Klantgericht Communiceren
Prijs: op aanvraag
Duur: 1 of 2 dagen
Locatie: In Company
Lastige klanten? We kennen ze allemaal! Wat maakt nu dat het ene gesprek makkelijk en vlotjes verloopt en het andere gesprek zoveel van je vraagt dat je wel kunt ontploffen aan de telefoon. Of je hoopt dat die klant gewoon niet meer belt. Maar wie is je klant eigenlijk? Waarom is hij/zij soms zo onaardig aan de telefoon, of zo veeleisend? En kan het ook anders? Kun je leren om met deze “lastige klanten” om te gaan?
Ja, dat kan! Er is een aantal eenvoudige handvatten en technieken die helpen om anders aan de telefoon te zitten, om anders met je klant om te gaan. Om te zorgen dat jij de leiding houdt over het gesprek en het gesprek tot een goed resultaat brengt. Maar ook als je gesprekken met klanten over het algemeen behoorlijk goed verlopen en je toch nog hier en daar vastloopt, heeft deze training meerwaarde. Uiteindelijk wil je graag je klant goed helpen, en de handvatten uit deze training “klantgericht communiceren” helpen je daarbij.
Uw profiel
U bent werkzaam in in of geeft leiding aan een dienstverlenende afdeling of organisatie en u heeft regelmatig te maken met externe of interne klanten.
Inhoud training
In deze professionele en praktijkgerichte training Klantgericht Communiceren komen de volgende onderwerpen aan bod:
– Introductie communicatie: “ je kunt niet niet communiceren”;
– Stijlen van communiceren: wat is jouw eigen voorkeursstijl en hoe herken je de stijl van de klant;
– Wat maakt een klant eigenlijk lastig? Verwachtingen van een klant, kijken door de bril van de klant, inlevingsvermogen;
– Gespreksvaardigheden: opbouw van een gesprek, leiding houden over een gesprek;
– Emoties in een gesprek en misverstanden in communicatie;
– Soms moet je nee zeggen (maar ‘t liefst op zo’n manier dat de klant het begrijpt en niet boos wordt);
– Actief luisteren: de LSD methode;
– Omgaan met klachten.
In deze training wordt de theorie afgewisseld met de praktijk. Op de tweede dag van de training kan een professionele acteur worden ingezet om de praktijksituatie maximaal te benaderen.
Trainingsduur en kosten
De training Klantgericht Communiceren kan in 1 of 2 dagen worden verzorgd. De kosten voor de training zijn afhankelijk van de grootte van de groep.
Docenten
De IT Management Group werkt alleen met de beste docenten. Onze trainers hebben ruime ervaring, zijn gecertificeerd en hebben kennis van de theorie en de praktijk.
Advies en detachering
Bent u op zoek naar een goed advies met betrekking tot het inrichten of optimaliseren van uw IT organisatie neem dan contact op met IT Management Group of kijk op onze advies en detacheringspagina’s.
- informatie aanvragen -