2024 en 18-12-2024 (Online Avondtraining)



Omschrijving USM Foundation

USM staat voor Universeel Service Management. USM is een gestandaardiseerd managementsysteem waarmee een serviceorganisatie haar mensen, middelen, werkwijzen en services kan managen met slechts 5 processen en 8 automatiseerbare workflows. De methode is toepasbaar op elke vorm van dienstverlening.

Wat maakt USM bijzonder?
Werkwijzen van serviceorganisaties worden veelvuldig gebaseerd op praktijkvoorbeelden van anderen (best practices). Deze practices zijn dan opgenomen in populaire frameworks zoals ITIL en COBIT. Het gebruik van frameworks c.q. practices is nuttig, maar een meer duurzame aanpak is gebaseerd op principes. Op basis van principes is de USM methode ontwikkeld. Een organisatie kan USM gebruiken om haar besturing en werkwijze op een eenvoudige manier in te richten. Bekijk hieronder een korte USM video van Jan van Bon op Vimeo voor een korte indruk van USM.

Compleet pakket
In tegenstelling tot een best practice zoals ITIL biedt USM een compleet pakket op basis waarvan de dienstverlening van een organisatie kan worden ingericht en beheerst. Het gaat o.a. om procesbeschrijvingen, procedures, workflows, gespecificeerd organisatorische structuren, tooling, functieprofielen, invoeringsdraaiboeken en self assessment voorzieningen.

Waar wordt USM toegepast?
USM is een methode voor universeel servicemanagement, ontwikkeld voor alle dienstverlenende en facilitaire organisaties zoals gebouwenbeheer, IT, personeelszaken, maar ook voor alle vormen van primaire dienstverlening zoals telecomproviders en gemeenten. Standaardisatie van het managementsysteem is de sleutel tot succes!


Inhoud USM Foundation

De USM-training benadrukt de procesmatige inrichting van de serviceorganisatie en haar werkwijze, vanuit de overtuiging dat processen de kortste en efficiëntste weg naar het voor de klant relevante doel vormen.

Programma

In deze professionele en praktijkgerichte training komen de volgende servicemanagement-aspecten aan bod:
• Methodes versus practices (frameworks)
• Primaire versus secundaire taakgebieden
• De indeling van het facilitaire domein
• De levenscyclus van services
• De definitie, structuur, en kenmerken van een service
• Volwassenheidsmodellen en waardeketens in servicemanagement
• Onderscheid tussen taakgebieden en organisatiestructuren
• De bedrijfsmiddelen van een dienstverlener
• Structuur van een proces
• Management van werkwijzen via procedures en werkinstructies
• Procesmodellering
• Onderscheid tussen functies en processen
• Procesmanagement en lijnmanagement
• Projectmanagement in een procesgerichte organisatie
• Workflow management
• Standaardisatie van werkwijzen Inrichting van een workflow tool
• De 5 processen van het USM-procesmodel
• Invoering van USM Interne en externe eisenpakketten
• Monodisciplinaire toepassing (economy of scale)
• Interdisciplinaire toepassing (economy of scope)


Uw profiel

Organisaties die hun beheerorganisatie op uniforme wijze willen laten werken, volgens de nieuwste inzichten, met een eenvoudig leerbare en logische werkwijze. De doelgroep bestaat uit alle organisaties die streven naar Service Excellence en klantgerichtheid. Deelnemers zijn zowel de managers die verantwoordelijk zijn voor het organisatie-verbeterproject, als medewerkers die moeten leren werken in een organisatie die de USM-methode hanteert.


Examen USM Foundation (optioneel)

Met de training wordt u voorbereid op het USM examen. Het online examen wordt op afspraak voor u ingepland. Indien u na de training het examen met goed gevolg heeft afgelegd, ontvangt u het certificaat USM Foundation. De kosten voor het examen bedragen € 225,- excl. BTW.


Praktische informatie

De training Universeel Service Management wordt u aangeboden door de IT Management Group als geaccrediteerde USM-opleidingspartner. De training USM Foundation duurt 2 dagen. De kosten voor de training USM bedragen €900,-. Deze prijs is inclusief lesmateriaal, koffie, thee en lunch en exclusief examengeld en BTW. De training is gebaseerd op een digitale set trainingsmateriaal. Daarnaast krijgt u het USM Foundation boek uitgereikt.


Referenties

Thomas Demoet Justitiële Informatiedienst (Justid)
10/10 -Rating10
Veel informatie, maar nooit stroperig. Wordt bondig en enthousiast overgebracht. Inspireert om er mee aan de slag te gaan.

Tim Daniels Bol.com
9/10 -Rating9
Heldere en vlotte uitleg

Joost-IT
8/10 -Rating8
Fijn gebruik van verschillende werkvormen (miro, USM-bord, enz.). Goede verdeling van tijd/planning.

Bart de Paauw Sabaas
10/10 -Rating10
Heldere uitleg en goed tempo, duidelijke voorbeelden en leuke discussies

Leo van Giessen
8/10 -Rating8
De duidelijkheid waarmee de trainer de lesstof uitlegt, is fantastisch. Als je wat verduidelijking wilt kan dat direct. Ga zo door ITMG!

Joost-IT
8/10 -Rating8
Fijn gebruik van verschillende werkvormen (miro, USM-bord, enz.). Goede verdeling van tijd/planning.

Piet Buisman VZVZ
9/10 -Rating9
De trainer, Jan de Vries, is een heel prettig persoon die op een fijne manier de lesstof op ons overbracht. Er was voldoende ruimte voor interactie met elkaar en het stellen van vragen. Ik raad de training aan!

Thomas Demoet Justitiële Informatiedienst (Justid)
10/10 -Rating10
Veel informatie, maar nooit stroperig. Wordt bondig en enthousiast overgebracht. Inspireert om er mee aan de slag te gaan.

Pieter Hof Justid
9/10 -Rating9
Zeer herkenbaar, naadloos passend op onze praktijk. Lekker losse manier van lesgeven met de nodige kwinkslagen en humor. Dat werkt!

Ed de Gier Pieter van Foreest
9/10 -Rating9
Duidelijk en zinvol. Voldoende tijd voor interactie en vertalen naar praktijk. Fijne spreker/trainer, Jan de Vries.

Yvonne Meijer-Weghorst Justid
9/10 -Rating9
USM Foundation is een duidelijke, overzichtelijk gegeven training.

Marco Verdult
10/10 -Rating10
USM Foundation is een pittige training, maar de trainer legde alles perfect uit. Als ik een begrip niet snapte, vertelde hij het nog een keert.

Marjolein Zijlstra
10/10 -Rating10
Wat een ontzettend prettige trainer. Hij geeft zeer heldere uitleg met duidelijke vertalingen naar de praktijk. Daarnaast is hij heel stipt.

Ben Vester COA
9/10 -Rating9
Goede diepgang en op het juiste moment. De dynamische slides zijn heel verhelderend.

Kurt de Koning ITMG
10/10 -Rating10
Fijne training om te volgen, goed verzorgd trainingsmateriaal en heldere uitleg van de trainer. Dank je wel Jan, ook voor het geduld bij het beantwoorden van de vragen ;-).

Roxanne Pruijsers PRUBA
8/10 -Rating8
De trainer heeft veel expertise en kan dit goed overbrengen. Fijn is ook dat de training online was; dat zorgt voor veel flexibiliteit.

Jarne Geysen 2Grips
9/10 -Rating9
Er werd goed overzicht van de lesstof behouden, ondanks dat tempo wellicht wat hoger lag. Kennis van trainer is zeer goed + aangename manier van les geven.

Ellen van Aalst Justid
9/10 -Rating9
Er was een goede sfeer en tijd om praktijkvoorbeelden veel aan bod te laten komen. De training was ongedwongen met veel inhoud.

Frank Kras Conscia
9/10 -Rating9
Overzichtelijk en duidelijk. Goed te volgen

Tim Daniels Bol.com
9/10 -Rating9
Heldere en vlotte uitleg



Eerstvolgende startdata USM Foundation:

26 August 2024
Training Universeel Servicemanagement Foundation
ITMG Locatie
(Online Avondtraining)
_____ _____ _____
9 September 2024
Training Universeel Servicemanagement Foundation
ITMG Locatie
(Online)
_____ _____ _____