Rating9


Onze trainingen zijn gecertificeerd en worden zeer goed gewaardeerd!

Opleidingsadvies

Trainingsvorm

U volgt de training interactief samen met anderen fysiek op de aangegeven locatie.

U volgt de training interactief samen met anderen achter uw computer.

U volgt de training individueel en in uw eigen tempo achter uw computer.

Trainingslocaties


Den Haag
Lange Vijverberg 4-5

ITMG Den Haag

Utrecht
Arthur van Schendelstraat 650

HNK

Amsterdam
Kromwijkdreef 11

ITMG Amsterdam

Eindhoven
Kennedyplein 1

ITMG Eindhoven

Rotterdam

Beursplein 37

ITMG Rotterdam
Overzicht locaties

Referenties algemeen


Karel Kuijpers PMAC Kuijpers
8/10 -Rating8
ITIL Foundation is een verzorgde en op maat gesneden training. Het tempo lag soms hoog, maar door het herhalen van de lesstof was dit geen probleem!

Tim Willer 2e2 Motifact
8/10 -Rating8
TMap Next Test Engineer is een goede en duidelijk training. De trainer heeft veel kennis.


Overzicht referenties

Klanten

Schiphol
NS
Fuji
Ikea
Gemeente Amsterdam
Thales
ING
Belastingdienst
SVB
Universiteit of Twente
TU Delft
Gemeente Nissewaard
Oxfam Novib
Ministerie van Defensie
Gemeente Leiden
Gemeente Utrecht
Rabobank
Provincie Zuid-Holland
AMC
Erasmus MC
ABN-AMRO
Rijkswaterstaat
Reclassering
DSV
Overzicht klanten

Keurmerken

nrto
VOI

Visie op leren
  • Blended Learning
  • Praktijkgericht
  • Duurzaam
  • Social Return
  • Home » Training » IT Management » VeriSM Foundation

    VeriSM Foundation

    Deze training verzorgt ITMG op aanvraag. De training kan worden gepland als open inschrijving training of kan als in-company training worden gepland.

    - informatie aanvragen -

    VeriSM™ is de nieuwe benadering voor servicemanagement in het digitale tijdperk. VeriSM maakt het mogelijk voor organisaties en bedrijven om klanten te bedienen in overeenstemming met de eisen die klanten daaraan stellen vandaag de dag. VeriSM zorgt voor grip op en verlaging van risico’s en kosten. Daarnaast is VeriSM een servicemanagementaanpak op organisatieniveau, waarbij end-to-end wordt gekeken in plaats van dat er wordt gefocussed op één specifieke afdeling binnen een organisatie.

    VeriSM Foundation

    Afhankelijk van de soort en grootte van uw organisatie, uw bedrijfsprioriteiten, uw organisatiecultuur – en zelfs de aard van het individuele project of de individuele service waar u aan werkt, maakt VeriSM een benadering op maat mogelijk.

    In plaats van dat men zich focust op één voorgeschreven manier van werken, helpt VeriSM organisaties om te reageren op hun klanten en waarde te leveren met behulp van geïntegreerde servicemanagementmethoden. In de benadering van VeriSM domineert het bestuur (governance) elke activiteit en ligt de focus op de waarde, resultaten en de doelen van de organisatie als geheel. Servicemanagement principes worden vervolgens gedefinieerd voor de organisatie. Deze fungeren als vangrails om ervoor te zorgen dat alle producten en diensten zijn afgestemd op de behoeften van de organisatie als geheel.

    Principes worden gedefinieerd voor gebieden zoals beveiliging, risico, kwaliteit en gebruik van activa, en vervolgens gecommuniceerd aan alle medewerkers die betrokken zijn bij de ontwikkeling en werking van deze producten en diensten.

    De VeriSM Foundation training

    De tweedaagse training VeriSM Foundation heeft als doel de deelnemer op hoofdlijnen inzicht te verschaffen in de werkwijze van een IT-beheerorganisatie volgens de aanpak van de Integrated Service Management-methode, zodat de deelnemer in staat is te opereren in een organisatie waar Integrated Service Management het gehanteerde referentiekader is.

    De VeriSM benadering is:
    – VALUE DRIVEN –de focus ligt op de business
    – EVOLVING –het is actueel en zal zich blijven ontwikkelen
    – RESPONSIVE –maatwerk is mogelijk
    – INTEGRATED –het helpt deelnemers te begrijpen hoe de verschillende best practices door elkaar kunnen worden gebruikt

    De training duurt twee dagen. De eerste dag wordt aandacht besteed aan diensten en service management. U leert over cultuur, kijkt naar de invulling van rollen, en inventariseert de wereld van digitale transformatie. Daarna richt u zich op het VeriSM model. U geeft vorm aan “the Mesh”, dit is de matrix waar VeriSM op drijft. Vervolgens zal de trainer dieper in op de doelen, activiteiten, eisen, bouw en vragen rond de kernthema’s ‘Define’, ‘Produce’, ‘Provide’ en ‘Respond’. Tijdens de tweede trainingsdag passeren alle nieuwe managementtechnieken de revue en licht de trainer de mogelijkheden van implementatie toe. Gedurende de training wordt tevens aandacht besteed aan het examen en wordt geoefend met examenvragen.

    Concreet komen de volgende onderwerpen aan de orde:

    1. The Service Organization;
    2. Service culture;
    3. People and organizational structure;
    4. The VeriSM model;
    5. Progressive practices;
    6. Innovative technologies;
    7. Getting started.

    Trainingsmateriaal

    Het trainingsmateriaal bestaat uit het boek VeriSM – A service management approach for the digital age en aanvullend digitaal materiaal.

    Trainingsduur en kosten

    De training VeriSM Foundation wordt u aangeboden door de IT Management Group als geaccrediteerde opleidingspartner. De training duurt 2 dagen. De kosten voor de training VeriSM bedragen € 900,-. Deze prijs is inclusief lesmateriaal, koffie, thee en lunch en exclusief examengeld en BTW.

    Examen VeriSM

    De training wordt afgesloten met het EXIN VeriSM examen. Het examengeld bedraagt €250,- excl. BTW.

    Docenten

    De IT Management Group werkt alleen met de beste docenten. Onze trainers hebben ruime ervaring, zijn gecertificeerd en hebben kennis van de theorie en de praktijk.

    Advies en detachering

    Bent u op zoek naar een goed advies met betrekking tot het inrichten of optimaliseren van uw IT organisatie neem dan contact op met IT Management Group of kijk op onze advies en detacheringspagina’s.

    - informatie aanvragen -