Rating9


Onze trainingen zijn gecertificeerd en worden zeer goed gewaardeerd!

Trainingsvorm

U volgt de training interactief samen met anderen fysiek op de aangegeven locatie.

U volgt de training interactief samen met anderen achter uw computer.


Docenten

De IT Management Group werkt alleen met de beste docenten. Onze trainers hebben ruime ervaring, zijn gecertificeerd en hebben kennis van de theorie en de praktijk.

Trainingslocaties


Den Haag
Lange Vijverberg 4-5

ITMG Den Haag

Utrecht
Arthur van Schendelstraat 650

HNK

Amsterdam
Kromwijkdreef 11

ITMG Amsterdam

Eindhoven
Kennedyplein 1

ITMG Eindhoven

Rotterdam

Beursplein 37

ITMG Rotterdam
Overzicht locaties

Referenties algemeen


Marianne Verzijl
8/10 -Rating8
Jan de Vries, de trainer, weet je op een natuurlijke manier kennis over te dragen. De training wordt goed afgewisseld met filmpjes, theorie en oefeningen.

F. van Velzen Dunea
8/10 -Rating8
Masterclass IT Risicomanagement is een masterclass met goede diepgang. De trainer is duidelijk een man met ervaring.


Overzicht referenties

Klanten

Schiphol
NS
Fuji
Ikea
Gemeente Amsterdam
Thales
ING
Belastingdienst
SVB
Universiteit of Twente
TU Delft
Gemeente Nissewaard
Oxfam Novib
Ministerie van Defensie
Gemeente Leiden
Gemeente Utrecht
Rabobank
Provincie Zuid-Holland
AMC
Erasmus MC
ABN-AMRO
Rijkswaterstaat
Reclassering
DSV
Overzicht klanten

Keurmerken

nrto


Advies en detachering

Bent u op zoek naar een goed advies met betrekking tot het inrichten of optimaliseren van uw IT organisatie? Neem dan contact op met de IT Management Group of kijk op onze advies en detacheringspagina's.

Opleidingsadvies
Home » Training » IT Management » USM Foundation

USM Foundation

Prijs: €900,-
Duur: 2 dagen

Locaties en data

De training USM Foundation kan online of klassikaal worden gevolgd in Utrecht of Den Haag. Ook is in-company training of maatwerk mogelijk. Hieronder staan de nu ingeplande trainingsmogelijkheden op basis van open inschrijving. De opleidingsdagen zijn van 10:00 tot 16:00 uur. De opleidingsavonden zijn van 18:30 tot 21:30 uur. Staat uw voorkeurslocatie er niet bij? Neem dan contact op en informeer naar de mogelijkheden.

Dagtrainingen (10:00 -16:00)

13-11-2023 en 14-11-2023 (Klassikaal - Utrecht en Online)
31-01-2024 en 01-02-2024 (Online)
04-03-2024 en 05-03-2024 (Online)
03-06-2024 en 04-06-2024 (Online)
09-09-2024 en 10-09-2024 (Online)
18-11-2024 en 19-11-2024 (Klassikaal - Den Haag)

Avondtrainingen (18:30 -21:30)
06-03-2024, 07-03-2024 en 13-03-2024 (Online Avondtraining)
26-08-2024, 27-08-2024 en 28-08-2024 (Online Avondtraining)
11-12-2024, 12-12-2024 en 18-12-2024 (Online Avondtraining)

Bij de avondtrainingen doorloopt u de stof in minder tijd en besteedt u meer tijd aan zelfstudie.

inschrijven voor de Dagtraining inschrijven voor de Avondtraining

USM staat voor Universeel Service Management. USM is een gestandaardiseerd managementsysteem waarmee een serviceorganisatie haar mensen, middelen, werkwijzen en services kan managen met slechts 5 processen en 8 automatiseerbare workflows. De methode is toepasbaar op elke vorm van dienstverlening.

Wat maakt USM bijzonder?

Werkwijzen van serviceorganisaties worden veelvuldig gebaseerd op praktijkvoorbeelden van anderen (best practices). Deze practices zijn dan opgenomen in populaire frameworks zoals ITIL en COBIT. Het gebruik van frameworks c.q. practices is nuttig maar een meer duurzame aanpak is gebaseerd op principes. Op basis van principes is de USM methode ontwikkeld. Een organisatie kan USM gebruiken om haar besturing en werkwijze op een eenvoudige manier in te richten.

USM from Jan van Bon on Vimeo.

Compleet pakket

In tegenstelling tot een best practice zoals ITIL biedt USM een compleet pakket op basis waarvan de dienstverlening van een organisatie kan worden ingericht en beheerst. Het gaat om o.a. om procesbeschrijvingen, procedures, workflows, gespecificeerd organisatorische structuren, tooling, functieprofielen, invoeringsdraaiboeken en self assessment voorzieningen.

Waar pas je USM toe?

USM is een methode voor universeel servicemanagement, ontwikkeld voor alle dienstverlenende en facilitaire organisaties zoals gebouwenbeheer, IT, personeelszaken etcetera, maar ook voor alle vormen van primaire dienstverlening zoals telecomproviders en gemeenten. Standaardisatie van het managementsysteem is de sleutel tot succes!

Zie ook Managing Service Delivery with USM (ENG)

Inhoud training

De USM-training benadrukt de procesmatige inrichting van de serviceorganisatie en haar werkwijze, vanuit de overtuiging dat processen de kortste en efficiëntste weg naar het voor de klant relevante doel vormen.

Tijdens deze cursus leert de deelnemer de volgende servicemanagement-aspecten hanteren:
– Methodes versus practices (frameworks)
– Primaire versus secundaire taakgebieden
– De indeling van het facilitaire domein
– De levenscyclus van services
– De definitie, structuur, en kenmerken van een service
– Volwassenheidsmodellen en waardeketens in servicemanagement
– Onderscheid tussen taakgebieden en organisatiestructuren
– De bedrijfsmiddelen van een dienstverlener
– Structuur van een proces
– Management van werkwijzen via procedures en werkinstructies
– Procesmodellering
– Onderscheid tussen functies en processen
– Procesmanagement en lijnmanagement
– Projectmanagement in een procesgerichte organisatie
– Workflow management
– Standaardisatie van werkwijzen Inrichting van een workflow tool
– De 5 processen van het USM-procesmodel
– Invoering van USM Interne en externe eisenpakketten
– Monodisciplinaire toepassing (economy of scale)
– Interdisciplinaire toepassing (economy of scope)

Doelgroep

Organisaties die hun beheerorganisatie op uniforme wijze willen laten werken, volgens de nieuwste inzichten, met een eenvoudig leerbare en logische werkwijze. De doelgroep bestaat uit alle organisaties die streven naar Service Excellence en klantgerichtheid. Deelnemers zijn zowel de managers die verantwoordelijk zijn voor het organisatie-verbeterproject, als medewerkers die moeten leren werken in een organisatie die de USM-methode hanteert.

Trainingsmateriaal

De training is gebaseerd op een digitale set trainingsmateriaal. Daarnaast krijgt u het USM Foundation boek uitgereikt.

Toetsing en certificaat

Met de training wordt u voorbereid op het USM examen. Het examen bestaat uit 40 multiple choice vragen en wordt online afgenomen. Deelnemers zijn geslaagd indien zij minimaal 26 vragen correct hebben beantwoord. Kandidaten dienen zich te legitimeren bij de surveillant en hebben 1 uur de tijd voor het examen. Hulpmiddelen zijn bij het examen niet toegestaan. Het examengeld bedraagt € 225,- excl. BTW. Het examen wordt op afspraak voor u ingepland.

Trainingsduur en kosten

De training Universeel Service Management wordt u aangeboden door de IT Management Group als geaccrediteerde USM-opleidingspartner. De training USM Foundation duurt 2 dagen. De kosten voor de training USM bedragen €900,-. Deze prijs is inclusief lesmateriaal, koffie, thee en lunch en exclusief examengeld en BTW.

Examen USM

De training kan worden afgesloten met het examen USM Foundation. Het examengeld bedraagt €225,- excl. BTW.

Docenten

De IT Management Group werkt alleen met de beste docenten. Onze trainers hebben ruime ervaring, zijn gecertificeerd en hebben kennis van de theorie en de praktijk.

Advies en detachering

Bent u op zoek naar een goed advies met betrekking tot het inrichten of optimaliseren van uw IT organisatie? Neem dan contact op met de IT Management Group of kijk op onze advies en detacheringspagina’s.

Referenties

Tim Daniels Bol.com
9/10 -Rating9
Heldere en vlotte uitleg

Ed de Gier Pieter van Foreest
9/10 -Rating9
Duidelijk en zinvol. Voldoende tijd voor interactie en vertalen naar praktijk. Fijne spreker/trainer, Jan de Vries.

Bart de Paauw Sabaas
10/10 -Rating10
Heldere uitleg en goed tempo, duidelijke voorbeelden en leuke discussies

inschrijven voor de Dagtraining inschrijven voor de Avondtraining

Eerstvolgende startdata USM Foundation:

13 November 2023
Training Universeel Servicemanagement Foundation
ITMG Locatie
(Klassikaal - Utrecht en Online)
_____ _____ _____
31 January 2024
Training Universeel Servicemanagement Foundation
ITMG Locatie
(Online)
_____ _____ _____