Rating9

Onze trainingen zijn gecertificeerd en worden zeer goed gewaardeerd!

Trainingsvorm

Wat is klassikaal?

U volgt de training interactief samen met anderen fysiek op de aangegeven locatie.

Wat is online?

U volgt de training interactief samen met anderen achter uw computer.

Wat is e-learning?

U volgt de training individueel en in uw eigen tempo achter uw computer.

Trainingslocaties


Den Haag
Lange Vijverberg 4-5

ITMG Den Haag

Utrecht
St Jacobsstraat 123-135

ITMG Utrecht

Amsterdam
Kromwijkdreef 11

ITMG Amsterdam

Eindhoven
Kennedyplein 1

ITMG Eindhoven

Rotterdam
Beursplein 37

ITMG Rotterdam
Overzicht locaties

Referenties algemeen


Eric van der Haas Toshiba
10/10 -Rating10
Masterclass Integratie ITIL, ASL, BiSL is een goede training! Het is veel theorie, maar met een goede voorbereiding overzichtelijk.

b. Sohilait
8/10 -Rating8
ITIL Foundation is een prima training. Ik zal deze training zeker adviseren aan mijn collega's.

Overzicht referenties

Klanten

Schiphol
NS
Fuji
Ikea
Gemeente Amsterdam
Thales
ING
Belastingdienst
SVB
Universiteit of Twente
TU Delft
Gemeente Nissewaard
Oxfam Novib
Ministerie van Defensie
Gemeente Leiden
Gemeente Utrecht
Rabobank
Provincie Zuid-Holland
AMC
Erasmus MC
ABN-AMRO
Rijkswaterstaat
Reclassering
DSV
Overzicht klanten

Visie op leren
  • Blended Learning
  • Praktijkgericht
  • Duurzaam
  • Social Return
  • Home » Training » IT Management » USM Foundation

    USM Foundation

    Prijs: € 800,-
    Duur: 2 dagen
    Locatie: Den Haag, Utrecht, Rotterdam, Eindhoven, Amsterdam

    22-02-2021 en 23-02-2021 (Klassikaal - Utrecht)

    inschrijven voor deze training

    USM staat voor Universeel Service Management. USM is een gestandaardiseerd managementsysteem waarmee een serviceorganisatie haar mensen, middelen, werkwijzen en services managet met slechts 5 processen en 8 automatiseerbare workflows. De methode is toepasbaar op elke vorm van dienstverlening.

    Wat maakt USM bijzonder?
    Werkwijzen van serviceorganisaties worden veelvuldig gebaseerd op praktijkvoorbeelden van anderen (best practices). Deze practices zijn dan opgenomen in populaire frameworks zoals ITIL en COBIT. Het gebruik van frameworks c.q. practices is nuttig maar een meer duurzame aanpak is gebaseerd op principes. Op basis van principes is de USM methode ontwikkeld. Een organisatie kan USM gebruiken om haar besturing en werkwijze op een eenvoudige manier in te richten.

    USM from Jan van Bon on Vimeo.

    Compleet pakket
    In tegenstelling tot een best practice zoals ITIL biedt USM een compleet pakket op basis waarvan de dienstverlening van een organisatie kan worden ingericht en beheerst. Het gaat om o.a. om procesbeschrijvingen, procedures, workflows, gespecificeerd organisatorische structuren, tooling, functieprofielen, invoeringsdraaiboeken en self assessment voorzieningen.

    Waar pas je USM toe?
    USM is een methode voor universeel servicemanagement, ontwikkeld voor alle dienstverlenende en facilitaire organisaties zoals gebouwenbeheer, IT, personeelszaken etcetera, maar ook voor alle vormen van primaire dienstverlening zoals telecomproviders en gemeenten. Standaardisatie van het managementsysteem is de sleutel tot succes!

    Inhoud training
    De USM-training benadrukt de procesmatige inrichting van de serviceorganisatie en haar werkwijze, vanuit de overtuiging dat processen de kortste en efficiëntste weg naar het voor de klant relevante doel vormen.

    Tijdens deze cursus leert de deelnemer de volgende servicemanagement-aspecten hanteren:
    – Methodes versus practices (frameworks)
    – Primaire versus secundaire taakgebieden
    – De indeling van het facilitaire domein
    – De levenscyclus van services
    – De definitie, structuur, en kenmerken van een service
    – Volwassenheidsmodellen en waardeketens in servicemanagement
    – Onderscheid tussen taakgebieden en organisatiestructuren
    – De bedrijfsmiddelen van een dienstverlener
    – Structuur van een proces
    – Management van werkwijzen via procedures en werkinstructies
    – Procesmodellering
    – Onderscheid tussen functies en processen
    – Procesmanagement en lijnmanagement
    – Projectmanagement in een procesgerichte organisatie
    – Workflow management
    – Standaardisatie van werkwijzen Inrichting van een workflow tool
    – De 5 processen van het USM-procesmodel
    – Invoering van USM Interne en externe eisenpakketten
    – Monodisciplinaire toepassing (economy of scale)
    – Interdisciplinaire toepassing (economy of scope)

    Doelgroep
    Organisaties die hun beheerorganisatie op uniforme wijze willen laten werken, volgens de nieuwste inzichten, met een eenvoudig leerbare en logische werkwijze. De doelgroep bestaat uit alle organisaties die streven naar Service Excellence en klantgerichtheid. Deelnemers zijn zowel de managers die verantwoordelijk zijn voor het organisatie-verbeterproject, als medewerkers die moeten leren werken in een organisatie die de USM-methode hanteert.

    Trainingsmateriaal
    De training is gebaseerd op een digitale set trainingsmateriaal. Daarnaast krijgt u het USM Foundation boek uitgereikt.

    Toetsing en certificaat
    Met de training wordt u voorbereid op het USM examen. Het examen bestaat uit 40 multiple choice vragen en wordt online afgenomen. Deelnemers zijn geslaagd indien zij minimaal 26 vragen correct hebben beantwoord. Kandidaten dienen zich te legitimeren bij de surveillant en hebben 1 uur de tijd voor het examen. Hulpmiddelen zijn bij het examen niet toegestaan. Het examengeld bedraagt € 200,- excl. BTW. Het examen wordt op afspraak voor u ingepland.

    Trainingsduur en kosten
    De training Universeel Service Management wordt u aangeboden door de IT Management Group als geaccrediteerde USM-opleidingspartner. De training USM Foundation duurt 2 dagen. De kosten voor de training USM bedragen € 800,-. Deze prijs is inclusief lesmateriaal, koffie, thee en lunch en exclusief examengeld en BTW.

    Docenten en locaties

    De IT Management Group werkt alleen met de beste docenten. Trainingen op basis van open inschrijving worden gegeven op centrale en kwalitatief hoogwaardige locaties in Den Haag, Utrecht, Rotterdam, Amsterdam en Eindhoven. In-company trainingen kunnen op elke gewenste locatie worden verzorgd.

    De IT Management Group verzorgt deze training op de hierboven vermelde locaties. Bij inschrijving kunt u uw voorkeurslocatie kenbaar maken. Indien de training op uw voorkeurslocatie niet doorgaat, krijgt u van ons een aanbod voor een alternatieve locatie. Wanneer u zich hierin niet kunt vinden, kunt u uw inschrijving kosteloos annuleren. Bekijkt u de pagina trainingslocaties voor een impressie van onze trainingslocaties.

    Advies en detachering
    Bent u op zoek naar een goed advies met betrekking tot het inrichten of optimaliseren van uw IT organisatie neem dan contact op met IT Management Group of kijk op onze advies en detacheringspagina’s.

    inschrijven voor deze training

    Eerstvolgende startdata USM Foundation:

    22 February 2021
    Training Universeel Servicemanagement Foundation (USM)
    ITMG Locatie
    (Klassikaal - Utrecht)
    _____ _____ _____